Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsverschil dex/speed

verschil dex/speed

48 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
a
angie123Lid
01-01-2024, 00:00
Wat is nu precies het verschil tussen dex en "gewone" speed? Ik kan het niet vinden op google :flushed:

Thanx :wave:
a
alberthoffmanLid
dex zou naar mijn weten werkzaam moeten zijn op 1mg dosis.
Als ik het goed heb is dit een soort van overheids straaljagers piloten amphetamine en niet voor burgers like us...
E
El RetroLid
Dex geeft bij mij een meer aangenaam gevoel. Je krijgt constant een warme gloed over je en tintelingen dan in je tenen. Ik word van dex veel rustiger dan van gewone speed, echt een aangenaam gevoel.
3
3970Lid
Blijkbaar is Dextro-Amfetamine werkzamer, vanwege de hogere zuiverheid en omdat het "rechtsdraaiend"is, wat dat ook moge wezen. Je hebt er minder van nodig, minder vervelende bijwerkingen, minder kater, en het voelt blijkbaar gewoon beter, zoals hierboven ook al werd gesteld. Het is volgens mij ook wel wat duurder als gewone speed.....

Ik krijg in ieder geval ook mijn eerste dex binnenkort als het goed is :wave: Snel laten testen en uitproberen dan :mrgreen:

Hemi
H
HypeLid
3970 zei:
Blijkbaar is Dextro-Amfetamine werkzamer, vanwege de hogere zuiverheid en omdat het "rechtsdraaiend"is, wat dat ook moge wezen. Je hebt er minder van nodig, minder vervelende bijwerkingen, minder kater, en het voelt blijkbaar gewoon beter, zoals hierboven ook al werd gesteld. Het is volgens mij ook wel wat duurder als gewone speed.....

Ik krijg in ieder geval ook mijn eerste dex binnenkort als het goed is :wave: Snel laten testen en uitproberen dan :mrgreen:

Hemi
Klik om te vergroten...
rechtsdraaiend heeft te maken met een boel scheikunde, maar in het kort kan je het zien als zo'n puzzel doosje voor kinderen. De driehoek past beter in het driehoekige gat. Rechtsdraaiende speed past op die manier beter op de receptoren in je hersenen.
h
haaitandLid
hoeveel

ik ep zot veel dex thuis liggen in capsu (adhd) ma hoeveel moet ik nemen om een echt iets te voelen nu pak ik 30mg per dag
F
FriskoLid
Re: hoeveel

haaitand zei:
ik ep zot veel dex thuis liggen in capsu (adhd) ma hoeveel moet ik nemen om een echt iets te voelen nu pak ik 30mg per dag
Klik om te vergroten...
tja van pasta dex nam ik altijd 150 a 200mg...
maar let op,dexedrine went even snel als zijn neefje hoor :wave:
naar mijn ervaring is de werking hetzelfde alleen wat heftiger!!!
en ik heb 2j lang bijna wekelijks 4 a 5gr dex gebruikt...
W
WackyLid
Re: hoeveel

haaitand zei:
Klik om te vergroten...

Als je ADHD hebt zul je nooit voelen wat wij voelen denk ik.
30mg klinkt als een normale medicinale dosis bij ADHD ja.
Voor recreatief gebruik word meestal zon 75 tot 150 mg pure dex gebruikt denk ik. (gezien de kwaliteit van de markt pep varieert van 10% tot 70% ofzo is het heel wisselend hoeveel poeder je nodig hebt om dat te bereiken)
B
BramLid
Dex smaakt ook heel anders als gewone amph vind ik. Ik merkte bij mezelf dat ik ook meer effect had uit een kleinere dosis.

Wat me wel opviel was dat ik veel vlugger dingen vergat en vaak verward was. Dit heb ik met gewone amph niet zo hard.
S
SupervliegLid
Nee dex zorgt voor chaossssssssss :mrgreen:
M
Miss KittinLid
Ik wil ook een keertje dex doen!
s
sabe007Lid
dus dex is beter als speed ?
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
Yup die staat bij mij ook nog op het lijstje.
s
sabe007Lid
crave nu wel hard ? wat bedoel je daarmee ?
C
CarlitosLid
Ik vroeg zelf ook is wat over speed.
Toen hebben meerdere mensen beantwoord ; Kleur/geur zegt niets.

Dus je kan nooit iemand speed beoordelen van afstand,tenzij er caffieneverschijnsel zijn oid :beer:
M
Miss KittinLid
Frisko zei:
Marla Singer zei:
Maar ik krijg het niet van een dealer, dit komt recht van de pers bij mij terecht via een goede vriendin die daar connecties in heeft... Ze was een poosje terug gestopt met die connectie, maar ze heeft gelukkig sindskort de draad weer opgepakt :hearteyes:
Klik om te vergroten...
als dat waar is (recht vd pers) weet je net zoals ik dat speed niet naar aceton hoort te ruiken,en nog minder naar appel!!!
ik heb gezegd dan heb je kutspeed ja,maar nergens dat ik dat zeker weet!!!

ik heb ook dex gehad(toen ik veel speed nam) die 70% getest was..
en die rook allesbehalve naar appel of aceton :wink:
Klik om te vergroten...

Ik krijg zeer goede kwaliteitspasta, geen dex, gewone amfetamine dus. Ik krijg het van een goede vriendin die de juiste connecties heeft. Ik zeg niet dat het 100% zuiver is, dat bestaat haast niet, maar er zijn in iedergeval geen tussenpersonen of dealers geweest die er nog verder mee gerommeld hebben.
Aceton wordt vaak gebruikt om de speed in te verwerken. Dit omdat aceton een stof is die snel weer vervliegd en dit geeft vaak een "appelachtige" geur. In plaats van aceton wordt ook wel eens ether gebruikt, te herkennen als je speed een beetje naar zweetvoeten ruikt. Echter die geuren zeggen inderdaad niks over de kwaliteit, maar dat pep zo kan ruiken is dus wel een feit!
=
=Mobius=Lid
Blijkbaar weingig kennis van aromatische chemicaliën : watervrije labgrade aceton ruikt naar appel, vandaar appeltjesspeed dat is de enigste reden.
Een link kan mag niet dus jammer
a
angerfistiiLid
ik heb zo iets gekrege van een vriendin
het is licht bruin en iets voor te snuive mer kwee nii wa et is kan iemand me helpe? :confused: :)
M
MorningweedzorLid
Breng het naar testcentrum. Dit is anoniem en dan ook meteen veilig voor jou zodat je weet dat je geen foute dingen tot je neemt zie -> www.drugs-test.nl
t
tremLid
Re:

El Retro zei:
Dex geeft bij mij een meer aangenaam gevoel. Je krijgt constant een warme gloed over je en tintelingen dan in je tenen. Ik word van dex veel rustiger dan van gewone speed, echt een aangenaam gevoel.
Klik om te vergroten...

heb dit laatst geporbeerd (2 recept capsules) maar merkte niet veel meer dan dat ik er een tijdje aardig wakker en helder van bleef. Geen verderE (psychische of lichamelijke) effecten echter en lang niet zolang als die keer dat ik echte speed gebruikte, noch het zelfvertrouwen en het gezeillige en nooit ophoudnede 'spraakwater' van de speed. Ook een keer een pilletje ritalin gepopt maar daar merkte ik niks van.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."