Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHELP!!! Nu!! problemen ouders

HELP!!! Nu!! problemen ouders

41 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Geloof me je moeder heeft altijd alles door. Je moeder komt altijd overal achter, vroeger of later..
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Precies. En gewoon duidelijk zijn, laten we daar mee beginnen. Want overal staat van KAN dit veroorzaken, of KAN dit als gevolg hebben. Ja maar hoe groot is de kans dan? Ik KAN vanavond ook wel op mijn hoofd vallen en sterven bij wijze van spreken..
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat zeker of ze komt er achter of met de tijd ga je het zelf vertellen. Bij wisten ze een hele hoop maar nu durf ik ook dingen te vertellen lieg niet meer tegen mijn ouders over mijn gebruik. Heb heel lang alles ontkent maar je de meeste ouders zijn niet achterlijk. Wat je wel veel ziet is dat ouders het liever ontkennen zelfs alles er op wijst.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#4
Denk dat het ook wel van de mate waarin je gebruikt afhangt en hoe erg het opvalt. En wat je zelf verteld uiteraard.
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#5
willemvaag zei:
Nathaniel mag ik vragen over welke generatie je het hebt als je over de generatie voor ons praat.
Klik om te vergroten...

Ja dat is een beetje vaag zonder duiding inderdaad. In dit betoog bedoelde ik de eerste moderne "Party-generatie", bij de opkomst van de house..

Uiteraard hebben mensen als bijvoorbeeld de Shulgin's ook zeer veel betekend in de verspreiding van waardevolle eerlijke informatie.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#6
De eerste gabber generatie of hoe bedoel ben zelf groot geworden met de lonsdale generatie zoals ze het toen noemde. Droeg het zelf niet maar zat er wil middenin heb het idee dat drugsgebruik toen ineens flink is toegenomen onder de jonge mensen. Veel mensen gebruikte al in de 1ste of de 2de van de middelbare school speed en pillen. Weet niet of het nu nog zo erg is maar toen als er een feestje was ergens was er zoveel keuze in verschillende pillen of speedsoorten. Soms had ik aan het einde van een avond drie hele verschillende soorten speed die allemaal super werkte. Raar maar waar dan was het de volgende dag eerst een pakketje uit Heerlen, dan uit Eindhoven en als laatste nog 1tje gewoon uit Venray. Die goeie ouwe tijd...!
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#7
Tja belangrijke levens ervaringen als seks en drugs beginnen steeds jonger. Zo stelsel matig dat het menselijk lichaam zich er al aan begint aan te passen zo lijkt het, meisjes van 10 die ongesteld worden is een steeds normaler fenomeen.

Misschien dat de natuur onze wens richting het eeuwige leven, we sterven steeds ouder, met omgekeerde psychologie beantwoord. Stof voor een andere bio-filosofische discussie..
L
LemonLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hoe gaat ie nu? :cry:
Vind het echt zielig voor je dat je ouders je buiten zetten.
W
WawaLid
01-01-2024, 00:00
#9
harry123 zei:
Precies. En gewoon duidelijk zijn, laten we daar mee beginnen. Want overal staat van KAN dit veroorzaken, of KAN dit als gevolg hebben. Ja maar hoe groot is de kans dan? Ik KAN vanavond ook wel op mijn hoofd vallen en sterven bij wijze van spreken..
Klik om te vergroten...

zouden er bij moeten zetten

kan sociaal voordelig zijn
kan je een super gevoel geven
kan je een kleinere kater dan alcohol geven
kan je kijk veranderen op het leven in een positieve zin
kan resultaten op school verbeteren
pas op! gezelligheid

Mja, aan de andere kant is het ook wel slim dat ze er zoveel tegen doen moet je na gaan; stel je gaat stappen en iedereen is helemaal van de wap. Er zijn genoeg idioten die niet met drugs kunnen omgaan kijk maar naar drank. Helaas informeert het merendeel (integenstelling tot wss ons) zich niet goed en dat is waar het slechte vandaan komt :(
D
Drache20Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Heej guy,s
Bedankt voor jullie reacties jammer dat het niet mocht helpen.
Ik lïg nu op de bank bij een vriend van mij. Eerlijkheid duurt dus niet het langs.
Svader vroeg alleen doe je dat vaker en al lang. Uhm ja opzich wel.
En 5min later sta ik buiten. Mijn broer joelend uit het raam. Maar ik heb nog hoop ons smam staat
Nog achter mij. Maar even ter informatie. Ik köm uit een boerendorp svader ziet wiet als hard drugs en alcohol als soft dus ja. En hij is vrij streng/strikt zit nu toch weer lekker te blowen ik wil ook niet met alles stoppen maar dat snappen ze niet ze zien me als een junk.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#11
Daarom was het allereerste wat ik ook zei wat wil je zelf? Dat moet je je eens af gaan vragen en ik vind het niet gek dat je ouders in eerste instantie van je verwachten dat je ermee kapt. Het gaat er uiteindelijk om wat je er zelf mee wilt als je stopt voor iemand anders dan kun je het net zo goed niet doen.
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ahh kut man.. Sorry maar ik snap jouw ouders niet.. Weet niet hoe oud je bent? Maar ik was 16 toen mijn ouders van mijn pillen wisten, en die vonden het ook niet leuk, willen liever ook niet dat ik het doe, maar zo lang ik het niet te vaak doe en laat testen, accepteren ze het.

Hoop dat het snel weer goed komt. Je bent en blijft hun zoon.
W
WhitesnowLid
01-01-2024, 00:00
#13
Boy
That escalated quickly!
Ik werd op mn 12e al 3x gepakt met roken, keertje met drinken. Heeftvme in totaal 2 weekjes huisarrest opgeleverd. Op me 13e met blowen+dealen en vier keer roke. Ofzo, alleen weekendje niet weg voor het blowe
Ben vorige week gepakt met drinken(ben14) en nu wel 3 wdken huisarresst waarvan 2 zonder mobiel:( dit is de ipod va. Me zusje:tongueout:

Maar misscchien omdat ik een oudere neef heb die ook veel drinkt en alles en ik uit m't gooi kom is het allemaal wat minder erg?
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#14
Whitesnow zei:
Boy
That escalated quickly!
Ik werd op mn 12e al 3x gepakt met roken, keertje met drinken. Heeftvme in totaal 2 weekjes huisarrest opgeleverd. Op me 13e met blowen+dealen en vier keer roke. Ofzo, alleen weekendje niet weg voor het blowe
Ben vorige week gepakt met drinken(ben14) en nu wel 3 wdken huisarresst waarvan 2 zonder mobiel:( dit is de ipod va. Me zusje:tongueout:

Maar misscchien omdat ik een oudere neef heb die ook veel drinkt en alles en ik uit m't gooi kom is het allemaal wat minder erg?
Klik om te vergroten...

Met je laatste zin bedoel je toch omdat je uit het gooi komt en je neef veel drinkt dat het voor jou ouders minder erg is. Zo komt de zin bij mij binnen maar zo werkt het niet denk dat het meer te maken heeft met wat hun standpunt tegenover drugs is. Stel je had een neef die problemen heeft met gebruik dan kijken ze er waarschijnlijk heel anders tegen aan. Je ouders moeten zich nog eerst ontwikkelen hoe ze er nu over denken wordt hun definitieve standpunt, het zal zich nog moeten ontwikkelen straks als je 18 bent kijken ze er waarschijnlijk heel anders na. Hoe jij ermee omgaat zal een groot deel van hun uiteindelijke beeld bepalen. Ga je dealen en misbruik maken van middelen dan gaan ze zich er flink tegen afkeren. Probeer je het 1 keer en laat je het dan een paar jaar liggen dan zullen ze er zich minder druk over maken. Hoe meer je gaat gebruiken hoe meer afkeer ze zullen krijgen lijkt mij.
d
daderfLid
01-01-2024, 00:00
#15
als je pa wiet als hard drugs ziet. dan heeft niemand zn hele leven hem kunnen overtuigen dat het niet klopt.. dus of dat zin heeft ben bang van niet
en denk ook na over wat je zegt en doet.. als hun zeggen we gooien je eruit, en jij zegt nee ik stop niet.. dan zullen je ouders achteraf denken: de situatie is zo erg dat drugs boven een normaal leven staat..(alsof alles ten einde raad is)

en jah.. mijn huis mijn regels.. bah wat doe je eraan he?
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik snap niet dat mensen hun kinderen uit huis zetten bij zo'n soort probleem in plaats van er over te praten. Als ze serieus naar je verhaal zouden luisteren (en jij naar dat van hen, uiteraard), zou het een stuk makkelijker zijn.
Kun je niet alsnog met ze gaan praten? Evt. met je moeder als je vader nog te boos is. Het heeft weinig zin om te zeggen: nee ik ga niet stoppen, ja dit is wat ik doe, deal er maar mee. Probeer ook een beetje te snappen dat zij dit echt erg vinden, als je daar keihard tegenin gaat gaan zij hun mening niet bijstellen. Ze zijn wellicht een beetje kortzichtig, maar zo zijn veel ouders.
Maar wat kan helpen: rustig uitleggen wat je doet, waarom je het doet en wat het met je doet. Praten vanuit ik-vorm is altijd een pro, gooi er hier en daar een zin uit met dat je begrijpt hoe boos ze zijn. Als jij begrip toont doen ze dat hopelijk ook bij jou.
Maar misschien helpt het ook wel om ze even niet te zien hoor, even afkoelen?
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#17
Enne hoe gaat het nu? Denk dat meer mensen dat zich hier wel afvragen dus als je een kans hebt om wat te posten. Greetz Willem
D
Drache20Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: HELP!!! Nu!! problemen UUouders

Heej guy,s
Ik heb weer nieuws na een hele langen moeilijke tijd ben ik nu eindelijk weer thuïs ik heb voet.bij stuk gehouden em we zijn ttot een compromis gekomen ik mag het jaja.zolang ik niet te overdreven.gaar.thuïs.köm. Maar als er nog maar.1 puntje HD wordt gevonden dan hoef ik echt niet.terug. Te komen. De sfeer is nog wel mega grimmig maarjA. Als het aan spap had gelegen was ik nu kraker gelukkig heb ik een super moeder. maar ik hen wel weer een boer geleerd dat wiet niet zö schadelijk os als. Coke of.xtc. Yeah!!
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mooi voor je dat je weer thuis bent. Denk niet dat coke en xtc slechter voor je is omdat je een boer bent. Over het algemeen is coke en xtc slechter voor je al cannabis al valt over xtc volgens mij nog wel te discuseren. Maar ben blij dat je ouders het een beetje begrijpen en misschien doet je vader zo tegen jou maar denk dat hij van binnen toch je vader blijft. Iedereen voelt wel op een bepaalde manier. Wat wil je zelf omtrent de hard drugs? Wil je zelf ook die rommel weglaten of doe je het voor je ouders? Als je het voor je ouders doet wordt het heel moeilijk om het werkelijk te doen.
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Mooi om te horen dat je nu thuis bent inderdaad. Die grimmige sfeer gaat vanzelf weg, had ik thuis ook toen ik m'n ouders vertelde dat ik wel eens een pilletje gebruik. heel af en toe een keer een opmerking van ja dat komt door die pillen, als ik bijvoorbeeld iets doms doe. Maar ach daar kan ik wel mee leven. Hopelijk gaat het ook nog een keer zo bij jou.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."