Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerschillen dexamphetamine (van de apotheek) en speed

Verschillen dexamphetamine (van de apotheek) en speed

43 antwoorden
44 weergaven
18-5-2026
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
De Rechtdraaiende isomeer van amfetamine is niet alleen 2x zo potent, hij werkt ook relatief veel meer in op dopamine, waardoor je meer een mentale high krijgt zonder dat je strak staat. Van 50mg met 0 tolerantie zou je toch echt wel wat van moeten voelen hoor.
V
Verwijderd lid 24178Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb mn dosis verhoogd naar 3 x 10 mg normaal gesproken neem je dat om 8 uur sochtens 12, en 4 uur de laatste.

Maar ik ben vandaag om 11 uur begonnen heb mn 2e dosis om 2 uur gehad en de laatste om 4 uur.
En die laatste voelde ik best heel goed.Lekker bezig en was zelfs al een klein beetje aan het freaken.
En ik weeg 95 kilo.

Denk dat 20 mg in 1 keer een goeie hit is.

Mocht ik nog een keer meer nemen dan houd ik jullie op de hoogte.
S
SpeedballedLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dexedrine bevat zoiezo enkel de rechterisomeer en is van farma-kwaliteit. Op de zwarte markt gaat het altijd om een isomerenmix en dan zit er ook vaak nog paracetamol, caffeine, efedrine, rattevergif en paardenpis bij :kots:
M
MuzykLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb ook dexamphetamine van de apotheek gekregen. Zo'n potje van 15 stuks à 5mg, 75mg in totaal dus. In de eerste week moest ik beginnen met 2,5mg per dag. Nu zitten we in de tweede week en nu mag ik 5mg per dag. Merk er tot nu toe erg weinig van en als ik het hier een beetje doorlees lijkt me één keer 5mg op een dag erg weinig. Zeker als ik het vergelijk met wat jullie nemen.

Hoeveel zou ik moeten nemen als ik echt wat zou willen voelen?

Bedankt!
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tja wil je een effect op medisch niveau of op recreatief niveau :wink: ?
M
MuzykLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tufnut zei:
Tja wil je een effect op medisch niveau of op recreatief niveau :wink: ?
Klik om te vergroten...

Wat is precies het verschil hier in?

En klopt het dat dexamfetamine van de apotheek sterker is als speed?
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Muzyk zei:
Tufnut zei:
Tja wil je een effect op medisch niveau of op recreatief niveau :wink: ?
Klik om te vergroten...

1. Wat is precies het verschil hier in?

2. En klopt het dat dexamfetamine van de apotheek sterker is als speed?
Klik om te vergroten...


1. Medisch is de dosis waarvoor het bedoelt is, tegen de AD(H)D. Recreatief is zodat je lekker gaat stuiteren :)

2.
Paperplane. zei:
De Rechtdraaiende isomeer van amfetamine is niet alleen 2x zo potent
Klik om te vergroten...
M
MuzykLid
01-01-2024, 00:00
#8
Paperplane. zei:
1. Medisch is de dosis waarvoor het bedoelt is, tegen de AD(H)D. Recreatief is zodat je lekker gaat stuiteren :)

2.
Paperplane. zei:
De Rechtdraaiende isomeer van amfetamine is niet alleen 2x zo potent
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

1. Aha. Wat zou dan ongeveer het minimale moeten zijn dat je moet innemen als je een beetje zou willen stuiteren?

2. Zou je dit een beetje kunnen uitleggen in 'normale' taal aangezien ik het nu niet helemaal snap. :tongueout:
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
1. 40-50mg in een keer oraal zou je wel echt wat van moeten voelen.

2. Dexamf kan makkelijker worden opgenomen in je bloed, daardoor is het bij lagere dosissen actief dan straatspeed.
M
MuzykLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bedankt voor de uitleg! :)
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Muzyk zei:
Bedankt voor de uitleg! :)
Klik om te vergroten...
Geen dank.
M
MuzykLid
01-01-2024, 00:00
#12
Toch wel een leuke vage dag gehad. Ik slik nu ongeveer 3/4 weken dexamfetamine (dagelijks 5mg) en normaal merk ik er niet super veel van. Na een leuke kerstvakantie te hebben gehad was het vandaag weer tijd om naar school te gaan. Ik weet niet wat ik meemaakte; ik was super vrolijk, heel druk, praatte veel en had echt zo'n gevoel dat ik onder invloed was o.i.d. Best apart omdat ik het nu al zo'n 3/4 weken slik maar het nog nooit zo extreem ervaren heb, tot nu. Iemand enig idee waarom de dexamfetamine dit keer zo effectief was t.o.v. de vorige dagen? Ik weet nog toen ik opstond dat ik al vrolijk was, goed in me vel zat en wel weer zin had om naar school te gaan. Is het mogelijk dat de goeie stemming en het verlangen om weer naar school te gaan ervoor hebben gezorgd dat de dexamfetamine zo goed werkte?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Waarom neem je dex? Omdat je ADHD hebt?

Alle verschijnselen die je noemt zijn naast de recreatieve effecten van (dex)amfetamine ook de symtomen van ADHD. Een teken dus dat de dex toch niet helemaal gewerkt heeft.?
M
MuzykLid
01-01-2024, 00:00
#14
Om even terug te komen op mijn verhaal; afgelopen dagen heeft steeds weer hetzelfde effect gegeven, helemaal super dus! Dus mijn vraag kan eigenlijk wel ingetrokken worden.

Maar is het normaal dat ik van 5mg dexamphetamine al een heel andere persoon lijk qua gedrag?
M
MuzykLid
01-01-2024, 00:00
#15
Is het schadelijk als je 40mg dexamphetamine in één keer oraal inneemt (korte/ lange duur, geestelijk/ lichamelijk etc.)?

Werkt dexamphetamine beter op een lege maag of werkt het beter als je van tevoren wat eet?

Thanks!
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Geen enkel druggebruik is zonder gevaar. Maar 40mg moet niet gevaarlijk zijn.
M
MuzykLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dat snap ik. Maar de ene drug is meer schadelijker dan de ander. Ook afhankelijk van de hoeveelheid natuurlijk. Dus ik vroeg me af of 40mg dexamphetamine dat ook is, of niet.

En;

Muzyk zei:
Werkt dexamphetamine beter op een lege maag of werkt het beter als je van tevoren wat eet?
Klik om te vergroten...
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Lege maag. Het liefst 5 uur heleden gezond gegeten.
M
MuzykLid
01-01-2024, 00:00
#19
Bedankt. :) Vaak hoor je dat je medicijnen (/drugs) moet innemen nadat je hebt gegeten zodat ze beter worden opgenomen in je lichaam/ bloed o.i.d. Volgens Paperplane geldt dit dus niet dexamfetamine.

Dus even voor de duidelijkheid; als ik niks eet en dan dexamfetamine slik werkt het beter/ sneller/ effectiever? Of wat moet ik me daar bij voorstellen?
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Dan rusht het meer ja. Komt sneller op ja.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."