Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZiektes die je dacht opgelopen te hebben door speed

Ziektes die je dacht opgelopen te hebben door speed

24 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
V
VeelvragerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vooral in de comedown, als de negatieve bijverschijnselen opsteken, ben ik een meester in mezelf ziektes aanpraten. Zeker nu internet een grote medische bibliotheek is geworden, vind je eindeloze informatie, waarbij het bijna onmogelijk te beoordelen is wat waar is en wat niet. Ook ga je heel makkelijk symptomen aan een ziekte koppelen, terwijl die symptomen duizenden dingen kunnen betekenen. Hier een paar van mijn favorieten.

Acuut nierfalen: Na 15 uur een spelletje gespeeld te hebben op de pc, raakte de speed uitgewerkt en bleek ik krom gezeten te hebben, waardoor een rugpijn op stak. Ik was echter volledig overtuigd van acuut nierfalen, immers pijn in de onderrug, hoge bloeddruk, opgezwollen voeten.

Herseninfarct/bloeding in de hersenen: Combinatie van wat speed en een paar bier. Resultaat: hoofdpijn. Gelijk gedacht aan een hersenbloeding.

Allergie voor speed: Opgezwollen tong. Waarschijnlijk door te weinig water en bijten op tong. Ik dacht echter aan een allergische reactie.

Hartaanval: Spieren ontspanden in de borst, dus ik kreeg pijn in de borst. Was volledig overtuigd dat ik een hartaanval ging krijgen.

Speedpsychose/beestjes zien: Ik dacht een beestje te zien op de vloer en dacht hallucinaties te hebben en speedpsychose. Bleek daadwerkelijk een beestje te zijn, die dingen die je in de badkamer ziet als het te vochtig is.
a
atbboyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jij bent echt te para, doe gewoon relax. We gaan allemaal een keer dood of het nu vroeg of laat is.
M
Mrrow14Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ga hier in met je mee,ik heb mezelf ook wel eens een halve hartaanval aangepraat.
FF naar buiten gaan of een andere domme reden kalmeer ik mezelf weer(genoeg gegeten,gedronken,gerust)
Des te meer ik lees des te meer symptonen ik heb.Maarja na een tijdje is er helemaal niets aan de hand en dan denk ik weer: Waar maak ik me altijd zo druk dag erna is er niets aan de hand :grin: .
V
VeelvragerLid
01-01-2024, 00:00
#4
atbboy zei:
Jij bent echt te para, doe gewoon relax. We gaan allemaal een keer dood of het nu vroeg of laat is.
Klik om te vergroten...

Was het maar zo makkelijk. Sommige mensen hebben buikpijn, voelen dit, gaan gewoon verder dingen doen en zien het wel over een paar dagen of ze het nog hebben. Anderen rennen gelijk naar de dokter.

Ik probeer ook wel op zulke momenten ademhalingsoefeningen te doen of te relaxen, maar lukt lang niet altijd.

En dood gaan we idd. allemaal, toch lijkt het me leuker dat het door ouderdom is dan door drugs, dus dat helpt ook niet bij het relaxen :wink:
M
Mrrow14Lid
01-01-2024, 00:00
#5
atbboy zei:
Jij bent echt te para, doe gewoon relax. We gaan allemaal een keer dood of het nu vroeg of laat is.
Klik om te vergroten...

Hij heeft wel gelijk,vaak is er helemaal niets aan de hand (ik spreek voor mezelf dan wel )
V
VeelvragerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mrrow14 zei:
atbboy zei:
Jij bent echt te para, doe gewoon relax. We gaan allemaal een keer dood of het nu vroeg of laat is.
Klik om te vergroten...

Hij heeft wel gelijk,vaak is er helemaal niets aan de hand (ik spreek voor mezelf dan wel )
Klik om te vergroten...

Het heeft er ook mee te maken, denk ik, dat speed illegaal en je nooit zeker bent wat er exact in zit. Ook is het vrij weinig onderzocht, bijna al het onderzoek komt van mensen die op de eerste hulp binnen kwamen of tests op dieren.

Legale middelen hebben dat veel minder, je weet wat erin zit, je weet wat de aanbevolen dosis is, je weet wat de reactie zou moeten zijn. Heb je dus 10 ibuprofen ingenomen ipv. 2 en je krijgt maagpijn, dan is het vrij duidelijk waar het door komt.
V
VeelvragerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Met je vrienden is het idd. makkelijker, je ziet dat zij niets hebben, dan is dit een soort geruststelling voor jezelf denk ik.
M
Mrrow14Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Veelvrager zei:
[Het heeft er ook mee te maken, denk ik, dat speed illegaal en je nooit zeker bent wat er exact in zit. Ook is het vrij weinig onderzocht, bijna al het onderzoek komt van mensen die op de eerste hulp binnen kwamen of tests op dieren.

Legale middelen hebben dat veel minder, je weet wat erin zit, je weet wat de aanbevolen dosis is, je weet wat de reactie zou moeten zijn. Heb je dus 10 ibuprofen ingenomen ipv. 2 en je krijgt maagpijn, dan is het vrij duidelijk waar het door komt.
Klik om te vergroten...

Ja precies.Maar dan nog je praat het jezelf gewoon aan.(meestse keren )
Ik voel me nooit raar op een feest alleen als ik thuis doe in me eentje.Of wanneer ik tijd heb om na te denken.
Zolang ik dans is er bij mij nog nooit wat mis gegaan :P
a
atbboyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mrrow14 zei:
Veelvrager zei:
[Het heeft er ook mee te maken, denk ik, dat speed illegaal en je nooit zeker bent wat er exact in zit. Ook is het vrij weinig onderzocht, bijna al het onderzoek komt van mensen die op de eerste hulp binnen kwamen of tests op dieren.

Legale middelen hebben dat veel minder, je weet wat erin zit, je weet wat de aanbevolen dosis is, je weet wat de reactie zou moeten zijn. Heb je dus 10 ibuprofen ingenomen ipv. 2 en je krijgt maagpijn, dan is het vrij duidelijk waar het door komt.
Klik om te vergroten...

Ja precies.Maar dan nog je praat het jezelf gewoon aan.(meestse keren )
Ik voel me nooit raar op een feest alleen als ik thuis doe in me eentje.Of wanneer ik tijd heb om na te denken.
Zolang ik dans is er bij mij nog nooit wat mis gegaan :P
Klik om te vergroten...

Heb ik ook last van met maten is het helemaal top leuk enz, maar zodra ik thuis zit en ik kan niet slapen ga ik denken gaat er niet een keer iets mis ofzo, ga ik echt erg op mn hart letten enz. Btw allemaal op dit late uur aan de pep?
V
VeelvragerLid
01-01-2024, 00:00
#10
atbboy zei:
Btw allemaal op dit late uur aan de pep?
Klik om te vergroten...
Nee, nee, ik doe onderzoek naar slapeloosheid in het weekend :wink:
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#11
Relativeren kun je leren. Ademhalingsoefeningen helpen in angst gevallen goed, leg je handen op je buik er zorg ervoor dat de ademhaling bij je handen plaatsvindt, daar beweegt het. Je borst beweegt bij het ademhalen nauwelijks. Zorg voor een lage frequentie en diepe teugen.
V
VeelvragerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Petrovic zei:
Relativeren kun je leren. Ademhalingsoefeningen helpen in angst gevallen goed, leg je handen op je buik er zorg ervoor dat de ademhaling bij je handen plaatsvindt, daar beweegt het. Je borst beweegt bij het ademhalen nauwelijks. Zorg voor een lage frequentie en diepe teugen.
Klik om te vergroten...

Ik ben dan echt een ezel, want relativeren lukt mij vrij slecht op zo'n moment.

De ademhalingstechnieken ken ik, die helpen idd. een beetje. Wat ik ook geleerd heb, is dat de uitademing langer moet duren dan de inademing en je adem niet vast moet houden. Dus bv. 2 tellen inademen, 5-6 tellen rustig uitademen.
a
atbboyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb nu koorts na vannacht wakker te zijn geweest.... pfff
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Veelvrager zei:
En dood gaan we idd. allemaal, toch lijkt het me leuker dat het door ouderdom is dan door drugs, dus dat helpt ook niet bij het relaxen :wink:
Klik om te vergroten...

Maar wat als je nu sterft van ouderdom maar ongelukkig sterft omdat je nooit drugs hebt gedaan terwijl je dat altijd al wou doen ? Gewoon omdat je bang was voor de dood. Angst voor de dood belet je om te leven.

Sowieso doet die speed jou niet veel goed denk ik. Aan de hand van jouw post zie krijg ik dat idee.

Veelvrager zei:
Het heeft er ook mee te maken, denk ik, dat speed illegaal en je nooit zeker bent wat er exact in zit. Ook is het vrij weinig onderzocht, bijna al het onderzoek komt van mensen die op de eerste hulp binnen kwamen of tests op dieren.

Legale middelen hebben dat veel minder, je weet wat erin zit, je weet wat de aanbevolen dosis is, je weet wat de reactie zou moeten zijn. Heb je dus 10 ibuprofen ingenomen ipv. 2 en je krijgt maagpijn, dan is het vrij duidelijk waar het door komt.
Klik om te vergroten...

Amfetamine is meer dan genoeg onderzocht. Amfetamine is voor het eerst gemaakt in de farmaceutische industrie. Het was een medicijn dat bij astma gebruikt werd en in van die puffers zat. Uiteindelijk is het, door een voor mij onbekende reden, afgeschaft. Het heeft ook nog een tijdje in capsules gezeten die diende voor te vermageren, dat is vandaag de dag ook verboden maar soms komt het nog wel eens voor. Ergens is men dus ook begonnen met het misbruiken van de stof. En daaruit volgt natuurlijk een verbod.

Als je een goede dealer hebt, weet je wat er in je speed zit. En je kunt het natuurlijk altijd laten testen in een testcentrum, dan weet je het zeker.
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#15
Veelvrager zei:
Mrrow14 zei:
atbboy zei:
Ook is het vrij weinig onderzocht, bijna al het onderzoek komt van mensen die op de eerste hulp binnen kwamen of tests op dieren.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Je weet wel dat het al sinds 1927 gebruikt word in de medische wereld? Het word massaal voorgeschreven aan mensen met adhd. Het lijkt me sterk dat er weinig onderzoek naar is gedaan.
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#16
pepparra, stopprn eikel zie t als een waarschuwing:wink: speed neemt overmacht dus pas maar op je bent duidelijk nog niet volwassen, want je staat niet geheel achter je gebruik door de gevolgen niet te acceptere of te bevatten, ga lkekker opalcohol en wiet door t leven 3 x per jaar zegeltje ellesdee niks aan t handje :stoned:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#17
psychopsychedelic zei:
pepparra, stopprn eikel zie t als een waarschuwing:wink: speed neemt overmacht dus pas maar op je bent duidelijk nog niet volwassen, want je staat niet geheel achter je gebruik door de gevolgen niet te acceptere of te bevatten, ga lkekker opalcohol en wiet door t leven 3 x per jaar zegeltje ellesdee niks aan t handje :stoned:
Klik om te vergroten...

Nou dat is pas een slecht advies...

Ik denk dat de TS helemaal doordraait als hij LSD zou nemen. En om nu i.p.v. van speed, alcohol en wiet als vervanging aan te raden...

Dit is echt waardeloos advies.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ontstoken neusslijmvlies
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#19
was geen advies meer een gedachte zovan jij kan beter geen speed nemen aangezien je er niet teggen kan, daar doelde ik op, en dat alcohol wiet lsd verhaal ismeeer in mijn ogen een gezond en verstandig drugsgebruik als je t goed en met maten weet te gebruiken zonder alte veel vage parra shit
a
atbboyLid
01-01-2024, 00:00
#20
psychopsychedelic zei:
was geen advies meer een gedachte zovan jij kan beter geen speed nemen aangezien je er niet teggen kan, daar doelde ik op, en dat alcohol wiet lsd verhaal ismeeer in mijn ogen een gezond en verstandig drugsgebruik als je t goed en met maten weet te gebruiken zonder alte veel vage parra shit
Klik om te vergroten...

Lsd lijkt mij gevaarlijker dan speed, al die verhalen die je erover hoort her en der... moet er niet aan denken!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."