Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVragen omtrent mn 1ste keer

Vragen omtrent mn 1ste keer

13 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik geef liever niet het advies dat kunnen anderen veel beter. Maar lees ook veel goede verhalen over 4FA. Waarvan het effect beetje tussen speed en mdma in ligt.
P
PilouhLid
01-01-2024, 00:00
#2
beste mede DF'ers,

Ik lees al een tijdje de fora al als een bezetene en vond het nu wel eens tijd om een acc aan te maken. Ik ben een jongen van 17 jaar en wil binnenkort voor de eerste keer speed gaan gebruiken op een festival. Ik heb 2x XTC gebruikt tot nu toe. De 2de keer dat ik heb gebruikt heeft er toe geleid dat ik speed wil gaan gebruiken, even meer uitleg.

De 1ste keer dat ik XTC heb gebruikt was op Sunset Festival en heb per hier echt rot geamuseerd. Alles liep zoals ik verwachtte, ronduit een SUPER avond! Die 1ste keer heb ik 2 paarse +- genomen (getestd rond de 180mg) verdeeld over de namiddag gevolgd met nog een klein dipje kristallen achteraf. Ik had misschien het 2de pilletje net iets beter kunnen timen maar ging al-bij-al nog wel goed naar mijn vermoeden. Ik had de o-zo-bekende love feeling, massa's energie en alle extra positieve eigenschappen vandien. Wow, wat zo'n klein pilletje toch met je lichaam kan doen hé :hearteyes:

De 2de keer dat ik heb gebruikt verliep helemaal anders dan ik had verwacht. Ik heb me wel namenlijk mooi aan de 3 maanden regel gehouden :) , werd deze keer echter extreem relaxed van de X. Het waren deze keer Oranje +- (getestd rond de 200mg). Heb 1,5 geconsumeerd (ik neem meestal wat meer als m'n vrienden omdat ik in het algemeen minder hard reageer op MDMA als de rest van de groep. De meesten staan echt al uiterst strak na een halfje :xtc: , dit ervaar ik helemaal niet. Ik ben ongeveer 1,80m groot en weeg rond de 72 kg, dit is toch niet overdreven denk ik?) was dus zoals eerder gezegt super rustig, heb ook redelijke visuals gehad,die vorige keer helemaal ondenkbaar waren. Heb er redelijk veel op gesmoord, verklaart dit mss waarom ik zo rustig werd of is dit (ook?) vooral te wijten aan de set, setting, etc.? Ik vond het wel een leuke ervaring maar als ik zou moeten kiezen prefereer ik toch de Festival-setting.

Nu kom ik dan toch uiteindelijk bij de essentie van m'n post, Ik zou graag speed willen gebruiken omdat ik niet het wausige van laatst wil ervaren op Reverze, niet dat ik het niet fijn vond maar zou liever nog eens lekker hard gaan. Als ik de zekerheid heb dat ik terug lekker hard ga zoals mn 1ste ervaring zal ik er niet aan twijfelen om nog eens X te snoepen. Iemand Hints&Tips omtrent dit? Afhankelijk van jullie reacties en overleg met m'n companen ga ik beslissen. In het geval dat het toch speed gaat worden heb ik vragen over hoelang het effect zal aanhouden? Ik weet dat je de zuiverheid moet weten maar heb momenteel geen weet hierover, misschien later wel. Mn mannetje zegt dat het de beste speed is die hij tot nu toe al heeft gehad. Ik moet namenlijk bij een vriend gaan slapen als het is afgelopen rond 7u (daarna nog 1u'tje op de bus) en ik wil niet met mn strak hoofd voorkomen voor z'n ouders. Om hoe laat zou ik best m'n lat leggen om dit te voorkomen, wetende dat ik zeker tot 6u wil kunnen feesten (laatste uurtje wat rustiger kan geen kwaad imo) ? Wat ik maximum zou snuiven is ook niet bijster veel denk ik, Maximum 200mg (kan ik hiermee toekomen voor een avond?). Iemand betere ideeën? Ik zou graag ook nog wat nacht rust hebben zonder enige benzo's naar binnen te werken, ik ben ook helemaal niet van plan om te combineren met wat dan ook. Ik lees bij sommigen dat effecten wel 12-13u kunnen aanhouden, is dit ook al mogenlijk voor mijn geplandde hoeveelheid? En de laatste vraag, wat zou ik zoal kunnen verwachten van effecten? Ik moet er niet super veel van verwachten volgens sommigen, anderen zeggen dan weer dat dit de upper is bij uitstek om de hele nacht te feesten?

Zo dit waren mn vragen en alle info die ik met jullie wou delen,
Ik wou me nog verexcuseren voor mogenlijk gemaakte grammaticale fouten (hoop dat het niet te erg was) :P .
That damn autocorrect. :smilingimp:

Alvast bedankt allemaal.
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ten eerste denk ik dat het wausige zeker ook komt doordat je gesmoord hebt erbij. Als je een lage dosis pakt en er verder geen andere drugs bij gebruikt zul je minder waus zijn.

Ten tweede; de dosis speed die je hebt gepland is zeker genoeg om een hele dag mee door te komen, maar je loopt dan ook zeker het risico dat je niet slaapt. Ik persoonlijk lig dan zeker een dagje/nachtje wakker maar dit verschilt per persoon.
Ik denk dat je met zo'n dosis wel gewoon bij je vriend thuis kan komen zonder dat het opvalt aangezien je speed niet zo snel aan iemand ziet. Ik zou dan de laatste puntjes rond 5 uur pakken, dan kun je het laatste uurtje toch nog even knallen en in de bus nog even bijkomen.

Wat je ervan moet verwachten:
- veel energie!!
- erg blij, muziek (en wat mij betreft vooral hardstyle) is nog veel leuker
- geen love gevoel
- geen spacey gevoel
- je zult toch wel een briljante avond hebben hoor!
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#4
Pilouh zei:
Ik ben een jongen van 17 jaar en wil binnenkort voor de eerste keer speed gaan gebruiken op een festival.
Klik om te vergroten...
Ik klink vast als een ouderwetse lul, maar ik vind dat jij daarvoor te jong bent en nog een paar jaar moet wachten. Reden: je lichaam en geest is nog lang niet volledig ontwikkeld met als gevolg dat jij meer schade kan oplopen dan iemand die wel uitgegroeid is.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#5
SirErick zei:
Pilouh zei:
Ik ben een jongen van 17 jaar en wil binnenkort voor de eerste keer speed gaan gebruiken op een festival.
Klik om te vergroten...
Ik klink vast als een ouderwetse lul, maar ik vind dat jij daarvoor te jong bent en nog een paar jaar moet wachten. Reden: je lichaam en geest is nog lang niet volledig ontwikkeld met als gevolg dat jij meer schade kan oplopen dan iemand die wel uitgegroeid is.
Klik om te vergroten...

Geef ik je deels groot gelijk in maar zoals je leest gaat deze jongen toch zijn zin doen.

Ik raad aan gewoon niet te blowen, dat belazert ook extra je hart en ik spreek uit ervaring. Als je iets wil gebruiken hou het op watertjes en energydrankjes, laat alcohol en blowen even aan de kant. Zoals Eric zegt, jou ontwikkeling staat nog niet op punt, ga er dan ook niet mee spelen :wave:
P
PilouhLid
01-01-2024, 00:00
#6
SirErick zei:
Pilouh zei:
Ik ben een jongen van 17 jaar en wil binnenkort voor de eerste keer speed gaan gebruiken op een festival.
Klik om te vergroten...
Ik klink vast als een ouderwetse lul, maar ik vind dat jij daarvoor te jong bent en nog een paar jaar moet wachten. Reden: je lichaam en geest is nog lang niet volledig ontwikkeld met als gevolg dat jij meer schade kan oplopen dan iemand die wel uitgegroeid is.
Klik om te vergroten...

Geen stress, je komt niet over als 'een ouderwetse lul'. Ik waardeer in tegendeel je mening ten zeerste. Ik ben mss inderdaad wel jong, wat dan later mss negatieve consequenties zal hebben. Ik zou het gewoon 'spijtig' vinden als ik weer zo waus zou worden aangezien het toch wel een vrij duur ticket was en ik wel lekker hard wil gaan. Ik neem liever het zekere boven het onzekere als je dit kan begrijpen? Heb overlegt met mn companen en het zal hoogst waarschijnlijk terug X worden. Hopen dat het me dan maar ten goede komt en ik lekker ga :xtc:

Toch bedankt allemaal,
Greetz :)
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#7
SirErick zei:
Pilouh zei:
Ik ben een jongen van 17 jaar en wil binnenkort voor de eerste keer speed gaan gebruiken op een festival.
Klik om te vergroten...
Ik klink vast als een ouderwetse lul, maar ik vind dat jij daarvoor te jong bent en nog een paar jaar moet wachten. Reden: je lichaam en geest is nog lang niet volledig ontwikkeld met als gevolg dat jij meer schade kan oplopen dan iemand die wel uitgegroeid is.
Klik om te vergroten...

Hier moet ik SirErick wel gelijk in geven
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#8
jullie vergeten wel te vermelden dat MDMA veel neurotoxicer is als speed, de combinatie speed EN MDMA al helemaal, en over 4FA is niks bekend.

dus of het beter is bij MDMA te blijven op jou leeftijd ten behoeve van je ontwikkeling valt in twijfel te trekken. speed gebruiken put je lichaam wel uit, dus je moet het echt niet zien als een gezonder alternatief.

als je alleen op festivals ooit eens wat gebruikt, met genoeg tijd ertussen om goed te herstellen denk ik dat speed niet al te veel kwaad kan. laat het wel testen, want net als bij pillen zit er veel troep tussen, en als je naderhand nog vragen hebt praat het ook wat makkelijker als de kwaliteit bekend is.

verder kun je hier ook nog wat oudere topics doorlezen, en bepalen hoeveel je nodig denkt te hebben.

succes en veel plezier :wave:
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#9
MeejheM zei:
jullie vergeten wel te vermelden dat MDMA veel neurotoxicer is als speed, de combinatie speed EN MDMA al helemaal, en over 4FA is niks bekend.

dus of het beter is bij MDMA te blijven op jou leeftijd ten behoeve van je ontwikkeling valt in twijfel te trekken. speed gebruiken put je lichaam wel uit, dus je moet het echt niet zien als een gezonder alternatief.

als je alleen op festivals ooit eens wat gebruikt, met genoeg tijd ertussen om goed te herstellen denk ik dat speed niet al te veel kwaad kan. laat het wel testen, want net als bij pillen zit er veel troep tussen, en als je naderhand nog vragen hebt praat het ook wat makkelijker als de kwaliteit bekend is.

verder kun je hier ook nog wat oudere topics doorlezen, en bepalen hoeveel je nodig denkt te hebben.

succes en veel plezier :wave:
Klik om te vergroten...

Had ik ook het zelfde gedacht maar durfde er mij nog niet over uit te spreken. Speed zal idd een minder zwaar neurotoxisch effect hebben, maar het blijft harddrugs.

Ivm met de pillen is de troep de laatste jaren heel wat lager gereduceerd dan jaren ervoor..
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#10
Tekzor668 zei:
maar het blijft harddrugs.
Klik om te vergroten...
Paddo's ook, wat is je punt? :P
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#11
Fool zei:
Tekzor668 zei:
maar het blijft harddrugs.
Klik om te vergroten...
Paddo's ook, wat is je punt? :P
Klik om te vergroten...

Daarbij bedoel ik dat elke harddrugs zijn eigen eigenschap en risicos bezit waar rekening mee gehouden moet worden... bij Paddo's ook toch?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#12
Tekzor668 zei:
Fool zei:
Tekzor668 zei:
maar het blijft harddrugs.
Klik om te vergroten...
Paddo's ook, wat is je punt? :P
Klik om te vergroten...

Daarbij bedoel ik dat elke harddrugs zijn eigen eigenschap en risicos bezit waar rekening mee gehouden moet worden... bij Paddo's ook toch?
Klik om te vergroten...
Ja tuurlijk, maar dat geld niet alleen voor harddrug hoor. :P
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#13
Fool zei:
Tekzor668 zei:
Daarbij bedoel ik dat elke harddrugs zijn eigen eigenschap en risicos bezit waar rekening mee gehouden moet worden... bij Paddo's ook toch?
Klik om te vergroten...
Ja tuurlijk, maar dat geld niet alleen voor harddrug hoor. :P
Klik om te vergroten...

Idd elke drugs heeft zijn voor en nadelen zelfs de legale :beer:
P
PilouhLid
01-01-2024, 00:00
#14
Het zal dus toch X worden. Ik laat de speed nog even voor wat het is, heb toch nog een heel leven voor mij :wink:. Zal later nog een tripreportje schrijven, alvast bedankt allemaal voor jullie oprechte meningen.

Greetz

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."