Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNeerslachtig gevoel

Neerslachtig gevoel

16 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
d
dlbLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dag iedereen,

ik open een nieuwe topic omdat ik al wat gezocht heb, maar nog niet echt antwoord op m'n vragen heb gekregen.

Zaterdag heb ik in een vlaag van dronkenschap nog eens speed gesnoven (na 7/8 jaar). Het was al bij al niet zo veel gezien over de hele tijd (tijdspanne weet ik door het overmatig drankgebruik niet meer), maar het kwam neer op een viertal lijntjes die gemiddeld gezien niet al te groot waren.

Nu is het woensdag en heb ik nog altijd een heel neerslachtig gevoel. Ik twijfel aan mezelf en ben mezelf precies wat paranoia aan het maken. Ik heb ook nergens echt zin in (zo heb ik bv zondag een wedstrijd waar ik normaal gezien een week naar uitkijk, nu zie ik er tegenop om dadelijk te gaan trainen (maandag sowieso geskipt) en tussen al het volk te moeten zijn).

Van zondag op maandag heb ik geslapen, maar heel onrustig. Al heb ik dat na een vrijdag en zaterdag van overmatig drankgebruik wel vaker. Zaterdag heb ik vanzelfsprekend niet geslapen, maandag op dinsdag en dinsdag op vandaag wel redelijk, maar ben ook nog altijd enorm moe.

Mijn vragen zijn dus: dat neerslachtige, depressieve en lusteloze gevoel, is dat normaal dat dit zo lang blijft aanslepen of moet ik me echt zorgen beginnen te maken? En moet ik me zorgen maken dat ik nog steeds zo moe ben?

Graag jullie hulp, want ik ben me toch wat ongerust aan't maken dat de problemen verder gaan dan een "kater"...

Bedankt.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
dlb zei:
Graag jullie hulp, want ik ben me toch wat ongerust aan't maken dat de problemen verder gaan dan een "kater"...
Klik om te vergroten...
Maak je vooral niet ongerust, want wat je beschrijft klinkt als een typische speed kater. Vooral wanneer ik een nacht heb doorgehaald van de speed kan ik me daar nog bijna een week moe en soms wat neerslachtig van voelen. Het gaat uiteindelijk vanzelf weer over. Probeer een normaal ritme aan te houden, gezond te eten en ga juist wel sporten.
d
dlbLid
01-01-2024, 00:00
#3
Psychedelibee zei:
dlb zei:
Graag jullie hulp, want ik ben me toch wat ongerust aan't maken dat de problemen verder gaan dan een "kater"...
Klik om te vergroten...
Maak je vooral niet ongerust, want wat je beschrijft klinkt als een typische speed kater. Vooral wanneer ik een nacht heb doorgehaald van de speed kan ik me daar nog bijna een week moe en soms wat neerslachtig van voelen. Het gaat uiteindelijk vanzelf weer over. Probeer een normaal ritme aan te houden, gezond te eten en ga juist wel sporten.
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je reactie.

Ik ben inderdaad toch maar gaan trainen met de nodige twijfels in m'n hoofd en nu voel ik me al beter ja. Maar ergens in het achterhoofd zit het nog en heb ik "schrik" voor hoe ik me voel als ik morgen wakker word. Ben het mezelf waarschijnlijk moeilijker en zwaarder aan het maken, maar da's een beetje eigen aan mij denk ik.

Ik maak me gewoon zorgen omdat het nu toch al woensdag is. Niet dat ik vroeger zo vaak aan de speed heb gehangen, maar kan me niet herinneren dat ik het toen zo zwaar had toen ik het wel deed.
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik sluit me bij psychedelibee aan dat dit klinkt als een gewone kater, hoewel het wel lang duurt. Gaat het nu al wat beter? Sowieso wordt het combineren van drugs afgeraden drank en pep zijn allebei een aanslag op je lichaam, vooral omdat je 7/8 jaar geen pep meer heb gebruikt.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#5
als je na een dag of 3 a 4 gezond eten en slapen nog steeds niet in orde bent hoef je je pas zorgen te maken. geef je lichaam tijd om te herstellen, vooral de neurotransmitters in je brein reageren heftig als je een lage tolerantie hebt. en dat heb je wel na 7 jaar.

het duurt even voor het weer in balans is. sterkte met je kater verder...
D
DutchMikeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bij mij helpt wiet enorm goed om me beter te voelen,
maar ik ben van nature een "heel blij mens", en voor iedereen werkt 't anders :sunglasses:
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#7
DutchMike zei:
Bij mij helpt wiet enorm goed om me beter te voelen,
maar ik ben van nature een "heel blij mens", en voor iedereen werkt 't anders :sunglasses:
Klik om te vergroten...

Een kater van speed counteren met drugs lijkt me nou niet de beste oplossing, vooral omdat de TS al aangeeft ook geestelijk niet goed in z'n vel te zitten. :rolleyes:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Haha inderdaad, een drugskater bestrijden met drugs.. weet je hoe dat heet? Een verslaving
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#9
SmartieAndMe zei:
Haha inderdaad, een drugskater bestrijden met drugs.. weet je hoe dat heet? Een verslaving
Klik om te vergroten...

Dat vind ik nou weer een beetje zwart-wit. Ik heb zelf wel eens een kater gecounterd met pep maar ik kan je toch met zekerheid vermelden dat ik niet verslaafd ben.

Neemt niet weg dat verstandig natuurlijk wat anders is.
s
snelgemsurfdLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik bestrijd mn pepkater door al heel de ochtend een meisje aan het versieren ben. Best wel heavy ondervind ik
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#11
MusicIsLife zei:
Dat vind ik nou weer een beetje zwart-wit. Ik heb zelf wel eens een kater gecounterd met pep maar ik kan je toch met zekerheid vermelden dat ik niet verslaafd ben.
Klik om te vergroten...

Natuurlijk is dat zwart-wit gezegd, een verslaving heb je ook niet met een dag, maar drugsklachten met drugs bestrijden is wel de eerste stap en wat mij betreft altijd uit den boze.
k
kingdaltonLid
01-01-2024, 00:00
#12
SmartieAndMe zei:
MusicIsLife zei:
Dat vind ik nou weer een beetje zwart-wit. Ik heb zelf wel eens een kater gecounterd met pep maar ik kan je toch met zekerheid vermelden dat ik niet verslaafd ben.
Klik om te vergroten...

Natuurlijk is dat zwart-wit gezegd, een verslaving heb je ook niet met een dag, maar drugsklachten met drugs bestrijden is wel de eerste stap en wat mij betreft altijd uit den boze.
Klik om te vergroten...

Ik denk als je het sporadisch en onregelmatig doet het wel mee zal vallen, wel deel ik je zorg wat betreft dat het een mooie eerste stap is om een mooie verslaving op te bouwen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
kingdalton zei:
SmartieAndMe zei:
MusicIsLife zei:
Dat vind ik nou weer een beetje zwart-wit. Ik heb zelf wel eens een kater gecounterd met pep maar ik kan je toch met zekerheid vermelden dat ik niet verslaafd ben.
Klik om te vergroten...

Natuurlijk is dat zwart-wit gezegd, een verslaving heb je ook niet met een dag, maar drugsklachten met drugs bestrijden is wel de eerste stap en wat mij betreft altijd uit den boze.
Klik om te vergroten...

Ik denk als je het sporadisch en onregelmatig doet het wel mee zal vallen, wel deel ik je zorg wat betreft dat het een mooie eerste stap is om een mooie verslaving op te bouwen.
Klik om te vergroten...
Als je dit sporadisch doet is er niet meteen een probleem inderdaad. Lastige is alleen dat een verslaving vaak heel geleidelijk gaat. Als het counteren van een kater van het ene middel effectief blijkt met een ander middel ga je dat misschien langzaam steeds vaker doen en dan heb je uiteindelijk een verslaving te pakken. Probleem is dat je daar meestal pas achter komt als het al te laat is.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#14
eigenlijk zijn alle ongezonde gewoonten een risico voor verslaving als je er meer waarde aan gaat hechten dan gewoon voor de lol.

als je gaat drinken of blowen als zelfmedicatie heb je een hoger risico om verslaafd te raken dan dat je het ziet als gewoon recreatief.

combineren van middelen heeft ongeveer eenzelfde effect.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Al moet ik zeggen dat een alcoholkater counteren met pep wel echt geweldig is. Weg misselijkheid, weg hoofdpijn, gewoon een lekker opgepept gevoel. En dan maar werken he. :sunglasses:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#16
en dan raakt de pep uitgewerkt...
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#17
MeejheM zei:
en dan raakt de pep uitgewerkt...
Klik om te vergroten...

Inkakken =......

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."