Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPep en Fitness (vraag van vriend)

Pep en Fitness (vraag van vriend)

23 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
m
mvematthausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste mensen,

vriend van mij vraagt zich af of het goed is om met pep op te gaan fitnessen !
(zodat je die verzuring minder erg voelt, en dus ietsje langer door kunt trainen)

(natuurlijk niet TE lang, dat is slecht voor de spieren, maar zodat hij net wat langer door kan gaan dan normaal, maar wel op een veilige manier ! dus toch stoppen na iets van 30x tillen)

dit is niet voor mijzelf, mijn pauze is namelijk nog steeds bezig :)

Ik ben erg benieuwd naar reactie(s) hij wou het graag vandaag gaan proberen (en vantevoren natuurlijk eiwit-rijke producten nemen, daarna de pep nemen en te gaan fitnessen) circa. 1,5 uur na inname van de Eiwitjes

Bedankt alvast :wink:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Lijkt me dat er vooral meer spieren worden afgebroken om aan de extra energiebehoefte te voorzien.

Daarnaast is het ook nog eens oppassen dat je niet zoveel kracht zet dat je pezen e.d. in gaat scheuren, dat is namelijk best mogelijk als je boven je kracht gaan trainen. :wink:
m
mvematthausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Fool zei:
Lijkt me dat er vooral meer spieren worden afgebroken om aan de extra energiebehoefte te voorzien.

Daarnaast is het ook nog eens oppassen dat je niet zoveel kracht zet dat je pezen e.d. in gaat scheuren, dat is namelijk best mogelijk als je boven je kracht gaan trainen. :wink:
Klik om te vergroten...

Hey bedankt, ik heb het even doorgeven !

Is het niet zo dat als je vóór de training aardig wat gaat eten (bijv. flinke portie avond-eten, en daarna nog melk/gekookte eitjes, broodjes) eet, en een uur daarna gaat trainen ?

Dan kan de pep al die stoffen toch eerst gebruiken voor de energie ?

Ik meen dat spieren pas worden afgebroken wanneer er geen voedingsstoffen/vetten meer aanwezig zijn in het lichaam ? Of is dit onjuist
m
mvematthausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hij was van plan circa 1,5 uur vantevoren (ook voor de pep-inname) flink te eten zodat de pep dat kan gebruiken voor de energie, en een deel van dat eten nemen met extra eiwitten erin (bijv. melk,ei,kaas,pindakaas, enz)

Zodat er geen spieren e.d. afgebroken worden die de pep gebruikt om jouw die energie te geven !
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
Denk dat het knap tegen gaat vallen. Die energie is natuurlijk niet allemaal gelijk in actieve vorm beschikbaar op de plaats waar ze ineens veel gebruikt worden. Durf het alleen niet zeker te zeggen.


Daarnaast mag je jezelf ook nog wel een keer achter je oren krabben als je harddrugs wilt gaan gebruiken om net iets harder te trainen. :P
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als het echt nut zou hebben zouden meer mensen dit wel doen toch? Beter koopt je vriend een goede pre-workout; deze voorziet je lichaam van stoffen waardoor je beter en langer kan trainen. Pep vreet gewoon aan reserves en zoals Fool al zegt is het waarschijnlijk alleen maar slecht voor je spieren.
m
mvematthausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Skirre zei:
Als het echt nut zou hebben zouden meer mensen dit wel doen toch? Beter koopt je vriend een goede pre-workout; deze voorziet je lichaam van stoffen waardoor je beter en langer kan trainen. Pep vreet gewoon aan reserves en zoals Fool al zegt is het waarschijnlijk alleen maar slecht voor je spieren.
Klik om te vergroten...

Joo bedankt voor je reactie !

Bedoel je daarmee van die shakes bijvoorbeeld ?
Die je lichaam voorzien van een grote hoeveelheid bouw/voedingsstoffen.

Hij dacht dat omdat er o.a. "Adrenaline" wordt aangemaakt van pep dat dat een soort van boost gaf, en je net wat langer kunt trainen, maar oke ik geef toe dat dat wel beetje riskant is, ik denk dat je dan niet doorhebt wanneer je te ver gaat, je zult het " verzurings-gevoel " waarschijnlijk ook niet voelen...

Ik ga dit allemaal maar eens doorgeven, en ik denk persoonlijk ook dat het handiger is om gewoon een bepaalde shake te gebruiken alvorens het fitnessen, of gewoon (natuurlijk) zonder harddrugs erbij, maar vantevoren wel een goede voeding te nemen !

Thanks, :wink:
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#8
Voor pep op fitness geldt eigenlijk hetzelfde als voor pep op school/werk, zeker in het begin kan het de prestaties verbeteren, maar uiteindelijk loop je het risico dat je niet meer goed kunt functioneren zonder.

Wat betreft spierafbraak, dat wordt niet veroorzaakt door de pep, maar door te weinig eten. Pep spreekt je reserves aan, zoals Skirre al zegt, maar zolang die reserves genoeg aangevuld worden zal de schade meevallen.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#9
Deamon zei:
Voor pep op fitness geldt eigenlijk hetzelfde als voor pep op school/werk, zeker in het begin kan het de prestaties verbeteren, maar uiteindelijk loop je het risico dat je niet meer goed kunt functioneren zonder.

Wat betreft spierafbraak, dat wordt niet veroorzaakt door de pep, maar door te weinig eten. Pep spreekt je reserves aan, zoals Skirre al zegt, maar zolang die reserves genoeg aangevuld worden zal de schade meevallen.
Klik om te vergroten...
De overmaat aan voedingsstoffen wordt vrij snel omgezet in vetten en dergelijke hé, als je aan krachttraining gaat doen spreek je als eerst de directe energievoorraad aan. Als deze sneller leegloopt dan normaal weet ik niet in hoeverre er snel genoeg weer energie wordt vrijgemaakt en op de juiste plek aankomt? Het is niet zo dat als er genoeg eten je lichaam ingaat, dat er altijd energie overal beschikbaar is.
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#10
http://www.bodyenfitshop.nl/workouts/pre-workout/
meestal is het poeder dat je mengt met water en +/- een half uur voor het sporten opdrinkt. Zijn veel soorten en merken dus even informeren bij iemand die er echt verstand van heeft!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Lijkt mij een bijzonder slecht idee, door de pep zul je vast het idee hebben alles beter aan te kunnen en langer kunnen doorgaan. Maar pep geeft je lichaam niks, het ontneemt alleen maar. Bovendien wordt het wel een hele grote belasting voor je hart, wat nog wel eens gevaarlijk kan worden.

Ik heb vroeger nog wel eens met ephedra op hard gelopen enzo, door de boost aan energie kon ik met dezelfde moeite echt een stuk sneller of verder lopen. Alleen toen ik een keer in de sportschool op de loopband ging staan en mijn hartslag checkte toen schrok ik mij echt dood, mijn hartslag zat wel heel erg in de buurt van mijn maximale hartslag en voor mijn gevoel zat ik totaal niet op de max te trainen. Toen ik dat eenmaal zag ben ik maar helemaal gestopt met stimulerende middelen gebruiken tijdens het sporten. Met andere woorden, stimulerende middelen gebruiken en tegelijk je lichamelijk inspannen kan erg gevaarlijk worden.
m
mvematthausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hey ontzettend bedankt voor jullie reacties !

Ik ben het wel ermee eens, stimulerende middelen + fitness = alles hoger (hartslag e.d.) dat bij elkaar lijkt me ook niet echt gezond inderdaad !

Wat betreft die shakes, ik zal het even aan hem doorgeven, zeg ik dat hij beter daar naar op zoek kan gaan ipv trainen met speed of iets dergelijks !


Is gewoon veiliger, en denk ook dat het achteraf veel meer hulp biedt.

Thanks guys :wink:

Groetjes !
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#13
'Voor een vriend'

Ik raad je/hem aan om nuchter te gaan sporten. Op lange termijn is speed helemaal geen effectief middel om te trainen, en het valt onder functioneel gebruik waarmee je een verslaving erg uitlokt.

Wat denk je waarom je lichaam tegenstribbelt tijdens het sporten? Omdat het misschien op een bepaald punt ook beter is om te stoppen. Zo lang de wilskracht uit jezelf komt om door te gaan is dat helemaal goed, maar je lichaam verder pompen met speed op is gewoon jezelf afbreken. Dit soort gedrag werkt alleen maar averechts. Plus dat je nog eens erg slecht eet met speed op en speed werkt veeeel langer dan je fitnesssessie duurt, wat het ook al geen effectief middel maakt. Wat denk je waarom topsporters al lang geen speed meer gebruiken als dopingsmiddel?
m
mvematthausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hey toppers !

Helaas, hij heeft me net vanochtend bericht en gezegd dat hij het toch met speed op gedaan heeft (ik heb ook gezegd dat dat echt niet slim is, vooral i.v.m. de hartslag-verhogende werking van Amfetamine, samen met het fitnessen) dit is een zware belasting voor je lichaam, maar het is nu al gebeurt dus het kan niet ongedaan gemaakt worden, maargoed.

Hij heeft iets geks meegemaakt, hij had gewoon 1 gram gehaald bij zijn dealer, (hij gebruikt het wel vaker) alleen hij vertelde vanochtend :

"Mijn pupillen blijven van speed altijd wel redelijk normaal, maar vannacht checkte ik mijn ogen, en ik had XTC-Ogen, gigantische pupillen, en hele grote ogen gewoon" >

verder heeft hij geen last gehad van een te hoge hartslag of iets dergelijks, ik maak me een beetje zorgen eigenlijk nu over hem, want ikzelf heb ook nooit XTC-Ogen gekregen tijdens pep-gebruik, weet iemand van jullie misschien wat zoiets betekent ?

volgens mij kan je van speed sowieso amper zien dat iemand het gebruikt heeft (tenzij het een relatief hoge dosis is, kun je wel zien dat iemand buitengewoon veel energie heeft e.d. ook aan het gezicht)

Ik vindt het zelf nogal apart dat mijn vriend mij dit net verteld, hij zei serieus dat zijn ogen precies hetzelfde waren als bij Xtc-gebruik ?!

(Misschien is dat wel heel normaal, maar ik schrik er nu een beetje van, omdat ik dat zelf nog nooit gehad heb, en hij ook nooit !)


Reactie(s) worden meer dan gewaardeerd, ik ben zeer benieuwd...

(Ik ga hem nogmaals vertellen dat hij NIET meer moet gaan trainen samen met speedgebruik, het kan maar zo foutgaan weetje)


Groeten,
Matthijs
m
mvematthausLid
01-01-2024, 00:00
#15
ooscaar zei:
'Voor een vriend'

Ik raad je/hem aan om nuchter te gaan sporten. Op lange termijn is speed helemaal geen effectief middel om te trainen, en het valt onder functioneel gebruik waarmee je een verslaving erg uitlokt.

Wat denk je waarom je lichaam tegenstribbelt tijdens het sporten? Omdat het misschien op een bepaald punt ook beter is om te stoppen. Zo lang de wilskracht uit jezelf komt om door te gaan is dat helemaal goed, maar je lichaam verder pompen met speed op is gewoon jezelf afbreken. Dit soort gedrag werkt alleen maar averechts. Plus dat je nog eens erg slecht eet met speed op en speed werkt veeeel langer dan je fitnesssessie duurt, wat het ook al geen effectief middel maakt. Wat denk je waarom topsporters al lang geen speed meer gebruiken als dopingsmiddel?
Klik om te vergroten...

Jo, heb je reactie nog even gelezen.

Ben het helemaal met jou eens, je lichaam geeft tijdens sporten enz, een seintje zovan "Oke je moet even pauzeren ! Anders belast je ons"

Maar met die speed op heb je dat natuurlijk helemaal niet door, en ik denk ook dat je op die manier je spieren aardig snel kapot kunt maken...

Maarja hij heeft het nu al gedaan, zonder het mij vantevoren te vertellen, ik heb hem er ook zeker op aangesproken want ik ken de gevaren er nu van, en ik kan me voorstellen dat als je er ook nog eens bij gaat fitnessen dat het zeker verkeerd uit kan pakken...

Dat branderige gevoel bij gewichtheffen zorgt ervoor dat je "op tijd stopt" maar hij heeft dat dus niet gevoeld, en dat is best wel dom inderdaad.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ja, je kunt grote pupillen krijgen van amfetamine, vooral als het donker wordt. Daglicht houdt ze meestal heel klein, maar met kunstmatig licht zie je meestal dat ze groter worden. Niks bijzonders dus :wink:
m
mvematthausLid
01-01-2024, 00:00
#17
ooscaar zei:
Ja, je kunt grote pupillen krijgen van amfetamine, vooral als het donker wordt. Daglicht houdt ze meestal heel klein, maar met kunstmatig licht zie je meestal dat ze groter worden. Niks bijzonders dus :wink:
Klik om te vergroten...

Aaaah mooizo, pff dacht al :sunglasses:

Bedankt voor je snelle reactie, dan weet ik dat ook weer !!
A
AstroyanaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het lichaam kan meer aan dan je denkt :wink:
Dus op gebied van spieren zou je lichaam het wel aan moeten kunnen, mits je goed blijft eten en rust tussen de trainingen houd.

Maar op het gebied van je dopamine receptoren.... Zeer onverstandig lijkt me.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#19
Van amfetamine kun je net zulke grote ogen krijgen, ligt een beetje aan de omstandigheden. :wink:
T
Trivia BotLid
01-01-2024, 00:00
#20
In de meeste antwoorden van de df'ers kan ik mij goed vinden. Kan je vriend ook sterk afraden om speed te blijven gebruiken voor het fitnessen, in het begin zal hij misschien wat positief effect hebben maar op lange termijn vreet de speed je spieren gewoon op door de combinatie van weinig slapen/rust en slecht/weinig eten. Ook zal hij pijntjes veel minder snel voelen dus heeft hij veel meer kans op blessures.
Ik gebruik zelf als lang pre-workout (pwo)en dan maar eens in de 3 weken als ik voel dat ik echt een boost nodig heb (bijv na een weekendje pep :mrgreen: ). Een pwo is veel gezonder en efficienter voor krachttraining dus ik raad hem dit zeker aan.
Ook kan goed eten, een bakkie koffie, een juiste motivatie of goede muziek mij al een dikke boost geven zodat ik geen pwo nodig heb.

Hoop hij mijn advies aanneemt.

-Een gediplomeerd fitnessinstructeur

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."