Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPep en Fitness (vraag van vriend)

Pep en Fitness (vraag van vriend)

23 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zal ik het dan maar doen? Man man man wat een vraag weer, je kan op basis van ratio toch wel de overweging maken of het gebruik van pep voor het sporten verantwoord is. Als je je goed had ingelezen wist je dat pep ook voor spierafbraak zorgt. Daarna verhoog je met pep je hartslag, je temperatuur vermeerderd, je staat al strak en dan ga je ook nog een gewichten drukken. Eén en éen is twee toch?

Nu heb ik ook wel eens pep op het werk gebruikt, maar dat was nadat ik de dag ervoor helemaal kapot was gegaan aan de drank. Niet slim, maar in mijn geval noodzakelijk omdat ik met katers niet meer functioneer en als een dood vogeltje door het huis heen beweeg. Dit soort excessen vermijd ik echter nu door de bron aan te pakken en niet meer te zuipen van tevoren. :wave:

Maar de sportschool in met pep. Bij de sportschool heb je geen druk en gaat het niet om keiharde flappen. Bij de sportschool werk je aan je eigen lichaam omdat je dat leuk vindt. Je kan bij wijze van spreken elk tijdstip van de dag erheen en niemand spreek je aan als je een halfuur lang niets doet. Ik vind het gewoon een bezopen idee om dit voor te stellen.

dit is niet voor mijzelf, mijn pauze is namelijk nog steeds bezig :)
Klik om te vergroten...

Dit hoef je ons niet om de post te vertellen, dat weten we nu allemaal wel. Ik begin echter te twijfelen aan het feit hoe lang je die pauze vol kunt houden. Je bent nog hartstikke druk bezig hier te posten en vragen over gebruik te stellen. Hoeveel maanden had je in gedachten om die pauze te laten duren? Als je dacht dat een pauze enkele weken besloeg zit je er ver naast. Ik zou om te beginnen maar eens een halfjaar niks gebruiken gezien je misbruik voorheen, en dan is het mogelijk dat andere leden hier zelfs langer aanraden. Daarnaast ben je nog enorm jong en dat valt met alle respect ook af te lezen aan je berichten.

Vat het alstublieft niet te persoonlijk op, ik denk zelfs dat je een prima jongen ben die oog voor zijn vrienden heeft. Je bent echter 17 jaar (toch?) en dan zijn de meesten nog niet in staat oorzaak --> gevolg in te zien. Ik ben hier zelf ook pas op hogere leeftijd achtergekomen, toen het eigenlijk al te laat was. Gezien je jeugdige overmoed ga ik je niet keihard veroordelen, vooral omdat ik dat moreel gezien verwerpelijk vind. Ik denk echter wel dat je obsessieve gedrag bepaald risico's met zich meebrengen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Poeh leipvaleriaan.. Heel mooi en zo duidelijk bericht. Dit zal de TS echt eel ten harte nemen.
De meesten hier (onder andere mijzelf) zijn misschien toch wel wat bot geweest in antwoorden aan MveMattaus. Niet omdat ik niet meende wat ik zei, maar omdat ik niet erbij had nagedach dat je zo jong nog een "puberbrein" hebt. Dan kijk je idd heel anders tegen dingen aan. Ik heb er van geleerd haha. Complimenten voor je bericht en inzicht. :)
m
mvematthausLid
01-01-2024, 00:00
#3
leipebaviaan zei:
Zal ik het dan maar doen? Man man man wat een vraag weer, je kan op basis van ratio toch wel de overweging maken of het gebruik van pep voor het sporten verantwoord is. Als je je goed had ingelezen wist je dat pep ook voor spierafbraak zorgt. Daarna verhoog je met pep je hartslag, je temperatuur vermeerderd, je staat al strak en dan ga je ook nog een gewichten drukken. Eén en éen is twee toch?

Nu heb ik ook wel eens pep op het werk gebruikt, maar dat was nadat ik de dag ervoor helemaal kapot was gegaan aan de drank. Niet slim, maar in mijn geval noodzakelijk omdat ik met katers niet meer functioneer en als een dood vogeltje door het huis heen beweeg. Dit soort excessen vermijd ik echter nu door de bron aan te pakken en niet meer te zuipen van tevoren. :wave:

Maar de sportschool in met pep. Bij de sportschool heb je geen druk en gaat het niet om keiharde flappen. Bij de sportschool werk je aan je eigen lichaam omdat je dat leuk vindt. Je kan bij wijze van spreken elk tijdstip van de dag erheen en niemand spreek je aan als je een halfuur lang niets doet. Ik vind het gewoon een bezopen idee om dit voor te stellen.

dit is niet voor mijzelf, mijn pauze is namelijk nog steeds bezig :)
Klik om te vergroten...

Dit hoef je ons niet om de post te vertellen, dat weten we nu allemaal wel. Ik begin echter te twijfelen aan het feit hoe lang je die pauze vol kunt houden. Je bent nog hartstikke druk bezig hier te posten en vragen over gebruik te stellen. Hoeveel maanden had je in gedachten om die pauze te laten duren? Als je dacht dat een pauze enkele weken besloeg zit je er ver naast. Ik zou om te beginnen maar eens een halfjaar niks gebruiken gezien je misbruik voorheen, en dan is het mogelijk dat andere leden hier zelfs langer aanraden. Daarnaast ben je nog enorm jong en dat valt met alle respect ook af te lezen aan je berichten.

Vat het alstublieft niet te persoonlijk op, ik denk zelfs dat je een prima jongen ben die oog voor zijn vrienden heeft. Je bent echter 17 jaar (toch?) en dan zijn de meesten nog niet in staat oorzaak --> gevolg in te zien. Ik ben hier zelf ook pas op hogere leeftijd achtergekomen, toen het eigenlijk al te laat was. Gezien je jeugdige overmoed ga ik je niet keihard veroordelen, vooral omdat ik dat moreel gezien verwerpelijk vind. Ik denk echter wel dat je obsessieve gedrag bepaald risico's met zich meebrengen.
Klik om te vergroten...

Hey

Lukt zeker, totaal geen behoefte eraan ofzo. Heb ook nog steeds niet opnieuw gebruikt !

Hou ik nog wel een tijdje zo :wink:

Toch bedankt voor je informatieve bericht man :wink:
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoe staat het er nu voor?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."