Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBlauw/paarse vlekken???

Blauw/paarse vlekken???

73 antwoorden
55 weergaven
18-5-2026
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lana zei:
Flashing Moments zei:
als ik na een nachtje speedgebruik ga douchen of in de zon ga zitten, krijg ik rode vlekken op mn armen en benen..
Kan nietzoveel kwaad denk ik.. gewoon bloedvaatjes die een beetje raar doen..
Zolang de bloedvaten in je hart zich maar wel normaal gedragen........
Klik om te vergroten...

Ik denk dat de bloedvaatjes in je hart dan net zo raar gaan doen, maar dat kun je alleen niet zien.
Klik om te vergroten...

die zijn ietsje groter en kunnen ook ietsje meer hebben...
L
LanaLid
01-01-2024, 00:00
#2
JewCookie zei:
Lana zei:
Flashing Moments zei:
als ik na een nachtje speedgebruik ga douchen of in de zon ga zitten, krijg ik rode vlekken op mn armen en benen..
Kan nietzoveel kwaad denk ik.. gewoon bloedvaatjes die een beetje raar doen..
Zolang de bloedvaten in je hart zich maar wel normaal gedragen........
Klik om te vergroten...

Ik denk dat de bloedvaatjes in je hart dan net zo raar gaan doen, maar dat kun je alleen niet zien.
Klik om te vergroten...

die zijn ietsje groter en kunnen ook ietsje meer hebben...
Klik om te vergroten...

Weer wat geleerd! :wink:
a
angel1Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Jeller zei:
dit is echt wel vuil eigenlijk.. speed lijkt mij toch wle de schadelijkste drugs gelijk
Klik om te vergroten...

ben ik het niet mee eens. ineens moeten stoppen met speed is niet erg moeilijk omdat het een geestelijke verslaving is. je lichaam vraagt er niet naar. lsd is veel schadelijker voor je hersenen dan speed.en als er toch de schadelijkheid van de drugs word genoemd, waarom dan niet crack en heroine vermelden? en over speed: er is natuurlijk nog " gebruiken en gebruiken". de meeste klachten die genoemd worden hier, heb ik helemaal niet, zelfs niet bij een hoge dosering.en wij gebruiken al heel lang en vaak... maar het zal wel van persoon tot persoon afhangen...
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#4
angel1 zei:
Jeller zei:
dit is echt wel vuil eigenlijk.. speed lijkt mij toch wle de schadelijkste drugs gelijk
Klik om te vergroten...

ben ik het niet mee eens. ineens moeten stoppen met speed is niet erg moeilijk omdat het een geestelijke verslaving is. je lichaam vraagt er niet naar. lsd is veel schadelijker voor je hersenen dan speed.en als er toch de schadelijkheid van de drugs word genoemd, waarom dan niet crack en heroine vermelden? en over speed: er is natuurlijk nog " gebruiken en gebruiken". de meeste klachten die genoemd worden hier, heb ik helemaal niet, zelfs niet bij een hoge dosering.en wij gebruiken al heel lang en vaak... maar het zal wel van persoon tot persoon afhangen...
Klik om te vergroten...

nja als je er op let dat je voldoende voeding stoffen binnen krijgt, genoeg drinkt, niet overtraint, en voldoende nachtrust krijgt valt de schadelijk heid wel mee.. dit veranderd natuurlijk bij dagelijks gebruik..
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#5
angel1 zei:
Jeller zei:
dit is echt wel vuil eigenlijk.. speed lijkt mij toch wle de schadelijkste drugs gelijk
Klik om te vergroten...

ben ik het niet mee eens. ineens moeten stoppen met speed is niet erg moeilijk omdat het een geestelijke verslaving is. je lichaam vraagt er niet naar. lsd is veel schadelijker voor je hersenen dan speed.en als er toch de schadelijkheid van de drugs word genoemd, waarom dan niet crack en heroine vermelden? en over speed: er is natuurlijk nog " gebruiken en gebruiken". de meeste klachten die genoemd worden hier, heb ik helemaal niet, zelfs niet bij een hoge dosering.en wij gebruiken al heel lang en vaak... maar het zal wel van persoon tot persoon afhangen...
Klik om te vergroten...
lsd schadelijk???,flikker toch op... heroine is ook allesbehalve schadelijk mits je het goed kan gebruiken en er goed bij blijft eten,vitamine's nemen enz... :rolleyes: :rolleyes:
a
angel1Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Frisko zei:
angel1 zei:
Jeller zei:
dit is echt wel vuil eigenlijk.. speed lijkt mij toch wle de schadelijkste drugs gelijk
Klik om te vergroten...

ben ik het niet mee eens. ineens moeten stoppen met speed is niet erg moeilijk omdat het een geestelijke verslaving is. je lichaam vraagt er niet naar. lsd is veel schadelijker voor je hersenen dan speed.en als er toch de schadelijkheid van de drugs word genoemd, waarom dan niet crack en heroine vermelden? en over speed: er is natuurlijk nog " gebruiken en gebruiken". de meeste klachten die genoemd worden hier, heb ik helemaal niet, zelfs niet bij een hoge dosering.en wij gebruiken al heel lang en vaak... maar het zal wel van persoon tot persoon afhangen...
Klik om te vergroten...
lsd schadelijk???,flikker toch op... heroine is ook allesbehalve schadelijk mits je het goed kan gebruiken en er goed bij blijft eten,vitamine's nemen enz... :rolleyes: :rolleyes:
Klik om te vergroten...


lsd staat erom bekend dat het je hersenen kan beschadigen. bij veel en verkeerd gebruik kan je blijven hangen en blijven hangen is bij mij nog steeds iets schadelijk.het punt dat je aanhaalt over heroine is bullshit? waarom zijn er dan zoveel heroinejunks die er absoluut niet uitzien? maar goed, blijkbaar weet jij het allemaal zoooo goed
oh, en ps: flikker zelf even lekker op
L
LanaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Omdat heroïne maakt dat mensen zich niet goed meer verzorgen. En niet goed meer eten enzovoorts. En rond lopen te zwerven. En straatarm worden.
Daarvan zien mensen er niet meer uit. Of zichzelf overhoop spuiten.

Maar de stof heroïne zelf, zal weinig schade aan het lichaam aanrichten. Het is alleen de werking die mensen zo laks maakt.

Al zullen je longen het ook niet prettig vinden om bij het chinezen de hero binnen te krijgen. Maar da's met sigaretten ook.
a
angel1Lid
01-01-2024, 00:00
#8
en al die dingen die je noemt, maakt het dan niet schadelijk?
vind vaag dat sommige heroine zo standvastig verdedigen, maar tegelijk: ieder zijn smaak, ieder zijn keus, mening en dus ieder zijn eigen drugs eh.
c
crazy jackLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jeller zei:
dit is echt wel vuil eigenlijk.. speed lijkt mij toch wle de schadelijkste drugs gelijk
Klik om te vergroten...

hier wil ik even op reageren,volgens mij is uitgekookte coke(crack)juist de meest schadelijkste drugs,nog veel erger dan heroine,waar ik persoonlijk iemand van ken die nu 65 jaar oud is en sinds zn 18e heroine gebruikt en sinds zn 25e heroine spuit...en hij leeft nog steeds,elke dag gezond eten.ik denk dat niemand 10 jaar lang elke dag crack kan roken zonder dat ie daarbij bijna uit elkaar valt van ellende(letterlijk en figuurlijk).dus in mijn ogen is crack de meest schadelijkste drugs ter wereld,en geen speed,hoewel speed ook niet bepaald gezond is,maar goed
L
LiliiLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb dat ook elke keer als ik speed heb gebruikt :P
De volgende dag zit er er nog, maar trekt dan ook langzaam weer weg :grin:
l
luf10tjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb ook altijd nadat k pep gebruikt heb allemaal vlekjes idd... Ook de aderen bij mijn polsen worden echt enorm dik, eerste keer dat ik dat had schrok ik me echt dood, ik was bang dat ze zouden afsterven :openmouth: Mjah verder ook opeens alle adertjes in mn handen ensoow worden opeens heel goed zichtbaar, terwijl ik ze normaal nooit kan zien... Vaag hurr...
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik krijg altijd een rooie vlek boven m'n wang op de rechterkant van m'n gezicht, net nadat de pep is uitgewerkt (de volgende ochtend dus vooral).
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#13
angel1 zei:
lsd staat erom bekend dat het je hersenen kan beschadigen. bij veel en verkeerd gebruik kan je blijven hangen en blijven hangen is bij mij nog steeds iets schadelijk.het punt dat je aanhaalt over heroine is bullshit? waarom zijn er dan zoveel heroinejunks die er absoluut niet uitzien? maar goed, blijkbaar weet jij het allemaal zoooo goed
oh, en ps: flikker zelf even lekker op
Klik om te vergroten...

Leg mij eens uit hoe je kan blijven hangen in een lsd trip?

Ik denk dat je dan een psychose bedoelt, waarin de gebruiker de trip niet kan verwerken, en voor de rest van zn leven getraumatiseerd raakt waardoor hij niet meer normaal kan functioneren.(als voorbeeld, ik weet niet hoe het precies zit)

Waarom zijn er altijd van die rare conclusies over lsd?
Blijven hangen? Onzin.
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#14
BobG zei:
angel1 zei:
lsd staat erom bekend dat het je hersenen kan beschadigen. bij veel en verkeerd gebruik kan je blijven hangen en blijven hangen is bij mij nog steeds iets schadelijk.het punt dat je aanhaalt over heroine is bullshit? waarom zijn er dan zoveel heroinejunks die er absoluut niet uitzien? maar goed, blijkbaar weet jij het allemaal zoooo goed
oh, en ps: flikker zelf even lekker op
Klik om te vergroten...

Leg mij eens uit hoe je kan blijven hangen in een lsd trip?

Ik denk dat je dan een psychose bedoelt, waarin de gebruiker de trip niet kan verwerken, en voor de rest van zn leven getraumatiseerd raakt waardoor hij niet meer normaal kan functioneren.(als voorbeeld, ik weet niet hoe het precies zit)

Waarom zijn er altijd van die rare conclusies over lsd?
Blijven hangen? Onzin.
Klik om te vergroten...
daar heeft hij dan wel gelijk in
da is gewoon een psychose wa je krijgt.
en daarvan kun je ernstig getraumatiseerd worden.
das hetzelfde als sommige een autoaxident krijgen en nooit van hun leven meer in een auto durven stappen.
dan ben je ook niet blijven hangen he :wink: :wink:
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#15
Waar ik deze wijsheid vandaan haal? Van internet en van gezond verstand, de persoon waar jij het over heeft had dus al een psychisch probleem, of aanleg daarvoor. Dat probleem hoeft niet altijd zichtbaar te zijn en kon dus worden aangewakkerd door lsd.

Kun je blijven hangen in een trip?
Blijven hangen in een trip betekent dat nadat de trip uitgewerkt is, je nog lange tijd verward en angstig blijft.

Het is mogelijk om na een LSD-trip verward en angstig te worden. Als dit gebeurt, is dit na enkele dagen tot weken verdwenen. Maar bij een enkel geval kan de verwarring maanden tot jaren duren. Zij ''blijven dan hangen in de trip''.

Het is echter de vraag of je de blijvende verwardheid bij deze mensen kunt toeschrijven aan de drug. Aannemelijk is dat zij voordat zij de drug gebruikten al verward waren. De drug heeft het proces dan mogelijk versneld. Het beeld dat iemand een keer LSD neemt en daarna permanent psychotisch of schizofreen wordt is dus onjuist. Wel kan LSD bij mensen die aanleg hebben voor psychosen deze op een jongere leeftijd oproepen. Ook kan het een bestaande psychose verergeren en zorgen voor terugval.

Het is dus de vraag of er wel zoiets als "blijven hangen" bestaat. Wel kun je de conclusie trekken dat het nemen van dergelijke middelen extra riskant is voor mensen die geestelijk labiel zijn.


Bron (1) Uppers, downers, all arouders, D Inaba, Oregon.

Datum: 16 september 2003
Klik om te vergroten...

Van jellinek, een site die volgens mij niet adequaat genoeg informatie verstrekt.


Maarja, hier staat het, ''Mijn wijsheid''
Ik had het trouwens niet van deze site, maar de meeste mensen hier vinden dit dus betrouwbaar.
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#16
BobG zei:
Idd, zo lijkt het dat iedereen kan blijven 'hangen' terwijl je alleen als je aanleg hebt voor een psychose dat risico loopt.
Klik om te vergroten...
da is nu ook weer niet weer.
ge moet da verhaal van needlefreak maar eens lezen.
je kan een mens onder invloed van LSD echt wel knettergek maken hoor.
gelijk hij zegt had alleen maar zeer goede tripervaringen meegemaakt.
tot een groep jongens hem knettergek hadden gemaakt onder LSD.
die zijden da hij in zijn broek was aan het pissen
dat er wormen uit zijn oren kwamen enz....
die kerel hebben ze 8 maanden in een instelling kunnen steken he.
psychoses kunnen bij iedereen optreden.
en zeker onder invloed van psychedelics.
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#17
schranziewanzie zei:
BobG zei:
Idd, zo lijkt het dat iedereen kan blijven 'hangen' terwijl je alleen als je aanleg hebt voor een psychose dat risico loopt.
Klik om te vergroten...
da is nu ook weer niet weer.
ge moet da verhaal van needlefreak maar eens lezen.
je kan een mens onder invloed van LSD echt wel knettergek maken hoor.
gelijk hij zegt had alleen maar zeer goede tripervaringen meegemaakt.
tot een groep jongens hem knettergek hadden gemaakt onder LSD.
die zijden da hij in zijn broek was aan het pissen
dat er wormen uit zijn oren kwamen enz....
die kerel hebben ze 8 maanden in een instelling kunnen steken he.
psychoses kunnen bij iedereen optreden.
en zeker onder invloed van psychedelics.
Klik om te vergroten...

link?
a
angel1Lid
01-01-2024, 00:00
#18
BobG zei:
Idd, zo lijkt het dat iedereen kan blijven 'hangen' terwijl je alleen als je aanleg hebt voor een psychose dat risico loopt.
Klik om te vergroten...

en waar heb jij deze wijsheid vandaan??? ik heb nog nooit zulke onzin gelezen als wat jij nu zegt .. je kan geen aanleg hebben om een psychose te krijgen. bestaat niet en zal ook nooit bestaan.. wil graag weten hoe je hieraan komt.enne blijven hangen is gewoon de term voor tijdens een trip een neuro probleem te krijgen waardoor dus ( aangezien jij over aanleg voor psychoses etc praat neem ik aan dat je dus minimaal geneeskunde moet hebben) de receptoren die je waarnemingen regelen nog steeds bedonderd worden. hierdoor zal je dus enige delen van een trip KUNNEN blijven behouden.. echter ken ik persoonlijk iemand die is blijven hangen en die heeft dus beschadegingen opgelopen aan gezichtsveld ( had geen bril nu jampotglazen) zijn verstand is erg omlaag gegaan.( is nu tegen de 30 denkt en praat als een 12 jarige als het meezit. dus je kan wel degelijk blijven hangen..

maar ga aub door met je medische verklaringen dan kan ik me weer eens heerlijk vermaken over het feit dat er hier mensjes zijn die denken overal kaas van gegeten te hebben.

NIEK de vriend van angel1
a
angel1Lid
01-01-2024, 00:00
#19
mmm intressante theorie zit er achter jouw bron.. echter is het wel een bron van 2003.. tijden veranderen en in de voor ons zo korte 3 jaar gaat het in de wetenschap behoorlijk snel kwa ontdekkingen. en zoals ik al heb proberen uit te leggen wat dus waarschijnlijk niet geheel doorgedrongen is is dat de term blijven hangen in de medische wereld idd niet erkend word. alleen jongeren en gebruikers gebruiken deze term.

Het een aanleg hebben voor een psychose is wel degelijk onzin. zoals een ander al aangeeft is het goed mogenlijk om door een auto ongeluk in een psychose te komen of door een kleine hersenbloeding etc.. een aanleg voor die 2 dingen kan je niet hebben.. een aanleg voor depressie zoals manisch en borderliner zijn wel genetisch overdraagbaar en daar kan je dus aanleg voor hebben.

Het zogenoemde blijven hangen is dus een psychose maar waar ik dus op doelde in mijn vorige post is het stuk wat ik ook quote en dat is de aanleg hebben voor psychoses.. maargoed van mijn part gelooft iedereen dat stukje .. maakt mij geen reet uit maar een beetje nadenkende zullen tot de uitkomst komen dat psychoses niet genetisch bepaald zijn.

NIEK
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#20
Niek, geef mij dan eens een bron waar jouw verklaring wordt rechtvaardigt, anders overtuig je mij niet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."