Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed en Eten

Speed en Eten

38 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ken dat goed. Heb ik soms ook nog, maar de honger wint het tegenwoordig bij me. Hopelijk ook bij jou! :) . Kan je lekker eten als de donkere dagen komen/zijn. Nog leuk gehad gister?
{
{(PeP-Lord)}Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Op dit forum ben ik al extreem vaak tegengekomen dat je moet blijven eten tijdens de Pep. Nu weet ik (ongeveer tenminste) hoe dit komt, en na een keer het te hebben geprobeerd was ik ervan overtuigd, eten tijdens de Pep maakt het gevoel voor mij (en vast niet alleen voor mij) veel beter.

Na al een groot aantal gevechten met een droge bruine boterham met lekker veel kipfilet, besloot ik ooit eens een tosti te bakken. Wat me opviel, was dat de tosti niet half zo moeilijk weg te krijgen was als de boterham met kipfilet. Hierna wilde ik nou eigenlijk wel eens weten wat wel en wat niet aan te raden is als voedsel tijdens de Pep. Dus, mocht iemand nog tips hebben, ik ben onderhand wel een beetje uitgekeken op de tosti's en de boterhammen, ze zijn welkom!

Ik heb zelf vandaag per toeval het "wonder eten" spaghetti met tomatensaus ontdekt. Normaal kauw ik overall naar mijn idee belachelijk lang op en nog krijg ik het niet weg, maar met de spaghetti ging het probleemloos! heb er al 3 borden van op in de afgelopen, ik gok 12 uur, en deze 3 borden vervangen 2 stukken fruit en 1 tosti, een aanzienlijke vooruitgang dus! Voel me momenteel ook niet half zo leeg/uitgehongerd als wanneer ik niet eet.

Nu was het ontdekken van dit wonder de aanleiding om dit topic te maken, en een soort van database maken met dingen die je makkelijk kan eten, dingen die je onmogelijk kan eten, en als het kan het liefst ook boordevol vitamine's zit.

wat me is opgevallen tot nu toe is dat je je eten makkelijker weg krijgt als het:
warm is,
als het enigzins vet is,
en of je het geen je gaat eten lekker vind, en of je het vaker eet (dit is volgens mij de belangerijkste factor)
en, zoals vrijwel alles is volgens mij ook het eten onder de pep afhankelijk van je eigen instelling/karakter/willskracht (lees= hoe ver kun je jezelf pushen om te gaan eten)

Ik kreeg mijn eten echter totaal niet weg als:
het koud is,
het droog is (ontbijtkoek is voor mij dus echt een no-go)
wederom of je het lekker vind, vaker eet
wederom instelling/karakter/willskracht.

Het eten hoeft niet gezond te zijn, het gaat mij er meer om dat het makkelijk in je maag komt en niet te zwaar te verteren is(heb namelijk na 1 Mcdonalds hamburger welles beetje maagklachten gehad.. rest van de "wakker tijd" op bed gelegen met extreem veel buikpijn :openmouth:). en, om even mijn probeersels op te noemen:

do's
Spaghetti (andere soorten pasta komen gok ik veel overeen)
tosti's
kroketten (op een broodje met wat mayo erbij maakt het nog net wat makkelijker)
Goeiemorgen ontbijtdrank (tip van een vriend, nog niet kunnen testen)
soep (vrijwel alle soep voor zover mij bekend)

DONT'S
droge broodjes frikandel Etc.
ontbijtkoek,
chips (met veel dipsaus en veel tegenzin eventueel te doen, maar niet een aanrader)
en verder vrijwel alle droge en koude levensmiddelen.

dus, mocht er nog iemand zijn die aanraders of juist echte afraders heeft, ik hoor het graag :grin:

Overigens is dit de eerste topic die ik start, ik heb gezocht of er al zoiets was maar kon niets vinden, dus bij deze :)
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#3
iets warms zoals soep of gefrituurd vlees gaan er bij wel in.
pasta gaat ook vlotjes binnen (wat je vlot kan noemen)
ho en zo'n zure matjes (zure snoepjes)

enkel nadeel is dat ik 1-2u na iets gegeten te hebbe dat me maag zo hard als beton is :angry:
S
SpeedyGonzalisLid
01-01-2024, 00:00
#4
Svali zei:
Het enige wat ik eet en drink tijdens mn gebruik is ongeveer 1 liter water per uur,
Klik om te vergroten...

Dus als je 12 uur wakker bent(in het minste geval) drink je 12 liter water?
Klik om te vergroten...


Zo ongeveer wel ja.
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Het voelde tijdens xtc altijd veel gezonder om een literpak goedemorgen ontbijtdrink weg te werken dan om water te drinken. Lekkere maaltijdsalade met veel dressing gaat er ook goed in. Ook bij een (te) droge bek.
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#6
SpeedyGonzalis zei:
Svali zei:
Het enige wat ik eet en drink tijdens mn gebruik is ongeveer 1 liter water per uur,
Klik om te vergroten...

Dus als je 12 uur wakker bent(in het minste geval) drink je 12 liter water?
Klik om te vergroten...


Zo ongeveer wel ja.
Klik om te vergroten...

Want je wil graag dood? Dat is echt levensgevaarlijk, maar eerlijk gezegd geloof ik er echt niks van.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hier heb je gelijk Svali, veel mensen weten niet dat je een waterintoxicatie kan oplopen door overmatig watergebruik zeker wanneer je er te weinig zouten bij opneemt, dit kan zéér gevaarlijk tot zelfs dodelijk zijn. 12L water op 12 uur lijkt me ook echt wel sterk...
C
ChiemLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik eet altijd vooraf goed.

Biefstuk met spinazie werkt bij mij echt super en ook mn dinnetje gaat daar goed op. Kijk wel uit dat je niet te veel eet. Zo'n hele volle maag is ook niet alles. Als je van sushi houdt is dat ook wel een aanrader. Rijst en vis vallen niet zo zwaar op de maag.


Water drinken is iid best tricky. Ik heb me eens laten vertellen dat als je 2 glazen per uur drinkt dat dat al voldoende is om uitdroging te voorkomen. Sinds ik dat weet let ik er meer op en steek ik wat vaker mn kop onder de kraan. Die verkoeling is heerlijk. Maar ja daar hebben de meeste dames weer niets aan.

Maar de dag erna is het meestal een zacht gekookt ei, yoghurt en kwark. Ben er twouwens sinds kort achter dat ik melk ook erg lekker vind om te drinken tijdens pep. Zo jammer dat je dat niet op feesten kunt krijgen. Ik vraag het wel atijd aan de bar...gewoon zo leuk wat voor reacties je dan soms krijgt. Zo is het ook best zonde dat ze nooit Aquarius verkopen. Das meestal mn tweede vraag. En ja dan wordt het meestal water of appelsap.
W
WesskeejLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik duw het altijd gewoon naar binnen. Heb mezelf aangeleerd om toch te eten.
In het begin was het wel moeilijk maar nu lukt het wel. Het duurt wel wat langer als normaal dat je iets weg krijgt.
c
cadouLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ondanks dat ook ik net als de meesten niet aan eten moet denken tijdens gebuik, durf ik te garanderen dat als je een galia meloen die goed gerijpt is aansnijdt en proeft, je hem zo snel mogelijk weg wil werken! Dat is nou het enigste waarvan ik kan zeggen dat het echt lekker is! Ook al sta ik nog zo strak een meloen gaat er altijd wel in, zit lekker veel vocht in en is zoet en superfris, glijdt naar binnen!
N
NocturnalJohnnyLid
01-01-2024, 00:00
#11
De meeste gefrituurde of vette happen gaan er wel in bij mij na of tijdens Pep gebruik ! :wink:
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#12
NocturnalJohnny zei:
De meeste gefrituurde of vette happen gaan er wel in bij mij na of tijdens Pep gebruik ! :wink:
Klik om te vergroten...

Daar genoot ik vaak van als de andere strak stonden en ik honger had. Was mijn persoonlijke vervanging denk ik, en door de wiet de vreetkick..
L
LevitateLid
01-01-2024, 00:00
#13
Breakers! Goeiemorgen kon ik niet meer aan na een tijdje. Het is ook eigenlijk helemaal niet lekker.
Banaantjes gaan er altijd wel in. Soep, maar 'moest' ook wel is kip eten e.d. Dat raad ik niet aan.
m
miss.stoneyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Het kost mij juist moeite om tijdens te eten, en erna ook heel vaak.
Heb een paar keer zelfs over gegeven erna. Toch altijd even doorzetten als je wilt dat het na-effect wat minder word.
Wat er bij mij uiteindelijk altijd in gaat is een wit broodje met knakworst en heel veel mayonaise :hearteyes:
S
SpaghettisausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Broodje bapao, bamisoep, tortellini, pannenkoeken, tosti, Cruesli/muesli/ontbijtgranen zacht laten worden in yoghurt of kwark of zo (moet er wel bij zeggen dat je van het zachte moet houden, zijn genoeg die er van walgen), Havermoutpap, witte bonen in tomatensaus of rode bonen in chilisaus (die's opeens wel een stuk pittiger i.c.m. pep dan indien nuchter gegeten), gebakken bananen (pisang goreng), (mini-)loempia's, kaassouflé (met Joppiesaus), meloen, aardbeien, cocktailfruit, afbak-kruidenboter-baguettes, bami (goreng), appelmoes, aardappelpuree (met appelmoes :P), rijst met appelmoes, wentelteefjes. Meestal red ik me wel met deze producten.

Overigens zijn bapao en bamisoep, naar mijn bescheiden mening, echte maagsavers op die momenten dat je maag fucked en pijnlijk aanvoelt en je eigenlijk iets moet eten, maar niets binnenkrijgt of kunt -houden. Het liefste wacht ik bij beide overigens een aantal minuten tot het gloeiend hete er af is of tot het lauw is, want je kunt je bek er wel flink aan branden.
f
fdunkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Griekse yoghurt (die met 10% vetgehalte), dat gaat echt perfect naar binnen! En door het hoge vet gehalte zit er ook flink wat energie in, precies wat je nodig hebt.
W
WildBillyLid
01-01-2024, 00:00
#17
ik vindt fruit altijd lekker tijdens pep makkelijk te verteren.
J
JelleSnelLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zo'n beetje any kind of soup, zeker wel! :wink:
N
NocturnalJohnnyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wat ook toch volgens mij zeer belangrijk is , is op voorhand een stevige bodem aan te leggen in je maag en dat wil dus zeggen een goede stevige maaltijd op voorhand te benuttigen vooraleer je gaat gebruiken :wink:
{
{(PeP-Lord)}Lid
01-01-2024, 00:00
#20
dat heb ik dan gelukkig weer niet, dat betonnen gevoel in m'n maag. maar dat is opzich wel te verklaren eigenlijk. pep zorgt er namelijk voor dat je eetlust sterk verminderd omdat je lichaam minder bloed naar je maag/hersenen en andere lichaamsdelen pompt, en aangezien ik er vanuit ga dat je een tijdje niet gegeten heb, gebeurt in feite dit:
je maag is helemaal niet voorbereid om voedsel te verteren, en plotseling is het er toch. dan moet je maag dus weer op gang komen. het beton gevoel wat jij bedoelt is simpelweg onverteerd eten. kan wat over het hoofd gezien hebben, maar dat is het wel in grote lijnen geloof ik,

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."