Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshelemaal mis gegaan. Mijn verhaal.

helemaal mis gegaan. Mijn verhaal.

36 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
2
22:22Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo iedereen.

Heel graag wil ik mijn verhaal kwijt. Het geeft mij een fijn idee om mijn verhaal te kunnen opschrijven bij mede gebruikers- die mij niet zo snel zouden veroordelen om drugsgebruik. Als mijn familie dit allemaal wist word het echt niet te best. Bovendien zouden zei het gewoon niet begrijpen.
Ik ben niet opzoek naar tips of advies, ik wil alleen even mijn verhaal kwijt. Ook voor mezelf, hopend dat ik dit over een tijd terug kan lezen en er nog om kan lachen.

Op dit moment is het zondag avond 22:22 uur. Ik heb sinds afgelopen maandag-7 dagen verder nu dus) in totaal misschien 10 uur geslapen. Ik heb echt een hel van een weekend achter de rug. Dacht dat ik dood zou gaan. Ik ga mijn best doen om er geen heel warrig verhaal van te maken maar excuseer mij als ik misschien onduidelijk overkom. Toch wil ik het graag nu typen, want als ik een week wacht ben ik de helft weer vergeten van wat er is gebeurd haha.

Ik ben een vrouw van 29 jaar. Ik heb een enorm leuk leven, alles wat Mn hartje begeert.. En toch heb ik mezelf finaal naar de klote geholpen voor een beetje extra energie.
Ik had een klein beetje ervaring met drugs. In mijn puberteit echt een paar jaar die hard geblowd. Elke dag gingen er minimaal wel 3 jointjes doorheen. Hier ben ik op mijn 20e mee gestopt, gewoonweg omdat ik het gevoel niet lekker meer vond. Ik was sloom en ongeïnteresseerd door al die wiet en ben van een op andere dag cold turkey gestopt met blowen. Nooit 1 seconde last van gehad en ook nooit weer een joint aangeraakt. Moet er niet aan denken ook..
Op mijn 20e/21e een vriendengroep gekregen en daarmee veel naar hardstyle feestjes geweest, met de nodige XTC pillen, en ook wel “pirkies” geslikt (zo werden ze genoemd, geloof speedpilletjes, 1 nemen, laten inklappen en boem, hele nacht zwarte ogen van de pupillen, lekker met je kaken trekken en hard gaan)
Ook dit was een fase en ben ik na een jaar of 2 mee gestopt. Had het wel weer gezien..
3 jaar geleden leerde ik mijn huidige vriend kennen en samen hebben wij vooral het eerste jaar nogal een party periode gehad. We gebruikten met feestjes MDMA, bijna elk weekend wel.. maar op een gegeven moment was dat wel leuk geweest.. toen een kleine periode hebben we coke gebruikt. Maar ik vind mezelf niks met coke op.. als ik ook maar iets teveel gebruik word ik een bitch, ga echt heel ongezellig tegen mensen doen dan.. dus nee, coke ook lekker vanaf gebleven.

Ik durf dus wel te concluderen dat ik niet heel erg verslavings gevoelig ben.. van alles wel gedaan, soms korte of langere periodes maar nooit enige afhankelijkheid gevoeld. Ik ga echt niet beweren dat ik niet verslaafd kan raken, ik was namelijk goed op weg, maar gezien hoe ik er altijd mee om ben kunnen gaan.. Dit stelt me nu, op dit moment een beetje gerust.

Goed.. dan nu het heden. Ik studeer, en heb een bijbaantje in de horeca. Ik werk in een club/discotheek op donderdag nacht en op zaterdag nacht. Daarbij heb ik een fulltime studie, een paard en een vriend. Druk leventje dus. Ik heb weinig energie. Ben snel moe. Na 1 nacht van minder dan 8 uur slaap ben ik sowieso die week moe. Ik doe mijn best om gezond te eten, ben naar de dokter geweest, waar niks uit kwam, daarna naar een fytotherapeut waar na testen toch wel wat uitkwam waaronder een zwaar magnesium gebrek en een te lage bloeddruk. Daar komt de vermoeidheid vandaan. Ik heb daar echt kwaliteit supplementen voor die wel helpen, maar verder is het een kwestie van accepteren dat ik gewoon niet zoveel energie heb.

Zo’n 4 maanden geleden kwam ik via een vriendin in aanraking met speed. Ook zij werkt nachten, en gebruikt zo’n beetje de hele 2e helft van de week speed. Van haar heb ik mijn eerste lijntje gehad. Ik vond het echt fantastisch!! Er ging een hele wereld voor me open.. ik was één bonk energie, wilde alles doen.. wereldproblemen oplossen, dansen, werken, studeren en dat allemaal tegelijk. En het mooiste was dat ik zo ontzettend helder kon nadenken. De laatste weken was ik zo gestresst en piekerde zoveel, en al het gepieker verdween als sneeuw voor de zon. Het leek net alsof ik helemaal geen problemen had.
De kater viel een beetje tegen.. ik was moe, down, neerslachtige gedachten.. dus ging ik wat meer gebruiken.

Ik ging binnen no time naar een standaard riedeltje. Op donderdag middag Mn eerste lijntje, die nacht werken, vrijdag ochtend nog eentje bijsnuiven voor die dag, vrijdag avond slapen en zaterdag avond weer snuiven.

Ik gebruikte niet echt veel. Ik maakte nog geen halve gram in die 3 dagen op. Het waren eerder nakkies dan lijntjes. Stopte ook op tijd met bij nemen, en toch ging dit natuurlijk niet lang goed.

Ik had helemaal compleet niks meer aan Mn week, maandag en dinsdag was bijslapen, woensdag was ik een klein beetje ok, en van donderdag t/m zondag was ik sowieso wakker. Ondanks de kleine hoeveelheden slaap ik niet meer met speed op. De hele vrijdag loop ik op Mn wenkbrauwen, krijg niks uit Mn handen, tot ik savonds kapot in slaap stort om dan zon 6 uurtjes heel licht te slapen en weer wakker te liggen. Ik at niet meer. Ik hoorde en voelde Mn maag wel knorren maar iets door Mn strot krijgen ho maar. Dronk wel veel water om mezelf niet uit te drogen maar daar was alles wel mee gezegd. Ik was een slappe dweil. Hou dit zon 4 maanden vol en je kunt zelf wel uitrekenen hoe ik eraan toe was.
Ik had toen natuurlijk gewoon kunnen stoppen, maar dat deed ik niet. Het gevoel wat speed me gaf was er namelijk ook gewoon nog steeds. Ook al deed ik op Mn katerdagen niks productiefs, ik werkte in de nacht als een malle. Was vrolijk, wakker, en gebruikte tenslotte niet zoveel.. ik heb de lijntjes door die maanden heen iets opgehoogd, maar meer dan driekwart gram werd het nooit. Bovendien was ik me totaal niet bewust van het gevaar lage bloeddruk-icm speed. Dom ja. Ander woord is er niet voor. Ik was niet ingelezen.
Ik voelde wel dat Mn hart lekker tekeer ging maar dat hoorde erbij. Hartslag herstelde zich ook weer prima tegen de tijd dat het uitwerkte, vond ik zelf.
Wel kreeg ik door dat ik deze levensstijl niet eeuwig vol ging houden. Ik was eigenlijk de hele week compleet aan gort en kon in ruil daarvoor 2 nachten fatsoenlijk werken. Daarbij die katers waren echt niet te zuinig. Ik besloot dus vorige week dat het anders moest. Ik zou alleen nog op zaterdag avond snuiven, op tijd stoppen, zondag uitbrakken en dan maandag weer normaal zijn. Dit was mijn theorie.

Afgelopen week echt een enorme kut week gehad. Stress, problemen, allemaal privé maar het hield me wakker.. maandag dinsdag en woensdag gewoon niet geslapen. Misschien even weg gedommeld maar dat was het ook wel. Nog steeds erg weinig gegeten. Gewoon geen trek. Donderdag nacht gewerkt en niet gesnoven. Wel 4 blikjes reddbull achterover getikt, weer hartkloppingen en wakker liggen.. lekker slim ook. Net zo ongezond als een lijntje. Vrijdag nacht heb ik geslapen als een roos. Comateus was ik, 10 uur lang. Waardoor ik zaterdag alleen maar zo duf als een konijn was. En dan komen we bij gister, zaterdag. Rond 22 uur naar het werk gegaan en direct een lijntje genomen. Iets meer dan normaal. Ik denk zon halve gram gelijk. Waarom? Geen idee. Overmoedig? Hoop op fitheid en energie? Nouja.. ik voelde niks. Was wel wakker ofzo maar heel erg in mezelf gekeerd, en rustig. Niet outgoing en energiek zoals normaal met speed.. keek naar mezelf in de wc spiegel en normaal gesproken heb ik duidelijk vergrote pupillen. Mijn pupillen waren speldenprikjes, niks te zien..
dus rond 12 uur bij gesnoven, een kwart gram ongeveer. Had ook niet veel invloed behalve dat ik me helemaal kapot zweette en het ijskoud had tegelijk. Ik besloot een half uur daarna nog 1 laatste te snuiven. Weer zo’n kwart gram. Vraag me niet waarom, ik heb altijd meer dan genoeg aan Mn nakkies, maar ik dacht gewoon niet meer helder na, en zo had ik dus in totaal na zo’n rampenweek een dikke gram weg gesnoven. En toen ging het mis.

Ik had het ijs en ijskoud, ging even op een barkruk zitten en voelde toen een wegtrekker, het was zon enorm eng gevoel, Mn hele lijf tintelde en verdoofde, ik dacht ik ga gewoon flauwvallen hier nu. Ben van de barkruk afgestapt en naar achter gelopen naar de kantine. Het hield niet op.. ging op een stoel zitten en werd zo enorm duizelig, moest echt al mijn concentratie erbij houden om niet knock-out te gaan.. het enige wat hielp was een beetje rond lopen dus dit ben ik maar gaan doen. Ben naar de bar gelopen en heb tegen mijn collega gezegd dat ik me echt niet lekker voelde en heel duizelig was en even in de kantine bleef. Thank God was ik toch niet alleen aan het werk. Het was echt dood eng en ik dacht alleen maar, ik heb een overdosis genomen, als ik nu flauwval ga ik dood, ik moet wakker blijven.
Na even rond wandelen voelde ik me iets beter. Heb mijn vriend gebeld en gevraagd of hij me wou komen halen.. tijdens dat half uur wachten nog een paar glazen water genomen, wat niks hielp.. ik stond echt te trillen als een rietje.
Naar huis gegaan en daar direct in bed gaan liggen. Tegen Mn vriend gezegd dat ik niet lekker was en gewoon direct wilde slapen. Het was toen 3 uur in de nacht. Ik was zo ontzettend uitgeput, alles voelde zwaar. Maar slapen ho maar. Lag alleen maar met Mn ogen dicht te malen over hoe ik dit zo ver heb kunnen laten komen. Waar ik in godsnaam mee bezig ben. En in de tussentijd Mn kaken van elkaar af proberen te houden die gigantisch aan het klemmen waren. Ik lag mezelf echt compleet gek te maken, moest geregeld opstaan om naar de wc te gaan en van dat stukje lopen werd ik alleen maar steeds duizeliger.
Tegen 9 uur vanochtend was ik iets rustiger. Ik ademde wel constant heel oppervlakkig, kreeg een lichte druk op Mn borstkas, maar wist mezelf redelijk rustig te houden.. voor de afleiding wat gaan surfen op internet waar ik dus las dat speed en een lage bloeddruk geen goeie combi is, en dat je echt mega hartkloppingen en paniekaanvallen kunt krijgen in zon situatie.
Tegen 12 uur nog steeds geen oog dicht gedaan. Wel wat gegeten. 2 appels en 2 boterhammen met kaas. Voor Mn gevoel 2 uur over gedaan maargoed het zat erin. Daarna weer proberen te slapen.. Je raad het al. Klaarwakker. De druk op mijn borst werd steeds erger. Ik was ontzettend oppervlakkig aan het ademen en kwam er niet doorheen. Als ik diep probeerde in te ademen deed het pijn in mijn borst. Ik raakte in paniek en voelde me echt zo ellendig. Voelde door Mn hele lijf Mn hart keihard bonzen. Rond 2 uur ben ik uit bed gegaan.. ik dacht, ik lig hier middenin een hyperventilatie/paniek aanval mezelf een dubbele paniekaanval aan te praten. Kan beter even wat afleiding gaan zoeken. Even een beetje rondgelopen, naar buiten zelfs. Maar snel weer naar binnen want kon echt niet meer op Mn benen staan. Ging op een stoel zitten en zou zo weer flauwvallen. Ik kon echt wel janken. Toen kreeg ik echt een mega hyperventilatie aanval. Snakte naar adem, voelde mezelf helemaal wegzakken. Wonder boven wonder lag er een zakje op tafel (ik was alleen op dat moment) dus in het zakje ademen, adem weer rustiger en weer in bed gaan liggen. Nou rond half 6 ben ik ein-de-lijk in slaap gevallen om om half 9 weer klaarwakker te zijn. Voelde me wel wat beter. De pijn op Mn borst was gezakt. Hart ging nog redelijk snel, maar kon normaal naar de wc lopen zonder flauw te vallen. Nog even een broodje gegeten en 2 vitamine C pillen 1000 Mg naar binnen, en toen lag ik weer in bed dit verhaal te typen.

Voel me op dit moment redelijk. Ik ben ontzettend dom en onvoorzichtig geweest. Het is Mn eigen stomme schuld. Heb mezelf echt verwaarloosd en als ik er nu op terug kijk snap ik echt totaal niet waarom. Ik schaam me kapot voor mezelf. Wat een gruwelijke ellende dit.
Maar ook ben ik blij. Blij dat mijn lichaam me ff zo keihard gewaarschuwd heeft. Tot hier en niet verder. Want als dit niet was gebeurd was ik gewoon doorgegaan..
ik heb niks tegen drugs, en vind het nog steeds leuk dat ik heb ervaren hoe leuk speed kan zijn. Maar ik raak het echt niet meer aan. Ben bang dat het met mijn bloeddruk echt finaal fout gaat een keertje. T ging al goed fout, wil dit echt nooit meer meemaken.
Gelukkig ben ik nog 2 dagen vrij, want dit zal nog wel een staartje krijgen.. geloof dat ik hier nog wel even last van zal hebben..
Uitzitten en rustig aan doen maar. En dan zien we in de komende weken wel verder, maar zonder speed dat is zeker.!!

Besef me nu dat het echt een ellendig lang verhaal is geworden.. echt respect als je dit allemaal gelezen hebt!

Truste
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#2
Damn! Ik heb het allemaal gelezen ja, heftig zeg. Goed van je dat je inziet dat het anders moet. Succes met de komende dagen alvast!
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jeetje.. Heftig hoor! Hoop dat je je snel beter voelt en succes met het stoppen!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dat klinkt niet best...

Maar je hoeft je niet te schamen voor jezelf hoor. In die context gezien op die momenten zelf leek het een oplossing om het zo te doen. Achteraf niet slim, maar je dood schamen daarvoor en jezelf helemaal gek maken en kapot blamen maakt de boel zoveel erger en put je mentaal nog zoveel meer uit. Je lichaam heeft je een helder signaal gegeven en het is nu aangekomen, dus op de goede weg toch? :)
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hallo zeg wat een heftig verhaal! Goed dat je deze waarschuwing ter harte neemt! Volgens mij is er geen reden om je "dood te schamen". Iedereen doet wel eens iets dat achteraf niet verstandig blijkt te zijn...

Heel veel succes met je herstel en het nuchter blijven de komende dagen en weken! Laat je nog even weten hoe het met je gaat?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Niet best nee, maar ook niet slecht. Je lichaam heeft gesproken en je luistert er goed naar.

Je bent 'pas' 4 maanden onderweg met de speed, het zou nu nog wel moeten lukken om er vrij probleemloos mee te kunnen stoppen. Neem anders gewoon ff vrij zodat je geen extra stress hebt in deze lastige periode.

Success!
2
22:22Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Goedemorgen,

Enorm bedankt voor jullie lieve en bemoedigende woorden!
Ik kwam dit forum gister tegen, toen ik aan het googelen was wat je moest doen bij een OD. Geen goed idee om dat tijdens een paniek aanval te gaan googelen trouwens hahaha. Ik heb uren zitten lezen en dankzij het forum ook gelezen dat vitamine C een beetje helpt, en dat je vooral-hoe onmogelijk het ook lijkt- moet eten. Dus jullie hebben me er meer doorheen geholpen dan je zelf weet haha!

Gelukkig ben ik bekend met hyperventilatie. In mijn vroege puberteit zo rond Mn 13e tot Mn 16e veel last van gehad. Regelmatig knockie out gegaan door hyperventilatie. Ik herkende het dus gister, en wist wel dat ik geen overdosis ophad en nog niet dood ging :P en ben echt de ganse dag bezig geweest naar Mn buik te ademen, tot ie echt kwam en er ik dmv zuurstofbeperking in een zakje ademen eindelijk doorheen kwam.

Ik ben echt blij dat ik het hier van begin tot eind neer heb getypt. Bleef maar malen.. met Mn vriend praten was geen optie, was zo gefocust op Mn adem dat ik niet eens meer wat uit kon brengen, behalve dat ie me met rust moest laten haha.. Hij weet wel dat ik snuif trouwens, probeerde me ook te helpen maar hij moest me echt alleen laten gewoon. Toen ik het opgeschreven had kon ik eindelijk stoppen met piekeren en viel ook gelijk in slaap tot nu. Diep geslapen bij elkaar toch zo’n 9 uren.

Voel me nu ok. Ben er nog niet helemaal, moet geen 10 dingen willen doen vandaag want ik ben nog aardig gammel op Mn benen maar ik kom er wel.

Plan voor deze week is vooral goed eten en goed slapen. Ik moet in principe donderdag avond gewoon weer werken. Proberen om voor die tijd even te gaan slapen, al lukt me dat bijna nooit.

@Mindless je hebt gelijk ja. Van mezelf onderuit schoppen gaat het niet beter worden.. ik was gewoon zo kwaad op mezelf..
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Vandaag is een mooie dag voor een nieuwe start, les geleerd en weer verder. :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
22:22 zei:
Gelukkig ben ik bekend met hyperventilatie. In mijn vroege puberteit zo rond Mn 13e tot Mn 16e veel last van gehad. Regelmatig knockie out gegaan door hyperventilatie. Ik herkende het dus gister, en wist wel dat ik geen overdosis ophad en nog niet dood ging :P en ben echt de ganse dag bezig geweest naar Mn buik te ademen, tot ie echt kwam en er ik dmv zuurstofbeperking in een zakje ademen eindelijk doorheen kwam.
Klik om te vergroten...
Acute aanvallen of chronisch (constant aanwezig)?

Heb zelf last gehad van chronische hyperventilatie en heb wel ondervonden dat proberen goed te ademen (met het middenrif) niet helpt en zelfs tegenwerkt. Middenrif ademhaling is de juiste, maar proberen dat te bewerkstelligen is het probleem. Je kunt beter de oppervlakkige ademhaling en het benauwde gevoel observeren, zonder zelf iets proberen te veranderen.

@Mindless je hebt gelijk ja. Van mezelf onderuit schoppen gaat het niet beter worden.. ik was gewoon zo kwaad op mezelf..
Klik om te vergroten...
Heel begrijpelijk, maar ook zo makkelijk om daar in door te draven.

Hee rustig aan hè. :)
2
22:22Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Het was acute hyperventilatie door stress. Op Mn 13e had ik al stress:laughing: Nare vechtscheiding van ouders waar ik middenin zat, en nog al een binnenvettertje. Net als nu nog steeds kon ik mezelf helemaal gek piekeren en dat kwam er toen met hyperventileren regelmatig uit..

Goh, mij is altijd geleerd juist ademhalings oefeningen te doen! Hand op je buik leggen en daarheen ademen.. Niet dat het daar ooit beter van geworden is hoor.. Het werd altijd erger en erger tot het een soort climax bereikte en dan kon ik of van Mn stokje gaan of een zakje binnen handbereik hebben. Dat zakje werkt ook pas als ik echt naar adem snak. Voor die tijd niet.

Het is ook meer dat ik denk.. Je had dit toch kunnen weten.. ik bedoel al nadat mn eerste lijntje ooit is uitgewerkt voelde ik wat voor verraderlijk sterk spulletje dit is en dat je hier vooral rustig aan mee moet doen.. dat je dan op de een of andere manier toch denkt dat deze mate van gebruik je leven beter gaat maken.... Maarja, het is geweest en kan nu beter even lief voor mezelf zijn.

Gaat nog niet goed.. net stukje gewandeld maar aan het eind vd straat echt duizelig. Snel terug gegaan, verder met chillen nu.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#11
@22:22

Geef jezelf vooral de tijd, een en ander gaat niet van het ene op het andere moment. met het stoppen van speed (de oorzaak) kan het alleen maar beter worden. :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nee ademhalingsoefeningen helpen niet, niet écht.

Ik ben destijds naar een speciale hyperventilatie kliniek hier in de stad geweest en door hoop en geloof denk je steeds 'ja, dit is de oefening die werkt' en dan lijkt het steeds ook even te werken maar het is allemaal schijn. Ademhaling hoort van zichzelf perfect te functioneren. Het is onze stress en bemoeienis die de ademhaling dereguleert.

Wat werkt is de ontregelde ademhaling of de stress aanschouwen, exact zoals deze is, zonder controle uit te oefenen. Dit is niet een makkelijk iets, kost tijd en kan zeer oncomfortabel zijn. Dit kan "beoefend" worden op tijden dat je geen aanval hebt. Het is de stress in het lichaam die gevoeld, geaccepteerd moet worden. Diep geaccepteerd. Geen quick fix dus.

Ik ben ook een piekeraar, maar met bovenstaande is daar overheen te komen.

Niet te streng voor jezelf zijn. Met een beetje liefde voor jezelf is het allemaal niet zo zwaar. :)
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
Bah, wat een nare ervaring. En wat een rotzooi is speed eigenlijk ook voor je systeem. Brrr.

Maar neem jezelf niet teveel kwalijk. Wat je al zegt, 't is goed om met de gevaren geconfronteerd te worden denk ik, om even aan die afgrond te staan zonder er écht volledig in te vallen. Zie het als een waarschuwing, en stop met boos op jezelf zijn. We maken allemaal wel eens fouten. Speed is sowieso een drug waar velen in 'doordraven', je bent niet alleen. Dat de keerzijde zich dan snel laat zien is maar goed ook, ergens, anders zouden we allemaal elke dag voor energie aan de drugs zitten.

Wees nu een beetje aardig voor jezelf en rust lekker uit. Die duizeligheid is herkenbaar voor mij, heb dat ook al gehad van speed. Nasty shit, maar zou als het goed is snel over moeten zijn. Sterkte! :pinkflower:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Heftig verhaal hoor. Wel fijn dat je het nu hier op schrijft. Dat lucht misschien wat op voor je.
Ik hoop dat je je snel beter voelt. Sterkte!
2
22:22Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Toch maar vrijgenomen van Mn werk deze week. Gelukkig probleemloos. Alleen donderdag & vrijdag naar school deze week. Dus valt allemaal mee.
Ben totaal niet bang om weer te gaan gebruiken/terug te vallen. Speed kan me gestolen worden op dit moment.. Maarja logisch het is nog erg vers natuurlijk, even kijken of ik dat over 2 weken ook nog zo voel.. Ga er wel vanuit in ieder geval.

Net nog een paar uur geslapen. Heerlijk zeg, gewoon je ogen dicht kunnen doen en gelijk in slaap vallen! :grin:
Merk wel dat Mn hartslag nog niet helemaal ok is.. soms even hartkloppingen, dan normaal. Als ik te lang zit nog vage pijn op Mn borst, rechterkant niet links..
Ga ervanuit dat dat komt door de flinke opdonder die ik heb gehad. Kijk het even een paar dagen aan, als het niet helemaal normaal word toch maar even de huisarts contacteren..
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#16
@22:22

Volgens mij pak je het perfect aan zo. Mooi vrij genomen, even goed bijkomen en waarschijnlijk dat het vanzelf weer goed komt.

Overigens zou ik dit alles wel melden bij je huisarts ongeacht of je die alsnog nodig hebt of niet. Het is belangrijk dat die alles weet waar je in je leven mee te maken hebt gehad, en ze hebben toch een beroepsgeheim dus echt wel veilig daar.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wat een verhaal zeg, beterschap! Het zal vast wel goed komen nu je volledig klaar bent met speed, haha. Hopelijk komt de drang om speed bij te pakken niet terug!

Speed is helaas een in sluipertje betreft verslaving. Na een feestje heb je het volledig gehad en tijdens de brakke dagen, wanneer je muziek luistert, komt het gevoel wat je had van het weekend ervoor weer terug. Puntje speed pakken brengt je dan thuis met de muziek van het weekend weer in een geweldige stemming. :innocent:
S
Sofia87Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Je mag jezelf helemaal niet kwalijk nemen dat je in deze situatie beland bent.
Een fulltime studie + baan combineren is niet evident. Knap van jou!

Ik kan me zelf wel voorstellen hoe je in zo’n situatie als de jouwe kan belanden. Ikzelf werk 6/7 soms 7/7 in m’n eigen bedrijfje. Ik neem dex amfetamine omwille van m’n ADD en soms ook recreatief.
In het verleden ben ik ook over m’n (fysieke) grenzen gegaan.
Wat sindsdien enorm helpt bij mij:
- goed en regelmatig eten;
- voldoende slapen en rust nemen;
- tijd nemen voor ontspanning;
- structuur in m’n leven inbouwen;
- m’n vriend, vrienden en collega’s waken erover dat ik niet te hard doorwerk en remmen me wat af wanneer nodig.

Veel succes met je herstel! Komt goed :).
B
BrokenWingsLid
01-01-2024, 00:00
#19
Oh dit grijpt mij zo bij de keel.
Tis echt een klote drugs die heel mijn leven verziekt :( ik herken mijzelf der treurig genoeg in... maar hoe erg je verhaal ook is. Dit geeft mij een enorme steun om der weer eens mee te stoppen .... hoop dat ik er ooit voorgoed vanaf kan .....:sleepy: sterkte ! En bedankt om dit te delen x
2
22:22Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Voel me vandaag echt een heel stuk beter!! Duizeligheid is weg, hartslag normaal, wel erg moe.. Dat heb ik altijd wel.. de day after de day after dip :nomouth: Alles is uitgewerkt en uit Mn systeem zon beetje en dan voel je pas je lijf..

Heb Mn huisarts gebeld. Hoef voor nu geen actie te ondernemen, als ik weer klachten krijg wel bellen. En als ik terug zou vallen..

Ergens ben ik bang dat ik weer cravings ga krijgen.. Misschien niet nu, misschien niet volgende week maar over een tijdje, of als het me aangeboden word.. dat ik dan toch deze hel vergeet en het weer doe. Ik wil het absoluut niet. Heb er echt helemaal geen zin in maar ergens vertrouw ik mezelf gewoon niet.. heel lastig uitleggen. Geloof dat speed echt zon hardnekkige verslaving kan zijn dat hou je niet voor mogelijk.

Wil niet nu direct naar een Psycholoog gaan. Voel me daar gewoon niet goed bij.. maar moet wel met mezelf bezig. Plannen maken, doelen stellen en zorgen dat ik nooit weer naar de speed grijp!!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."