Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPlafonddienst?

Plafonddienst?

15 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
s
sejkuLid
01-01-2024, 00:00
#1
slotjah zei:
Veel mensen kennen het wel. Na een avondje feesten waarbij het niet bij de alcohol gebleven, de slaap niet kunnen vatten. De muziek die door blijft gaan in je hoofd, en het plafond is ook wel erg interessant. Jawel, de bekende plafonddienst.

Mij overkomt dit de laatste tijd regelmatiger sinds ik 4fmp gebruik.

Maar is er iets wat je kan doen wanneer je plafonddienst heb om toch de slaap te vatten, of in ieder geval sneller?
Klik om te vergroten...
gewoon niet je bed inkruipen en met z'n allen gewoon gezellig afteren ?
En wat ik altijd doe wil ik sneller in slaap vallen is, op je ademhaling letten al gaat is waarschijnlijk wel wat snel waardoor je uiteindelijk misschien helemaal niet in slaap valt :tongueout: (dit is mijn methode als ik geen uppers heb gebruikt)
want zoals ik zei, ik kruip nooit m'n bed in dan
s
slotjahLid
01-01-2024, 00:00
#2
Veel mensen kennen het wel. Na een avondje feesten waarbij het niet bij de alcohol gebleven, de slaap niet kunnen vatten. De muziek die door blijft gaan in je hoofd, en het plafond is ook wel erg interessant. Jawel, de bekende plafonddienst.

Mij overkomt dit de laatste tijd regelmatiger sinds ik 4fmp gebruik.

Maar is er iets wat je kan doen wanneer je plafonddienst heb om toch de slaap te vatten, of in ieder geval sneller?
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Niet voor bedtijd drugs gebruiken.. Niet altijd haalbaar, maar wel veel beter voor je nachtrust.
Anders; klaarkomen, jointje, borreltje, warme melk, iets eten. (of een willekeurige combinatie)
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Idd rekening houden met hoelaat je je laatste drugs neemt. Daarnaast: accepteren dat je de nacht/ochtend erna toch niet slaapt. Ik ga echt niet als ik me nog behoorlijk wakker voel in bed liggen, want dan lig ik toch maar te liggen. Gewoon maar dingen doen, jezelf een beetje vermaken, als je echt moe bent een poging wagen maar niet te veel moeite doen, en dan zondagavond op normale tijd gaan slapen. Op zondagavond neem ik soms dan melatonine en/of valeriaan.
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb weer het geluk als ik na een avondje X thuiskom ik als een blok in slaap val. Dit lukt natuurlijk niet iedereen, dus mijn maat rookt altijd een jointje en dan slaapt hij ook als een blok.
2
2cbeenhamLid
01-01-2024, 00:00
#6
Afteren, comablowen, ketsen.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik slaap ook heerlijk na een avondje xtc, speed is andere shit :smilingimp:

Inderdaad zoals al gezegd gewoon jezelf wat 'rustig' vermaken of afteren tot je vanzelf zware ogen krijgt :wink:

of je ogen dichtdoen en proberen 'beelden' op te roepen of eerdere ervaringen herbeleven, zit je vanzelf voor je't weet tussen wakker zijn en droom in...dan gaat slapen al iets makkelijker...dan kom je'r sneller in
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Mijn geheim: stil blijven liggen, niks vewegen, op een gegeven moment krijg je beetje stuip trekkingen en jeuk maar niet aan toe geven en dan val ik vaak na een uurtje ofzo in slaap, als ik me best doe soms zelfs na pep! :rock:
D
Dagoth UrLid
01-01-2024, 00:00
#9
In mijn tijd dat ik veel speed gebruikte, had ik vaak last van plafonddienst. aka, je hebt speed genomen en je wilt eigenlijk toch wel slapen in de late uurtjes. Dus dan lig je maar in bed, met waarschijnlijk niemand om mee te praten omdat iedereen wel slim genoeg was om te gaan slapen.

Persoonlijk had ik hier heel echt last van, ik werd soms echt gewoon depressief door alle gedachtes die door mijn hoofd spookte, want je brein gaat natuurlijk 300km/h aan die shit, vooral als je geen afleiding hebt.

Dus, bij deze. Heb je plafonddienst en heb je de behoefte om gewoon over random bullshit te praten?

Start een conversatie met me, of plaats gewoon een bericht op deze post. Heb meestal wel zin om te praten, en zo niet dan waarschijnlijk iemand anders wel.

Als er al topics bestaan die te erg op deze lijken, dan moeten mods hem maar verwijderen ofzo.

Greets, ya boi $crim
S
SneeuwSnuiverLid
01-01-2024, 00:00
#10
Leuk idee! Er zijn wel toppics over plafonddienst maar uit 2013 dus veel te lang geleden haha!

Zelf gebruik ik ongeveer 1 tot 2 keer per maand speed, vooral op feestjes en meestal sla ik dan gewoon een nacht slaap over omdat ik de plafonddienst ook niet zie zitten.
Maar als ik thuis kom van een feest en ik ga nog wel hard dan heb ik vaak veel zin om te praten, ik zal dit toppic dan zeker opzoeken!:)
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#11
$crim zei:
Dus, bij deze. Heb je plafonddienst en heb je de behoefte om gewoon over random bullshit te praten?
Klik om te vergroten...
Zet koningsdag en 5 mei maar alvast in je agenda! :mountain::mountain:
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#12
$crim zei:
Als er al topics bestaan die te erg op deze lijken, dan moeten mods hem maar verwijderen ofzo.

Greets, ya boi $crim
Klik om te vergroten...

Heb het maar gewoon samengevoegd.

:yum:
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Plafonddienst, ik ken het uit een ver en vaag verleden toen ik nog bij mijn ouders woonde. Mijn god, wat had ik er een hekel aan. Veel liever was ik dan lekker actief bezig, maar ja, wat als pa en ma wakker zouden worden?

nadat ik op mezelf ben gaan wonen nooit meer plafonddienst gehad, in bed lig ik alleen maar om te slapen en als dat niet binnen 5 minuten lukt dan ga ik gewoon wat doen.
D
Dagoth UrLid
01-01-2024, 00:00
#14
acht.zes zei:
Plafonddienst, ik ken het uit een ver en vaag verleden toen ik nog bij mijn ouders woonde. Mijn god, wat had ik er een hekel aan. Veel liever was ik dan lekker actief bezig, maar ja, wat als pa en ma wakker zouden worden?

nadat ik op mezelf ben gaan wonen nooit meer plafonddienst gehad, in bed lig ik alleen maar om te slapen en als dat niet binnen 5 minuten lukt dan ga ik gewoon wat doen.
Klik om te vergroten...
Het is eeeeecht zwaar kut. Als je met mensen bent of iets aan het doen bent is pep echt geweldig, maar als je alleen bent met je gedachtens en je kan verder niks bedenken om te doen dan wordt het voor mij al snel een kleine persoonlijke hel XD
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#15
$crim zei:
alleen bent met je gedachtens en je kan verder niks bedenken om te doen dan wordt het voor mij al snel een kleine persoonlijke hel XD
Klik om te vergroten...
Zwaar k* inderdaad, ik herken dit. Even bij snuiven en je wordt zo vaag dat je zo in slaap valt. ^^
A
AtwaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik neem altijd speed in de avond als onderdeel van een nachtje doortrekken. Zo tegen een uur of 9 beginnen, midden in de nacht lekker bezig zijn, tegen de middag wat vermoeider worden en die avond gewoon kunnen slapen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."