Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGraag info over een speedbom en de werking vergeleken snuiven

Graag info over een speedbom en de werking vergeleken snuiven

71 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Je leert er sowieso van ja.

Ik zat zelf door werk en gezondheid ook tegen een burnout aan een tijdje geleden, maar heb er nu sinds een dikke maand wel voor gekozen nu een tijd voor mezelf te nemen. Maar dat was een hele moeilijke beslissing en heb ook een lange tijd gehad waarin ik tegen beter weten in door ging.

Het is niet altijd zo makkelijk. Hopelijk dat het snel wat beter met je gaat. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Roze olifant zei:
Uiteindelijk hangt of staat het niet met een weekend. Ben het helemaal met Bee eens dat je goed moet opletten want speed is een smerige binnensluiper. Maar ik zou ook weer niet zeggen dat je te obsessief moet gaan tellen, oei, twee weken, raak ik nu verslaafd,... etc. Daar zit denk ik niet de kern.
Klik om te vergroten...

Beide is niet goed en maakt dat je er teveel mee bezig bent denk ik. Ik betrapte mij er vlak voor het gebruik van vorig weekend wel op dat ik op drugsforum moest terug zoeken hoe lang geleden ik speed had genomen. Of het weer “mocht” zogezegd.

Roze olifant zei:
de afspraken met jezelf versoepelen
Klik om te vergroten...

Dat gebeurd bij mij de afgelopen paar jaar sowieso qua drugs. Niet speed specifiek. Speed gebruik ik pas sinds dit jaar. Ik was een sporadische party-gebruiker met drugs, op jointjes na. Thuis gebruik (met of zonder gezelschap) kwam zelden voor in een jaar.
Nu gebruik ik vaker alleen of met vrienden thuis dan op een festival. Toch een stijgende lijn en niet de lijn die ik in eerste instantie had bedacht voor mezelf.

Roze olifant zei:
Je voelt het wanneer je in strijd bent met je eigen moraal
Klik om te vergroten...

Dat heb ik dan weer wel met speed soms ja. Dan ga ik niet nemen (staat dan al vast), wil ook niet nemen, kan ook niet nemen en tĂłch denk ik aan dat zakje speed in de kast.. :flushed:

Roze olifant zei:
Beetje zweverig verhaal voor mijn doen en sorry voor de lap tekst, maar dit is hoe ik het ervaar. Ook wel een leerzaam proces vind ik, toch echt je eigen grenzen en mate van zelfbeheersing verkennen.
Klik om te vergroten...

Niks zweverigs aan hoor. Gewoon zoals het is! Leerzaam is het zeker.
Ik denk dat als jij je met drugs ten alle tijden altijd aan de “regels” en lage dosering houd je de drug (en jezelf) minder goed leert kennen. Bij juist eens veel minder nemen, of juist een stuk meer leer je dat voelen.
Zoals mijn 1e keer speed in januari. Veel te veel en veel te gortig en overmoedig geweest. Van geleerd! Ook al eens maar 1 puntje genomen en meer niet, weinig dus. Zo leer je de verschillen kennen en wat voor jou de juiste dosering is per situatie.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Je leert er sowieso van ja.

Ik zat zelf door werk en gezondheid ook tegen een burnout aan een tijdje geleden, maar heb er nu sinds een dikke maand wel voor gekozen nu een tijd voor mezelf te nemen. Maar dat was een hele moeilijke beslissing en heb ook een lange tijd gehad waarin ik tegen beter weten in door ging.

Het is niet altijd zo makkelijk. Hopelijk dat het snel wat beter met je gaat. :)
Klik om te vergroten...

Herkenbaar... Ik heb in het verleden ook meerdere malen met zulke bijltjes moeten hakken. Ook hulp voor gehad waar ik toen echt veel aan had.
Zo zie je maar, zulke klachten kunnen echt iedereen overkomen. Ik hoor het voor mijn idee steeds vaker om mij heen.
c
chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Dunne zei:
Goed, nog een vraagje... Te klein om een nieuw topic te strarten.

Ik heb vorige week zaterdag speed gesnoven, 2 puntjes maar totaal. Nou heb ik ene keer lang geleden al eens twee weekenden achter elkaar speed gebruikt.
Aangezien ik vandaag eigenlijk weer trek heb zou ik best graag nemen straks. 2 weekenden achter elkaar is niet goed, i know. Weet wel dat er velen zijn die wel elke week gebruiken maar ik houd er normaal een maandje of iets tussen. Soms nog langer.
Hoeveel kwaad kan dat nou echt? En als ik vandaag dan een volledige speed dag zou doen ipv alleen een puntje of twee? Zal de kater groter zijn omdat het net 7 dagen geleden is? Zal ik er minder van voelen nu? Of meer nodig hebben?
Klik om te vergroten...

Hi, ik zou je toch ook aanraden om het niet te doen. Heb al wat posts van je gelezen en je kwam me altijd over als een verstandige gebruiker.

Ik heb zelf onlangs mdma gebruikt nadat ik 2 weken ervoor 4fa heb gebruikt, tegen mijn 3 maanden principe in, echter nam ik de onzekerheid hoeveel serotonine 4fa gebruikt dan maar als excuus. Toen had ik liever eens speed genomen.

Ik speel al langer met het idee om eens speed te proberen in mijn pauzes. Ik hou van de energie en rush die 4fa me gaf, maar de laatste keer heb ik een week (lichte) hoofdpijn gehad waardoor ik het niet meer wil gebruiken. Kan er niet echt meer van genieten door te veel over de risico's te lezen mbt hersenbloedingen enz. Laatste keer mezelf ook even laten checken bij de huisarts omdat ik me weer gek aan het maken was.

Maar ik bedenk me meestal wanneer ik totaal onsamenhangende posts vol wartaal zie van de extreme speedgebruikers op dit forum..
Ik neem me voor als ik het ga proberen enkel te bommen (snuiven vind ik vies en wakker liggen maakt me niet uit voor de momenten dat ik het zal nemen) en ik maak vooral de afspraak met mezelf stimulanten enkel op feestjes te gebruiken. En als de situatie zich voordoet dat er 2 weekends achtereen wordt gefeest zou ik het misschien ook doen, maar ik denk dat het vooral gevaarlijk is als je thuis begint te gebruiken. Ook ga ik maar af en toe feesten dus het gevaar lijkt me niet zo groot voor mij. 4fa had ik hier 2j in huis en nooit de drang gehad om het nog maar uit de kast te halen voor een andere gelegenheid.

Maar als jij het graag thuis gebruikt zou ik toch een manier zoeken om jezelf een regel op te stellen ofzo wanneer het kan en mag en hier heel consequent in te zijn.

Zijn hier mensen die écht maar sporadisch speed gebruiken zonder in een verslaving te vallen?
S
Snelle peppieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Maandagavond jongstleden(10:00), heb ik voor het eerst een bommetje van 180 milligram genomen en lig nu nog wakker:thinking:
Zometeen weer naar school ben benieuwd...
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Je leert er sowieso van ja.

Ik zat zelf door werk en gezondheid ook tegen een burnout aan een tijdje geleden, maar heb er nu sinds een dikke maand wel voor gekozen nu een tijd voor mezelf te nemen. Maar dat was een hele moeilijke beslissing en heb ook een lange tijd gehad waarin ik tegen beter weten in door ging.

Het is niet altijd zo makkelijk. Hopelijk dat het snel wat beter met je gaat. :)
Klik om te vergroten...

Oooh dat wist ik niet! Bizar en echt heel verkeerd toch ook dat er zĂłveel mensen dit soort klachten hebben. Veel sterkte jij er dan ook mee!

Ik zou ook een time out hebben genomen als het kon hoor, ware het niet dat ik daar in mijn situatie dan vooral zelf de dupe van zou worden (aflopend contract en het feit dat er een titel in het spel is die ik zo snel mogelijk wil hebben zodat ik terug naar mijn vrienden en familie in NL kan). Heb me wel voorgenomen om hierna echt nooit meer in mijn leven zĂł ver te gaan voor zoiets als werk.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
chipmunk zei:
Zijn hier mensen die écht maar sporadisch speed gebruiken zonder in een verslaving te vallen?
Klik om te vergroten...

Oh jawel, je moet er flink mee oppassen, maar die zijn er zeker hoor. Niet iedereen is even gevoelig voor een verslaving aan stimulanten, zoals dat ook lang niet iedereen gevoelig is voor downers. GHB bijvoorbeeld is ook extreem verslavend maar ik ben er vrij zeker van dat ik nooit een GHB-addict zal worden, vind ik het simpelweg niet boeiend genoeg voor. En ook al ben je wel gevoelig voor een bepaald middel: je bent er zelf bij hoor. Die speed heeft geen voetjes, dus het marcheert niet vanzelf je neus in. Ik zeg hiermee niet dat verslaving een keuze is, maar discipline speelt wel een grote rol en is bepalend bij het wel of niet ontstaan van een beginnende verslaving.

Vergeet ook niet hoeveel mensen er dagelijks stimulanten slikken op doktersrecept zonder daar verslaafd aan te raken, maar goed, die worden ook gemonitord en krijgen begeleiding, dus dat is wel een andere situatie.
c
chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze olifant zei:
Oh jawel, je moet er flink mee oppassen, maar die zijn er zeker hoor. Niet iedereen is even gevoelig voor een verslaving aan stimulanten, zoals dat ook lang niet iedereen gevoelig is voor downers. GHB bijvoorbeeld is ook extreem verslavend maar ik ben er vrij zeker van dat ik nooit een GHB-addict zal worden, vind ik het simpelweg niet boeiend genoeg voor. En ook al ben je wel gevoelig voor een bepaald middel: je bent er zelf bij hoor. Die speed heeft geen voetjes, dus het marcheert niet vanzelf je neus in. Ik zeg hiermee niet dat verslaving een keuze is, maar discipline speelt wel een grote rol en is bepalend bij het wel of niet ontstaan van een beginnende verslaving.

Vergeet ook niet hoeveel mensen er dagelijks stimulanten slikken op doktersrecept zonder daar verslaafd aan te raken, maar goed, die worden ook gemonitord en krijgen begeleiding, dus dat is wel een andere situatie.
Klik om te vergroten...
Top, ik denk dat speed mij qua effect wel zal bevallen, ik ben altijd heel huiverig geweest naar hard drugs en wil puur af en toe op een feestje wat meer energie en praten. Denk dat ik wel sterk genoeg in mijn schoenen sta, thx voor je reactie!
P
PrisonLid
01-01-2024, 00:00
#9
Snelle peppie zei:
Maandagavond jongstleden(10:00), heb ik voor het eerst een bommetje van 180 milligram genomen en lig nu nog wakker:thinking:
Zometeen weer naar school ben benieuwd...
Klik om te vergroten...

Had je verwacht dat je zou kunnen slapen? Oraal kan het wel tot 12 uur effect hebben..
T
ToetjesMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#10
Snelle peppie zei:
Maandagavond jongstleden(10:00), heb ik voor het eerst een bommetje van 180 milligram genomen en lig nu nog wakker:thinking:
Zometeen weer naar school ben benieuwd...
Klik om te vergroten...
Bommetje werkt lekker lang door he :tearsofjoy:
S
Snelle peppieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Koffieboon zei:
Bommetje werkt lekker lang door he :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Nou idd zeg dat wel 7 uur vanochtend nog een kleine van max. 80 milligram genomen voelde het net nog:lolol:
S
Snelle peppieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Prison zei:
Had je verwacht dat je zou kunnen slapen? Oraal kan het wel tot 12 uur effect hebben..
Klik om te vergroten...

Bommetje duurt langer dan snuiven ja, maar ik slaap nooit met speed op.
Er is niks nieuws onder de zon...
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."