Wat bedoel je met “de curve” ? En dat die anders loopt?
Ik heb geen moeite met snuiven. Althans, ik ben der niet goed in maar ik vind het niet heel vervelend. Soms vind ik het zelfs wel iets hebben, dat “coole” snuiven. Part of the experiance zeg maar. Heb jij moeite met snuiven ansicht of alleen bij speed?
Ik denk dat ik tzt gewoon een vloeitje neem en daar in doe wat ik normaal geschat/op het oog neem met snuiven. Ik heb namelijk NOG STEEDS geen weegschaal gekocht... I know, lazy me, lazy me.. Maar dan wel in 2 vloeitjes verdeeld. Met snuiven neem ik mijn dosis ook verdeeld over een paar keer (3 a 4 keer) in en in een tijdsbestek van zo tussen de 1 uur en de 2 uur. Bij een echte speed avond dan. Als ik een alleen 1 puntje neem dan natuurlijk in ene keer.
Ik ben namelijk bang als ik 100mg in ene neem dat het té heftig is in ene. Ik heb wel eens geprobeerd om de helft van mijn gemiddelde dosis zo snel mogelijk op te snuiven, dus geschat zo een 75mg in twee lijntjes en met 10 minuten ertussen. (In ene lukt mij echt niet hoor zoveel, snuif noob weet je nog
![:tonguewink:]()
). Nou dat was geen succes! Neuspijn, meerdere kokneigingen door teveel speed in mijn keel en de uitwerking kwam mij veel te sterk op. Begon lichtelijk te zweten en kreeg trillende klamme handjes.
Dus als ik die 100mg wil bommen doe ik dat in tweeën. Is dan een uur ertussen laten voldoende denk jij? Dus eerst 50mg en dan uur later weer een bom van 50mg?
En kun je eventueel na die bommen ook nog bij snuiven? Stel die bommen zijn niet voldoende, kan ik dan een uur of 1,5 na de laatste bom een lijntje snuiven? Of werkt het dan niet of anders? Weer een uur op een derde bom wachten vind ik te lang.
Ik bedoel met de 'curve' het verloop van het effect over tijd. Als je dat effect als een grafiek/lijn zou uitzetten tegen de tijd, dan krijg je bij bommen een wat vlakkere lijn dan bij snuiven. Bij snuiven loopt het effect sneller op, en relatief ook wat sneller af. Bommen gaat wat geleidelijker. (In tegenstelling tot wat de term 'bom' suggereert is er dus niet echt een plotselinge ontploffing, lol.)
Ik heb helemaal geen moeite met snuiven ansich. Ik heb specifiek moeite met de smaak van speed. Ten opzichte van andere snuifdrugs met een naar mijn mening subtielere smaak zoals ketamine en cocaïne, vind ik de sensatie achter in je keel echt heel vies, haha. En dat ligt dan niet aan bijproducten, de speed is gewassen en zuiver. Het is echt de amfetamine zelf die ik vies vind. Dat heb ik altijd al wel gevonden, maar ken je dat? Als je iets écht heel smerig vindt... eerst valt het nog mee, dan is het gewoon een beetje mweh, maar op een bepaald moment heb je een aversie opgebouwd en gaat het ineens niet meer. Ik denk eerlijk gezegd ook dat dat deels psychisch is.
![:wink:]()
De anticipatie op 'ojee dit wordt vreselijk goor' maakt dat je al gaat kokhalzen bij het idee. Nou, dat had ik dus bij speed. Doordat ik zo zat te treuzelen met snuiven (steeds beetje snuiven, kokhals, half kotsen, dan weer beetje, weer kokhalzen) deed ik veel te lang over een lijn naar binnen werken. Ik had door deze traagheid sowieso al een heel slome inwerking, dus op een bepaald moment dacht ik: ja, dan kan ik eigenlijk net zo goed een bom nemen.
En daarna heb ik nooit meer anders gedaan. Ik vind het effect niet veel afwijken van de snuifmanier maar dan zonder de ellende vooraf
![:grin:]()
de piek lijkt altijd wat langer te duren ook, ideaal!
Ikzelf neem vaak 70 tot 100 mg in één keer, maar ik reageer niet zo heftig op speed, dus voor mij is die startdosis prima. Ik kan me voorstellen dat jij het fijner vindt om met 50 mg te starten. Je kunt zeker met 50 mg beginnen en een uur later nog eens 50 mg nemen. Let wel op: de duur van de inwerking varieert nogal bij bommen, is mijn ervaring. Ik merk soms na een bom al na een kwartier/twintig minuten de eerste effecten, dan wijkt het dus niet zo af van snuiven, máár het komt ook voor dat het langer dan een uur duurt. Als je na een uur minder voelt dan je normaal van 50 mg voelt, zou ik dus nog even wachten. Het stapelt na anderhalf uur of twee uur ook nog wel makkelijk lijkt me. Gemiddeld werkt een bom bij mij na een half uur/drie kwartier duidelijk merkbaar, maar omdat het die minder abrupte inwerking heeft, is het soms lastig om het moment aan te duiden waarop je het effect begint te voelen. De plateaufase 'voel ik nu wel of niet iets' is langer.
Je kunt gewoon bijsnuiven, geen probleem.
![:)]()
Het werkt niet anders dan normaal.