Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGraag info over een speedbom en de werking vergeleken snuiven

Graag info over een speedbom en de werking vergeleken snuiven

71 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goeden middag mensjes!
Ik zou graag wat info willen over het verschil in snuiven en het slikken van speed. Ik heb speed alleen nog gesnoven tot nu toe. Toch zou ik eens een keer een bommetje willen proberen. Mede omdat ik nu mega plak speed heb dat haast niet normaal te “lijnen” is of een puntje te nemen. Zeker als je ergens bent waar je niet openlijk kunt snuiven. En een puntje zonder spiegel word al niks bij mij want ik ben erg slecht in snuiven op zich haha.

Hoeveel langer werkt een speedbom bij jullie vergeleken snuiven?
Hoeveel meer moet je nemen in een bom vergeleken snuiven? Ik las namelijk dat je bij slikken meer nodig hebt?
Na hoe lang gaat de bom werken bij een semi volle maag? Dus als je bv een uur ervoor hebt gegeten?
Krijgen jullie geen last van je maag na een bom? Ik kan namelijk na xtc al last hebben van mijn maag.

Mocht iemand nog andere tips hebben er over dan graag! Bedankt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
P
PompenLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Dunne zei:
Goeden middag mensjes!


Hoeveel langer werkt een speedbom bij jullie vergeleken snuiven?
Hoeveel meer moet je nemen in een bom vergeleken snuiven?

Na hoe lang gaat de bom werken bij een semi volle maag?
Krijgen jullie geen last van je maag na een bom?
Klik om te vergroten...

Een Speed bommetje werkt wel op z'n minst 8-10 uur.
Kan veel langer voorbeeld ik nam eergisteren om 23:30 450 MG | 2 Capsule's 225 MG, dat heeft effect gehad tot rond een uur of 5 in de middag, toen werd slapen pas weer een mogelijkheid.. ze zijn onvoorspelbaar.

Ik weet niet wat voor effect je van de pep wilt dus, raad aan als eerste keer 100 MG bom.
Over het verschil met snuiven geen idee, ik snuiv haast nooit.

Inwerktijd = 20-60 minuten vloeibom.
Inwerktijd = 1 - 3 uur = Capsule. meeste mensen ervaren gewoon 1 uur ik heb een sloomverteringstelsel op z'n tijd.

Buikpijn normaal gesproken eigenlijk niet.
Maar, je hebt m'n topic wel gezien.

Fijn weekend.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Misbruik zei:
Een Speed bommetje werkt wel op z'n minst 8-10 uur.
Kan veel langer voorbeeld ik nam eergisteren om 23:30 450 MG | 2 Capsule's 225 MG, dat heeft effect gehad tot rond een uur of 5 in de middag, toen werd slapen pas weer een mogelijkheid.. ze zijn onvoorspelbaar.

Ik weet niet wat voor effect je van de pep wilt dus, raad aan als eerste keer 100 MG bom.
Over het verschil met snuiven geen idee, ik snuiv haast nooit.

Inwerktijd = 20-60 minuten vloeibom.
Inwerktijd = 1 - 3 uur = Capsule. meeste mensen ervaren gewoon 1 uur ik heb een sloomverteringstelsel op z'n tijd.

Buikpijn normaal gesproken eigenlijk niet.
Maar, je hebt m'n topic wel gezien.

Fijn weekend.
Klik om te vergroten...

Bedankt!
Maar devraag was hoe lang een bom werkt vergeleken snuiven? Ik merk mijn speed met snuiven ook wel 8 uurtjes hoor. Al neemt het na 6 uurtjes wel al af.
Ik zoek het gewone speed effect: alert, happy, tevreden, focus, het relaxte stille in mijn hoofd.
Als ik snuif dan gebruik ik zo ongeveer 100-150 mg speed per binch. Het is 73% en gewassen. Hoeveel is dan goed in een bom?
E
EmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik kan slapen nadat ik gestopt ben met snuiven.
Bijv s'nachts 04:00 laatste lijn, s'middags paar uur pitten.
Als ik een cap op heb, slaap ik pas de volgende avond.
Soms wordt ik daarna nog strak wakker.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nu komen de pep junkies reageren hoor ;p

De Dunne zei:
Hoeveel langer werkt een speedbom bij jullie vergeleken snuiven?
Klik om te vergroten...
Bij snuiven is bij mij snel het effect weg, voor m'n gevoel helemaal. Een speedbom werkt zeker bij mij een uur of 5. Het niet kunnen slapen duurt nog wel langer. Als ik om 12:00 bijvoorbeeld een bommetje pep neem dan is het twijfelend of ik om 00:00 uur kan slapen. Ik denk eerder dat het ergens in de nacht is tussen 01:00 en 03:00 uur.

De Dunne zei:
Hoeveel meer moet je nemen in een bom vergeleken snuiven?
Klik om te vergroten...
Van zo goed als bijna pure pep neem ik bommetjes van 100 mg of iets daarboven.

De Dunne zei:
Na hoe lang gaat de bom werken bij een semi volle maag?
Klik om te vergroten...
Duurt bij mij ongeveer 30 min tot 90 min. Het duurt bij mij soms wel echt lang, dan zit ik makkelijk op 1,5 uur.

De Dunne zei:
Krijgen jullie geen last van je maag na een bom?
Klik om te vergroten...
Ja, regelmatig. Als ik bommetjes doe van 100 mg en er daar een paar van neem op een langdurig festival van 12 uur, dan krijg ik op een gegeven moment last van mij maag. Dit is zeker het geval als ik veel afwissel qua drank: water, bier en frisdrank. Als ik alleen water drink, ieder uur 1 glas, en om de paar uur een glaasje cola of sinas, heb ik nergens last van.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bedankt! Fijne info.
Maar eigenlijk was ook de vraag hoe lang een speedbom werkt ‘vergeleken’ als wanneer je het snuift? Dus hoeveel uren langer werkt een bom dan snuiven?

En nemen jullie in een bommetje meer speed dan met snuiven? Voor hetzelfde effect? Ik heb namelijk gehoord dat je als je speed slikt, bomt dus, je qua mg meer nodig hebt dan wanneer je snuift. Het word als je slikt minder opgenomen of iets dan wanneer je snuift.
Thanks
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik neem meer dan wanneer ik snuif inderdaad. Maar op zich is 100 mg als bom (minimaal) wel voldoende om hem heerlijk te voelen. Staat beetje gelijk aan 300 mg bagger pep. ;p

Bom werkt gewoon langer, hoe lang precies heb ik niet bijgehouden. Ene keer lukt het slapen wel, andere keer niet. ^^
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik vind er om eerlijk te zijn weinig verschil in zitten. Ik vind een bom niet perse heel veel langer werken dan snuiven. Misschien net iets langer, omdat het minder abrupt uitwerkt, maar zo enorm anders is het niet hoor.

Ik neem geen hogere dosis dan bij snuiven. Is m.i. ook totaal niet nodig. Er is geen verschil in intensiteit van het effect. De curve verloopt alleen anders (allemaal net wat geleidelijker en uitgespreid). Een bom van 100 mg zuivere speed ga je aardig voelen hoor! Ik ga bij bommen - net als bij snuiven - meestal tot 150 maar maximaal tot 200 mg (over een tijdsbestek van 24 uur, ik sla dus wel standaard een nacht over omdat ik toch niet slaap). Alles daarboven vind ik onnodig en too much qua bijwerkingen.

Ik moet wel zeggen dat ik zoveel moeite had met het snuiven van speed (ik vind het gewoon ontzettend ranzig spul en heb een enorme aversie ontwikkeld) dat ik vaak heel lang deed over het snuiven van die 50 tot 100 mg in één keer. Kokhalzen en mezelf steeds herpakken. Omdat ik zo langzaam snoof zal de werking geleidelijk zijn gegaan waardoor een bom voor mij geen grote verandering was behalve dat het in 1 seconde weg is zonder iets te proeven.

Ik doe het mezelf niet meer aan, dat snuiven. :wink:
E
EmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
De gore smaak en vieze geur hoort er juist bij.
Kokhalzen als het langs je keel glijd.
Heerlijk
S
SpongebobLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik doe het altijd in een capsule en doe er flink wat in. Werkt super goed en de werking houdt
tot ongeveer 9uren aan. Snuiven vind ik echt niks. Steeds neusbloedingen, kapotte neus, hele vieze
geur steeds in mijn neus na gebruik en het bijtende gevoel hou ik niet van. Ik vind dat dat als
je het in een capsule doet, dat het harder aan komt en het gevoel vind ik persoonlijk veel lekkerder
met een capsule. Met snuiven krijg ik de euforie niet, wat ik wel met capsules heb.
Ik haal gewoon die maagbeschermer capsules leeg (esomeprazol) en doe daar de speed in.
Je kan ook van die diareeremmers ofzo halen bij de lidl. Dat zit ook in capsules.
Gewoon losdraaien en het spul er uit halen en de speed poeder er in doen.
Mijn hele neus is kapot gegaan door dat snuiven en is na 2 jaar nog niet hersteld.. en het is
echt een hell.. en dat terwijl ik er achter ben gekomen dat als ik het in een capsule doe,
dat het veel lekkerder werkt, terwijl sommige beweren dat snuiven veel lekkerder is.
Het effect treed dan wel sneller op maar vind de werking met capsules veel beter.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Spongebob zei:
Steeds neusbloedingen, kapotte neus,
Klik om te vergroten...

Elke keer als je snuift/snoof? Snoof je heel veel of vaak dan? Ik heb daar namelijk helemaal nooit last van.
Wel wat lichtjes geïrriteerde neus 1 a 2 daagjes na een snuif dagje/avondje. Niet zoals een Colombiaanse verkoudheid maar wat snufferig en af en toe een nies.
Wel ene keer kort een beetje een bloedneus gehad maar toen had ik met mijn snuifbuis in mijn meus geprikt. Nu andere snuifbuis die niet scherp is.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Roze olifant zei:
Ik vind er om eerlijk te zijn weinig verschil in zitten. Ik vind een bom niet perse heel veel langer werken dan snuiven. Misschien net iets langer, omdat het minder abrupt uitwerkt, maar zo enorm anders is het niet hoor.

Ik neem geen hogere dosis dan bij snuiven. Is m.i. ook totaal niet nodig. Er is geen verschil in intensiteit van het effect. De curve verloopt alleen anders (allemaal net wat geleidelijker en uitgespreid). Een bom van 100 mg zuivere speed ga je aardig voelen hoor! Ik ga bij bommen - net als bij snuiven - meestal tot 150 maar maximaal tot 200 mg (over een tijdsbestek van 24 uur, ik sla dus wel standaard een nacht over omdat ik toch niet slaap). Alles daarboven vind ik onnodig en too much qua bijwerkingen.

Ik moet wel zeggen dat ik zoveel moeite had met het snuiven van speed (ik vind het gewoon ontzettend ranzig spul en heb een enorme aversie ontwikkeld) dat ik vaak heel lang deed over het snuiven van die 50 tot 100 mg in één keer. Kokhalzen en mezelf steeds herpakken. Omdat ik zo langzaam snoof zal de werking geleidelijk zijn gegaan waardoor een bom voor mij geen grote verandering was behalve dat het in 1 seconde weg is zonder iets te proeven.

Ik doe het mezelf niet meer aan, dat snuiven. :wink:
Klik om te vergroten...

Wat bedoel je met “de curve” ? En dat die anders loopt?

Ik heb geen moeite met snuiven. Althans, ik ben der niet goed in maar ik vind het niet heel vervelend. Soms vind ik het zelfs wel iets hebben, dat “coole” snuiven. Part of the experiance zeg maar. Heb jij moeite met snuiven ansicht of alleen bij speed?

Ik denk dat ik tzt gewoon een vloeitje neem en daar in doe wat ik normaal geschat/op het oog neem met snuiven. Ik heb namelijk NOG STEEDS geen weegschaal gekocht... I know, lazy me, lazy me.. Maar dan wel in 2 vloeitjes verdeeld. Met snuiven neem ik mijn dosis ook verdeeld over een paar keer (3 a 4 keer) in en in een tijdsbestek van zo tussen de 1 uur en de 2 uur. Bij een echte speed avond dan. Als ik een alleen 1 puntje neem dan natuurlijk in ene keer.
Ik ben namelijk bang als ik 100mg in ene neem dat het té heftig is in ene. Ik heb wel eens geprobeerd om de helft van mijn gemiddelde dosis zo snel mogelijk op te snuiven, dus geschat zo een 75mg in twee lijntjes en met 10 minuten ertussen. (In ene lukt mij echt niet hoor zoveel, snuif noob weet je nog :tonguewink:). Nou dat was geen succes! Neuspijn, meerdere kokneigingen door teveel speed in mijn keel en de uitwerking kwam mij veel te sterk op. Begon lichtelijk te zweten en kreeg trillende klamme handjes.
Dus als ik die 100mg wil bommen doe ik dat in tweeën. Is dan een uur ertussen laten voldoende denk jij? Dus eerst 50mg en dan uur later weer een bom van 50mg?
En kun je eventueel na die bommen ook nog bij snuiven? Stel die bommen zijn niet voldoende, kan ik dan een uur of 1,5 na de laatste bom een lijntje snuiven? Of werkt het dan niet of anders? Weer een uur op een derde bom wachten vind ik te lang.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nog een vraagje voor de weters!

Soms als ik snuif voel ik direct dat er ook speed in mijn luchtwegen schiet. Dus voor mijn gevoel in mijn keelholte en zelfs in mijn longen. Ik moet er soms ook van hoesten. Niet handig! Zeker niet als die hoest zo spontaan komt dat je niet op tijd je waffel kan weg draaien en je dus je tweede lijn die al klaar lag van het bord afhoest... Great! :tongueclosed: Woesjjjj weg speed...
Ik blijf dan soms nadat het in de longen is geschoten het ook voelen daar. Niet echt pijn maar een soort gevoel dat op benauwdheid lijkt (is het niet echt) en het voelt “zwaarder” aan de longen zelf. Dat houd dan best een uur of zelfs een paar uur aan.

Is dat normaal dat dat gebeurd? Dat het in je longen schiet en je dat blijft voelen?
Kan het kwaad?
Is er een manier om dat met snuiven te voorkomen?

Ik heb wel erge fijne poederige speed en ook plakspeed.

Als iemand van DF de antwoorden weet graag. Thanks alvast!
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#14
Als ik iets snuif, snuif ik langzaam. Heb het idee dat er dan minder in de longen komt. Oja, en niet met papiergeld.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Dunne zei:
Wat bedoel je met “de curve” ? En dat die anders loopt?

Ik heb geen moeite met snuiven. Althans, ik ben der niet goed in maar ik vind het niet heel vervelend. Soms vind ik het zelfs wel iets hebben, dat “coole” snuiven. Part of the experiance zeg maar. Heb jij moeite met snuiven ansicht of alleen bij speed?

Ik denk dat ik tzt gewoon een vloeitje neem en daar in doe wat ik normaal geschat/op het oog neem met snuiven. Ik heb namelijk NOG STEEDS geen weegschaal gekocht... I know, lazy me, lazy me.. Maar dan wel in 2 vloeitjes verdeeld. Met snuiven neem ik mijn dosis ook verdeeld over een paar keer (3 a 4 keer) in en in een tijdsbestek van zo tussen de 1 uur en de 2 uur. Bij een echte speed avond dan. Als ik een alleen 1 puntje neem dan natuurlijk in ene keer.
Ik ben namelijk bang als ik 100mg in ene neem dat het té heftig is in ene. Ik heb wel eens geprobeerd om de helft van mijn gemiddelde dosis zo snel mogelijk op te snuiven, dus geschat zo een 75mg in twee lijntjes en met 10 minuten ertussen. (In ene lukt mij echt niet hoor zoveel, snuif noob weet je nog :tonguewink:). Nou dat was geen succes! Neuspijn, meerdere kokneigingen door teveel speed in mijn keel en de uitwerking kwam mij veel te sterk op. Begon lichtelijk te zweten en kreeg trillende klamme handjes.
Dus als ik die 100mg wil bommen doe ik dat in tweeën. Is dan een uur ertussen laten voldoende denk jij? Dus eerst 50mg en dan uur later weer een bom van 50mg?
En kun je eventueel na die bommen ook nog bij snuiven? Stel die bommen zijn niet voldoende, kan ik dan een uur of 1,5 na de laatste bom een lijntje snuiven? Of werkt het dan niet of anders? Weer een uur op een derde bom wachten vind ik te lang.
Klik om te vergroten...

Ik bedoel met de 'curve' het verloop van het effect over tijd. Als je dat effect als een grafiek/lijn zou uitzetten tegen de tijd, dan krijg je bij bommen een wat vlakkere lijn dan bij snuiven. Bij snuiven loopt het effect sneller op, en relatief ook wat sneller af. Bommen gaat wat geleidelijker. (In tegenstelling tot wat de term 'bom' suggereert is er dus niet echt een plotselinge ontploffing, lol.)

Ik heb helemaal geen moeite met snuiven ansich. Ik heb specifiek moeite met de smaak van speed. Ten opzichte van andere snuifdrugs met een naar mijn mening subtielere smaak zoals ketamine en cocaïne, vind ik de sensatie achter in je keel echt heel vies, haha. En dat ligt dan niet aan bijproducten, de speed is gewassen en zuiver. Het is echt de amfetamine zelf die ik vies vind. Dat heb ik altijd al wel gevonden, maar ken je dat? Als je iets écht heel smerig vindt... eerst valt het nog mee, dan is het gewoon een beetje mweh, maar op een bepaald moment heb je een aversie opgebouwd en gaat het ineens niet meer. Ik denk eerlijk gezegd ook dat dat deels psychisch is. :wink: De anticipatie op 'ojee dit wordt vreselijk goor' maakt dat je al gaat kokhalzen bij het idee. Nou, dat had ik dus bij speed. Doordat ik zo zat te treuzelen met snuiven (steeds beetje snuiven, kokhals, half kotsen, dan weer beetje, weer kokhalzen) deed ik veel te lang over een lijn naar binnen werken. Ik had door deze traagheid sowieso al een heel slome inwerking, dus op een bepaald moment dacht ik: ja, dan kan ik eigenlijk net zo goed een bom nemen.

En daarna heb ik nooit meer anders gedaan. Ik vind het effect niet veel afwijken van de snuifmanier maar dan zonder de ellende vooraf :grin: de piek lijkt altijd wat langer te duren ook, ideaal!

Ikzelf neem vaak 70 tot 100 mg in één keer, maar ik reageer niet zo heftig op speed, dus voor mij is die startdosis prima. Ik kan me voorstellen dat jij het fijner vindt om met 50 mg te starten. Je kunt zeker met 50 mg beginnen en een uur later nog eens 50 mg nemen. Let wel op: de duur van de inwerking varieert nogal bij bommen, is mijn ervaring. Ik merk soms na een bom al na een kwartier/twintig minuten de eerste effecten, dan wijkt het dus niet zo af van snuiven, máár het komt ook voor dat het langer dan een uur duurt. Als je na een uur minder voelt dan je normaal van 50 mg voelt, zou ik dus nog even wachten. Het stapelt na anderhalf uur of twee uur ook nog wel makkelijk lijkt me. Gemiddeld werkt een bom bij mij na een half uur/drie kwartier duidelijk merkbaar, maar omdat het die minder abrupte inwerking heeft, is het soms lastig om het moment aan te duiden waarop je het effect begint te voelen. De plateaufase 'voel ik nu wel of niet iets' is langer.

Je kunt gewoon bijsnuiven, geen probleem. :) Het werkt niet anders dan normaal.
c
chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Dunne zei:
Goed, nog een vraagje... Te klein om een nieuw topic te strarten.

Ik heb vorige week zaterdag speed gesnoven, 2 puntjes maar totaal. Nou heb ik ene keer lang geleden al eens twee weekenden achter elkaar speed gebruikt.
Aangezien ik vandaag eigenlijk weer trek heb zou ik best graag nemen straks. 2 weekenden achter elkaar is niet goed, i know. Weet wel dat er velen zijn die wel elke week gebruiken maar ik houd er normaal een maandje of iets tussen. Soms nog langer.
Hoeveel kwaad kan dat nou echt? En als ik vandaag dan een volledige speed dag zou doen ipv alleen een puntje of twee? Zal de kater groter zijn omdat het net 7 dagen geleden is? Zal ik er minder van voelen nu? Of meer nodig hebben?
Klik om te vergroten...

Hi, ik zou je toch ook aanraden om het niet te doen. Heb al wat posts van je gelezen en je kwam me altijd over als een verstandige gebruiker.

Ik heb zelf onlangs mdma gebruikt nadat ik 2 weken ervoor 4fa heb gebruikt, tegen mijn 3 maanden principe in, echter nam ik de onzekerheid hoeveel serotonine 4fa gebruikt dan maar als excuus. Toen had ik liever eens speed genomen.

Ik speel al langer met het idee om eens speed te proberen in mijn pauzes. Ik hou van de energie en rush die 4fa me gaf, maar de laatste keer heb ik een week (lichte) hoofdpijn gehad waardoor ik het niet meer wil gebruiken. Kan er niet echt meer van genieten door te veel over de risico's te lezen mbt hersenbloedingen enz. Laatste keer mezelf ook even laten checken bij de huisarts omdat ik me weer gek aan het maken was.

Maar ik bedenk me meestal wanneer ik totaal onsamenhangende posts vol wartaal zie van de extreme speedgebruikers op dit forum..
Ik neem me voor als ik het ga proberen enkel te bommen (snuiven vind ik vies en wakker liggen maakt me niet uit voor de momenten dat ik het zal nemen) en ik maak vooral de afspraak met mezelf stimulanten enkel op feestjes te gebruiken. En als de situatie zich voordoet dat er 2 weekends achtereen wordt gefeest zou ik het misschien ook doen, maar ik denk dat het vooral gevaarlijk is als je thuis begint te gebruiken. Ook ga ik maar af en toe feesten dus het gevaar lijkt me niet zo groot voor mij. 4fa had ik hier 2j in huis en nooit de drang gehad om het nog maar uit de kast te halen voor een andere gelegenheid.

Maar als jij het graag thuis gebruikt zou ik toch een manier zoeken om jezelf een regel op te stellen ofzo wanneer het kan en mag en hier heel consequent in te zijn.

Zijn hier mensen die écht maar sporadisch speed gebruiken zonder in een verslaving te vallen?
S
Snelle peppieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Maandagavond jongstleden(10:00), heb ik voor het eerst een bommetje van 180 milligram genomen en lig nu nog wakker:thinking:
Zometeen weer naar school ben benieuwd...
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Je leert er sowieso van ja.

Ik zat zelf door werk en gezondheid ook tegen een burnout aan een tijdje geleden, maar heb er nu sinds een dikke maand wel voor gekozen nu een tijd voor mezelf te nemen. Maar dat was een hele moeilijke beslissing en heb ook een lange tijd gehad waarin ik tegen beter weten in door ging.

Het is niet altijd zo makkelijk. Hopelijk dat het snel wat beter met je gaat. :)
Klik om te vergroten...

Oooh dat wist ik niet! Bizar en echt heel verkeerd toch ook dat er zóveel mensen dit soort klachten hebben. Veel sterkte jij er dan ook mee!

Ik zou ook een time out hebben genomen als het kon hoor, ware het niet dat ik daar in mijn situatie dan vooral zelf de dupe van zou worden (aflopend contract en het feit dat er een titel in het spel is die ik zo snel mogelijk wil hebben zodat ik terug naar mijn vrienden en familie in NL kan). Heb me wel voorgenomen om hierna echt nooit meer in mijn leven zó ver te gaan voor zoiets als werk.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
chipmunk zei:
Zijn hier mensen die écht maar sporadisch speed gebruiken zonder in een verslaving te vallen?
Klik om te vergroten...

Oh jawel, je moet er flink mee oppassen, maar die zijn er zeker hoor. Niet iedereen is even gevoelig voor een verslaving aan stimulanten, zoals dat ook lang niet iedereen gevoelig is voor downers. GHB bijvoorbeeld is ook extreem verslavend maar ik ben er vrij zeker van dat ik nooit een GHB-addict zal worden, vind ik het simpelweg niet boeiend genoeg voor. En ook al ben je wel gevoelig voor een bepaald middel: je bent er zelf bij hoor. Die speed heeft geen voetjes, dus het marcheert niet vanzelf je neus in. Ik zeg hiermee niet dat verslaving een keuze is, maar discipline speelt wel een grote rol en is bepalend bij het wel of niet ontstaan van een beginnende verslaving.

Vergeet ook niet hoeveel mensen er dagelijks stimulanten slikken op doktersrecept zonder daar verslaafd aan te raken, maar goed, die worden ook gemonitord en krijgen begeleiding, dus dat is wel een andere situatie.
c
chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Roze olifant zei:
Oh jawel, je moet er flink mee oppassen, maar die zijn er zeker hoor. Niet iedereen is even gevoelig voor een verslaving aan stimulanten, zoals dat ook lang niet iedereen gevoelig is voor downers. GHB bijvoorbeeld is ook extreem verslavend maar ik ben er vrij zeker van dat ik nooit een GHB-addict zal worden, vind ik het simpelweg niet boeiend genoeg voor. En ook al ben je wel gevoelig voor een bepaald middel: je bent er zelf bij hoor. Die speed heeft geen voetjes, dus het marcheert niet vanzelf je neus in. Ik zeg hiermee niet dat verslaving een keuze is, maar discipline speelt wel een grote rol en is bepalend bij het wel of niet ontstaan van een beginnende verslaving.

Vergeet ook niet hoeveel mensen er dagelijks stimulanten slikken op doktersrecept zonder daar verslaafd aan te raken, maar goed, die worden ook gemonitord en krijgen begeleiding, dus dat is wel een andere situatie.
Klik om te vergroten...
Top, ik denk dat speed mij qua effect wel zal bevallen, ik ben altijd heel huiverig geweest naar hard drugs en wil puur af en toe op een feestje wat meer energie en praten. Denk dat ik wel sterk genoeg in mijn schoenen sta, thx voor je reactie!
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."