Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSlecht gebruik?

Slecht gebruik?

13 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hij (volgens mij nog steeds) kan wel flink boos worden als je m aanspreekt op die onzin, dus dan denk ik dat het wel serieus zal zijn. :tongueout:
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Tuurlijk is een halve gram per week schadelijk en hoe meer je ervan neemt hoe schadelijker het is. Uiteraard zijn je hersenen zwaar de l*l, en door de uitputting zijn ook nog eens je spieren de pisang, want omdat jij zo weinig voedingsstoffen binnenkrijgt, in ieder geval minder dan normaal begin je eerst je vetten te verbranden en daarna beginnen je spieren simpelweg op te lossen, omdat je toch warm zult moeten blijven. Juist doordat je al minder voedingsstoffen binne hebt kun je het zo ontzettend koud krijgen.

Wat er verder nog voor schade optreedt:
Je gehele spijsverteringsstelesel, omdat ook de speed hierdoor gaat plus daar komt nog eens bij doordat je minder eet raken je darmen behoorlijk van slag. Meestal moet ik ook meteen naar de pot na de eerste lijn, dit beteknd in ieder geval dat speed wel degelijk effect heeft op je spijsvertering. Bovendien wordt de gehele spijsvertering ook versneld en zit je nog sneller zonder voedingsstoffen. De problemen die zich verder nog aan de darmen kunnen voordoen is dat je waanzinnige darmkrampen krijgt en dit kan ook van langere duur zijn. Dit is alvast niet prettig.
Verder kun je nog een waanzinnige optater krijgen in je lever. Één van de funties van de lever is het filteren van alle giftige stoffen in je lijf. Dit is gewoon heel logisch. Je hebt een flinke dosis gif binnen en dat moet er ook weer uit. Omdat dit gif zo agressief is kun je daardoor je lever, die hier niet echt op gemaakt is, flink beschadiging. Bijna letterlijk krijg je gewoon gaten in je lever. Maar dit is nog niet alles!!! Wanneer je speed gebruikt gaat dit meestal gepaard met een flinke dosis alcohol. Dubbel slecht dus.
Als laatste, dus het valt nog wel mee, zijn je nieren aan de beurt. Deze worden flink vernaggeld doordat je ook nog 's flink vocht verliest en bovendien moeten zij de giftige stoffen weer afvoeren

Wat je dus kunt doen om al het scgadelijke zo veel mogelijk te reduceren is idd gezond eten, niet te veel alcohol drinken en af en toe echt ff gaan rusten, maar ja, niet dat ik dat altijd doe.
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tuurlijk is pep schadelijk.

Het hele leven is schadelijk. Wonen naast een snelweg is net zo schadelijk als 4 to 6 gram pep per dag. Snoepen is net zo schadelijk als 8 gram pep per dag.

Als je gewoon niet snoept kan je daar voor in de plaats dus gewoon 8 gram pep wegsnuiven. Dingen heffen elkaar op. Snap je?

Als je een paar gram pep hebt weggesnoven en je je niet zo goed voelt kan je dat goed maken door een biologische tomaat te eten. Die tomaat heft de schadelijke gevolgen van pep op.

Vergeet niet dat als je je lichamelijk of geestelijk uitgeput voelt dat dat niet echt zo is. Het zit gewoon tussen de oren.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#4
Amfitamientje Power zei:
Wonen naast een snelweg is net zo schadelijk als 4 to 6 gram pep per dag. Snoepen is net zo schadelijk als 8 gram pep per dag.
Klik om te vergroten...
Amfitamientje Power zei:
Als je gewoon niet snoept kan je daar voor in de plaats dus gewoon 8 gram pep wegsnuiven. Dingen heffen elkaar op. Snap je?
Klik om te vergroten...
Amfitamientje Power zei:
Als je een paar gram pep hebt weggesnoven en je je niet zo goed voelt kan je dat goed maken door een biologische tomaat te eten.
Klik om te vergroten...
Amfitamientje Power zei:
Vergeet niet dat als je je lichamelijk of geestelijk uitgeput voelt dat dat niet echt zo is. Het zit gewoon tussen de oren.
Klik om te vergroten...
Af en toe vraag ik me af of je meent wat je zegt, of dat je een ultieme troll bent. Zet er even bij dat je een grapje maakt als je dit soort dingen neerzet, straks neemt een of andere sufferd je serieus en gaan ze eraan kapot.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#5
Fenrir zei:
Af en toe vraag ik me af of je meent wat je zegt, of dat je een ultieme troll bent. Zet er even bij dat je een grapje maakt als je dit soort dingen neerzet, straks neemt een of andere sufferd je serieus en gaan ze eraan kapot.
Klik om te vergroten...
Komt door de hersenschade dat ze heeft opgelopen door de pep.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Amfitamientje Power zei:
Tuurlijk is pep schadelijk.

Het hele leven is schadelijk. Wonen naast een snelweg is net zo schadelijk als 4 to 6 gram pep per dag. Snoepen is net zo schadelijk als 8 gram pep per dag.

Als je gewoon niet snoept kan je daar voor in de plaats dus gewoon 8 gram pep wegsnuiven. Dingen heffen elkaar op. Snap je?

Als je een paar gram pep hebt weggesnoven en je je niet zo goed voelt kan je dat goed maken door een biologische tomaat te eten. Die tomaat heft de schadelijke gevolgen van pep op.

Vergeet niet dat als je je lichamelijk of geestelijk uitgeput voelt dat dat niet echt zo is. Het zit gewoon tussen de oren.
Klik om te vergroten...
Zo'n kansloze post en dan ook nog op een topic van 14 jaar oud... Zucht
s
somshoogLid
01-01-2024, 00:00
#7
Amfitamientje Power is de grootste troll op DF. Ik denk dat 80% van haar posts onzin zijn. Ik neem alles ieder geval met een korrel zout wat ze zegt haha
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#8
Laat Amfetamine gewoon reageren, je kan niet van iedereen serieuze posts verwachten. :P
En als iemand ergens zo diep is ingezogen, gaan mensen ook gewoon op deze manier praten, laat ze lekker.
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#9
acht.zes zei:
Hij (volgens mij nog steeds) kan wel flink boos worden als je m aanspreekt op die onzin, dus dan denk ik dat het wel serieus zal zijn. :tongueout:
Klik om te vergroten...

Ik ben niet boos.
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#10
Fenrir zei:
Af en toe vraag ik me af of je meent wat je zegt, of dat je een ultieme troll bent. Zet er even bij dat je een grapje maakt als je dit soort dingen neerzet, straks neemt een of andere sufferd je serieus en gaan ze eraan kapot.
Klik om te vergroten...
Iets met de wet van darwin en survival of the fittest, of elimination of the stupidest
G
GabberFreak17Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Waneer is speed schadelijk?
als j het 1 keer in de week doet..halve gram..? is dit schadelijk?
zo ja.. kan iemand lijstje maken wat je beschadigt..en waar je op moet letten om zo min mogelijk blijvende problemen t houden??


bedankt!
h
heidrunLid
01-01-2024, 00:00
#12
1x in de week speed lijkt me wel schadelijk ja.....
G
GabberFreak17Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Maar wat word verstaan onder schadelijk? neem aan beschadeging korte termijn geheugen enz:? zijn er dingen die ervoor kunnen zorgen het zowiso minder schadelijk is... gezond eten en veel slapen was het toch of niet?

bedankt!
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#14
Amfetamine is neurotoxisch. Het brengt permanente schade aan bij dopamine receptoren. Daarnaast put je je lichaam gewoon uit, amfetamine gebruik vergt veel van je lichaam.

Nu heb ik het over recreatieve dosissen, niet medisch.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."