Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGewichtsverlies door speed

Gewichtsverlies door speed

24 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
H
Huis89Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Meestal zijn het de mensen om je heen die het als eerste opvallen en dan meestal je gezicht.
Mischien een ideetje om tijdens gebruik goedenmorgen drink ontbijt te proberen
Niet kauwen gewoon slikken:tearsofjoy:
M
MoenlightLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gewichtsverlies door speed

Ik gebruik nu al een tijdje speed en was al geïnformeerd over het mogelijke gewichtsverlies door regelmatig gebruik. Ik stond er toen alleen nog niet echt bij stil.

Voordat ik met speed begon zat ik op gezond gewicht, eigenlijk altijd al. De laatste paar weken ben ik merkbaar afgevallen. Het viel me ook echt pas heel laat op, alsof ik gewoon van de een op de andere dag een stuk slanker was geworden.

Ik heb een paar vragen en ik hoop dat iemand ze kan beantwoorden.


1| Hoe val ik niet/minder af van speed?

Ik doe mijn best om gewoon goed te eten. De speed die ik gebruik is erg zuiver dus heb ik weinig last van een verminderde eetlust. En zelfs bij vrij onzuivere speed is eten vaak geen probleem voor mij. Het is ook niet alsof ik veel actiever word door gebruik, extra beweging zit er voor mij niet in.

Ik weet dat veel mensen juist blij zijn met het gewichtsverlies, maar ik heb er geen belang bij. Ik heb vernomen dat sommige gebruikers misbruik maken puur voor deze reden, maar dit is zeker geen goede of gezonde manier van afvallen. Helaas heb ik niet het recht om hier uitspraken over te doen, want mijn redenen zijn ook geen excuus voor misbruik. Het is nou eenmaal een makkelijke uitweg.


2| Hoe snel val je af van speed?

Pas de afgelopen twee weken begon het me op te vallen dat ik was afgevallen. Mijn kleding leek wat te groot en toen ik nieuwe kleding wilde halen kwam ik erachter dat ik een paar maten was gezakt.

Van sommige mensen hoor ik soms extreme verhalen waar ik best wel van schrik. Kan je echt zomaar ernstig ondergewicht krijgen van speed? Hoe snel gebeurt dit?

Zijn er meer mensen die last hebben van gewichtsverlies door speed? Laat me weten wat jullie ervaringen zijn.


Alvast bedankt!

Stoppen met gebruik is niet de oplossing waar ik op doel met dit bericht.

Tips zijn altijd welkom uiteraard, stel me gerust vragen als je iets wilt weten!
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Als je speed gebruikt in hoge dosering dan ga je je reserves aanbreken en ga je eerst je vet verbranden, en als er nauwelijks vet meer is dan ga je zelfs je spieren verbranden om maar aan energie te komen. En dan val je dus af.

Ik gebruik zelf regelmatig amfitamines maar ik val er niet van af. Ik denk dat dit komt omdat mijn dosering te laag is aangezien ik speed meer gebruik als microdosering tegen mijn ADD, ik gebruik dan zo'n 10 tot 60mg op een dag, met heel af en toe een keer een uitschieter richting 200 a 300mg op een feestje of zo. En ook niet elke dag, ik neem regelmatig paar dagen pauze zodat ik mijn lichaam de tijd geef om te herstellen.

Maar goed, je hebt het over misbruik, dat zal wel vaak en veel betekenen, en dan ga je dus afvallen ja.
t
therealburningmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als je lichaam stress ondervind van je gebruikshoeveelheid zou ik als eerste daarmee aan de slag gaan. Ik heb zelf ervaring met het afbouwen/opbouwen van hoeveelheden met de intentie op microdosis niveau te blijven. Wel de positieve ervaringen, niet de negatieve. Overigens met wiet en niet met speed.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Moenlight zei:
De speed die ik gebruik is erg zuiver dus heb ik weinig last van een verminderde eetlust. En zelfs bij vrij onzuivere speed is eten vaak geen probleem voor mij.
Klik om te vergroten...

Volgens mij klopt deze bewering niet. Door speed krijgen mensen altijd last van verminderde eetlust, of de speed nou zuiver is of niet. Wel lees ik vaker dat mensen met tolerantie minder moeite hebben met eten tijdens gebruik. Ze dwingen zichzelf te eten en dat gaat ze steeds makkelijker af.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
@ATGC
Die functionele dosering heeft echt geen enkele invloed op mijn eetlust. Ik moet er zelfs op letten dat ik niet aankom.
g
gebruiker292744Lid
01-01-2024, 00:00
#7
acht.zes zei:
Ik gebruik zelf regelmatig amfitamines maar ik val er niet van af. Ik denk dat dit komt omdat mijn dosering te laag is aangezien ik speed meer gebruik als microdosering tegen mijn ADD, ik gebruik dan zo'n 10 tot 60mg op een dag, met heel af en toe een keer een uitschieter richting 200 a 300mg op een feestje of zo. En ook niet elke dag, ik neem regelmatig paar dagen pauze zodat ik mijn lichaam de tijd geef om te herstellen.
Klik om te vergroten...
Hoe vaak is regelmatig? Werkt speed even goed als ritalin en dextroamfetamine? Kan jij je dan nog wel concentreren?
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hoe slaap je? Een slaaptekort is ook een energietekort waardoor je lichaam andere bronnen gaat aanspreken.

Ik viel van speed ook af toen ik het bijna elk weekend gebruikte. Voornamelijk vocht en spier. Ik at misschien wat minder, maar dat compenseerde ik wel weer de dagen erna...
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#9
@ketakoekjes
2 a 3 dagen in de week, soms 4

Met mijn concentratie is het momenteel uitstekend gesteld. Ritalin heeft op mij trouwens niet zo'n goed effect, dex dan weer wel. Maar een beetje amfitamine werkt toch wel het best al zeg ik het zelf.

Het basismedicijn voor mij ADD is trouwens Wellbutrin, dagelijks in de ochtend 300mg vertraagde afgifte.
A
ATGCLid
01-01-2024, 00:00
#10
acht.zes zei:
Als je speed gebruikt in hoge dosering dan ga je je reserves aanbreken en ga je eerst je vet verbranden, en als er nauwelijks vet meer is dan ga je zelfs je spieren verbranden om maar aan energie te komen.
Klik om te vergroten...

Bijna alle stimulanten zijn eetlustremmend, ook bij de functionele doses. Het gaat niet om reserves aanbreken maar dat je gewoon minder honger hebt. Klassieke stimulanten werden vroeger ook vaak als afslankmiddel verkocht tot dat men erachter kwam dat dat wel een erg botte bijl is en gezondheidsrisico's oplevert. Methamfetamine wordt in de VS ook als medicijn, Desoxyn, tegen ernstige obesitas gebruikt. Ongetwijfeld werkt dat als een moeder****** :mask:

Ik ben zelf ook merkbaar afgevallen door 30mg MPH per dag. Maar omdat ik momenteel thuis zit is mijn conditie flut. En ik ben liever 5 kg zwaarder dan hoeven te schelden op een klein beetje tegenwind op de fiets :)
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
acht.zes zei:
@ATGC
Die functionele dosering heeft echt geen enkele invloed op mijn eetlust. Ik moet er zelfs op letten dat ik niet aankom.
Klik om te vergroten...
Kan ook gewenning zijn.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#12
@De Dunne
Lijkt me niet, want dan moet er daar voor een periode geweest zijn waar ik wel ben een verminderde eetlust had/zou moeten zijn afgevallen, en die is er gewoon niet geweest.

Ik ga trouwens regelmatig op de weegschaal staan, dus ik zeg dit niet zo maar uit de losse pols.
A
ATGCLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het gaat ook niet voor iedereen op, het is een mogelijke bijwerking en wel een die vaak voorkomt. In mijn geval een prettige :)

IANAD enzo, maar misschien kan MPH worden ingezet als hulp bij obesitas, die mensen zitten in een kuil van overgewicht en energietekort waar je ze mogelijk met dit middel uit kan halen.
MPH wordt ook onderzocht als middel tegen lethargie bij chronische ziektes en na behandelingen tegen kanker. Ik ken ook persoonlijk een wetenschapster die zich in NL met dergelijk onderzoek bezighoudt.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
acht.zes zei:
@De Dunne
Lijkt me niet, want dan moet er daar voor een periode geweest zijn waar ik wel ben een verminderde eetlust had/zou moeten zijn afgevallen, en die is er gewoon niet geweest.

Ik ga trouwens regelmatig op de weegschaal staan, dus ik zeg dit niet zo maar uit de losse pols.
Klik om te vergroten...
Ik heb bij 1 puntje al dat ik geen hap weg krijg.
M
MoenlightLid
01-01-2024, 00:00
#15
Natozlato zei:
Volgens mij klopt deze bewering niet. Door speed krijgen mensen altijd last van verminderde eetlust, of de speed nou zuiver is of niet. Wel lees ik vaker dat mensen met tolerantie minder moeite hebben met eten tijdens gebruik. Ze dwingen zichzelf te eten en dat gaat ze steeds makkelijker af.
Klik om te vergroten...
Heb bij onzuivere speed merkbaar minder eetlust dan bij zuivere speed, maar dit kan natuurlijk ook aan mij liggen.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#16
Je valt af wanneer je onder calorie behoefte eet, je komt aan wanneer je daar boven eet. Je kan eventueel vocht/glycogeen kwijt raken waardoor je wat gewicht kwijt raakt maar dit is tijdelijk. En zal er een dag a twee na je gebruik weer bij zitten.

Wanneer je systematisch gewicht blijft verliezen na speed gebruik eet je gewoon te weinig (onder je behoefte/onderhoud). Er zijn geen uitzonderingen bekend in de wereld waar dit niet van toepassing is. Good to know; wanneer mensen met overgewicht roepen dat ze weinig eten maar niet afvallen, eten ze dus teveel. Indien jij de enige uitzondering op deze wereld bent waar dit niet het geval bij is; solliciteer bij de NASA voor een miljoenenbaan als ruimtevaarder.

Wanneer je toch moeite hebt met meer eten binnen krijgen zijn er legio aan voedingsmiddelen die makkelijk je calorie behoefte bumpen. Denk aan olijfolie, boter, pindakaas en volle zuivel (chocomelk tikt hard aan).

tldr; meer eten, je eet te weinig.
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Dunne zei:
Ik heb bij 1 puntje al dat ik geen hap weg krijg.
Klik om te vergroten...

Moenlight zei:
Heb bij onzuivere speed merkbaar minder eetlust dan bij zuivere speed, maar dit kan natuurlijk ook aan mij liggen.
Klik om te vergroten...

Ik ben aardig bekend met de stof en kan beamen dat onzuivere pep het eten zowat onmogelijk maakt terwijl pure het niet echt lekkerder maakt ofzo maar als je je er gewoon toe zet kan het prima. wel op letten alleen, krijg geen honger behalve als je dagen achter elkaar doet.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zwijgrecht zei:
Ik ben aardig bekend met de stof en kan beamen dat onzuivere pep het eten zowat onmogelijk maakt terwijl pure het niet echt lekkerder maakt ofzo maar als je je er gewoon toe zet kan het prima. wel op letten alleen, krijg geen honger behalve als je dagen achter elkaar doet.
Klik om te vergroten...
Mijn speed was 73% zuiver en gewassen. Toch geen eetlust bij een puntje. Zal per persoon ook schelen.
s
silkroadLid
01-01-2024, 00:00
#19
De Dunne zei:
Mijn speed was 73% zuiver en gewassen. Toch geen eetlust bij een puntje. Zal per persoon ook schelen.
Klik om te vergroten...


73%?? das nice voor speed als ge weet dat de meeste aan de 10-20% zitten en dan doen ze nog geen aceton wash.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#20
silkroad zei:
73%?? das nice voor speed als ge weet dat de meeste aan de 10-20% zitten en dan doen ze nog geen aceton wash.
Klik om te vergroten...
Zulke bagger koop ik echt niet...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."