#1
73(%) is wel echt een pracht getal, haha.
73(%) is wel echt een pracht getal, haha.
Goede tip! Toen ik de eerste keer 100% nuchter naar een festival ging zag ik er van te voren ook tegenop. Met het groepje waar ik de laatste jaren mee festival hebben we óf altijd een slaaplek vlakbij of een echte BOB. Van te voren afgesproken en echt 100% BOB. Ook geen 1 biertje of een trekje van een joint. Dan is het ooit eens jouw beurt. Als je je verwachting of instelling er op aan past is het echt wel leuk!Wat je overigens ook zou kunnen proberen is een keertje alleen naar een feestje te gaan met de intentie nuchter te blijven.
Doordat je op ieder feest aan de xtc en pep gaat creëer je voor je zelf het idee dat je zonder niet kunt feesten. Geloof me, dit kan zeker weten wel.
Waarom je dan alleen zou moeten gaan? Dan zijn er ook geen vrienden die je overhalen wél te gaan gebruiken.
). Achja jouw leven jouw keuzes toch. Naar mate je gebruik toeneemt, kom je er vroeg of laat wel achter wat voor schade het aanricht
.Volgens mij wil jij helemaal geen punt achter je gebruik zetten (hehe leuke woordspeling he). Achja jouw leven jouw keuzes toch. Naar mate je gebruik toeneemt, kom je er vroeg of laat wel achter wat voor schade het aanricht
.
Vokgens mij wil iemand die een dergelijk topic post dat diep van binnen wel. Als er geen zorgen waren of iemand niet zelfkritisch was zou die behoefte er niet zijn.
Goed dat je een beginnend verslavingsprobleem erkent TS. Hier is motivatie/wilskracht echt belangrijk. Op lichamelijk vlak is pep een vergevingsgezind middel, het is de mentale verslaving die je echt niet moet willen, want dan zit je eraan vast. Zorg anders dat je geen pep in huis hebt tot aan het geplande moment van gebruik, zoals een feestje. Succes!
Dankjewel voor jullie reacties! Tussen mijn oren weet ik dondersgoed hoe het zit... Afgelopen vrijdagochtend puntje gepakt om de dag door te komen, en zaterdagnacht feestje gehad met pep pillen en sos.... zucht!
Nu natuurlijk dinsdag en uiteraard een dip! Mijn volgende feest is 23 februari, met mezelf wederom afgesproken tot die tijd niks te gebruiken. Ik ga het écht proberen!
In onze vriendengroep zitten een aantal mensen die niet gebruiken en dus altijd de BOB zijn, daar ook geen problemen mee hebben. Nuchter een feestje doen is nu nog een stapje te ver.... maar van de zomer zeker keer overwegen
Lijkt me een heel verstandig idee om tot je volgende feest niks te gebruiken. Geeft veel vertrouwen als dat lukt. Succes! Was het je gelukt om ervan af te blijven (op je afgelopen feestje na) sinds je originele post?
Ik heb zelf kort geleden voor het eerst speed gebruikt en ben het zeker van plan om vaker te gaan doen, maar ik ben wel van plan om ook om de zoveel tijd gewoon een lange periode niks te gebruiken, o.a. om te kijken hoe makkelijk/moeilijk dat is. Daarna kan je dan denk ik bewuster afwegen of je gebruik nog acceptabel/recreatief is of dat je er iets aan moet veranderen.
Hallo, ben nieuw hier!
Kort wat over mezelf. Vrouw, 30 jaar, relatie, goede baan, huis, 2 kinderen en dus sinds 3,5 jaar gebruik ik drugs.
Het begon 3,5 jaar geleden op een hardstyle feestje met een vriend, mijn eerste halve xtc pilletje, geweldig natuurlijk! Op dat moment wat problemen in de familiaire sfeer dus dat pilletje kwam op het 'goede ' moment, heerlijk je hoofd leeg. Mijn tweede keer was 5 maanden later, mijn derde keer 2 maanden later. Ik gebruik sinds 1,5 jaar ook zo af en toe sos/pep/m en 4f. Maar die pep dat is een dingetje aan het worden ben ik bang.
Ik ga nu elke 3 à 4 weken naar een feestje en gebruik dan eigenlijk altijd pillen en pep. Ik had sinds 3 weken nooit buiten een feestje om gebruikt.... Nu wil het geval dat ik moe was.... drukke baan .... kinderen... sporten ... etc etc. Dat ik overdag echt moe was en dacht: uhmmm 1 puntje pep dan en voor ik het weet had ik er 2 punten inzitten en ging die dag mijn huishouden als vanzelf, weg moeheid, dat was ff makkelijk. Laatste 2 weken om de 4 dagen pep gesnoven... nooit als ik werken moet, maar het is zo lekker energiek om de dag door te komen....
Voor mijn gevoel heb ik het goed op de rit.... maar als ik dit lees lach ik mezelf keihard uit.... maar wat nu? Vind het zo lastig. Ik heb over 7 weken volgend feestje en ik ga echt proberen tot die tijd niks te gebruiken.
Dit van me afschrijven voelt al goed. Ik hoop wat tips/ ervaringen van mensen te horen waar ik wat aan heb.
Bedankt alvast!
Hallo, ben nieuw hier!
Kort wat over mezelf. Vrouw, 30 jaar, relatie, goede baan, huis, 2 kinderen en dus sinds 3,5 jaar gebruik ik drugs.
Het begon 3,5 jaar geleden op een hardstyle feestje met een vriend, mijn eerste halve xtc pilletje, geweldig natuurlijk! Op dat moment wat problemen in de familiaire sfeer dus dat pilletje kwam op het 'goede ' moment, heerlijk je hoofd leeg. Mijn tweede keer was 5 maanden later, mijn derde keer 2 maanden later. Ik gebruik sinds 1,5 jaar ook zo af en toe sos/pep/m en 4f. Maar die pep dat is een dingetje aan het worden ben ik bang.
Ik ga nu elke 3 à 4 weken naar een feestje en gebruik dan eigenlijk altijd pillen en pep. Ik had sinds 3 weken nooit buiten een feestje om gebruikt.... Nu wil het geval dat ik moe was.... drukke baan .... kinderen... sporten ... etc etc. Dat ik overdag echt moe was en dacht: uhmmm 1 puntje pep dan en voor ik het weet had ik er 2 punten inzitten en ging die dag mijn huishouden als vanzelf, weg moeheid, dat was ff makkelijk. Laatste 2 weken om de 4 dagen pep gesnoven... nooit als ik werken moet, maar het is zo lekker energiek om de dag door te komen....
Voor mijn gevoel heb ik het goed op de rit.... maar als ik dit lees lach ik mezelf keihard uit.... maar wat nu? Vind het zo lastig. Ik heb over 7 weken volgend feestje en ik ga echt proberen tot die tijd niks te gebruiken.
Dit van me afschrijven voelt al goed. Ik hoop wat tips/ ervaringen van mensen te horen waar ik wat aan heb.
Bedankt alvast!
De titel onder je naam is afhankelijk van de hoeveelbeid berichten die je post. En niet van je gebruik, haha. Maar je vind jezelf dus geen 'newbie' met dagelijks speed gebruik, maar eerder wat anders?Hoi er staat wel nieuwbie bij mijn naam maar in de middelen ben ik dat zeker niet. Maar ik herken mezelf in jouw verhaal, eerst op 'n feestje of party. Nu ben ik 45 en gebruik bijna elke dag speed. Ga een x per week 20 euro halen en doe daar precies een week mee. Niemand heeft iets in de gaten en ik ben hierdoor minder futloos en deprie. Maar dat is nu juist het probleem, ik functioneer denk ik alleen met. Huishouden afspraken etc. Maar als 't er niet is lig ik futloos in een rommelig huis op de bank. Probeer 't echt als recreatie middel te gebruiken. Ik heb wel adhd en autisme dus wordt er ook rustig en minder chaotisch van, maar dat kan ook een smoesje zijn. Liefs An
Hoi er staat wel nieuwbie bij mijn naam maar in de middelen ben ik dat zeker niet. Maar ik herken mezelf in jouw verhaal, eerst op 'n feestje of party. Nu ben ik 45 en gebruik bijna elke dag speed. Ga een x per week 20 euro halen en doe daar precies een week mee. Niemand heeft iets in de gaten en ik ben hierdoor minder futloos en deprie. Maar dat is nu juist het probleem, ik functioneer denk ik alleen met. Huishouden afspraken etc. Maar als 't er niet is lig ik futloos in een rommelig huis op de bank. Probeer 't echt als recreatie middel te gebruiken. Ik heb wel adhd en autisme dus wordt er ook rustig en minder chaotisch van, maar dat kan ook een smoesje zijn. Liefs An
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."