Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeedverslaving??

Speedverslaving??

36 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Syl zei:
73
Klik om te vergroten...
73(%) is wel echt een pracht getal, haha.
S
Senna88Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo, ben nieuw hier!
Kort wat over mezelf. Vrouw, 30 jaar, relatie, goede baan, huis, 2 kinderen en dus sinds 3,5 jaar gebruik ik drugs.

Het begon 3,5 jaar geleden op een hardstyle feestje met een vriend, mijn eerste halve xtc pilletje, geweldig natuurlijk! Op dat moment wat problemen in de familiaire sfeer dus dat pilletje kwam op het 'goede ' moment, heerlijk je hoofd leeg. Mijn tweede keer was 5 maanden later, mijn derde keer 2 maanden later. Ik gebruik sinds 1,5 jaar ook zo af en toe sos/pep/m en 4f. Maar die pep dat is een dingetje aan het worden ben ik bang.

Ik ga nu elke 3 à 4 weken naar een feestje en gebruik dan eigenlijk altijd pillen en pep. Ik had sinds 3 weken nooit buiten een feestje om gebruikt.... Nu wil het geval dat ik moe was.... drukke baan .... kinderen... sporten ... etc etc. Dat ik overdag echt moe was en dacht: uhmmm 1 puntje pep dan en voor ik het weet had ik er 2 punten inzitten en ging die dag mijn huishouden als vanzelf, weg moeheid, dat was ff makkelijk. Laatste 2 weken om de 4 dagen pep gesnoven... nooit als ik werken moet, maar het is zo lekker energiek om de dag door te komen....

Voor mijn gevoel heb ik het goed op de rit.... maar als ik dit lees lach ik mezelf keihard uit.... maar wat nu? Vind het zo lastig. Ik heb over 7 weken volgend feestje en ik ga echt proberen tot die tijd niks te gebruiken.

Dit van me afschrijven voelt al goed. Ik hoop wat tips/ ervaringen van mensen te horen waar ik wat aan heb.

Bedankt alvast!
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Volgens mij is er niets aan de hand zolang “de rest van je leven” geen last heeft van je pepgebruik. Ik kan natuurlijk makkelijk praten want ik heb geen verantwoordelijkheden zoals kinderen of een baas waar ik voor moet werken. Ik doe maar wat en dat al 20 jaar lang. Dat gaat gewoon goed. Een tevreden gebruiker is geen belastingontduiker.
T
ToetjesMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#4
Pepgebruik speciaal houden is in mijn ogen beter dan er een gewoonte van maken. Serieuze pauzes van 2 maand tussen je gebruik is voor je eigen natuurlijk het beste. Speed is een goedje wat er zo insluipt, je zit er zo ieder weekend aan of vaker.
p
psycelLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik zou het gebruik van pep bij feestjes laten en niet gebruiken om het dagelijks leven makkelijker te maken.

Een collega van mij heeft precies het zelfde gehad als wat jij beschrijft en dat ging van af en toe een puntje naar sochtends een lepeltje pep door de koffie roeren. Ik raad je aan om het niet zo ver te laten komen, het gebeurt sneller dan je denkt.
p
psycelLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat je overigens ook zou kunnen proberen is een keertje alleen naar een feestje te gaan met de intentie nuchter te blijven.

Doordat je op ieder feest aan de xtc en pep gaat creëer je voor je zelf het idee dat je zonder niet kunt feesten. Geloof me, dit kan zeker weten wel.

Waarom je dan alleen zou moeten gaan? Dan zijn er ook geen vrienden die je overhalen wél te gaan gebruiken.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
psycel zei:
Wat je overigens ook zou kunnen proberen is een keertje alleen naar een feestje te gaan met de intentie nuchter te blijven.

Doordat je op ieder feest aan de xtc en pep gaat creëer je voor je zelf het idee dat je zonder niet kunt feesten. Geloof me, dit kan zeker weten wel.

Waarom je dan alleen zou moeten gaan? Dan zijn er ook geen vrienden die je overhalen wél te gaan gebruiken.
Klik om te vergroten...
Goede tip! Toen ik de eerste keer 100% nuchter naar een festival ging zag ik er van te voren ook tegenop. Met het groepje waar ik de laatste jaren mee festival hebben we óf altijd een slaaplek vlakbij of een echte BOB. Van te voren afgesproken en echt 100% BOB. Ook geen 1 biertje of een trekje van een joint. Dan is het ooit eens jouw beurt. Als je je verwachting of instelling er op aan past is het echt wel leuk!
Je kijkt heel anders naar de feestvierders, kan onbevooroordeeld naar de verschillende soorten druggies kijken, normale gesprekken voeren, lekker eten op het festival! Ook krijg je vanzelf contact met andere BOB’s. In gesprekken met drugsgebruikers word je steeds lovend geprezen dat je écht BOB’t. Daar is echt veel respect voor. Je maakt echt veel meer mee als je nu hter bent. Anders maar wel veel meer.
Nadeel is wel dat je aan het eind moe wordt.. Anders moe als na drugs. Na drugs moe zijn heb je vaak nog wel de iets te doen of te lopen. Moe zonder drugs wil je eigenlijk niet laat naar huis. Voordeel van BOB zijn is dat JIJ rijd! Dus gaan we naar huis als ik dat wil. Met enig overleg van te voren en tijdens het festival natuurlijk.
S
Senna88Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Dankjewel voor jullie reacties! Tussen mijn oren weet ik dondersgoed hoe het zit... Afgelopen vrijdagochtend puntje gepakt om de dag door te komen, en zaterdagnacht feestje gehad met pep pillen en sos.... zucht!

Nu natuurlijk dinsdag en uiteraard een dip! Mijn volgende feest is 23 februari, met mezelf wederom afgesproken tot die tijd niks te gebruiken. Ik ga het écht proberen!

In onze vriendengroep zitten een aantal mensen die niet gebruiken en dus altijd de BOB zijn, daar ook geen problemen mee hebben. Nuchter een feestje doen is nu nog een stapje te ver.... maar van de zomer zeker keer overwegen
T
ToetjesMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#9
Volgens mij wil jij helemaal geen punt achter je gebruik zetten (hehe leuke woordspeling he :mrgreen:). Achja jouw leven jouw keuzes toch. Naar mate je gebruik toeneemt, kom je er vroeg of laat wel achter wat voor schade het aanricht :rolleyes:.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
Koffieboon zei:
Volgens mij wil jij helemaal geen punt achter je gebruik zetten (hehe leuke woordspeling he :mrgreen:). Achja jouw leven jouw keuzes toch. Naar mate je gebruik toeneemt, kom je er vroeg of laat wel achter wat voor schade het aanricht :rolleyes:.
Klik om te vergroten...

Vokgens mij wil iemand die een dergelijk topic post dat diep van binnen wel. Als er geen zorgen waren of iemand niet zelfkritisch was zou die behoefte er niet zijn.

Goed dat je een beginnend verslavingsprobleem erkent TS. Hier is motivatie/wilskracht echt belangrijk. Op lichamelijk vlak is pep een vergevingsgezind middel, het is de mentale verslaving die je echt niet moet willen, want dan zit je eraan vast. Zorg anders dat je geen pep in huis hebt tot aan het geplande moment van gebruik, zoals een feestje. Succes!
S
Senna88Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Roze olifant zei:
Vokgens mij wil iemand die een dergelijk topic post dat diep van binnen wel. Als er geen zorgen waren of iemand niet zelfkritisch was zou die behoefte er niet zijn.

Goed dat je een beginnend verslavingsprobleem erkent TS. Hier is motivatie/wilskracht echt belangrijk. Op lichamelijk vlak is pep een vergevingsgezind middel, het is de mentale verslaving die je echt niet moet willen, want dan zit je eraan vast. Zorg anders dat je geen pep in huis hebt tot aan het geplande moment van gebruik, zoals een feestje. Succes!
Klik om te vergroten...


Bedankt voor je reactie!

Helemaal een punt achter zetten wil ik ook niet . Ik wil er verstandiger mee omgaan. En ik merk dat ik daar de laatste tijd moeite mee heb. Ik keur recreatief gebruik van verdovende middelen ook niet af. Ik merk alleen aan mezelf dat ik de laatste 1,5 maand moeite heb met het plannen van de frequentie van gebruik. En dan ga je googlen en zoeken en dan kom je bij een forum uit waar het fijn is ervaringen te lezen en te delen.
I
IkHoefGeenCokeAlsIkPepsiLid
01-01-2024, 00:00
#12
Senna88 zei:
Dankjewel voor jullie reacties! Tussen mijn oren weet ik dondersgoed hoe het zit... Afgelopen vrijdagochtend puntje gepakt om de dag door te komen, en zaterdagnacht feestje gehad met pep pillen en sos.... zucht!

Nu natuurlijk dinsdag en uiteraard een dip! Mijn volgende feest is 23 februari, met mezelf wederom afgesproken tot die tijd niks te gebruiken. Ik ga het écht proberen!

In onze vriendengroep zitten een aantal mensen die niet gebruiken en dus altijd de BOB zijn, daar ook geen problemen mee hebben. Nuchter een feestje doen is nu nog een stapje te ver.... maar van de zomer zeker keer overwegen
Klik om te vergroten...

Lijkt me een heel verstandig idee om tot je volgende feest niks te gebruiken. Geeft veel vertrouwen als dat lukt. Succes! Was het je gelukt om ervan af te blijven (op je afgelopen feestje na) sinds je originele post?

Ik heb zelf kort geleden voor het eerst speed gebruikt en ben het zeker van plan om vaker te gaan doen, maar ik ben wel van plan om ook om de zoveel tijd gewoon een lange periode niks te gebruiken, o.a. om te kijken hoe makkelijk/moeilijk dat is. Daarna kan je dan denk ik bewuster afwegen of je gebruik nog acceptabel/recreatief is of dat je er iets aan moet veranderen.
S
Senna88Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Nu 9 dagen niks gebruikt! Poeh... ben ik al heel blij mee. Ik wil drugs gewoon alleen gebruiken op feestjes. Wat me dus ook lange tijd gelukt is, tot dat ene moment van thuis gebruik. Verraderlijk spulletje hoor dat pep. Zeker als je het snuift. Slikken is minder verslavend omdat je hoofd de link niet legt tussen het moment van slikken en tijden later het fijne gevoel. Snuiven is daarnaast stuk verslavender . Je schuift en vrijwel direct voel je je 'goed ' Je hoofd is niet gek en legt die link meteen. En dat is dus funest.

Ik ga iig tot komend weekend niks gebruiken, dan zit ik op 2 weken, tuurlijk wil ik tot mijn volgende feestje niks gebruiken. Maar als ik in mijn hoofd kleinere stapjes maak, merk ik dat ik dat beter volhoud. Dus vandaag dag 9 op naar 2 weken. Om dan naar 3 weken te gaan. Etc etc.
S
Senna88Lid
01-01-2024, 00:00
#14
IkHoefGeenCokeAlsIkPepsi zei:
Lijkt me een heel verstandig idee om tot je volgende feest niks te gebruiken. Geeft veel vertrouwen als dat lukt. Succes! Was het je gelukt om ervan af te blijven (op je afgelopen feestje na) sinds je originele post?

Ik heb zelf kort geleden voor het eerst speed gebruikt en ben het zeker van plan om vaker te gaan doen, maar ik ben wel van plan om ook om de zoveel tijd gewoon een lange periode niks te gebruiken, o.a. om te kijken hoe makkelijk/moeilijk dat is. Daarna kan je dan denk ik bewuster afwegen of je gebruik nog acceptabel/recreatief is of dat je er iets aan moet veranderen.
Klik om te vergroten...

Ik kan alleen maar zeggen: pas op jongen! Tis heerlijk spul maar een echte sluipmoordenaar. Succes met uitvogelen wat voor jou werkt!
☆
☆to_the_moon_and_back☆Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Senna88 zei:
Hallo, ben nieuw hier!
Kort wat over mezelf. Vrouw, 30 jaar, relatie, goede baan, huis, 2 kinderen en dus sinds 3,5 jaar gebruik ik drugs.

Het begon 3,5 jaar geleden op een hardstyle feestje met een vriend, mijn eerste halve xtc pilletje, geweldig natuurlijk! Op dat moment wat problemen in de familiaire sfeer dus dat pilletje kwam op het 'goede ' moment, heerlijk je hoofd leeg. Mijn tweede keer was 5 maanden later, mijn derde keer 2 maanden later. Ik gebruik sinds 1,5 jaar ook zo af en toe sos/pep/m en 4f. Maar die pep dat is een dingetje aan het worden ben ik bang.

Ik ga nu elke 3 à 4 weken naar een feestje en gebruik dan eigenlijk altijd pillen en pep. Ik had sinds 3 weken nooit buiten een feestje om gebruikt.... Nu wil het geval dat ik moe was.... drukke baan .... kinderen... sporten ... etc etc. Dat ik overdag echt moe was en dacht: uhmmm 1 puntje pep dan en voor ik het weet had ik er 2 punten inzitten en ging die dag mijn huishouden als vanzelf, weg moeheid, dat was ff makkelijk. Laatste 2 weken om de 4 dagen pep gesnoven... nooit als ik werken moet, maar het is zo lekker energiek om de dag door te komen....

Voor mijn gevoel heb ik het goed op de rit.... maar als ik dit lees lach ik mezelf keihard uit.... maar wat nu? Vind het zo lastig. Ik heb over 7 weken volgend feestje en ik ga echt proberen tot die tijd niks te gebruiken.

Dit van me afschrijven voelt al goed. Ik hoop wat tips/ ervaringen van mensen te horen waar ik wat aan heb.

Bedankt alvast!
Klik om te vergroten...

Ik herken het wel! Ik ben opzoek gegaan naar wat anders om de vermoeidheid tegen te gaan. Ik kwam uit bij spirulina of Guarana allebei op natuurlijke basis. (staat o.a geschreven in het boek uitjebol.. .Zo kan je lekker knallen op je feestjes en toch lekker door de weeks de vermoeidheid tegen gaan!
G
GreenLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hoi Senna88,
Ik vroeg mij af hoe het nu met je is en of je na je laatste berichtje van 21 januari hebt kunnen volhouden niet te gebruiken??

Ik ben een 41jarige zware speedsverslaafde dus wat ik nu ga zeggen zou zomaar, voor je het zelf beseft, eens werkelijkheid kunnen worden.

Ik ga beginnen met te zeggen dat ik denk dat je niet hebt kunnen volhouden niet te gebruiken tot het volgende feestje 7weken verder. Ik hoop dat ik mis ben maar ik vrees van niet.
Ik herken in je verhaal dingen die ik ook meegemaakt heb. 1)Beginnen snuiven op feestjes die je ingeplant hebt 2)feestjes gaan inplannen om te kunnen snuiven 3)de vermoeidheid door het snuiven in het weekend opvangen door op maandag ook eens te snuiven... tuurlijk waarom zou je niet scherp naar je werk willen gaan toch? 4)later nog andere week-werkdagen snuiven omdat je merkt niet goed meer te functioneren op werk en thuis voor de kindjes... 99) Verslaafd...

Moest ik van jou zijn ik zou niet alleen "uitkijken" met je speedgebruik, ik zou er onmiddellijk mee te stoppen,nu het nog kan. Het zal al moeilijk genoeg zijn!!
Ik ben geen deskundige of dokter,ik heb wel zo een 25tal jaar ervaring met eigen gebruik en gebruikers om mij heen... Ik heb het beleefd,gezien, gevoeld, meegemaakt...Ik weet waarover ik praat.
En nog eens,ik hoop echt dat ik mis ben maar ik zie in jou een potentieel speedverslaafde!!! En geloof mij,dat wil je niet!! Lees gerust mijn levensverhaal hier op het forum, mee helpt het je om snel te stoppen!

Groetjes.
M
Mother of an angelLid
01-01-2024, 00:00
#17
Senna88 zei:
Hallo, ben nieuw hier!
Kort wat over mezelf. Vrouw, 30 jaar, relatie, goede baan, huis, 2 kinderen en dus sinds 3,5 jaar gebruik ik drugs.

Het begon 3,5 jaar geleden op een hardstyle feestje met een vriend, mijn eerste halve xtc pilletje, geweldig natuurlijk! Op dat moment wat problemen in de familiaire sfeer dus dat pilletje kwam op het 'goede ' moment, heerlijk je hoofd leeg. Mijn tweede keer was 5 maanden later, mijn derde keer 2 maanden later. Ik gebruik sinds 1,5 jaar ook zo af en toe sos/pep/m en 4f. Maar die pep dat is een dingetje aan het worden ben ik bang.

Ik ga nu elke 3 à 4 weken naar een feestje en gebruik dan eigenlijk altijd pillen en pep. Ik had sinds 3 weken nooit buiten een feestje om gebruikt.... Nu wil het geval dat ik moe was.... drukke baan .... kinderen... sporten ... etc etc. Dat ik overdag echt moe was en dacht: uhmmm 1 puntje pep dan en voor ik het weet had ik er 2 punten inzitten en ging die dag mijn huishouden als vanzelf, weg moeheid, dat was ff makkelijk. Laatste 2 weken om de 4 dagen pep gesnoven... nooit als ik werken moet, maar het is zo lekker energiek om de dag door te komen....

Voor mijn gevoel heb ik het goed op de rit.... maar als ik dit lees lach ik mezelf keihard uit.... maar wat nu? Vind het zo lastig. Ik heb over 7 weken volgend feestje en ik ga echt proberen tot die tijd niks te gebruiken.

Dit van me afschrijven voelt al goed. Ik hoop wat tips/ ervaringen van mensen te horen waar ik wat aan heb.

Bedankt alvast!
Klik om te vergroten...
M
Mother of an angelLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hoi er staat wel nieuwbie bij mijn naam maar in de middelen ben ik dat zeker niet. Maar ik herken mezelf in jouw verhaal, eerst op 'n feestje of party. Nu ben ik 45 en gebruik bijna elke dag speed. Ga een x per week 20 euro halen en doe daar precies een week mee. Niemand heeft iets in de gaten en ik ben hierdoor minder futloos en deprie. Maar dat is nu juist het probleem, ik functioneer denk ik alleen met. Huishouden afspraken etc. Maar als 't er niet is lig ik futloos in een rommelig huis op de bank. Probeer 't echt als recreatie middel te gebruiken. Ik heb wel adhd en autisme dus wordt er ook rustig en minder chaotisch van, maar dat kan ook een smoesje zijn. Liefs An
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mother of an angel zei:
Hoi er staat wel nieuwbie bij mijn naam maar in de middelen ben ik dat zeker niet. Maar ik herken mezelf in jouw verhaal, eerst op 'n feestje of party. Nu ben ik 45 en gebruik bijna elke dag speed. Ga een x per week 20 euro halen en doe daar precies een week mee. Niemand heeft iets in de gaten en ik ben hierdoor minder futloos en deprie. Maar dat is nu juist het probleem, ik functioneer denk ik alleen met. Huishouden afspraken etc. Maar als 't er niet is lig ik futloos in een rommelig huis op de bank. Probeer 't echt als recreatie middel te gebruiken. Ik heb wel adhd en autisme dus wordt er ook rustig en minder chaotisch van, maar dat kan ook een smoesje zijn. Liefs An
Klik om te vergroten...
De titel onder je naam is afhankelijk van de hoeveelbeid berichten die je post. En niet van je gebruik, haha. Maar je vind jezelf dus geen 'newbie' met dagelijks speed gebruik, maar eerder wat anders?

Ik hoop dat dat recreatieve gebruik er nog inzit bij je en mogelijk is, ik zelf denk van niet. Je maakt inderdaad snel smoesjes om te gebruiken en omdat toch niemand dit merkt, heb je alle ruimte en tijd om drugs tot je te nemen.

Ben je depressief, momenteel? Omdat je zegt dat je door speed minder depri bent. Drugs gebruik is gewoon niet oke als je depressief bent. Dat maakt het alleen maar erger. Je zegt zelf al dat je je dagelijkse taken oversla en drugsgebruik op plek 1 zet.

Ga speed eens even niet gebruiken ipv dagelijks, gooi het even om, vertel de rest over je situatie. Zoek hulp bij een huisarts voor je ADD en autisme en praat met iemand anders over je depressiviteit
S
Senna88Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Mother of an angel zei:
Hoi er staat wel nieuwbie bij mijn naam maar in de middelen ben ik dat zeker niet. Maar ik herken mezelf in jouw verhaal, eerst op 'n feestje of party. Nu ben ik 45 en gebruik bijna elke dag speed. Ga een x per week 20 euro halen en doe daar precies een week mee. Niemand heeft iets in de gaten en ik ben hierdoor minder futloos en deprie. Maar dat is nu juist het probleem, ik functioneer denk ik alleen met. Huishouden afspraken etc. Maar als 't er niet is lig ik futloos in een rommelig huis op de bank. Probeer 't echt als recreatie middel te gebruiken. Ik heb wel adhd en autisme dus wordt er ook rustig en minder chaotisch van, maar dat kan ook een smoesje zijn. Liefs An
Klik om te vergroten...

Dankjewel voor je reactie! Mijn speedissue gaat de ene keer beter dan de andere keer. Soms gebruik ik het 3 keer in de week waarvan bijvoorbeeld 2 stapavonden en een keer op een woensdagochtend omdat ik het niet laten kan en omdat het zo makkelijk het huis schoonmaakt.... verder functioneer ik prima. Werk/ gezin/ sport/ vrienden. Maar ik wil het zeker nog steeds afbouwen naar alleen weekend gebruik en dan het liefst naar 1 keer in de 3 of 4 weken.... pfff ik vind het nog wel steeds een lastig dingetje hoor ... merk toch stiekem ook wel dat ik soms wat meer depri ben. . en weet niet goed of hey het speedgebruik is. Of dat het komt door problemen die af en toe weer opspelen in familiare sfeer...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."