Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat doet 1 puntje speed bij jou?

Wat doet 1 puntje speed bij jou?

60 antwoorden
31 weergaven
18-5-2026
S
Skaf-GiraffeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het eerste puntje speed is de lekkerste. Daarna wordt het bij mij altijd steeds een stukje minder. Nog steeds lekker though ;p
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Skaf-Giraffe zei:
Het eerste puntje speed is de lekkerste. Daarna wordt het bij mij altijd steeds een stukje minder. Nog steeds lekker though ;p
Klik om te vergroten...
Maar wát doet dat ene puntje precies bij jou vergeleken dan wanneer je “doorsnuift”? En hoe lang werkt dat bij jou?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
275CD50C-A662-49B6-A50E-F9CF4A4D510B.jpeg
SanneBanne zei:
Zou het gewoon een keer proberen. :grin:
Klik om te vergroten...

Ik had op een normale huissleutel sleutel een puntje gedaan. Daar kwam dit maatje lijn uit als op de foto. Het ene puntje is het andere niet qua maat natuurlijk. Klein bergje of groot bergje..
Met deze k*t speed kun je geen echt puntje snuiven. Het klont echt als de ziekte. Naja k*t speed, kwaliteit is prima maar de substantie is gewoon drama hahaha.
Geen idee hoeveel ik op dit bord heb liggen? Ga het nu snuiven. Morgen heb ik vrij van werk en dinsdag pas avonddienst.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dat is +/- sowieso 20-40 mg, prima puntje dus, haha. Geniet er van! Probeer eventuele zenuwen te verminderen zodat dat niet het effect gaat overheersen! Hopelijk beĂŻnvloed deze zin het effect niet doordat je er over na gaat denken. ;p

Eventuele zenuwen kunnen bij mij het licht oppeppende effect doen versterken of overheersen, haha.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bas zei:
Dat is +/- sowieso 20-40 mg, prima puntje dus, haha. Geniet er van! Probeer eventuele zenuwen te verminderen zodat dat niet het effect gaat overheersen! Hopelijk beĂŻnvloed deze zin het effect niet doordat je er over na gaat denken. ;p

Eventuele zenuwen kunnen bij mij het licht oppeppende effect doen versterken of overheersen, haha.
Klik om te vergroten...
Zenuwen heb ik niet maar dank je. Ik ben alleen bij mdma/xtc altijd zenuwachtig, verder niet.
Het effect van speed is er zeker! Zij het subtieler en milder. Voelde en voel geen rush echt maar wel dat ik speed op heb. Positief ingesteld, actief om dingen te doen. Helaas niet wat écht zou moeten, de admin en betalingen maar wel opruimen, was binnen halen en vouwen, kattenhoek schoon gemaakt ect.
Ik voel me wel toch onder invloed. Misschien is dit toch net een tikkie teveel als echte micro dosering? Met minder voel ik misschien weer niet genoeg. Een beetje meer zou wel teveel zijn voor het “doel”. Naja doel, heb niet echt een doel. Gewoon nieuwsgierigheid!
Wel heb ik ook een beetje zin meer te nemen nog. Dus wel een lichte craving zo nu en dan. Maar wel kort en heel makkelijk uit mijn hoofd te zetten.
Meer ga ik zeker niet nemen. Ik heb te kort vrije tijd nu en heb te veel en te hard gewerkt afgelopen week dat een “echte” speed ervaring te veel zal vergen van me. En de komende maand zeker blijft het nog zo mega druk op het werk als nu.
Heheh, de speed-typ-chat-kick is er ook een klein beetje. Zij het wel minder en iets minder focus.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb geen ervaring met sleutelpuntjes speed (als ik speed gebruik ga ik meestal voor full effect in de vorm van een goeie bom) maar wel met lage doseringen dexamfetamine, wat vergelijkbaar is denk ik.

Als ik 10-20 mg dex neem voel ik me een beetje opgepept. Net iets spraakzamer, betere concentratie, moeheid weg. Ideaal voor wanneer je even echt focus nodig hebt voor werk, functioneel maar dan met mood boost. Vergelijkbaar met een normale dosis methylfenidaat maar socialer. Zonder de negatieve effecten van een volledige dosis, zoals bijwerkingen, een duidelijk aanwezige come down en/of een kater. :)

* Edit: speed is denk ik niet geschikt voor microdoseren. Een microdosering betekent dat je geen bewust effect merkt maar toch bepaalde voordelen ondervindt. Bij mijn weten heeft amfetamine gewoon een bepaalde ‘treshold’ en daar beneden heb je geen effect, en daarboven wel (zij het subtiel). Er is dus in feite geen sprake van microdoseren, zou het eerder ‘minidosering’ noemen. Het verschilt daarin van psychedelica zoals LSD.

Ik vind het best lekker af en toe, een lage dosis dex. Verraderlijk wel. Probeer me er niet te vaak toe te laten verleiden.
S
Skaf-GiraffeLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Dunne zei:
Maar wát doet dat ene puntje precies bij jou vergeleken dan wanneer je “doorsnuift”? En hoe lang werkt dat bij jou?
Klik om te vergroten...
De Dunne zei:
Maar wát doet dat ene puntje precies bij jou vergeleken dan wanneer je “doorsnuift”? En hoe lang werkt dat bij jou?
Klik om te vergroten...
Dat ene puntje geeft het zuiverste effect bij mij.
Zonder enige bijwerkingen.
De drang om meer te nemen is het enige waarmee je struggled als je maar een puntje neemt.
Als ik doorsnuif wordt het naarmate de tijd verstrekt steeds minder heftig met steeds meer bijwerkingen.
In het begin maakte ik me altijd helemaal gek als ik na een paar lijnen aan mijn hart voelde.
Telkens de gedachte dat ik dood ging door hartfalen etc..
Des te meer speed, des te minder genot.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
@Roze olifant . Ik ga normaal ook voor het volle effect. Dus een geplande speed-dag zeg maar. Dan neem ik steeds een klein lijntje bij tot het gewenste niveau. Ene keer meer dan de andere keer maar zo tussen de 100mg en de 150/200mg (geschat). 200mg is wel een echte max.
Omdat ik zoveel lees/hoor over puntjes werd ik nieuwsgierig. Vooral waarom men dat zou nemen. Zo weinig en vaak spontaan.
Met dex, ritalin of methylfenidaat en aanverwanten heb ik 0 ervaring. Eerlijk gezegd ook niet echt veel interesse in. Als het eens per ongeluk op mijn pad komt misschien. Net als hoe ik over benzo’s denk zoals jij weet.
Ik heb het idee dat het puntje wat ik nam misschien net teveel is. Net aan. Ik had het om 15.15 genomen ongeveer en heb tot nu toe best het gevoel onder invloed te zijn en een lichte speed euforie zeg maar. Dat is meer dan de “bedoeling” is denk ik? Ik bedoel dat voor de puntjes gebruikers. Wat de bedoeling is weet ik dus nog niet hahaha. De speed euforie is al minder dan de eerste 3 uren lijkt het. Focus is wel beter dan zonder speed (dan is tie soms 0,0 aanwezig :tearsofjoy:) maar ook zeker minder dan bij een normale speed dag/hoeveelheid.
Zou ook wel iets makkelijks kunnen eten al. Dus iets semi vloeibaars of iets zoets en sappigs. Met normale hoeveelheid lukt dat pas na een uur of 10 a 12 ofzo. Ik vermoed dan dat slapen op mormale tijd ook wel gaat lukken gelukkig.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Skaf-Giraffe zei:
Dat ene puntje geeft het zuiverste effect bij mij.
Zonder enige bijwerkingen.
De drang om meer te nemen is het enige waarmee je struggled als je maar een puntje neemt.
Als ik doorsnuif wordt het naarmate de tijd verstrekt steeds minder heftig met steeds meer bijwerkingen.
In het begin maakte ik me altijd helemaal gek als ik na een paar lijnen aan mijn hart voelde.
Telkens de gedachte dat ik dood ging door hartfalen etc..
Des te meer speed, des te minder genot.
Klik om te vergroten...
Dat laatste van angst voor hartfalen of de dood heb ikgelukkig nooit. Ik kan wel in de comedown af en toe wat saggo worden of snel geïrriteerd. Wel nemen idd de hoge hartslag en de negatieve bijwerkingen wel toe als ik meer neem. Ene keer, de eerste keer als domme beginner natuurlijk, had ik (geschat) zo een 250-350 mg op. Zo wat voelde ik me gejaagd, té energiek totaal, bijna enge hoge hartslag en licht verkrampte spieren in onderrug en benen zeg! Was echt niet leuk meer. En de hele nacht klaar wakker en de nacht er op ook nog niet echt normaal kunnen slapen. Laat staan normaal eten. Dat doe ik nooit meer. Was echt zo verrot...
S
Skaf-GiraffeLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Dunne zei:
Dat laatste van angst voor hartfalen of de dood heb ikgelukkig nooit. Ik kan wel in de comedown af en toe wat saggo worden of snel geïrriteerd. Wel nemen idd de hoge hartslag en de negatieve bijwerkingen wel toe als ik meer neem. Ene keer, de eerste keer als domme beginner natuurlijk, had ik (geschat) zo een 250-350 mg op. Zo wat voelde ik me gejaagd, té energiek totaal, bijna enge hoge hartslag en licht verkrampte spieren in onderrug en benen zeg! Was echt niet leuk meer. En de hele nacht klaar wakker en de nacht er op ook nog niet echt normaal kunnen slapen. Laat staan normaal eten. Dat doe ik nooit meer. Was echt zo verrot...
Klik om te vergroten...
Die ervaring herken ik ook.
Toch goed van je dat je je gedachtens onder de controle hebt gehouden.
Je kan echt vreselijk para worden van die shit
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Dunne zei:
@Roze olifant . Ik ga normaal ook voor het volle effect. Dus een geplande speed-dag zeg maar. Dan neem ik steeds een klein lijntje bij tot het gewenste niveau. Ene keer meer dan de andere keer maar zo tussen de 100mg en de 150/200mg (geschat). 200mg is wel een echte max.
Omdat ik zoveel lees/hoor over puntjes werd ik nieuwsgierig. Vooral waarom men dat zou nemen. Zo weinig en vaak spontaan.
Met dex, ritalin of methylfenidaat en aanverwanten heb ik 0 ervaring. Eerlijk gezegd ook niet echt veel interesse in. Als het eens per ongeluk op mijn pad komt misschien. Net als hoe ik over benzo’s denk zoals jij weet.
Ik heb het idee dat het puntje wat ik nam misschien net teveel is. Net aan. Ik had het om 15.15 genomen ongeveer en heb tot nu toe best het gevoel onder invloed te zijn en een lichte speed euforie zeg maar. Dat is meer dan de “bedoeling” is denk ik? Ik bedoel dat voor de puntjes gebruikers. Wat de bedoeling is weet ik dus nog niet hahaha. De speed euforie is al minder dan de eerste 3 uren lijkt het. Focus is wel beter dan zonder speed (dan is tie soms 0,0 aanwezig :tearsofjoy:) maar ook zeker minder dan bij een normale speed dag/hoeveelheid.
Zou ook wel iets makkelijks kunnen eten al. Dus iets semi vloeibaars of iets zoets en sappigs. Met normale hoeveelheid lukt dat pas na een uur of 10 a 12 ofzo. Ik vermoed dan dat slapen op mormale tijd ook wel gaat lukken gelukkig.
Klik om te vergroten...

Dexamfetamine is gewoon precies hetzelfde als amfetamine, alleen de rechtsdraaiende isomeer (gespiegeld). :wink: Zoek de molecuulstructuren maar eens op, precies gelijk. Het werkt iets mentaler en iets minder fysiek, door sommigen wordt het ook als meer euforisch ervaren.

Dat je geen interesse hebt om methylfenidaat recreatief uit te proberen snap ik, maar dexamfetamine is wel voor ooit eens een keertje een aanradertje als je een ‘speedliefhebber’ bent hoor! Het is best interessant om de subtiele verschillen te ervaren, vooral op lage dosis. Op hogere dosering vind ik het amper nog te onderscheiden van ‘normale’ 73% zuivere speed.

Je bezwaren tegen benzo’s ken ik ja, en vind het ook knap dat je daar vanaf blijft. Het is soms wel iets te makkelijk, een benzootje na speed.

Ik weet niet precies wat de bedoeling is van de gemiddelde ‘puntjesgebruiker’, haha, maar ik denk wel dat die euforie er snel al is bij speed, in lichte vorm, daarvoor hoeft de dosis niet (te) hoog te zijn. Ik merk die kleine mood boost zonder tolerantie al bij 10 of toch maximaal 15 mg dex, wat denk ik vergelijkbaar is met ongeveer 20 mg speed (dex is net potenter). Misschien dat iemand anders dit niet zo ervaart, maar ik heb het idee dat het bij amfetamine echt een beetje een aan/uitknop is. Dosissen onder de drempelwaarde zijn volgens mij vrij zinloos, doseringen boven de drempelwaarde geven meteen bepaalde milde effecten. Maar als je zeker wil weten hoe het voor jou werkt kun je volgende keer voor een nog wat lagere dosis gaan? :)
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Roze olifant zei:
Maar als je zeker wil weten hoe het voor jou werkt kun je volgende keer voor een nog wat lagere dosis gaan? :)
Klik om te vergroten...

Dat ga ik zeker in de toekomst eens doen. Wel is het handig voor die tijd een weegschaal aan te schaffen. Ik doe het nu op het oog. Aangezien het plakspeed is weet je nooit of je bergje op de sleutel gelijk is aan de vorige.
De komende tijd zal ik geen speed meer nemen. Was nu ook alweer een maand of 6 weken gleden of iets. Op het moment is mijn werk en prive leven te druk en te in beslag nemend dat ik geen lange weekenden meer vrij heb snel. En in een gewoon weekend trek ik het niet. Hahahaha! Ene keer gedaan maar was de hele week moe en merkte dat mijn werk er eind van de week onder leed. Qua kracht en uithoudingsvermogen. Ik doe vooral lichamelijk werk te voet deze periode. Dus verstandige ik wachtwel even.
Bedankt voor de tips en uitleg!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
https://www.quaker.nl/producten/cruesli/volvezel-noten
Met
https://www.frieslandcampinainstitute.nl/producten/campina-volle-milde-kwark-naturel/

zit er in!

Ging lekker! Straks eens wat echts eten nog.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Roze olifant zei:
* Edit: speed is denk ik niet geschikt voor microdoseren. Een microdosering betekent dat je geen bewust effect merkt maar toch bepaalde voordelen ondervindt. Bij mijn weten heeft amfetamine gewoon een bepaalde ‘treshold’ en daar beneden heb je geen effect, en daarboven wel (zij het subtiel). Er is dus in feite geen sprake van microdoseren, zou het eerder ‘minidosering’ noemen. Het verschilt daarin van psychedelica zoals LSD.
Klik om te vergroten...
Precies dit. Mensen die denken dat je kunt microdoseren op speed, snappen niet wat microdoseren is.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#15
VlotteSpeed zei:
Ga het eens proberen nu.
Klik om te vergroten...
Je weet net zo goed als iedereen dat dit alleen een prettig effect heeft als je niet ervoor hebt gebruikt, haha. Jij en ik zitten nu 2 nachten aan de pep, het enige effect wat we nu te zien krijgen van het bijnemen, is het meer wakker zijn, that's it.
P
PompenLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bas zei:
Je weet net zo goed als iedereen dat dit alleen een prettig effect heeft als je niet ervoor hebt gebruikt, haha. Jij en ik zitten nu 2 nachten aan de pep, het enige effect wat we nu te zien krijgen van het bijnemen, is het meer wakker zijn, that's it.
Klik om te vergroten...
Het is voor het idee we doen ons best.
Edit: Vanwege al 2 nachten te hebben doorgewinterd is een puntje niet relevant.
Ik neem deze.
Kom er op terug wanneer ik inkak.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik lul maar wat zei:
Een puntje speed zorgt ervoor dat ik al geen erectie meer kan krijgen.
Klik om te vergroten...
Een erectie krijgen is bij iedereen met speed op wel mogelijk. Maar je gaat alleen niks klaarmaken. ;p
V
Verwijderd lid 131925Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Bas zei:
Een erectie krijgen is bij iedereen met speed op wel mogelijk. Maar je gaat alleen niks klaarmaken. ;p
Klik om te vergroten...

Toch niet bij heeele grote hoeveelheden?
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#19
OverdriveO zei:
Toch niet bij heeele grote hoeveelheden?
Klik om te vergroten...
Is net als slapen met grote hoeveelheden pep in je neus, tis mogelijk als je je best doet. ;p
C
Cpt.chemicalLid
01-01-2024, 00:00
#20
Van een punt voel ik helaas precies net niks.

Voor gewenst effect (hele nacht doelloos gamen) toch echt wel 1 pinpas lengte wegwerken. Na 2,5 uur pak ik toch ook vrijwel altijd wel weer bij.
Wellicht is het voor mij te laat voor puntjeswerk

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."