Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat doet 1 puntje speed bij jou?

Wat doet 1 puntje speed bij jou?

60 antwoorden
34 weergaven
18-5-2026
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#1
Een puntje speed zorgt ervoor dat ik al geen erectie meer kan krijgen. Gelijk!
Paar keer gedaan. Dus speed is een NO GO! Voor mij.. vies spul..
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#2
Waarom zou je “maar” 1 puntje nemen? Wat zijn de redenen?
Soort van micro-doseren zoals je bij andere drugs ook kan doen. Het geeft een wat ander, milder effect met zijn eigen sterkte punten.

Welk effect geeft 1 puntje speed vergeleken met een “normale” hoeveelheid?
1 Puntje speed geeft bij mij best wel wat oppeppende effecten, maar ook weer niet. Ik wordt er in ieder geval vrolijker door en wordt ook echt minder snel moe. Ik heb minder te neiging om te gaan zitten, maar juist meer de neiging om iets te doen.

Hoe lang werkt 1 puntje speed vergeleken een grotere dosering?
Geen idee, heb het geen enkele geteld eigenlijk. Ik heb er in ieder geval nog nooit een nacht van wakker gelegen.

Hoe zit het met eetlust/slaap met maar 1 puntje speed op?
Weinig last van, eten en slapen lukt gewoon. Gezien ik meer doe, werk ik die energie er ook uit waardoor ik moe genoeg ben om te slapen.

Hoe zit dat met de kater na maar 1 puntje speed?
Nooit echt opgevallen, deze kater. Misschien was hij wel gewoon aanwezig, maar heb er weinig van gemerkt.

Hoe zit dat met de treshold als je zo weinig neemt en het gevaar daar van? Ik heb wel gehoord dat heel weinig nemen een gevaar is maar waar voor en waarom weet ik niet?
Nog nooit van gehoord, dat het dan een gevaar is. Kan je dit verder uitleggen? ;p
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als ik speed neem doe ik dat gepland en uitgerekend. Dus als ik weet dat ik minimaal een lang weekend vrij heb.
Ik heb nog nooit spontaan, ongepland aande speed gezeten. Goed natuurlijk dat weet ik want dat voorkomt dat ik het te vaak neem. Ook neem ik dan meer dan enkele puntjes, meerdere lijnen.
Dat betekent lang wakker, niet eten en een “volwaardige” speed ervaring incl de kater. Ik neem dus dan speed tot ik op het juiste niveau zit voor mij. Dat wisselt tussen de 100mg en de 150mg .

Nou vraag ik mij af wat nou 1 puntje doet? Ik lees regelmatig hier dat men 1 puntje neemt. Hier wat vragen:
Waarom zou je “maar” 1 puntje nemen? Wat zijn de redenen?
Welk effect geeft 1 puntje speed vergeleken met een “normale” hoeveelheid?
Hoe lang werkt 1 puntje speed vergeleken een grotere dosering?
Hoe zit het met eetlust/slaap met maar 1 puntje speed op?
Hoe zit dat met de kater na maar 1 puntje speed?
Hoe zit dat met de treshold als je zo weinig neemt en het gevaar daar van? Ik heb wel gehoord dat heel weinig nemen een gevaar is maar waar voor en waarom weet ik niet?

Misschien krijg ik naar aanleiding van de gegeven antwoorden nog meer vragen. Alvast bedankt!
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Dunne zei:
Hoe zit dat met de treshold als je zo weinig neemt en het gevaar daar van? Ik heb wel gehoord dat heel weinig nemen een gevaar is maar waar voor en waarom weet ik niet?
Klik om te vergroten...

Volgens mij komt dat omdat je op die manier sneller tolerantie op bouwt dan dat als je "normaal" zou doseren. Ik heb dat ooit ergens gelezen en kan dat nu niet meer terugvinden natuurlijk, maar in zekere zin kwam het erop neer dat bij onder/net treshold te gaan zitten, dat je hersens zich makkelijk "wapenen" ertegen. Die veranderen dan iets waardoor je tolerantie sneller gaat.

Micro doseren zoals men met LSD bijvoorbeeld doet, kan dus feitelijk ook niet.
Een kleine dosis nemen waarvan je niet (erg) high word is iets anders.

1 puntje speed, is volgens mij een sleutelpunt. En dat zal ongeveer 30mg zijn dus zal je best voelen zonder tolerantie, maar het is afhankelijk van zoveel factoren in welke mate, welke bijwerkingen en welke ervaring je erop hebt. Zou het gewoon een keer proberen. :grin:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bas zei:
Waarom zou je “maar” 1 puntje nemen? Wat zijn de redenen?
Soort van micro-doseren zoals je bij andere drugs ook kan doen. Het geeft een wat ander, milder effect met zijn eigen sterkte punten.

Welk effect geeft 1 puntje speed vergeleken met een “normale” hoeveelheid?
1 Puntje speed geeft bij mij best wel wat oppeppende effecten, maar ook weer niet. Ik wordt er in ieder geval vrolijker door en wordt ook echt minder snel moe. Ik heb minder te neiging om te gaan zitten, maar juist meer de neiging om iets te doen.

Hoe lang werkt 1 puntje speed vergeleken een grotere dosering?
Geen idee, heb het geen enkele geteld eigenlijk. Ik heb er in ieder geval nog nooit een nacht van wakker gelegen.

Hoe zit het met eetlust/slaap met maar 1 puntje speed op?
Weinig last van, eten en slapen lukt gewoon. Gezien ik meer doe, werk ik die energie er ook uit waardoor ik moe genoeg ben om te slapen.

Hoe zit dat met de kater na maar 1 puntje speed?
Nooit echt opgevallen, deze kater. Misschien was hij wel gewoon aanwezig, maar heb er weinig van gemerkt.

Hoe zit dat met de treshold als je zo weinig neemt en het gevaar daar van? Ik heb wel gehoord dat heel weinig nemen een gevaar is maar waar voor en waarom weet ik niet?
Nog nooit van gehoord, dat het dan een gevaar is. Kan je dit verder uitleggen? ;p
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Hier heb ik iets aan. Dat van de treshold kun je hieronder van SanneBanne lezen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
SanneBanne zei:
Volgens mij komt dat omdat je op die manier sneller tolerantie op bouwt dan dat als je "normaal" zou doseren. Ik heb dat ooit ergens gelezen en kan dat nu niet meer terugvinden natuurlijk, maar in zekere zin kwam het erop neer dat bij onder/net treshold te gaan zitten, dat je hersens zich makkelijk "wapenen" ertegen. Die veranderen dan iets waardoor je tolerantie sneller gaat.

Micro doseren zoals men met LSD bijvoorbeeld doet, kan dus feitelijk ook niet.
Een kleine dosis nemen waarvan je niet (erg) high word is iets anders.

1 puntje speed, is volgens mij een sleutelpunt. En dat zal ongeveer 30mg zijn dus zal je best voelen zonder tolerantie, maar het is afhankelijk van zoveel factoren in welke mate, welke bijwerkingen en welke ervaring je erop hebt. Zou het gewoon een keer proberen. :grin:
Klik om te vergroten...

Thanks voor je uitleg! Zoiets was het ja, dus als je te weinig doseert kan je een soort “immuun” raken?

Heb jij wel eens 1 puntje genomen en het daarbij gelaten? Hoe lang was het effect vergeleken een normale dosis?
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Dunne zei:
Heb jij wel eens 1 puntje genomen en het daarbij gelaten? Hoe lang was het effect vergeleken een normale dosis?
Klik om te vergroten...
Heb er wel een antwoord op. Zelf heb ik dit wel eens gedaan, 1 puntje en het daarbij gelaten. Kwaliteit van de pep was redelijk goed trouwens.

Het effect had wel een normale werking, van zeker 4 tot 8 uur. Ik merkte in die tijd dat de pep nog zeker aanwezig was, al verschilde de sterkte wel. Het effect was wel uiteraard veel milder, maar totaal niet onaangenaam.

'Less is more', wordt er vaak gezegd. Ik weet van mezelf dat hoe meer pep ik neem, hoe onplezieriger het effect wordt. 1 puntje pep is leuk om te proberen, maar het lekkerste effect komt pas een paar lijnen later. ;p
S
Skaf-GiraffeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het eerste puntje speed is de lekkerste. Daarna wordt het bij mij altijd steeds een stukje minder. Nog steeds lekker though ;p
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Skaf-Giraffe zei:
Het eerste puntje speed is de lekkerste. Daarna wordt het bij mij altijd steeds een stukje minder. Nog steeds lekker though ;p
Klik om te vergroten...
Maar wát doet dat ene puntje precies bij jou vergeleken dan wanneer je “doorsnuift”? En hoe lang werkt dat bij jou?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
275CD50C-A662-49B6-A50E-F9CF4A4D510B.jpeg
SanneBanne zei:
Zou het gewoon een keer proberen. :grin:
Klik om te vergroten...

Ik had op een normale huissleutel sleutel een puntje gedaan. Daar kwam dit maatje lijn uit als op de foto. Het ene puntje is het andere niet qua maat natuurlijk. Klein bergje of groot bergje..
Met deze k*t speed kun je geen echt puntje snuiven. Het klont echt als de ziekte. Naja k*t speed, kwaliteit is prima maar de substantie is gewoon drama hahaha.
Geen idee hoeveel ik op dit bord heb liggen? Ga het nu snuiven. Morgen heb ik vrij van werk en dinsdag pas avonddienst.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dat is +/- sowieso 20-40 mg, prima puntje dus, haha. Geniet er van! Probeer eventuele zenuwen te verminderen zodat dat niet het effect gaat overheersen! Hopelijk beĂŻnvloed deze zin het effect niet doordat je er over na gaat denken. ;p

Eventuele zenuwen kunnen bij mij het licht oppeppende effect doen versterken of overheersen, haha.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bas zei:
Dat is +/- sowieso 20-40 mg, prima puntje dus, haha. Geniet er van! Probeer eventuele zenuwen te verminderen zodat dat niet het effect gaat overheersen! Hopelijk beĂŻnvloed deze zin het effect niet doordat je er over na gaat denken. ;p

Eventuele zenuwen kunnen bij mij het licht oppeppende effect doen versterken of overheersen, haha.
Klik om te vergroten...
Zenuwen heb ik niet maar dank je. Ik ben alleen bij mdma/xtc altijd zenuwachtig, verder niet.
Het effect van speed is er zeker! Zij het subtieler en milder. Voelde en voel geen rush echt maar wel dat ik speed op heb. Positief ingesteld, actief om dingen te doen. Helaas niet wat écht zou moeten, de admin en betalingen maar wel opruimen, was binnen halen en vouwen, kattenhoek schoon gemaakt ect.
Ik voel me wel toch onder invloed. Misschien is dit toch net een tikkie teveel als echte micro dosering? Met minder voel ik misschien weer niet genoeg. Een beetje meer zou wel teveel zijn voor het “doel”. Naja doel, heb niet echt een doel. Gewoon nieuwsgierigheid!
Wel heb ik ook een beetje zin meer te nemen nog. Dus wel een lichte craving zo nu en dan. Maar wel kort en heel makkelijk uit mijn hoofd te zetten.
Meer ga ik zeker niet nemen. Ik heb te kort vrije tijd nu en heb te veel en te hard gewerkt afgelopen week dat een “echte” speed ervaring te veel zal vergen van me. En de komende maand zeker blijft het nog zo mega druk op het werk als nu.
Heheh, de speed-typ-chat-kick is er ook een klein beetje. Zij het wel minder en iets minder focus.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb geen ervaring met sleutelpuntjes speed (als ik speed gebruik ga ik meestal voor full effect in de vorm van een goeie bom) maar wel met lage doseringen dexamfetamine, wat vergelijkbaar is denk ik.

Als ik 10-20 mg dex neem voel ik me een beetje opgepept. Net iets spraakzamer, betere concentratie, moeheid weg. Ideaal voor wanneer je even echt focus nodig hebt voor werk, functioneel maar dan met mood boost. Vergelijkbaar met een normale dosis methylfenidaat maar socialer. Zonder de negatieve effecten van een volledige dosis, zoals bijwerkingen, een duidelijk aanwezige come down en/of een kater. :)

* Edit: speed is denk ik niet geschikt voor microdoseren. Een microdosering betekent dat je geen bewust effect merkt maar toch bepaalde voordelen ondervindt. Bij mijn weten heeft amfetamine gewoon een bepaalde ‘treshold’ en daar beneden heb je geen effect, en daarboven wel (zij het subtiel). Er is dus in feite geen sprake van microdoseren, zou het eerder ‘minidosering’ noemen. Het verschilt daarin van psychedelica zoals LSD.

Ik vind het best lekker af en toe, een lage dosis dex. Verraderlijk wel. Probeer me er niet te vaak toe te laten verleiden.
S
Skaf-GiraffeLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Dunne zei:
Maar wát doet dat ene puntje precies bij jou vergeleken dan wanneer je “doorsnuift”? En hoe lang werkt dat bij jou?
Klik om te vergroten...
De Dunne zei:
Maar wát doet dat ene puntje precies bij jou vergeleken dan wanneer je “doorsnuift”? En hoe lang werkt dat bij jou?
Klik om te vergroten...
Dat ene puntje geeft het zuiverste effect bij mij.
Zonder enige bijwerkingen.
De drang om meer te nemen is het enige waarmee je struggled als je maar een puntje neemt.
Als ik doorsnuif wordt het naarmate de tijd verstrekt steeds minder heftig met steeds meer bijwerkingen.
In het begin maakte ik me altijd helemaal gek als ik na een paar lijnen aan mijn hart voelde.
Telkens de gedachte dat ik dood ging door hartfalen etc..
Des te meer speed, des te minder genot.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
@Roze olifant . Ik ga normaal ook voor het volle effect. Dus een geplande speed-dag zeg maar. Dan neem ik steeds een klein lijntje bij tot het gewenste niveau. Ene keer meer dan de andere keer maar zo tussen de 100mg en de 150/200mg (geschat). 200mg is wel een echte max.
Omdat ik zoveel lees/hoor over puntjes werd ik nieuwsgierig. Vooral waarom men dat zou nemen. Zo weinig en vaak spontaan.
Met dex, ritalin of methylfenidaat en aanverwanten heb ik 0 ervaring. Eerlijk gezegd ook niet echt veel interesse in. Als het eens per ongeluk op mijn pad komt misschien. Net als hoe ik over benzo’s denk zoals jij weet.
Ik heb het idee dat het puntje wat ik nam misschien net teveel is. Net aan. Ik had het om 15.15 genomen ongeveer en heb tot nu toe best het gevoel onder invloed te zijn en een lichte speed euforie zeg maar. Dat is meer dan de “bedoeling” is denk ik? Ik bedoel dat voor de puntjes gebruikers. Wat de bedoeling is weet ik dus nog niet hahaha. De speed euforie is al minder dan de eerste 3 uren lijkt het. Focus is wel beter dan zonder speed (dan is tie soms 0,0 aanwezig :tearsofjoy:) maar ook zeker minder dan bij een normale speed dag/hoeveelheid.
Zou ook wel iets makkelijks kunnen eten al. Dus iets semi vloeibaars of iets zoets en sappigs. Met normale hoeveelheid lukt dat pas na een uur of 10 a 12 ofzo. Ik vermoed dan dat slapen op mormale tijd ook wel gaat lukken gelukkig.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Skaf-Giraffe zei:
Dat ene puntje geeft het zuiverste effect bij mij.
Zonder enige bijwerkingen.
De drang om meer te nemen is het enige waarmee je struggled als je maar een puntje neemt.
Als ik doorsnuif wordt het naarmate de tijd verstrekt steeds minder heftig met steeds meer bijwerkingen.
In het begin maakte ik me altijd helemaal gek als ik na een paar lijnen aan mijn hart voelde.
Telkens de gedachte dat ik dood ging door hartfalen etc..
Des te meer speed, des te minder genot.
Klik om te vergroten...
Dat laatste van angst voor hartfalen of de dood heb ikgelukkig nooit. Ik kan wel in de comedown af en toe wat saggo worden of snel geïrriteerd. Wel nemen idd de hoge hartslag en de negatieve bijwerkingen wel toe als ik meer neem. Ene keer, de eerste keer als domme beginner natuurlijk, had ik (geschat) zo een 250-350 mg op. Zo wat voelde ik me gejaagd, té energiek totaal, bijna enge hoge hartslag en licht verkrampte spieren in onderrug en benen zeg! Was echt niet leuk meer. En de hele nacht klaar wakker en de nacht er op ook nog niet echt normaal kunnen slapen. Laat staan normaal eten. Dat doe ik nooit meer. Was echt zo verrot...
C
Cpt.chemicalLid
01-01-2024, 00:00
#17
Van een punt voel ik helaas precies net niks.

Voor gewenst effect (hele nacht doelloos gamen) toch echt wel 1 pinpas lengte wegwerken. Na 2,5 uur pak ik toch ook vrijwel altijd wel weer bij.
Wellicht is het voor mij te laat voor puntjeswerk
K
Koning schepperLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ruile? Dat scheelt me knap wat slijtage in de neusholtes:lolol:
à€°
à€°à€€à€żLid
01-01-2024, 00:00
#19
D.P. zei:
Een Puntje? Tien keer niks
Klik om te vergroten...
D.P. zei:
Nee lange tijden wakker op speed is niet aan te radenben na nu 123-125 uuur wakker te zijn twrug uur n psychose, hwb van mindernacht tot wen uur of 4een heel vontuur mee gemaakt dat wel erg aan de lange kant word en heb nu niet vrrl zin in (weet acheteraf heus wel dat ik die tijd me huis niet uit ben geweest) typen. Maatjah dus om een uur of 6 ik bem compleet ik paniek wakker en snap nergens wat van meer ben doods bamg em hdacht ineens dat mijn ma me dood probeerde te slaatmet een ijzeren plaat( had achteraf blijkbaar gewoon een van mijn shirts of vestje jn haar hamd en ben in een wanhoopa poging voor wat ik dcaht pverleving bijna vam de trap gespronge had me pa me niet tegen gehouden. Heb hierja eej, hallf uur of miss iets meer labiel en jankend i. De keueken gezeten voor jk weer enigszins fysiek dan mentaal(had geen bezef meer van vorme en snapte geen kut van heen drie hoek vriekant of, wat dan ook telkens als me moeder ook vroeg waarom in zo moest huile kwam er nog net vestaamdbaar uit "weet ik niet" en toen hiel hetna 5/minute wel op. Voel me nu onderhand heel wat helderder(relatief gezien dan he) wa om ongwveer 07:20/07:30 uit de psychose. Zit nu rustig op de bank, voel me niet echt er moe of zo voor mijn ervaring ookal was me lichaam daar overduidelijk anders van mening in...
Klik om te vergroten...
Wow stoer.
K
Koning schepperLid
01-01-2024, 00:00
#20
Rayyar zei:
Wow stoer.
Klik om te vergroten...
Is niet bedoeld als stoer. Deel het alleen zodat anderen die er aan denken om te proberen ook zo lang wakker te blijven van gedachte te veranderen. Ik vertel dat niet om stoer over te komen, het zou ook verreweg achterlijk zijn om te denken dat je als ook maar iets anders dan een idioot over komt.
En dat is precies wat ik van afgelopen vorige week vrijdag tot afgelopen dinsdag avond toen ik eindelijk weer sliep was, een idioot.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."