#1
@Roze olifant . Ik ga normaal ook voor het volle effect. Dus een geplande speed-dag zeg maar. Dan neem ik steeds een klein lijntje bij tot het gewenste niveau. Ene keer meer dan de andere keer maar zo tussen de 100mg en de 150/200mg (geschat). 200mg is wel een echte max.
Omdat ik zoveel lees/hoor over puntjes werd ik nieuwsgierig. Vooral waarom men dat zou nemen. Zo weinig en vaak spontaan.
Met dex, ritalin of methylfenidaat en aanverwanten heb ik 0 ervaring. Eerlijk gezegd ook niet echt veel interesse in. Als het eens per ongeluk op mijn pad komt misschien. Net als hoe ik over benzo’s denk zoals jij weet.
Ik heb het idee dat het puntje wat ik nam misschien net teveel is. Net aan. Ik had het om 15.15 genomen ongeveer en heb tot nu toe best het gevoel onder invloed te zijn en een lichte speed euforie zeg maar. Dat is meer dan de “bedoeling” is denk ik? Ik bedoel dat voor de puntjes gebruikers. Wat de bedoeling is weet ik dus nog niet hahaha. De speed euforie is al minder dan de eerste 3 uren lijkt het. Focus is wel beter dan zonder speed (dan is tie soms 0,0 aanwezig) maar ook zeker minder dan bij een normale speed dag/hoeveelheid.
Zou ook wel iets makkelijks kunnen eten al. Dus iets semi vloeibaars of iets zoets en sappigs. Met normale hoeveelheid lukt dat pas na een uur of 10 a 12 ofzo. Ik vermoed dan dat slapen op mormale tijd ook wel gaat lukken gelukkig.
Dexamfetamine is gewoon precies hetzelfde als amfetamine, alleen de rechtsdraaiende isomeer (gespiegeld).
Dat je geen interesse hebt om methylfenidaat recreatief uit te proberen snap ik, maar dexamfetamine is wel voor ooit eens een keertje een aanradertje als je een ‘speedliefhebber’ bent hoor! Het is best interessant om de subtiele verschillen te ervaren, vooral op lage dosis. Op hogere dosering vind ik het amper nog te onderscheiden van ‘normale’ 73% zuivere speed.
Je bezwaren tegen benzo’s ken ik ja, en vind het ook knap dat je daar vanaf blijft. Het is soms wel iets te makkelijk, een benzootje na speed.
Ik weet niet precies wat de bedoeling is van de gemiddelde ‘puntjesgebruiker’, haha, maar ik denk wel dat die euforie er snel al is bij speed, in lichte vorm, daarvoor hoeft de dosis niet (te) hoog te zijn. Ik merk die kleine mood boost zonder tolerantie al bij 10 of toch maximaal 15 mg dex, wat denk ik vergelijkbaar is met ongeveer 20 mg speed (dex is net potenter). Misschien dat iemand anders dit niet zo ervaart, maar ik heb het idee dat het bij amfetamine echt een beetje een aan/uitknop is. Dosissen onder de drempelwaarde zijn volgens mij vrij zinloos, doseringen boven de drempelwaarde geven meteen bepaalde milde effecten. Maar als je zeker wil weten hoe het voor jou werkt kun je volgende keer voor een nog wat lagere dosis gaan?
