#1
Jules Deelder en Herman Brood hadden dit niet, toch?
Of spreek je net als hen en hoor ik het niet goed wat het gebrek is?
Of spreek je net als hen en hoor ik het niet goed wat het gebrek is?
Wat is het probleem met die twee dan? Als ik me goed herinner, praten ze binnensmonds?
Het is niet als Herman Brood & Jules Deelder. Ik zal proberen het wat duidelijker te omschrijven. (Hoe ik dit hoor bij andere, bij mezelf hoor ik het niet).Jules Deelder en Herman Brood hadden dit niet, toch?
Of spreek je net als hen en hoor ik het niet goed wat het gebrek is?
Jeetje dat klinkt wel heftig. Ik durf er geen verklaring voor te geven.Het is niet als Herman Brood & Jules Deelder. Ik zal proberen het wat duidelijker te omschrijven. (Hoe ik dit hoor bij andere, bij mezelf hoor ik het niet).
Het klinkt alsof de woorden ‘afgerond’ worden, de harde klanken vallen weg. Zoals de R, T, P, K,.. Het probleem zit dus in de medeklinkers, die achterwege worden gelaten.
Ook klinkt een zin hierdoor meer als één lang woord.
Een voorbeeld:
Heb je problemen met spreken ? Klinkt als ;
Ejeobleemmegsbeeën. Niet veel van te begrijpen, al ‘leer’ je dit taaltje wel te verstaan.
In het begin verstond ik letterlijk geen woord van mijn dealer, nu alles. Ik moest hem zelfs ‘vertalen’ als iemand hem niet begreep, maar nu verstaan ze van mij even weinig. Hijzelf zei dat hij verschoot hoe ik in zulke korte tijd achteruit ben gegaan. Niet bepaald iets wat je wil horen van iemand die al 20jaar shot.
Ik gebruik nu ongeveer 4 jaar dagelijks speed.
Hoe veel speed gebruik je, hoe zuiver is het en welke manier neem je het?
Het droogt in ieder geval je bak volkomen uit, ik kom dan ook moeilijk uit m'n woorden. Kan me voorstellen dat dat met dagelijks gebruik wat heftiger is.
Ik drink eigenlijk geen alcohol meer, nu ongeveer een jaar. Niet dat ik vroeger veel dronk (1x per week op feestjes). Waarom altijd de combinatie met alcohol bij je vrienden ?ik heb ook een aantal vrienden die al een aantal jaar speed gebruiken in combinatie met alcohol.
En vaak kan ik er geen touw aan vastknopen aan wat ze wauwelen en mompelen.
Ik zie het vooral als ze al even wakker zijn en er veel op zuipen.
Ik denk niet dat ik het al zag bij iemand die enkel speed gebruikt.
Gebruik je er veel alcohol bij ?
Vaak verstaat men je ook niet als je speed gebruikt en van de hak op de tak springt, ... ik zag het bij mezelf vroeger ook vaak... ganse verhalen doen en daags nadien dan beseffen dat je 7 verhalen door elkaar vertelde en steeds in zijsprongen en zijverhalen verstrikt raakt maar er niet in geslaagd bent 1 verhaal coherent over te brengen.
Ik vermoed dat je van België bent; dus waarschijnlijk heb je geen geteste speed?
Heeft dat niet iets te maken met dat je teveel hebt genomen? Ik had dit vroeger hierdoor, begon toen te stotteren en in mn hoofd kreeg ik de woorden ook niet in een logische volgorde. Wat ervoor zorgde dat het stotteren nog erger werd.Als ik speed gebruik heb ik ook altijd een spraak gebrek maar dat komt denk ik omdat ik m’n kaak vaak niet onder controle kan houden. Ik gebruik het alleen lang niet zo vaak als jou, hooguit 2x per maand
Ik snuif nu 0,75g-1g/dag. Ik laat het niet meer testen, in het begin dat ik gebruikte deed ik dit wel (was toen altijd ergens einde 60). Ik haal het altijd bij dezelfde dealer.
Ik sluit me hier volledig bij aan. Zoek hulp en ga minderen. Door je gebruik verstaan mensen je niet meer, je kan dus niet meer normaal functioneren in de maatschappij. Lijkt me aardig problematisch.Godschristus.
Stoppen man.
Ik drink eigenlijk geen alcohol meer, nu ongeveer een jaar. Niet dat ik vroeger veel dronk (1x per week op feestjes). Waarom altijd de combinatie met alcohol bij je vrienden ?
Dat van de hak op de tak springen herken ik wel, vooral als ik teveel heb gebruikt of als het zeker niet mag opvallen (bv. op een mondeling examen).
en ik ben van inderdaad België. Ik heb het vroeger wel nog laten testen. Denk dat ze ondertussen gesloten zijn, maar ben ik niet zeker.
Eindelijk ik ben niet alleen meer !.Maar altijd dat stomme bier, ja ik ben een alcohol hatende Belg in het bierland bij uitstek.
@MacLeod , van deze benoeming door perenijsje heb ik weer geen melding ontvangen.Ik heb er geen verstand van hoe dit precies werkt en waarom je het opeens zo erg hebt. Maar als je al 4 jaar lang dagelijks bijna een gram wegsnuift zou ik sowieso maar eens langs de dokter gaan als ik jou was.
Maar ik herken het wel in mindere mate wanneer ik flink speed heb gebruikt voor meerdere dagen achter elkaar. Dan heb ik wel een spraakgebrek, kom ik amper uit mn woorden en klinkt het raar. Kwam een keer toen ik 's ochtends thuiskwam de buurman tegen en dat was daardoor een erg apart gesprekje🙈
Alleen heb ik geen idee waardoor dat dan komt precies. Maar wat @De Dunne zegt over een andere kaakstand klopt sowieso wel, omdat die strakker staat natuurlijk.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."