Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe houd je een speedverslaving vol?

Hoe houd je een speedverslaving vol?

90 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#1
Overigens nog een manier hoe de verslaving voor mij (of in ieder geval mijn neus) draaglijker is geworden; bommetjes slikken. Veel minder drang om bij te pakken maar uiteindelijk gebruik je evenveel als het niet meer is.
Ganjasmoker1993 zei:
Vet! Dus er komt nog een tweede seizoen? Succes!
Klik om te vergroten...
Dit zou ik niet weten, het word ook videobellen en ik blijf verder anoniem. Maar in ieder geval blijft het onderzoek naar 3mmc daar gaande.
Ik hoop dat naast aandacht onder jongeren en andere gebruikers, mijn interview bijdraagt aan aandacht van onderzoeksinstellingen en de overheid. 3mmc, hoewel bekend, glipt nog te veel onder de radar door vind ik zelf.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#2
straatpiraat zei:
Overigens nog een manier hoe de verslaving voor mij (of in ieder geval mijn neus) draaglijker is geworden; bommetjes slikken. Veel minder drang om bij te pakken maar uiteindelijk gebruik je evenveel als het niet meer is.

Dit zou ik niet weten, het word ook videobellen en ik blijf verder anoniem. Maar in ieder geval blijft het onderzoek naar 3mmc daar gaande.
Ik hoop dat naast aandacht onder jongeren en andere gebruikers, mijn interview bijdraagt aan aandacht van onderzoeksinstellingen en de overheid. 3mmc, hoewel bekend, glipt nog te veel onder de radar door vind ik zelf.
Klik om te vergroten...
Als 3mmc er niet was geweest had je dan andere drugs gebruikt denk je? Bijvoorbeeld speed?
G
Ganjasmoker1993Lid
01-01-2024, 00:00
#3
KlaasVaak zei:
Dat zal wel een ander programma zijn toch? Volgens mij is het programma Verslaafd van Powned.
Klik om te vergroten...
PowNed en BNN te zien op NPO
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#4
straatpiraat zei:
Ik ben benaderd door iemand van de redactie van BNN voor dat programma via dit forum, morgenochtend telefonisch een interview haha!
Klik om te vergroten...
Dat zal wel een ander programma zijn toch? Volgens mij is het programma Verslaafd van Powned.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Een speed verslaving houd je vol door:
- De speed te gebruiken en zo min mogelijk te misbruiken (houd de dosis laag, de frequentie van gebruik is daarmee van minder belang);
- Doe goede dingen met speed op. Werk, fix je shit, doe leuke dingen met vrienden en familie. Trek je niet terug in een isolement. Leef een positief leven;
- Eet veel en gezond (eventueel tegen heug en meug, maar dit verdwijnt vanzelf);
- Slaap genoeg (eventueel met een benzo, maak zo min mogelijk gebruik van drank);
- Accepteer jezelf met verslaving. Continue vechten tegen jezelf put je uit, zowel mentaal als lichamelijk;
- Beweeg voldoende, zodat het verlies van spiermassa beperkt blijft en afvalstoffen uit je spieren verwijderd worden;
- Sla ook eens een dag over. Accepteer dat je levenloos op de bank hangt. Denk na over je leven. Verdoofd jezelf niet constant. Cannabis kan hier erg goed bij helpen.

Hopelijk heb je hier wat aan en kun je lekker oud en gelukkig worden met een goede lijn speed iedere dag!
G
Ganjasmoker1993Lid
01-01-2024, 00:00
#6
straatpiraat zei:
Ik slik ook etizolam sinds een paar weken als ik echt niet kan slapen, 1 of 2 mg en ik herinner me niks meer, wordt gewoon netjes wakker in bed.
Pas wel op want dit spul is ook erg verslavend!
Klik om te vergroten...
Raar is overigens wel dat ik op de enige manier niet gevoelig ben voor benzo's, nu om de een of andere manier wel wat meer, in de zin dat het eindelijk helpt tegen mijn RLS (daarvoor gebruikte ik kratom)

Maar n jaar terug kon ik van alles slikken, tot de meest zware rc benzo's aan toe, tot wel 10 van die pillen tegelijkertijd zonder er maar zelf iets van te merken, dit zijn allerlei benzo's van verschillende vendors geweest.

Andere mensen merkten daarin tegen wel aan mij als ik een hoge dosis benzo's op had, ik zelf helemaal niet.

Ik heb overigens ook nog nooit een benzo onnwenning gehad, zelfs niet na maanden lang dagelijks gebruik iin grote hoeveelheden.

Overigens is dit niet bedoeld om op te scheppen, ik vraag me dit namelijk echt al een hele tijd af.
Wellicht zorgde de kratom verslaving ervoor dat ik er niets van kon voelen? Net als bij bv xtc en antidepressiv
JawzA zei:
Waarom neem je Antabuse?
Klik om te vergroten...
Om van de alcohol af te komen (Ik drink zo'n 1 keer per week, maar dan komt er altijd speed bij. Dat Is het probleem. Morgen heb ik hiermee een afspraak over hoe en wat.

Ik denk dat mijn huisarts een halve burnout heeft gekregen wbt mijn gebruik.
Ach ik blijf gemotiveerd voor zelfs nòg een opname, terwijl mijn gebruik echt zwaaar minder is geworden. Het gaat nu vooral om de impulsieve drank/drugs momenten weg te krijgen. Blowen wil uiteindelijk weekends houden, en wil ik daar ook leren!)


dus ze moet niet zo huilen
G
Ganjasmoker1993Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Her is me overigens wel opgevallen dat ik na mijn fantastisch OP verhaal nog geen likes heb gekregen.

Ik was hier verdomme na bijna 3 nachten wakker, een halve psychotische toestand, in 2.5uur aan een stuk door mn levensverhaal gewerkt en gedeeld met jullie! ( ofja,levensverhaal..)

Schaam jullie. Ik verwacht vanaf morgen iedereen een like geven op mijn OP!

Overigens ben ik wel erg blij met de reacties. Hebben me inzichten gegeven en ook ik heb weer wat bijgeleerd. Speed is inmiddels door de gootsteen.
G
Ganjasmoker1993Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik vroeg me toch nog iets af over de verslaafde en ex verslaafde aan speed / bleef je niet dagelijks te zien aan je verzorging of vooral je (drugs)gezicht? Hadden mensen dit niet in al die 13 jaar mensen nooit gemerkt aan je?

Als ik een (alleen thuis) keer goed speed gebruik loop er na 3 ddagen (Vandaag zelfs 4) alsof ik rechtstreeks van n hardcore party af kwam. Kan natuurliik echt niet.

Ach, t gaat nu goed met de etizolam en weed. Etizolam gooi ik weer weg mocht de kater weg zijn
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ganjasmoker1993 zei:
Her is me overigens wel opgevallen dat ik na mijn fantastisch OP verhaal nog geen likes heb gekregen.

Ik was hier verdomme na bijna 3 nachten wakker, een halve psychotische toestand, in 2.5uur aan een stuk door mn levensverhaal gewerkt en gedeeld met jullie! ( ofja,levensverhaal..)

Schaam jullie. Ik verwacht vanaf morgen iedereen een like geven op mijn OP!

Overigens ben ik wel erg blij met de reacties. Hebben me inzichten gegeven en ook ik heb weer wat bijgeleerd. Speed is inmiddels door de gootsteen.
Klik om te vergroten...
Jij krijgt van mij geen like
G
Ganjasmoker1993Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Jongens, ik was 3 nachten wakker onder een flinke dosis wiet. M

Voor de gene die dachen dat ik dit serieus bedoelde snapt mijn sarcasme nog niet goed. Tuurlijk boeien die likes me niet.
Ik heb tijdens mijn niet wakker kunnen zijn ook wel eens mijn lolletje hoor..

En nu gauw mij allemaal inline!!
G
Ganjasmoker1993Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Blauweaap zei:
Jij krijgt van mij geen like
Klik om te vergroten...
Ik heb graag dat je dit even gaat beargumenteren
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ganjasmoker1993 zei:
Ik heb graag dat je dit even gaat beargumenteren
Klik om te vergroten...
Willen we hier over gaan discussiëren :smirk: ?
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#13
Naar mijn ervaring is het wel/niet liken op deze site niet heel consistent. Zelf krijg ik hetzelfde gevoel als instagram doorscrollen wat betreft liken, of ik like alles, of ik like niks.
Veel meerwaarde bied het niet en je moet de waardering van je post ook niet af laten hangen van de likes die je krijgt.
Ganjasmoker1993 zei:
Her is me overigens wel opgevallen dat ik na mijn fantastisch OP verhaal nog geen likes heb gekregen.

Ik was hier verdomme na bijna 3 nachten wakker, een halve psychotische toestand, in 2.5uur aan een stuk door mn levensverhaal gewerkt en gedeeld met jullie! ( ofja,levensverhaal..)

Schaam jullie. Ik verwacht vanaf morgen iedereen een like geven op mijn OP!

Overigens ben ik wel erg blij met de reacties. Hebben me inzichten gegeven en ook ik heb weer wat bijgeleerd. Speed is inmiddels door de gootsteen.
Klik om te vergroten...
Ik neem aan dat je een beetje loopt te ouwehoeren, maar als je dit oprecht bedoeld met die verwoording dan vraag ik me af waarom je waarde hecht aan likes. Dacht dat dat iets is van mijn generatie, niet iemand van 1993 lol.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#14
Rivalrie zei:
Als 3mmc er niet was geweest had je dan andere drugs gebruikt denk je? Bijvoorbeeld speed?
Klik om te vergroten...
Yup, 3mmc vulde mijn leegte gewoon net het beste. Ik ben gewoon een bitch voor serotonine en dopamine en heb een hekel aan nuchter zijn.
Voorheen zat ik ieder weekend/dag aan wat anders, het liefst de schijf van 5 allemaal tegelijk eigenlijk.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#15
Syl zei:
Succes morge..!! 👌👍
Klik om te vergroten...
Het interview verliep erg goed, ik heb veel goede vragen gekregen en iets meer als een uur door lopen ratelen.
Ook wat verder dan de 3mmc, mijn visie op de dunne kunstmatige lijn tussen medicijnen en drugs, mijn bezwaar op het gemak waarmee de huisarts, die ik als een professionele en bekwame arts zie, mij ritalin voorschreef wanneer dit helemaal niet zou moeten voor mensen als mij.
Ik kwam hij de huisarts voor concentratie problemen.
10 eerlijk beantwoorde vragen verder, 5 die aardig overeenkwam met ADD en hoppa hier je hebt ADD neem wat Ritalin.
1 week verder zit ik er voor de follow-up, ja het werkt toch niet zo goed.
Oh dan verhogen we de dosis toch wat?

Ik dacht dat dergelijke situaties alleen in Amerika voorkwamen.
Ritalin is weggelegd voor die stuiterballen of ultieme dagdromers die niet normaal kunnen functioneren zonder.
Niet voor mensen als ik die 'aardig in de buurt komen van ADD'. Mij hadden ze moeten leren concentreren, medicatie is in zo'n geval helemaal niet de oplossing.
Of zie ik dit verkeerd?
G
Ganjasmoker1993Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Blauweaap zei:
Willen we hier over gaan discussiëren :smirk: ?
Klik om te vergroten...
Nee, geen tijd voor discussies. Ik moet snel herstellen!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
John Trap zei:
Een speed verslaving houd je vol door:
- De speed te gebruiken en zo min mogelijk te misbruiken (houd de dosis laag, de frequentie van gebruik is daarmee van minder belang);
- Doe goede dingen met speed op. Werk, fix je shit, doe leuke dingen met vrienden en familie. Trek je niet terug in een isolement. Leef een positief leven;
- Eet veel en gezond (eventueel tegen heug en meug, maar dit verdwijnt vanzelf);
- Slaap genoeg (eventueel met een benzo, maak zo min mogelijk gebruik van drank);
- Accepteer jezelf met verslaving. Continue vechten tegen jezelf put je uit, zowel mentaal als lichamelijk;
- Beweeg voldoende, zodat het verlies van spiermassa beperkt blijft en afvalstoffen uit je spieren verwijderd worden;
- Sla ook eens een dag over. Accepteer dat je levenloos op de bank hangt. Denk na over je leven. Verdoofd jezelf niet constant. Cannabis kan hier erg goed bij helpen.

Hopelijk heb je hier wat aan en kun je lekker oud en gelukkig worden met een goede lijn speed iedere dag!
Klik om te vergroten...
Zwaar onverantwoord om dit aan mensen aan te raden in mijn ogen...

"Accepteer jezelf met verslaving" ben je nou serieus?
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ganjasmoker1993 zei:
Jongens, ik was 3 nachten wakker onder een flinke dosis wiet. M

Voor de gene die dachen dat ik dit serieus bedoelde snapt mijn sarcasme nog niet goed. Tuurlijk boeien die likes me niet.
Ik heb tijdens mijn niet wakker kunnen zijn ook wel eens mijn lolletje hoor..

En nu gauw mij allemaal inline!!
Klik om te vergroten...
Ik had graag met jou een discussie willen voeren dat vind ik echt leuk
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Zwaar onverantwoord om dit aan mensen aan te raden in mijn ogen...

"Accepteer jezelf met verslaving" ben je nou serieus?
Klik om te vergroten...
De vraag was 'hoe houd je een speed verslaving vol?'. Zo dus.

Al dat geouwehoer hier steeds over verantwoord of niet. Verwijder het hele topic dan lekker.
n
n8wachTLid
01-01-2024, 00:00
#20
PsyTekz zei:
Voeding? Structuur?
Klik om te vergroten...

Ja je doet zeker wel je best, voeding is echt een hele belangrijke. Dat zeg je goed. En ik heb mezelf echt moeten leren eten onder invloed van speed. Structuur is een mooi streven, maar bij een geschiedenis van gebruik afgewisseld met misbruik valt dat vaak als eerste.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."