Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums'In slaap vallen door pep' volgens een collega

'In slaap vallen door pep' volgens een collega

62 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
EugeneDe24e zei:
Ik heb ADD en als ik (zuivere)pep gebruikt hebt kan ik heerlijk slapen, ga dan gewoon liggen genieten van de body high en de heerlijke rust in mijn hoofd.. val dan vanzelf snel in slaap..
Klik om te vergroten...
Oh wat ben ik nu jaloers......
C
Cruelti.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja man, amphetamine is een goede slaapmiddel (voor sommige) ik neem soms een dikke lijn pep en slaap heerlijk.
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Interessant om te weten @EugeneDe24e en @Cruelti.

Pep was voor mij een leuk middel. In die zin dat het knallen was toen het kroegleven er nog was. En toen hier de kroegen tot 5 uur, soms later, los waren sliep ik na de laatste dosis ook nooit eerder tot het eind van de ochtend.

Aan de hand van een klein onderzoek, had één van jullie (of jullie allebei) ook levensechte dromen?
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben al in slaap gevallen met xtc gewoon. Heb zelfs door de piek geslapen maar wel gek gedroomd maar eenmaal wakker wel een lichte high.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#5
transformated zei:
Ik ben al in slaap gevallen met xtc gewoon. Heb zelfs door de piek geslapen maar wel gek gedroomd maar eenmaal wakker wel een lichte high.
Klik om te vergroten...

Lijkt me dat dit met xtc wel makkelijker gaat dan met een degelijke stimulant zoals speed. Ikzelf heb ook al door een piek geslapen van xtc en net na de piek met een jointje zou ik ook wel in slaap durven vallen. Met speed zou dat totaal een no-go zijn zelfs met ADHD.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hennepman zei:
Vanmorgen onderweg naar het werk met een aantal collega's, kregen we het over drugs...

Een van hen beweerde ooit pep gehad te hebben en hier in slaap door te zijn gevallen. Ik hem dus vragen of hij wel heel zeker wist of dat pep was.

''Heel zeker'' antwoordde hij.

Maar dan denk ik bij mezelf: hoe is dat überhaupt mogelijk?
Klik om te vergroten...
Je kan ook in slaap vallen ondanks de speed in plaats van dankzij :wink:
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb ADHD en van pep val ik zeker niet in slaap, heb soms zelfs moeite om in te slapen als ik in de ochtend vroeg mijn dosis dextroamfetamine neem.
Wel heb ik altijd als ik coke snuif dat ik van de eerste paar puntjes ineens honger krijg en wil eten, kalmte in mijn hoofd verkrijg en vaak ook gewoon prima kan zitten of liggen en in slaap vallen als ik dat zou willen. Dit slaat vrij snel om naar gewoon een coke high als ik daarna door snuif.
S
SheairaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Noizefucker zei:
Ik kan ook meestal in slaap komen als ik in me bed ga liggen
Klik om te vergroten...
Ik ben jaloers haha. Ik hoef dat zonder hulpmiddelen echt niet te proberen.
S
SenseoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Enkele weken terug had een collega een dikke lat klaargelegd en vervolgens mooi proper gestofzuigd d.m.v. zijn neus. Een kort ogenblik erna stond plots zijn dochtertje. Ze had een nachtmerrie. Ze is bang en durft niet alleen slapen. Collega gaat met dochtertje in bed liggen totdat ze in slaap valt. Een uur later en nog niet terug. Dat kan toch niet zo lang duren.. dacht ik. Na zoveel tanken kan je echt niet in slaap vallen, dus ik ga kijken.
Zijn ogen dicht. Ik werd onmiddellijk paniekerig. Een hoop gedachten in racetempo "hij is toch niet dood in slaap vallen da kan toch nie daarnet nog een dikke lijn gesnoven zijn kind nee leeft hij onmogelijk wat nu zijn dochtertje nee is hij dood da kan toch ni". Ik ga dichter bij en ik hoor gesnurk. Zijn gesnurk. Dit alles duurde hoogstens 10 seconden. Heeft uiteindelijk heel de nacht doorgeslapen. Ik maak hem wakker om 8u in de ochtend. Hij schrikt en vraagt hoe laat het is.

Ik: Het is 8u.
Collega: 8u 's avonds?
Ik: Nee 8u 's morgens.
Collega: Schrikt weer
Ik: Zo diep en lang slapen? Hoe doe je dat? Speed en slaap da ga nie samen.
Collega: Ja ik heb narcolepsie e en als ik lig en even mijn ogen toe doe val ik gemakkelijk in slaap.

Als ik onder invloed van speed met mijn laptop in bed lig is de slaap bijna onbestaande. Ik kan gewoon wakker blijven. Ik moet mezelf er echt toe aanzetten en verplichten want anders komt die slaapwens en wil niet. Zelfs als ik uitgeput ben.
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#10
heb precies nu iemand in huis die ligt te slapen na gebruik van pep...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Senseo zei:
Enkele weken terug had een collega een dikke lat klaargelegd en vervolgens mooi proper gestofzuigd d.m.v. zijn neus. Een kort ogenblik erna stond plots zijn dochtertje. Ze had een nachtmerrie. Ze is bang en durft niet alleen slapen. Collega gaat met dochtertje in bed liggen totdat ze in slaap valt. Een uur later en nog niet terug. Dat kan toch niet zo lang duren.. dacht ik. Na zoveel tanken kan je echt niet in slaap vallen, dus ik ga kijken.
Zijn ogen dicht. Ik werd onmiddellijk paniekerig. Een hoop gedachten in racetempo "hij is toch niet dood in slaap vallen da kan toch nie daarnet nog een dikke lijn gesnoven zijn kind nee leeft hij onmogelijk wat nu zijn dochtertje nee is hij dood da kan toch ni". Ik ga dichter bij en ik hoor gesnurk. Zijn gesnurk. Dit alles duurde hoogstens 10 seconden. Heeft uiteindelijk heel de nacht doorgeslapen. Ik maak hem wakker om 8u in de ochtend. Hij schrikt en vraagt hoe laat het is.

Ik: Het is 8u.
Collega: 8u 's avonds?
Ik: Nee 8u 's morgens.
Collega: Schrikt weer
Ik: Zo diep en lang slapen? Hoe doe je dat? Speed en slaap da ga nie samen.
Collega: Ja ik heb narcolepsie e en als ik lig en even mijn ogen toe doe val ik gemakkelijk in slaap.

Als ik onder invloed van speed met mijn laptop in bed lig is de slaap bijna onbestaande. Ik kan gewoon wakker blijven. Ik moet mezelf er echt toe aanzetten en verplichten want anders komt die slaapwens en wil niet. Zelfs als ik uitgeput ben.
Klik om te vergroten...
Ik heb er wel wat moeite mee dat die collega lekker gaat snuiven als hij verantwoordelijk is voor zijn kind.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Dunne zei:
Ik heb er wel wat moeite mee dat die collega lekker gaat snuiven als hij verantwoordelijk is voor zijn kind.
Klik om te vergroten...
Even advocaat van de duivel he: wat is er precies mis met speed gebruiken als je kind naar boven is gegaan om te gaan slapen?
Als we het over concrete dingen hebben die er mis kunnen gaan, wat zijn die dingen dan?
D
Danny0531Lid
01-01-2024, 00:00
#13
CuriousExplorer zei:
Ligt dit niet aan de zuiverheid van uw speed?
Klik om te vergroten...
Ja daar ligt het zeker aan als ik echt zuivere speed heb zonder caf dan kan ik hier ook heel makkelijk op slapen
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Neo-Shulginist zei:
Even advocaat van de duivel he: wat is er precies mis met speed gebruiken als je kind naar boven is gegaan om te gaan slapen?
Als we het over concrete dingen hebben die er mis kunnen gaan, wat zijn die dingen dan?
Klik om te vergroten...
Stel je kind word plots erg ziek en moet naar een dokter of ziekenhuis kun je niet rijden, of je krijgt zelf iets door bv je drugsgebruik, of er komt brand of iets.
Ik ben opgegroeid met een verslaafde ouder en heb daar door vervelende dingen meegemaakt en heel snel van alles zelf moeten doen. Incl mijn ouders wekken toen zij in drankcoma lagen nadat het brandalarm afging etc. Dus ik ben er zelf wat te prat op misschien door mijn jeugd.
Plus dat ik het moreel ook niet oke vind om lekker uit je plaat te gaan aan drugs of drank terwijl je je kind hebt ter verantwoording.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Dunne zei:
Stel je kind word plots erg ziek en moet naar een dokter of ziekenhuis kun je niet rijden, of je krijgt zelf iets door bv je drugsgebruik, of er komt brand of iets.
Ik ben opgegroeid met een verslaafde ouder en heb daar door vervelende dingen meegemaakt en heel snel van alles zelf moeten doen. Incl mijn ouders wekken toen zij in drankcoma lagen nadat het brandalarm afging etc. Dus ik ben er zelf wat te prat op misschien door mijn jeugd.
Plus dat ik het moreel ook niet oke vind om lekker uit je plaat te gaan aan drugs of drank terwijl je je kind hebt ter verantwoording.
Klik om te vergroten...

Alcohol is wel wat anders dan speed.
De vraag is wat er mis kan gaan als een ouder speed gebruikt.

Deze vader heeft narcolepsie lees ik; dan is de verantwoordelijkheid voor een kind sowieso al lastig. Hij zou overal zomaar in slaap kunnen donderen.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wat een onzin, pure amfetamine slaapt (bijna) niemand op na een mooie dosis, misschien met een flinke tolerantie of aan het einde van een lange binge, maar anders echt niet.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Purplext zei:
Alcohol is wel wat anders dan speed.
De vraag is wat er mis kan gaan als een ouder speed gebruikt.
Klik om te vergroten...
Zeker is alcohol anders maar je bent alsnog onder invloed en niet in de mogelijkheid je kind naar de arts te brengen met de bv de auto. Wat er mis kan gaan schreef ik al hierboven. Het middel maakt imo niet uit, je hoort niet dik te gaan snuiven of zuipen als je je kind bij je hebt. Ik weet dat anderen daar anders over denken maar ik persoonlijk vind het gewoon een no go.
Als je een avondje wil feesten dan regel je een slaappartijtje elders voor je kind of een oppas.
Er zijn hier al veel discussies over geweest dat weet ik maar zo als dit denk ik er over en blijf ook zo denken.
Ook ik snap wel dat er verschil is in 1 wijntje nemen of je klem zuipen terwijl je kind hebt.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Dunne zei:
Zeker is alcohol anders maar je bent alsnog onder invloed en niet in de mogelijkheid je kind naar de arts te brengen met de bv de auto. Wat er mis kan gaan schreef ik al hierboven. Het middel maakt imo niet uit, je hoort niet dik te gaan snuiven of zuipen als je je kind bij je hebt. Ik weet dat anderen daar anders over denken maar ik persoonlijk vind het gewoon een no go.
Als je een avondje wil feesten dan regel je een slaappartijtje elders voor je kind of een oppas.
Er zijn hier al veel discussies over geweest dat weet ik maar zo als dit denk ik er over en blijf ook zo denken.
Ook ik snap wel dat er verschil is in 1 wijntje nemen of je klem zuipen terwijl je kind hebt.
Klik om te vergroten...
Of het verantwoordelijk is, is voor mij nu niet de discussie. Ik ben gewoon nieuwsgierig naar wat mensen antwoorden op de vraag van Neo-Shulginist.

En dat is wat er mis kan gaan met pep en niet wat er mis kan gaan met alcohol.

Ik persoonlijk zou liever in een brandend huis zijn met een pep gebruiker als met een dronken lor.
En dat rijden; taxi bellen of vrienden/familie.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Purplext zei:
Of het verantwoordelijk is, is voor mij nu niet de discussie. Ik ben gewoon nieuwsgierig naar wat mensen antwoorden op de vraag van Neo-Shulginist.

En dat is wat er mis kan gaan met pep en niet wat er mis kan gaan met alcohol.

Ik persoonlijk zou liever in een brandend huis zijn met een pep gebruiker als met een dronken lor.
En dat rijden; taxi bellen of vrienden/familie.
Klik om te vergroten...
Ik ben liever in een brandend huis met iemand die nuchter is. Imo gaat het wel over verantwoordelijkheid. Maar ik stop met deze discussie. Niet omdat ik je vragen vervelend vind of denk dat je ongelijk hebt maar omdat ik al heel vaak hierover mijn eigen mening heb geuit en ik merk dat ik er net anders in sta als gemiddeld. Dat zal ook altijd zo blijven en mag ook. Een ieder moet doen wat ie goed dunkt maar ik blijf het niet goed vinden.
No offence.

Edit; ik heb een te groot verantwoordelijkheids gevoel dus daar heeft t ook mee te maken.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Dunne zei:
Zeker is alcohol anders maar je bent alsnog onder invloed en niet in de mogelijkheid je kind naar de arts te brengen met de bv de auto. Wat er mis kan gaan schreef ik al hierboven. Het middel maakt imo niet uit, je hoort niet dik te gaan snuiven of zuipen als je je kind bij je hebt. Ik weet dat anderen daar anders over denken maar ik persoonlijk vind het gewoon een no go.
Als je een avondje wil feesten dan regel je een slaappartijtje elders voor je kind of een oppas.
Er zijn hier al veel discussies over geweest dat weet ik maar zo als dit denk ik er over en blijf ook zo denken.
Ook ik snap wel dat er verschil is in 1 wijntje nemen of je klem zuipen terwijl je kind hebt.
Klik om te vergroten...
Ben het helemaal met je eens. Als je de verantwoordelijkheid hebt over een kind/kinderen, dan zou het imo over moeten zijn met de drugs. Zoals je zegt, kun je in een noodgeval misschien niet handelen zoals je nuchter had kunnen doen, zoals verantwoord met de auto naar het ziekenhuis rijden bijvoorbeeld. En inderdaad, wil je tóch weer eens wat gebruiken, dan kun je een oppas regelen.

Wil je dat allemaal niet, dan moet je imo geen kinderen nemen.

Dus je bent hier zeker niet alleen in @De Dunne :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."