Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSlapen na festival

Slapen na festival

30 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#1
Waarom wil je eigenlijk zo graag slapen 😉. Ze zeggen wel eens hoe harder je probeert des te minder het gaat lukken.

Als jij gewoon lekker gaat feesten en daarna (waarschijnlijk uitgeput) in bed gaat liggen met je ogen dicht rust je ook uit. Je komt misschien niet in diepe slaap maar je dommelt/droomt wel weg. Als je je laatste dosering lekker op tijd pakt, komt dat sowieso wel goed
D
DodoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi allemaal,

over 2 weken heb ik na 2,5 jaar weer een festival. Al jaren niks gebruikt, mede door mijn zwangerschap. Inmiddels een kindje rijker.
Vroeger flink doorgehaald met mdma & speed met daarbij lange afters. Dat is het me echt niet meer waard nu.

Nu is het zo dat ik op een technofeestje toch wel graag iets wil gebruiken binnenkort. Van mdma verander ik in een Dracula met donderwolk, dus dan blijft speed over. Niet om helemaal van de kaart te zijn zoals vroeger, maar eerder een paar puntjes voor het gevoelletje.

Misschien een beetje vragen naar de bekende weg, maar heeft er iemand een advies over het gebruik mbt slapen. Er zullen vast mensen zeggen “ja als je wil slapen dan geen speed gebruiken”, maar ik vroeg me af of er dan echt geen enkele optie is met het gebruik van speed.

Ik ging standaard de nacht en dag erna door, maar zou gewoon nu graag toch willen slapen. Zou het bijvoorbeeld bij 2 puntjes om 8 uur Savonds ook eindigen in een nacht plafonddienst? Ik ben sowieso van plan om pas tegen de avond naar het feest te gaan, dus ik heb geen lange dag te overbruggen.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#3
@Dodo Hoi!
Misschien dat het lukt om richting de ochtend in slaap te dommelen, maar rond een uur of 00:00/01:00 gaat hem nog niet worden ben ik bang. Twee puntjes zegt niet zo heel veel, want we weten niet hoeveel speed er op dat puntje zit. Als je echt heel weinig gebruikt, zul je ook eerder kunnen slapen of tja een soort halve slaapstaat wordt het meestal.

En ja, er is een alternatieve manier en dat zijn benzodiazepinen. Dat zijn slaappillen die een arts kan voorschrijven en je kunt ze ook online kopen als 'research chemical'. Het is uiterst effectief, maar goed, 'officieel' moet ik je dat dus niet aanraden.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
@Dodo
Ga er vanuit dat je waarschijnlijk wel een uur of 12 of soms nog meer wakker blijft na je laatste inname, dus 2 puntjes om 20:00 geeft bijna de garantie dat je het weer licht gaat zien worden.

- eerder je laatste dosis nemen
- wiet roken voor het slapen, maar geeft geen garantie. Ook kan de combi niet lekker vallen.
- een benzo gebruiken, dan zal je slapen en doe ik zelf ook na een festival, maar dan neem je wel weer extra “rommel”.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Slapen na speed zonder hulpmiddelen wordt lastig.

Je kan de rit uitzitten, het is van te voren niet te zeggen hoe lang je wakker blijft. Dat is van zoveel factoren afhankelijk, denk aan voeding, vermoeidheid, mindset, spijsvertering, kwaliteit van de speed etc.

Je kan het combineren met wat alcohol, dat helpt bij mij soms wel, als ik niet teveel speed op heb. Dit is echter geen slimme combinatie en brengt risico's met zich mee.

Je kan een benzodiazepine gebruiken om in slaap te komen. Dit werkt als een tiet maar brengt nog veel meer risico's met zich mee. Ik lees dat je een kind hebt en daar de dag erna weer verantwoordelijk voor bent denk ik ik? Dan zou ik geen benzodiazepine gebruiken want dat merk de volgende dag nog enorm. Plus dat er een reëel verslavingsrisico aan kleeft.
D
DodoLid
01-01-2024, 00:00
#6
@FredKroket @HierEnDaarEenFuifje @Geneesmiddel bedankt voor jullie reacties. Ah shit dat belooft dus weinig goeds haha. Dan misschien toch de optie tot een beetje mdma maar weer verkennen. Ik had ergens de hoop op 2 puntjes en dan misschien toch rond een uur of 1 weer kunnen slapen, maar ben er al te lang uit zo te zien hahaha. Of misschien was dat de reden dat ik hem altijd doortrok omdat het toch gedoemd was om te mislukken..

Combi met die slaapmedicatie zie ik inderdaad niet zitten. De kleine komt de volgende middag weer en ik ben sowieso al bang aangelegd. Ik vind de stap naar drugs na 2,5 jaar alweer best eng. Bang dat mijn lijf ermee stopt of iets dergelijks haha 🙈
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dodo zei:
@FredKroket @HierEnDaarEenFuifje @Geneesmiddel bedankt voor jullie reacties. Ah shit dat belooft dus weinig goeds haha. Dan misschien toch de optie tot een beetje mdma maar weer verkennen. Ik had ergens de hoop op 2 puntjes en dan misschien toch rond een uur of 1 weer kunnen slapen, maar ben er al te lang uit zo te zien hahaha. Of misschien was dat de reden dat ik hem altijd doortrok omdat het toch gedoemd was om te mislukken..

Combi met die slaapmedicatie zie ik inderdaad niet zitten. De kleine komt de volgende middag weer en ik ben sowieso al bang aangelegd. Ik vind de stap naar drugs na 2,5 jaar alweer best eng. Bang dat mijn lijf ermee stopt of iets dergelijks haha 🙈
Klik om te vergroten...
Je zou ook eerder naar het feesten kunnen gaan en op het begin meteen wat gebruiken. Maar dan moet je jezelf wel kunnen beheersen om niet bij te nemen als je inkakt.
D
DodoLid
01-01-2024, 00:00
#8
FredKroket zei:
Je zou ook eerder naar het feesten kunnen gaan en op het begin meteen wat gebruiken. Maar dan moet je jezelf wel kunnen beheersen om niet bij te nemen als je inkakt.
Klik om te vergroten...
Ja het feesten heeft nogal wat voeten in de aarde. Ik heb namelijk nog steeds last van mijn bekken (lang leven de zwangerschap haha). Dus ik moet mij aan alle kanten aanpassen om dus weer naar een eerste feestje te gaan. Wil het qua lichamelijke belasting niet te gek maken en natuurlijk de laatste 2 uurtjes Reinier Zonneveld meepakken.

Dilemma’s allemaal. Wat zou jij adviseren qua tijd voor een laatste doses? Ik weet nog van “vroeger” dat ik vrij imuum (misschien door adhd?) ben voor het gevoel. Nam altijd flinke bommen en dan een stuk of 4 verdeeld over de dag. Stond dan wel flink strak, maar voelde het gevoel altijd snel wegebben.Wellicht heeft een kleine dosis dan geen eens zin als ik dit zo typ. Die drang naar toch dat gevoel is sterk blijkbaar 😂.

Met md heb ik het tegenover gestelde. Schilftertje en ik stijg op inclusief kotsen, vastgeplakte voeten en alleen maar willen staan/liggen haha.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#9
je ogen dicht in bed liggen en wegdommelen zo nu en dan is ook al je brein rust geven.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Geneesmiddel zei:
Waarom wil je eigenlijk zo graag slapen
Klik om te vergroten...
Omdat ze kinderen heeft en de volgende weer verantwoordelijk is denk ik.
Dodo zei:
Ja het feesten heeft nogal wat voeten in de aarde. Ik heb namelijk nog steeds last van mijn bekken (lang leven de zwangerschap haha). Dus ik moet mij aan alle kanten aanpassen om dus weer naar een eerste feestje te gaan. Wil het qua lichamelijke belasting niet te gek maken en natuurlijk de laatste 2 uurtjes Reinier Zonneveld meepakken.

Dilemma’s allemaal. Wat zou jij adviseren qua tijd voor een laatste doses? Ik weet nog van “vroeger” dat ik vrij imuum (misschien door adhd?) ben voor het gevoel. Nam altijd flinke bommen en dan een stuk of 4 verdeeld over de dag. Stond dan wel flink strak, maar voelde het gevoel altijd snel wegebben.Wellicht heeft een kleine dosis dan geen eens zin als ik dit zo typ. Die drang naar toch dat gevoel is sterk blijkbaar 😂.

Met md heb ik het tegenover gestelde. Schilftertje en ik stijg op inclusief kotsen, vastgeplakte voeten en alleen maar willen staan/liggen haha.
Klik om te vergroten...
Ik zou het lekker mdma houden dan en niet te laat bijnemen. Zou uiterlijk 6uur voor einde feest laatste dosis mdma nemen. Speed is echt afhankelijk van de kwaliteit, maar daar kan je wel een uur of 12 minimaal voor uittrekken.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#11
FredKroket zei:
Omdat ze kinderen heeft en de volgende weer verantwoordelijk is denk ik.

Ik zou het lekker mdma houden dan en niet te laat bijnemen. Zou uiterlijk 6uur voor einde feest laatste dosis mdma nemen. Speed is echt afhankelijk van de kwaliteit, maar daar kan je wel een uur of 12 minimaal voor uittrekken.
Klik om te vergroten...
Zonder tolerantie is 30 mg speed al genoeg om een nacht wakker te zijn,
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Apotheker zei:
Zonder tolerantie is 30 mg speed al genoeg om een nacht wakker te zijn,
Klik om te vergroten...
Absoluut. Maar op zo'n lage dosis kan ik het nog counteren met drank en wiet. Maar of dat is wat je wil..
D
DodoLid
01-01-2024, 00:00
#13
FredKroket zei:
Omdat ze kinderen heeft en de volgende weer verantwoordelijk is denk ik.

Ik zou het lekker mdma houden dan en niet te laat bijnemen. Zou uiterlijk 6uur voor einde feest laatste dosis mdma nemen. Speed is echt afhankelijk van de kwaliteit, maar daar kan je wel een uur of 12 minimaal voor uittrekken.
Klik om te vergroten...

@Geneesmiddel
Precies om die reden inderdaad! Die kleine komt aan het eind van de zondag weer. Ik wil dan wel enigszins een beetje geslapen hebben.

Volgens mij heb ik nog ergens een restje mdma liggen. Zou dit nog goed zijn na 2,5/3 jaar?
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dodo zei:
@Geneesmiddel
Precies om die reden inderdaad! Die kleine komt aan het eind van de zondag weer. Ik wil dan wel enigszins een beetje geslapen hebben.

Volgens mij heb ik nog ergens een restje mdma liggen. Zou dit nog goed zijn na 2,5/3 jaar?
Klik om te vergroten...
Hoe heb je het bewaard en welke kleur heeft het want het kan prima zijn enkel potentie zijn verloren maar zolang die:
Droog, donker en op normale tempraturen heeft gelegen is het nog goed ja.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#15
FredKroket zei:
Absoluut. Maar op zo'n lage dosis kan ik het nog counteren met drank en wiet. Maar of dat is wat je wil..
Klik om te vergroten...
Moet je nagaan dat ik pas vanaf 100/150 mg door krijg dat ik speed op heb want ik eet, en slaap er zelfs op de piek gewoon op. Allemaal Tolerantie
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dodo zei:
Precies om die reden inderdaad! Die kleine komt aan het eind van de zondag weer. Ik wil dan wel enigszins een beetje geslapen hebben.
Klik om te vergroten...
Snap ik! Wat ik meer probeer te zeggen is dat je jezelf niet moet gaan frustreren door te 'willen' slapen als de drugs nog niet uitgewerkt zijn. Als die kleine zondag eind van de dag komt kun je er ook voor kiezen om nog even te chillen/bij te komen/wat te eten en dan rond een uur of 3/4 je bed in te gaan omdat je dan weet dat je lekker nog een paar uurtjes kan slapen.

Wat betreft die MDMA <-- wat @De Apotheker zegt. Nieuw zakje halen kan nooit kwaad als je twijfelt
D
DodoLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Apotheker zei:
Hoe heb je het bewaard en welke kleur heeft het want het kan prima zijn enkel potentie zijn verloren maar zolang die:
Droog, donker en op normale tempraturen heeft gelegen is het nog goed ja.
Klik om te vergroten...
Pfoe goede vraag.
Na de verhuizing, ligt het op de vliering in een afgesloten doos, maar het kan daar wel goed warm worden. Wel droog en donker enkel de temperatuur twijfel ik over. Kan best een Sahara worden daar.

Is het dan zo dat het zijn sterkte verliest en/of kan het gevaarlijk worden qua werking? Sorry je zal wel lachen om mijn vragen. Ben echt een Pietje paniek. Heb altijd zoveel vragen haha 🙈.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dodo zei:
Pfoe goede vraag.
Na de verhuizing, ligt het op de vliering in een afgesloten doos, maar het kan daar wel goed warm worden. Wel droog en donker enkel de temperatuur twijfel ik over. Kan best een Sahara worden daar.

Is het dan zo dat het zijn sterkte verliest en/of kan het gevaarlijk worden qua werking? Sorry je zal wel lachen om mijn vragen. Ben echt een Pietje paniek. Heb altijd zoveel vragen haha 🙈.
Klik om te vergroten...
Als het geen rare kleur of geur heeft kan het enkel potentie zijn verloren niks gevaarlijks.
D
DodoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Geneesmiddel zei:
Snap ik! Wat ik meer probeer te zeggen is dat je jezelf niet moet gaan frustreren door te 'willen' slapen als de drugs nog niet uitgewerkt zijn. Als die kleine zondag eind van de dag komt kun je er ook voor kiezen om nog even te chillen/bij te komen/wat te eten en dan rond een uur of 3/4 je bed in te gaan omdat je dan weet dat je lekker nog een paar uurtjes kan slapen.

Wat betreft die MDMA <-- wat @De Apotheker zegt. Nieuw zakje halen kan nooit kwaad als je twijfelt
Klik om te vergroten...
Ja precies. Ja ik ben best gevoelig voor het “niet kunnen slapen”. Zo’n typje dat dan gaat piekeren en denken shit nog steeds niet. Dus ik denk dat de andere optie met md toch wat beter gaat zijn..
D
DodoLid
01-01-2024, 00:00
#20
Super bedankt voor alle informatie! Ik ga weer met een wat beter gevoel naar het feestje straks :).

Nog een gekke vraag waar ik vroeger nooit over nadacht. Ik weet uiteraard dat het slecht is voor je lichaam om te gebruiken en nooit zonder risico. In hoeverre zal een kleine hoeveelheid zorgen voor een ernstige complicatie denken jullie? Ik ben voor zover ik weet gewoon gezond. Recent zelfs nog een echo van het hart gekregen en mijn aderen zijn doorgemeten (had tijdelijk een hoge bloeddruk in de zwangerschap). Wanneer je alle andere factoren zoveel mogelijk uitsluit zoals genoeg drinken, afkoelen, rust nemen, wat eten, is het gebruik niet erg gevaarlijk denk ik?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."