Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSlapen na festival

Slapen na festival

30 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dodo zei:
Ik ben voor zover ik weet gewoon gezond.
Klik om te vergroten...
Dodo zei:
zoals genoeg drinken, afkoelen, rust nemen, wat eten, is het gebruik niet erg gevaarlijk denk ik?
Klik om te vergroten...
Het enige wat ik nog toe te voegen heb om het risico minimaal te houden is je dosis zo laag mogelijk houden en niet combineren met andere drugs/medicijnen/alcohol/grapefruit(sap). Zonder risico is het nooit, maar je brengt het op deze manier wel naar nihil 👍
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#2
En genoeg vocht binnenkrijgen. Maar ook weer niet teveel, want je lichaam houdt vocht vast tijdens mdma. Ongeveer 1 glas water per uur, als je zweet. Probeer ook naar de wc te gaan, ook al gaat plassen moeilijk.

En weeg het af met een weegschaaltje. Ik zou niet gaan dippen. Maximaal 1 x bijpakken.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Met deze thread ga je goed beslagen ten ijs! Mij rest niks anders dan je veel plezier te wensen alvast!
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Even een bump, omdat mijn vraag vrij veel overeenkomt met die van TS en ik hiervoor geen nieuw topic hoef te openen. Ik heb het handboek gelezen en heb de zoekfunctie gebruikt maar kom er niet helemaal aan uit.

Ik ga volgende week voor de eerste keer speed gebruiken (wil liever niet nuchter naar een festival, en ik zit in MDMA pauze).
Ik heb in zuivere aceton gewassen speed, niet getest (komt via mijn zwager die het vaker gebruikt), maar laten we even uit gaan van 73%.

Is voor een eerste keer een bommetje (oraal dus) van bijv. 100mg een prima dosis? Of beter meer/minder? Ik hoef niet kneiterhard te gaan. Gewoon lekker blij en energiek.
Zo ja, beter die 100mg in 1x (net als bij MDMA, eerste dosis moet goed zijn?) of kan ik bijv. beter iets vroeger beginnen met 50mg, kijken hoe dit bevalt, en dan alsnog de tweede 50mg bijpakken?
Heb ervaring met: MDMA, 6-APB, hasj, alcohol.

Als ik rond 15:00u de hierboven beschreven 100mg (of bijv. 2x50mg) naar binnen heb gekiepert, ga ik dan prima tot middernacht? Ik wil later op de dag liever niet bijpakken, want zie hieronder.

Ga ik dan (enigszins) kunnen slapen rond 02:00u i.v.m. opvoedkundige verantwoordelijkheden op zondag :wink:?

Hopelijk niet al te onsamenhangend geschreven, maar bedankt voor de tips!
G
Green DudeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wollukker zei:
Even een bump, omdat mijn vraag vrij veel overeenkomt met die van TS en ik hiervoor geen nieuw topic hoef te openen. Ik heb het handboek gelezen en heb de zoekfunctie gebruikt maar kom er niet helemaal aan uit.

Ik ga volgende week voor de eerste keer speed gebruiken (wil liever niet nuchter naar een festival, en ik zit in MDMA pauze).
Ik heb in zuivere aceton gewassen speed, niet getest (komt via mijn zwager die het vaker gebruikt), maar laten we even uit gaan van 73%.

Is voor een eerste keer een bommetje (oraal dus) van bijv. 100mg een prima dosis? Of beter meer/minder? Ik hoef niet kneiterhard te gaan. Gewoon lekker blij en energiek.
Zo ja, beter die 100mg in 1x (net als bij MDMA, eerste dosis moet goed zijn?) of kan ik bijv. beter iets vroeger beginnen met 50mg, kijken hoe dit bevalt, en dan alsnog de tweede 50mg bijpakken?
Heb ervaring met: MDMA, 6-APB, hasj, alcohol.

Als ik rond 15:00u de hierboven beschreven 100mg (of bijv. 2x50mg) naar binnen heb gekiepert, ga ik dan prima tot middernacht? Ik wil later op de dag liever niet bijpakken, want zie hieronder.

Ga ik dan (enigszins) kunnen slapen rond 02:00u i.v.m. opvoedkundige verantwoordelijkheden op zondag :wink:?

Hopelijk niet al te onsamenhangend geschreven, maar bedankt voor de tips!
Klik om te vergroten...
Beste Wollukker,

Als een startersdosis raad ik je voor speed ongeveer 50-75 mg aan, dit kan absoluut al heel fijne effecten teweegbrengen, en al zeker zonder tolerantie!

Als je rond 15u een bommetje neemt zal je volgens mij goed kunnen slapen tegen 02u, mits je niet bijneemt. Zelf kan ik al na een 6tal tot max. 8 tal uren slapen op speed maar ik lees veel mensen die het klokje rondgaan, wat ik heel moeilijk begrijp op speed. Ben nochtans geen groot gebruiker (1x/2maanden), maar ben wel over het algemeen een goede slaper. Dit zal je dus wat moeten afwachten denk ik en zal wat afhangen van hoeveel, hoelaat, etc.

Persoonlijk vind ik dat speed de effecten heel lang behoudt en dat je niet hoeft bij te nemen na enkele uren maar ook dit hangt wat af van je persoonlijke instelling. Veel plezier gewenst alvast en succes de dag erna! 😉
h
hetgajulliegoedLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat is een Dracula met een donderwolk?
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Green Dude zei:
Beste Wollukker,

Als een startersdosis raad ik je voor speed ongeveer 50-75 mg aan, dit kan absoluut al heel fijne effecten teweegbrengen, en al zeker zonder tolerantie!

Als je rond 15u een bommetje neemt zal je volgens mij goed kunnen slapen tegen 02u, mits je niet bijneemt. Zelf kan ik al na een 6tal tot max. 8 tal uren slapen op speed maar ik lees veel mensen die het klokje rondgaan, wat ik heel moeilijk begrijp op speed. Ben nochtans geen groot gebruiker (1x/2maanden), maar ben wel over het algemeen een goede slaper. Dit zal je dus wat moeten afwachten denk ik en zal wat afhangen van hoeveel, hoelaat, etc.

Persoonlijk vind ik dat speed de effecten heel lang behoudt en dat je niet hoeft bij te nemen na enkele uren maar ook dit hangt wat af van je persoonlijke instelling. Veel plezier gewenst alvast en succes de dag erna! 😉
Klik om te vergroten...

Kijk, super. Thanks groene kerel.

Over het algemeen kan ik een uur voordat ik naar bed ga nog een kop koffie naar binnen gooien en gewoon slapen als een baby, maar dan ga ik het gewoon netjes houden met een bommetje van 50-75mg (ach wie hou ik voor de gek, dit wordt toch wel 75 :mouthzip:) rond een uur of 3 en het daarbij laten.
Ik heb gelezen dat de honger naar bijpakken alsnog groot zal zijn, dus ik zal alleen dat ene bommetje meenemen.
J
JackAss69Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Dodo zei:
Hoi allemaal,

over 2 weken heb ik na 2,5 jaar weer een festival. Al jaren niks gebruikt, mede door mijn zwangerschap. Inmiddels een kindje rijker.
Vroeger flink doorgehaald met mdma & speed met daarbij lange afters. Dat is het me echt niet meer waard nu.

Nu is het zo dat ik op een technofeestje toch wel graag iets wil gebruiken binnenkort. Van mdma verander ik in een Dracula met donderwolk, dus dan blijft speed over. Niet om helemaal van de kaart te zijn zoals vroeger, maar eerder een paar puntjes voor het gevoelletje.

Misschien een beetje vragen naar de bekende weg, maar heeft er iemand een advies over het gebruik mbt slapen. Er zullen vast mensen zeggen “ja als je wil slapen dan geen speed gebruiken”, maar ik vroeg me af of er dan echt geen enkele optie is met het gebruik van speed.

Ik ging standaard de nacht en dag erna door, maar zou gewoon nu graag toch willen slapen. Zou het bijvoorbeeld bij 2 puntjes om 8 uur Savonds ook eindigen in een nacht plafonddienst? Ik ben sowieso van plan om pas tegen de avond naar het feest te gaan, dus ik heb geen lange dag te overbruggen.
Klik om te vergroten...
Late reactie maar gooi m er toch op :wink:. Ik heb 1x geprobeerd xanax te gebruiken om te zien of ik kon slapen na pep. Had een uurtje of 21:00 1mg xanax genomen en ging rond 23:00 naar bed. Het duurde ff maar ik ben ~02:00 in slaap gevallen. Ik beveel xanax dus aan.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
JackAss69 zei:
Late reactie maar gooi m er toch op :wink:. Ik heb 1x geprobeerd xanax te gebruiken om te zien of ik kon slapen na pep. Had een uurtje of 21:00 1mg xanax genomen en ging rond 23:00 naar bed. Het duurde ff maar ik ben ~02:00 in slaap gevallen. Ik beveel xanax dus aan.
Klik om te vergroten...
Xanax is niet perse een goede inslaper.
J
JackAss69Lid
01-01-2024, 00:00
#10
FredKroket zei:
Xanax is niet perse een goede inslaper.
Klik om te vergroten...
Klopt maar bij mij werkt het.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
JackAss69 zei:
Klopt maar bij mij werkt het.
Klik om te vergroten...
Het zal wel werken maar als je kijkt naar de werking zijn er betere benzodiazepinen om in te slapen. Xanax heeft een lange werkingsduur en is eerder angstremmend.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."