#1
Ja, ik bereid me altijd goed voor. Geen ongetest spul en altijd goed inlezen over de risico's. Ik ben me ervan bewust dat het heel verslavend is, daarom gebruik ik het alleen op een feest als dit en dus ook oraal omdat snuiven door de directe werking (nog meer) cravings geeft. Kreeg al ingefluisterd om het een keer thuis te testen, maar ik wil drugs niet associeren met thuisgebruik, alleen bij speciale gelegenheden. Heb het dan ook al 2 maanden ongebruikt in huis.Lijkt me verstandig inderdaad! Goed voorbereid begin!
Let wel op dat speed heel verslavend is. En dat merk je op twee manieren:
(1) Als het effect van speed uitwerkt dan krijg je heel veel zin om meer te nemen
(2) Nadat je voor het eerst speed hebt genomen, kun je er steeds vaker zin in krijgen
Wat dus belangrijk is bij de voorbereiding, is dat je ook bepaalt wanneer het genoeg is geweest. Heb je daar al plannen voor?
Ik kan van harte aanraden om een maximum hoeveelheid voor de avond in te stellen. Vraag je ook af: hoe lang wil ik wakker blijven? En onthoud dat je minimaal 12 uur na de laatste dosis amfetamine niet kunt slapen. Dus je moet echt bij elke keer bijpakken jezelf afvragen: wil ik nog minimaal 12 uur wakker blijven?
Het liefst heb je dat allemaal van te voren uitgedacht, want als je cravings hebt doordat de speed uitwerkt denk je meestal niet meer helder na.
Daarnaast kan ik aanraden om een maximum aan jezelf te stellen hoe vaak per jaar je speed mag gebruiken. Ik kan aanraden om niet vaker dan 2 keer per jaar te doen, juist omdat het zo verslavend is. Die verslaving gaat sluipenderwijs, over de jaren heen steeds vaker en meer. Totdat het een grote impact heeft op je functioneren, maar je niet meer kunt stoppen. Dan ben je te laat. Dus om dat moment voor te blijven: zet een strenge gebruiksregel, en houd jezelf daaraan.
Ik neem dus 3 bommetjes mee, max 100gr, meer gaat er niet in. En ik wil die zondagavond mijn gewone ritme weer op kunnen pakken, dus iets voor/rond de starttijd feest eerste bommetje en effect afwachten. Afhankelijk daarvan na een uur of 3 evt bijnemen en waarschijnlijk blijft het daar ook wel bij. Drugs geven bij mij meestal een goed effect, dus verwacht dat ik hiermee al wel goed ga. Ik licht mijn vrienden ook in zodat die me in de gaten houden tijdens het feest.
Ik wil nu speed gebruiken om 3 redenen: 1. ik zit in mijn mdma-pauze 2. ik ben nieuwsgierig naar speed 3. ik ga een feest zoals dit niet volhouden zonder wat extra energie. Per jaar ga ik zo'n 4x naar een festival/feest en ben niet verslavingsgevoelig, dus ik ben daar niet heel bang voor. Maar wel bedankt voor je waarschuwing!
