Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed eerste keer bommetje

Speed eerste keer bommetje

42 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
t
thenr10Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Neo-Shulginist zei:
Lijkt me verstandig inderdaad! Goed voorbereid begin! :handok:

Let wel op dat speed heel verslavend is. En dat merk je op twee manieren:

(1) Als het effect van speed uitwerkt dan krijg je heel veel zin om meer te nemen
(2) Nadat je voor het eerst speed hebt genomen, kun je er steeds vaker zin in krijgen

Wat dus belangrijk is bij de voorbereiding, is dat je ook bepaalt wanneer het genoeg is geweest. Heb je daar al plannen voor?
Ik kan van harte aanraden om een maximum hoeveelheid voor de avond in te stellen. Vraag je ook af: hoe lang wil ik wakker blijven? En onthoud dat je minimaal 12 uur na de laatste dosis amfetamine niet kunt slapen. Dus je moet echt bij elke keer bijpakken jezelf afvragen: wil ik nog minimaal 12 uur wakker blijven?

Het liefst heb je dat allemaal van te voren uitgedacht, want als je cravings hebt doordat de speed uitwerkt denk je meestal niet meer helder na.

Daarnaast kan ik aanraden om een maximum aan jezelf te stellen hoe vaak per jaar je speed mag gebruiken. Ik kan aanraden om niet vaker dan 2 keer per jaar te doen, juist omdat het zo verslavend is. Die verslaving gaat sluipenderwijs, over de jaren heen steeds vaker en meer. Totdat het een grote impact heeft op je functioneren, maar je niet meer kunt stoppen. Dan ben je te laat. Dus om dat moment voor te blijven: zet een strenge gebruiksregel, en houd jezelf daaraan.
Klik om te vergroten...
Ja, ik bereid me altijd goed voor. Geen ongetest spul en altijd goed inlezen over de risico's. Ik ben me ervan bewust dat het heel verslavend is, daarom gebruik ik het alleen op een feest als dit en dus ook oraal omdat snuiven door de directe werking (nog meer) cravings geeft. Kreeg al ingefluisterd om het een keer thuis te testen, maar ik wil drugs niet associeren met thuisgebruik, alleen bij speciale gelegenheden. Heb het dan ook al 2 maanden ongebruikt in huis.

Ik neem dus 3 bommetjes mee, max 100gr, meer gaat er niet in. En ik wil die zondagavond mijn gewone ritme weer op kunnen pakken, dus iets voor/rond de starttijd feest eerste bommetje en effect afwachten. Afhankelijk daarvan na een uur of 3 evt bijnemen en waarschijnlijk blijft het daar ook wel bij. Drugs geven bij mij meestal een goed effect, dus verwacht dat ik hiermee al wel goed ga. Ik licht mijn vrienden ook in zodat die me in de gaten houden tijdens het feest.

Ik wil nu speed gebruiken om 3 redenen: 1. ik zit in mijn mdma-pauze 2. ik ben nieuwsgierig naar speed 3. ik ga een feest zoals dit niet volhouden zonder wat extra energie. Per jaar ga ik zo'n 4x naar een festival/feest en ben niet verslavingsgevoelig, dus ik ben daar niet heel bang voor. Maar wel bedankt voor je waarschuwing!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
thenr10 zei:
Ja, ik bereid me altijd goed voor. Geen ongetest spul en altijd goed inlezen over de risico's. Ik ben me ervan bewust dat het heel verslavend is, daarom gebruik ik het alleen op een feest als dit en dus ook oraal omdat snuiven door de directe werking (nog meer) cravings geeft. Kreeg al ingefluisterd om het een keer thuis te testen, maar ik wil drugs niet associeren met thuisgebruik, alleen bij speciale gelegenheden. Heb het dan ook al 2 maanden ongebruikt in huis.

Ik neem dus 3 bommetjes mee, max 100gr, meer gaat er niet in. En ik wil die zondagavond mijn gewone ritme weer op kunnen pakken, dus iets voor/rond de starttijd feest eerste bommetje en effect afwachten. Afhankelijk daarvan na een uur of 3 evt bijnemen en waarschijnlijk blijft het daar ook wel bij. Drugs geven bij mij meestal een goed effect, dus verwacht dat ik hiermee al wel goed ga. Ik licht mijn vrienden ook in zodat die me in de gaten houden tijdens het feest.

Ik wil nu speed gebruiken om 3 redenen: 1. ik zit in mijn mdma-pauze 2. ik ben nieuwsgierig naar speed 3. ik ga een feest zoals dit niet volhouden zonder wat extra energie. Per jaar ga ik zo'n 4x naar een festival/feest en ben niet verslavingsgevoelig, dus ik ben daar niet heel bang voor. Maar wel bedankt voor je waarschuwing!
Klik om te vergroten...
Top :wink:
c
caninusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Neo-Shulginist zei:
Ik bedoel met 'reageren' dat er een chemische reactie ontstaat. Dan verandert amfetamine in een andere stof (bijvoorbeeld fenylpropanolamine). Als je dan kijkt naar het percentage amfetamine per liter, dan daalt dat percentage. Met zwavelzuur kun je echter niet betrouwbaar het percentage amfetamine in een oplossing meten, omdat er bij die neerslagreactie ook andere factoren een rol spelen.

In de chemie heb je de wet van behoud van massa. Dat houdt in dat er geen gewicht verloren gaat bij chemische reacties. Dat gebeurt alleen bij atoomsplijting (dus een nucleaire reactie). Echter kan een mengsel natuurlijk wel lichter worden doordat er gas ontsnapt. Net zoals je aardappels droogkoken als je ze te lang op het gasfornuis laat staan :wink:
Klik om te vergroten...
Kun je dan misschien ook verklaren (puur uit interesse) waarom bijvoorbeeld vroeger er simpelweg een vaste hoeveelheid zwavel op 10 liter olie ging? En die kon je er in 1 keer opgooien en dan was de ph goed (sommige gooiden zelfs de methanol en zwavel er samen in 1 x bij de olie en dan was het een paar keer roeren en hij was klaar . Als je dat nu zou doen dan verkloot je misschien wel de hele kuip, als de ph doorschiet. Tegenwoordig zie ik iedereen de olie opkloppen terwijl de olie heel geleidelijk wordt toegevoegd tot de juiste ph. Wat me ook opvalt is dat sommigen bijvoorbeeld uit paniek dat hij verbrandt, bij een ph van 7.4 of 7.5 al ophouden met zwavel toedienen, terwijl andere doorgaan tot 6.8. Kunnen hierdoor kwaliteitsverschillen ontstaan? Of is de ph daar niet voor verantwoordelijk?
c
caninusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Neo-Shulginist zei:
Top :wink:
Klik om te vergroten...
Weet je daarop antwoord?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
caninus zei:
Weet je daarop antwoord?
Klik om te vergroten...
Dat gaat mij een beetje te dichtbij de grens van de forumregel zitten dat je niet over productiemethoden mag praten.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#6
caninus zei:
Ik vind 50mg wel erg weinig, ik zou eerder 100mg pakken. Waar ik zelf wel altijd voor zorg is dat ik ze op een volle maag inneem. Maar dat is vooral zodat ze wat rustiger opkomen en op een lege maag krijg ik later op de avond last van kramp in mijn buik
Klik om te vergroten...
ik vind doseringen aanraden die dubbel zo hoog liggen als een bijvoorbeeld psychonautwiki aangeeft niet echt een goed advies als ik eerlijk ben.

Dit zijn de gangbare doseringen:
1699978932021.png

Daarbij zoals @Neo-Shulginist zegt zou ik na een onderzoek over de zuiverheid daarmee niet gaan omrekenen hoeveel amphetamine je nou precies binnenkrijgt. Dus ook als het 64% is zou ik bovenstaande doseringen aanhouden en daarbij.... Hogere doseringen nemen kan altijd nog een andere keer toch? Ik zou altijd laag starten met een nieuw onbekend middel en vanuit daar je sweet spot vinden kwa dosering(en).

Ikzelf zou op 50mg speed behoorlijk goed gaan en als ik dat laat in de middag zou nemen dan weet ik zeker dat ik pas ergens de volgende ochtend als ik mazzel heb kan slapen.
c
caninusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Neo-Shulginist zei:
Dat gaat mij een beetje te dichtbij de grens van de forumregel zitten dat je niet over productiemethoden mag praten.
Klik om te vergroten...
Het effect van de ph zegt toch niets over de productie-methode? Wat ik me juist afvroeg is of eventuele verschillen hierin negatieve gevolgen kan hebben voor de gezondheid? En eventueel op de kwaliteit?
c
caninusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Leek mij wel belangrijk om te weten. Want is speed pas een amfetamine sulfaat bij een ph van 7 of geldt dat bij elke ph waarde?
c
caninusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ze hebben mij eens ooit gezegd dat het anders kankerverwekkend zou zijn. Vandaar mijn vraag
c
caninusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mezelf zei:
ik vind doseringen aanraden die dubbel zo hoog liggen als een bijvoorbeeld psychonautwiki aangeeft niet echt een goed advies als ik eerlijk ben.

Dit zijn de gangbare doseringen:
Bekijk bijlage 55225

Daarbij zoals @Neo-Shulginist zegt zou ik na een onderzoek over de zuiverheid daarmee niet gaan omrekenen hoeveel amphetamine je nou precies binnenkrijgt. Dus ook als het 64% is zou ik bovenstaande doseringen aanhouden en daarbij.... Hogere doseringen nemen kan altijd nog een andere keer toch? Ik zou altijd laag starten met een nieuw onbekend middel en vanuit daar je sweet spot vinden kwa dosering(en).

Ikzelf zou op 50mg speed behoorlijk goed gaan en als ik dat laat in de middag zou nemen dan weet ik zeker dat ik pas ergens de volgende ochtend als ik mazzel heb kan slapen.
Klik om te vergroten...
Ik neem aan dat te topicstarter dat zelf ook wel kon opzoeken. Maar is een forum niet juist bedoeld voor persoonlijke ervaringen? Ik gaf alleen aan wat ik iemand zou aanraden op basis van MIJN PERSOONLIJKE ERVARING). Misschien had ik dat er beter bij kunnen zetten. Met mijn bericht wilde ik met name informeren over het belang van een volle maag. Ik heb al menig persoon zeer slecht zien gaan die het op nuchtere maag deden.
c
caninusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Of als je het antwoord niet weet, dan is dat ook geen probleem. Ik ging ervan uit dat als iemand het zou moeten weten, dat jij het dan wel bent
t
thenr10Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Nog even een update:

Het feest is achter de rug. Heb rond 23:00 een bommetje van 50mg genomen en voelde hem rustig opkomen. Zoals verwacht veel energie en helderheid. Sommige milde effecten die een beetje leken op wat ik bij mdma ook merk. Na een uur of 3 nog een bommetje van 25mg genomen.

Tijdens het feest nog wat gegeten en voldoende water gedronken en ook erna goed voor mezelf gezorgd met veel vitamines ed. De volgende dag rond een uur of 11 nog een paar uurtjes geslapen en ‘s middags even een wandeling gemaakt. Daarna een goede avondmaaltijd kunnen eten en ‘s avonds weer goed kunnen slapen. Ik heb het de hele dag wel enorm warm gehad, ik leek wel een kachel. Maar kan niet zeggen dat ik een enorme kater heb gehad.

Al met al een prima ervaring, maar ik zou het niet snel nog een keer doen. Daarvoor vind ik de positive effecten niet goed genoeg opwegen tegen de aanslag die je lichaam toch krijgt.

Bedankt voor jullie adviezen!
t
thenr10Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Hoi!

Al een tijd meelezer en veel handige tips kunnen toepassen, maar ik heb een vraag over de dosering van speed in een bommetje en heb dit niet in andere topics kunnen vinden.

Extra info:
- Vrouw
- 65 kg
- Ervaring met xtc/mdma, cocaïne
- Speed is getest bij testcentrum op 65%

Ik heb een maand geleden voor het laatst xtc gebruikt en ga binnenkort naar een hardstylefeest. Ik zit echter nog in mijn xtc-pauze en ik wil op dit feest voor de eerste keer speed gebruiken (ben bang dat ik het anders niet volhoud, het feest is van 22:00 tot 07-00). Ik ben de dagen erna vrij om goed te kunnen herstellen.
Ik wil de speed in een bommetje doen en hoef niet keihard te gaan, maar wil wel lekker in de flow komen.

Ik heb de speed laten testen bij een testcentrum en deze is op 65% getest. Wanneer er in andere topics gezegd wordt: "voor een beginner is een bommetje van 50mg voldoende" wordt hier dan mee bedoeld:
- 50mg van de speed zoals deze nu is óf
- 50mg van de werkzame stof (dit is dan ca 75mg van de speed zoals deze nu is)

Afhankelijk van het antwoord op de vorige vraag, wat is de beste aanpak om de dag erna 's avonds weer te kunnen slapen? Als het advies 50gr van de speed zoals deze nu is, in één keer de hele dosis nemen aan het begin van het feest of in twee keer en in welke verhouding en op welke tijd bijpakken?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#14
m.psychonautwiki.org

Amphetamine

Amphetamine (also known as alpha-methylphenethylamine, amfetamine, speed, or by brand names including Adderall, Dexedrine and Tentin) is a classical stimulant substance of the phenethylamine class. It is the parent compound of the substituted amphetamines, a diverse group that includes...
m.psychonautwiki.org m.psychonautwiki.org

Informatie over toedieningsvorm, hoe veel je nodig hebt ligt, ook aan de ervaring die je hoopt te bewerkstelligen (gemiddelend of heavy). Verwachtingsvrij je drugsavontuur induiken is natuurlijk de beste manier om al snel content te zijn lijkt mij. Er helemaal oke zijn met dit situatie zoals hij is. Al is mijn persoonlijke mening dat Psychonaut aan de brave kant blijft van de dosis. En er is een verschil tussen snuiven of pep oraal in te nemen (dat heeft ook mijn persoonlijke voorkeur). Gewoon lekker go with the flow. Voorzichtig doseren en later nog wat bijpakken kan natuurlijk ook! Rustig stapelen kan soms fijn zijn in plaats van een bom die heftig inslaat. Heb je een miligramweegschaal waar je je substantie op kan wegen?

En over het slapen na de pep, bedoel je dan de dezelfde nacht of letterlijk de dag erna?

Veel plezier alvast op je feestje 😄
t
thenr10Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Een lichte tot gemiddelde dosis is wat mij betreft prima. Ik wil graag vooral de positieve effecten van de drug. Bij xtc 1x iets meer genomen dan de aanbevolen hoeveelheid en dat gevoel van strak staan vond ik maar mwah. En omdat het mijn eerste ervaring met speed is wil ik voorzichtig beginnen.

Ik heb een milligramweegschaal en wil de bommetjes thuis dan ook al klaar maken.

In de link in je reactie kan ik echter nog niet het antwoord vinden wat ik zoek. Wordt met (bijv) 50mg oraal innemen de werkzame stof bedoeld (dus ca 75mg totaal) of 50mg (waarvan de werkzame stof dan ca 35mg is)?

En ik bedoel idd niet dezelfde nacht. Het feestje is zaterdagavond/nacht en ik hoop zondagavond/nacht weer te kunnen slapen. Zou dit met een beginnersdosis lukken?
c
caninusLid
01-01-2024, 00:00
#16
Of wat nog fijner is met doseren, gewoon oplossen in flesje drinken, dan hoef je maar een extra slokje te pakken
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#17
thenr10 zei:
In de link in je reactie kan ik echter nog niet het antwoord vinden wat ik zoek. Wordt met (bijv) 50mg oraal innemen de werkzame stof bedoeld (dus ca 75mg totaal) of 50mg (waarvan de werkzame stof dan ca 35mg is)?

En ik bedoel idd niet dezelfde nacht. Het feestje is zaterdagavond/nacht en ik hoop zondagavond/nacht weer te kunnen slapen. Zou dit met een beginnersdosis lukken?
Klik om te vergroten...
@Neo-Shulginist weet jij toevallig hier het antwoord op?
c
caninusLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik vind 50mg wel erg weinig, ik zou eerder 100mg pakken. Waar ik zelf wel altijd voor zorg is dat ik ze op een volle maag inneem. Maar dat is vooral zodat ze wat rustiger opkomen en op een lege maag krijg ik later op de avond last van kramp in mijn buik
c
caninusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zeehond zei:
1000mg ineens?
Klik om te vergroten...
Dat is hetzelfde als een gram ja👍😜
c
caninusLid
01-01-2024, 00:00
#20
Bommetjes in capsules werken bij mij in de regel lang niet zo goed als die in een vloeitje , hoe dat komt weet ik ook niet, want zijn toch de grootste maat capsules en als ik ze goed aanduw past er een gram in. Terwijl als ik een gram in mijn drinken doe, werkt het altijd. In AA proef je nauwelijks wat van, maar ik zou er wel daarna altijd ff een slok normaal drinken achteraan drinken . Beter voor je gebit ook

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."