Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"caninus zei: Ik vind 50mg wel erg weinig, ik zou eerder 100mg pakken. Waar ik zelf wel altijd voor zorg is dat ik ze op een volle maag inneem. Maar dat is vooral zodat ze wat rustiger opkomen en op een lege maag krijg ik later op de avond last van kramp in mijn buik Klik om te vergroten... Wat erin zit kan er niet meer uit, dus gelijk 100mg durf ik niet aan. Maar als ik na de eerste dosis het gevoel heb dat het wel goed zit, kan ik altijd nog bijnemen. Vincent A zei: Op grond van mijn ervaringen met speed zou ik je aanraden bommetjes van 70/80 mg te maken en dan een uur voor aanvang in nemen en het laatste bommetje tussen 2,00 en 3,00 Uur, dan moet je de volgende nacht wel kunnen slapen Klik om te vergroten... Thnx! Neo-Shulginist zei: Laat je overigens niet gek maken. De door jou uitgekozen 50 milligram is inderdaad een aardige recreatieve startdosis. Sommige mensen ontwikkelen hoge tolerantie voor de effecten door jarenlang gebruik. Daar moet je je niet aan meten. Even ter vergelijking: een medicinale dosis (dex)amfetamine is 2,5 of 5 milligram. Dus eigenlijk neem je nu een 10-voudige medicinale dosis. Je kan wel raden wat ik dan denk over het nemen van een 200-voudige dosis. Klik om te vergroten... Bedankt voor je uitgebreide informatie! En ik wil idd liever aan de voorzichtige kant zitten, zeker omdat je met speed makkelijk kunt bijnemen. Ik denk dat ik dan een startbommetje neem van 50mg en nog 2 bommetjes van 25mg meeneem. Dan kan ik op de avond zelf kiezen of ik nog meer wil en hoeveel."
"Neo-Shulginist zei: Lijkt me verstandig inderdaad! Goed voorbereid begin! Let wel op dat speed heel verslavend is. En dat merk je op twee manieren: (1) Als het effect van speed uitwerkt dan krijg je heel veel zin om meer te nemen (2) Nadat je voor het eerst speed hebt genomen, kun je er steeds vaker zin in krijgen Wat dus belangrijk is bij de voorbereiding, is dat je ook bepaalt wanneer het genoeg is geweest. Heb je daar al plannen voor? Ik kan van harte aanraden om een maximum hoeveelheid voor de avond in te stellen. Vraag je ook af: hoe lang wil ik wakker blijven? En onthoud dat je minimaal 12 uur na de laatste dosis amfetamine niet kunt slapen. Dus je moet echt bij elke keer bijpakken jezelf afvragen: wil ik nog minimaal 12 uur wakker blijven? Het liefst heb je dat allemaal van te voren uitgedacht, want als je cravings hebt doordat de speed uitwerkt denk je meestal niet meer helder na. Daarnaast kan ik aanraden om een maximum aan jezelf te stellen hoe vaak per jaar je speed mag gebruiken. Ik kan aanraden om niet vaker dan 2 keer per jaar te doen, juist omdat het zo verslavend is. Die verslaving gaat sluipenderwijs, over de jaren heen steeds vaker en meer. Totdat het een grote impact heeft op je functioneren, maar je niet meer kunt stoppen. Dan ben je te laat. Dus om dat moment voor te blijven: zet een strenge gebruiksregel, en houd jezelf daaraan. Klik om te vergroten... Ja, ik bereid me altijd goed voor. Geen ongetest spul en altijd goed inlezen over de risico's. Ik ben me ervan bewust dat het heel verslavend is, daarom gebruik ik het alleen op een feest als dit en dus ook oraal omdat snuiven door de directe werking (nog meer) cravings geeft. Kreeg al ingefluisterd om het een keer thuis te testen, maar ik wil drugs niet associeren met thuisgebruik, alleen bij speciale gelegenheden. Heb het dan ook al 2 maanden ongebruikt in huis. Ik neem dus 3 bommetjes mee, max 100gr, meer gaat er niet in. En ik wil die zondagavond mijn gewone ritme weer op kunnen pakken, dus iets voor/rond de starttijd feest eerste bommetje en effect afwachten. Afhankelijk daarvan na een uur of 3 evt bijnemen en waarschijnlijk blijft het daar ook wel bij. Drugs geven bij mij meestal een goed effect, dus verwacht dat ik hiermee al wel goed ga. Ik licht mijn vrienden ook in zodat die me in de gaten houden tijdens het feest. Ik wil nu speed gebruiken om 3 redenen: 1. ik zit in mijn mdma-pauze 2. ik ben nieuwsgierig naar speed 3. ik ga een feest zoals dit niet volhouden zonder wat extra energie. Per jaar ga ik zo'n 4x naar een festival/feest en ben niet verslavingsgevoelig, dus ik ben daar niet heel bang voor. Maar wel bedankt voor je waarschuwing!"
"Hoi! Al een tijd meelezer en veel handige tips kunnen toepassen, maar ik heb een vraag over de dosering van speed in een bommetje en heb dit niet in andere topics kunnen vinden. Extra info: - Vrouw - 65 kg - Ervaring met xtc/mdma, cocaïne - Speed is getest bij testcentrum op 65% Ik heb een maand geleden voor het laatst xtc gebruikt en ga binnenkort naar een hardstylefeest. Ik zit echter nog in mijn xtc-pauze en ik wil op dit feest voor de eerste keer speed gebruiken (ben bang dat ik het anders niet volhoud, het feest is van 22:00 tot 07-00). Ik ben de dagen erna vrij om goed te kunnen herstellen. Ik wil de speed in een bommetje doen en hoef niet keihard te gaan, maar wil wel lekker in de flow komen. Ik heb de speed laten testen bij een testcentrum en deze is op 65% getest. Wanneer er in andere topics gezegd wordt: "voor een beginner is een bommetje van 50mg voldoende" wordt hier dan mee bedoeld: - 50mg van de speed zoals deze nu is óf - 50mg van de werkzame stof (dit is dan ca 75mg van de speed zoals deze nu is) Afhankelijk van het antwoord op de vorige vraag, wat is de beste aanpak om de dag erna 's avonds weer te kunnen slapen? Als het advies 50gr van de speed zoals deze nu is, in één keer de hele dosis nemen aan het begin van het feest of in twee keer en in welke verhouding en op welke tijd bijpakken? Alvast bedankt voor jullie antwoorden!"
"Een lichte tot gemiddelde dosis is wat mij betreft prima. Ik wil graag vooral de positieve effecten van de drug. Bij xtc 1x iets meer genomen dan de aanbevolen hoeveelheid en dat gevoel van strak staan vond ik maar mwah. En omdat het mijn eerste ervaring met speed is wil ik voorzichtig beginnen. Ik heb een milligramweegschaal en wil de bommetjes thuis dan ook al klaar maken. In de link in je reactie kan ik echter nog niet het antwoord vinden wat ik zoek. Wordt met (bijv) 50mg oraal innemen de werkzame stof bedoeld (dus ca 75mg totaal) of 50mg (waarvan de werkzame stof dan ca 35mg is)? En ik bedoel idd niet dezelfde nacht. Het feestje is zaterdagavond/nacht en ik hoop zondagavond/nacht weer te kunnen slapen. Zou dit met een beginnersdosis lukken?"
"Nog even een update: Het feest is achter de rug. Heb rond 23:00 een bommetje van 50mg genomen en voelde hem rustig opkomen. Zoals verwacht veel energie en helderheid. Sommige milde effecten die een beetje leken op wat ik bij mdma ook merk. Na een uur of 3 nog een bommetje van 25mg genomen. Tijdens het feest nog wat gegeten en voldoende water gedronken en ook erna goed voor mezelf gezorgd met veel vitamines ed. De volgende dag rond een uur of 11 nog een paar uurtjes geslapen en ‘s middags even een wandeling gemaakt. Daarna een goede avondmaaltijd kunnen eten en ‘s avonds weer goed kunnen slapen. Ik heb het de hele dag wel enorm warm gehad, ik leek wel een kachel. Maar kan niet zeggen dat ik een enorme kater heb gehad. Al met al een prima ervaring, maar ik zou het niet snel nog een keer doen. Daarvoor vind ik de positive effecten niet goed genoeg opwegen tegen de aanslag die je lichaam toch krijgt. Bedankt voor jullie adviezen!"