Lijkt me verstandig inderdaad! Goed voorbereid begin!
Let wel op dat speed heel verslavend is. En dat merk je op twee manieren:
(1) Als het effect van speed uitwerkt dan krijg je heel veel zin om meer te nemen
(2) Nadat je voor het eerst speed hebt genomen, kun je er steeds vaker zin in krijgen
Wat dus belangrijk is bij de voorbereiding, is dat je ook bepaalt wanneer het genoeg is geweest. Heb je daar al plannen voor?
Ik kan van harte aanraden om een maximum hoeveelheid voor de avond in te stellen. Vraag je ook af: hoe lang wil ik wakker blijven? En onthoud dat je minimaal 12 uur na de laatste dosis amfetamine niet kunt slapen. Dus je moet echt bij elke keer bijpakken jezelf afvragen: wil ik nog minimaal 12 uur wakker blijven?
Het liefst heb je dat allemaal van te voren uitgedacht, want als je cravings hebt doordat de speed uitwerkt denk je meestal niet meer helder na.
Daarnaast kan ik aanraden om een maximum aan jezelf te stellen hoe vaak per jaar je speed mag gebruiken. Ik kan aanraden om niet vaker dan 2 keer per jaar te doen, juist omdat het zo verslavend is. Die verslaving gaat sluipenderwijs, over de jaren heen steeds vaker en meer. Totdat het een grote impact heeft op je functioneren, maar je niet meer kunt stoppen. Dan ben je te laat. Dus om dat moment voor te blijven: zet een strenge gebruiksregel, en houd jezelf daaraan.