Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraag over crystal meth

Vraag over crystal meth

29 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
B
BigvloeiLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heey jongens (en meiden),

Na 3 maanden abstinent te zijn geweest van alle middelen (op mijn ADHD medicatie lisdexamfetamine & voorgeschreven lorazepam) heb ik een grammetje crystal meth bemachtigd. Dit is de derde keer dat ik methamfetamine een kans geef om te kijken wat het nou precies doet. De eerste 2 keren merkte ik niet veel bijzonders, ik heb het gesnoven en was toen 3 dagen wakker maar totaal geen rush of chill gevoel. Ik heb het ook proberen te roken, had er speciaal een methpijpje voor aangeschaft maar het lukte me niet om mooie dikke witte rookwalmen te creëren en had ook hier 0,0 gevoel van een rush. Naar mijn idee deed het helemaal niets. Als toevoeging, ik zat toen nog niet aan de lorazepam en lisdexamfetamine.

Nu toch nog is geprobeerd. Ik heb het oraal ingenomen, fijngemalen en gesnoven en later zilverfolie gekocht bij de supermarkt en het nogmaals proberen te roken. Nu heb ik een beetje door hoe je het moet roken van zilverfolie en krijg wat rookwalmpjes uit me longen na inhaleren, maar wederom echt totaal niet een gevoel zoals wordt beschreven over meth roken. Totaal 0,0 rush/high. Denk zelfs dat ik gewoon zou kunnen slapen.

Ik heb 3x heroïne gebruikt (gesnoven & gerookt) en vond dat 10x niks, werd er enkel ziek van. Wel heb ik basecoke gerookt (wietpijpje en as) en dit is voor mij het meest verslavende wat ik ooit heb ervaren, ik zou voor een balletje alles en iedereen verkopen zodra ik daar een hijs van neem. Die rush/high van een halve minuut is niet te omschrijven en het goddelijkste wat ik ooit heb gevoeld, voor mij reden om dat nooit meer te doen.

Nu vraag ik me dus af, omdat iedereen zegt dat methamfetamine vele malen potenter zou zijn als basecoke, de rush en high veel langer duren waarom ik er 0,0 van merk. Komt het door tolerantie door lisdexamfetamine? Lijkt me sterk want de eerste 2x slikte ik geen lisdexamfetamine en zat toen ook niet aan de pep/speed. Ik heb alle toedieningswijze behalve spuiten uitgeprobeerd en echt 0,0 effect. (Spuiten gaat me te ver en sla ik over). Alle 3 de keren methamfetamine van een andere dealer en qwa smaak wel allemaal hetzelfde qwa smaak (vies chemisch). Enige wat ik merk is eigenlijk hetzelfde als lisdexamfetamine of dexamfetamine.

Doe ik iets fout? Zijn de verhalen over methamfetamine dan complete bullshit? Nogmaals basecoke is echt 10000x verslavender dan de crystals die ik heb ingenomen. Snuifcoke vind ik maar saai, zie en voel er vrijwel niets van. Dat heb ik dus ook met methamfetamine en snap niet hoe dat kan.

Kan iemand zijn ervaring met crystal meth delen en me misschien uitleggen wat ik fout doe?
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat voor aansteker gebruik je?
B
BigvloeiLid
01-01-2024, 00:00
#3
Casrus zei:
Wat voor aansteker gebruik je?
Klik om te vergroten...
Cricket of BIG. Heb ik een andere nodig? Gasbrander ofzo?

Maakt dit veel uit voor het effect?
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bigvloei zei:
Cricket of BIG. Heb ik een andere nodig? Gasbrander ofzo?

Maakt dit veel uit voor het effect?
Klik om te vergroten...

Er zijn mensen bij die zweren bij een BIC, maar ikzelf heb de keren dat ik het rookte een torch/stormaansteker gebruikt.

BIC kan ik me niet herinneren. Bij andere stoffen (NEP) ging het met een torch wel veel sneller.
B
BigvloeiLid
01-01-2024, 00:00
#5
Casrus zei:
Er zijn mensen bij die zweren bij een BIC, maar ikzelf heb de keren dat ik het rookte een torch/stormaansteker gebruikt.

BIC kan ik me niet herinneren. Bij andere stoffen (NEP) ging het met een torch wel veel sneller.
Klik om te vergroten...
Thanks dat ga ik nog proberen dan. Heb vannacht gewoon kunnen slapen btw.

Raad je aan weer zo een glaspijpje te halen ipv zilverfolie?
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bigvloei zei:
Thanks dat ga ik nog proberen dan. Heb vannacht gewoon kunnen slapen btw.

Raad je aan weer zo een glaspijpje te halen ipv zilverfolie?
Klik om te vergroten...
Ja.

Glaspijpje is minder slecht voor je.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bigvloei zei:
wederom echt totaal niet een gevoel zoals wordt beschreven over meth roken.
Klik om te vergroten...
De meth in Nederland is racemisch (50/50 links- en rechtsdraaiende methamfetamine) (bron) maar de meth in de VS wordt geïsomeriseerd in grote laboratoria in Mexico (bron). Meth in de VS bestaat daardoor alleen uit de sterkere rechtsdraaiende variant, d(ex)-methamfetamine. Dus “meth” in de VS is echt iets anders dan “meth” hier. Daarom kun je niet zomaar afgaan op de verhalen uit de VS.

Dit verklaart denk ik waarom mensen in Nederland meth vaak toch een tikkeltje teleurstellend vinden.

@BelowTheFlow
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#8
OtherShore zei:
De meth in Nederland is racemisch (50/50 links- en rechtsdraaiende methamfetamine) (bron) maar de meth in de VS wordt geïsomeriseerd in grote laboratoria in Mexico (bron).
Klik om te vergroten...

Wil naar de VS!
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#9
OtherShore zei:
een tikkeltje teleurstellend
Klik om te vergroten...
Op basis van mijn beleving, is dit wat mij betreft bij voorbaat Het Understatement van het jaar 2024.
Congrats @OtherShore !

Meer inhoudelijk: zouden de op Psychonautwiki genoemde doseringen dan wellicht specifiek betrekking hebben op de (sterkere) rechtsdraaiende variant ?
DIMS geeft bij het testresultaat niet mee welke variant aangetroffen is.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#10
BelowTheFlow zei:
DIMS geeft bij het testresultaat niet mee welke variant aangetroffen is.
Klik om te vergroten...
In Nederland wordt in principe alleen de racemische variant aangetroffen. Onze Europese meth wordt geproduceerd volgens een ander proces.

BelowTheFlow zei:
zouden de op Psychonautwiki genoemde doseringen dan wellicht specifiek betrekking hebben op de (sterkere) rechtsdraaiende variant ?
Klik om te vergroten...
Het probleem is idd dat PsychonautWiki geen onderscheid maakt tussen d-methamfetamine en racemische methamfetamine. Het verschil is best groot en nu is het raden waar de doseringen betrekking op hebben. Aangezien de doseringen vrij laag zijn kan ik me voorstellen dat ze idd betrekking hebben op d-methamfetamine.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#11
OtherShore zei:
De meth in Nederland is racemisch (50/50 links- en rechtsdraaiende methamfetamine) (bron) maar de meth in de VS wordt geïsomeriseerd in grote laboratoria in Mexico (bron). Meth in de VS bestaat daardoor alleen uit de sterkere rechtsdraaiende variant, d(ex)-methamfetamine. Dus “meth” in de VS is echt iets anders dan “meth” hier. Daarom kun je niet zomaar afgaan op de verhalen uit de VS.

Dit verklaart denk ik waarom mensen in Nederland meth vaak toch een tikkeltje teleurstellend vinden.
Klik om te vergroten...
Nederlandse dosis dus verhogen, wellicht oraal op lege maag nemen, en wie weet dat het helpt om het samen met iets te nemen wat de opname bevordert (net zoals oraal THC opgelost in boter veel sneller werkt dan THC alleen)?

Voor mij was 80mg zelf een mooie en lange ervaring, Alleen door de kater achteraf zal ik het niet snel nog een keer nemen. Dat was echt een paar dagen goed uitrusten achteraf.

Heb het nu in mijn collectie voor meer dan een paar jaar en het komt niet eens meer in mij op om het nog een keer te nemen.

En voor de personen die gevoelig zijn voor verslaving en weinig zelfcontrole hebben: afblijven van dit spul! Dit is een hoog-verslavende substantie en zeker niet geschikt voor jullie.
B
BigvloeiLid
01-01-2024, 00:00
#12
Thanks voor alle info. Heb het op alle mogelijke manieren gebruikt maar kan geen enkel plezier ervan maken.

Het enige wat ik niet snap is waarom zowel amfetamine & methamfetamine op straat als racemisch wordt verkocht en niet gewoon de sterkere rechtsdraaiende variant dextro wordt geproduceerd. In de farmaceutische industrie begrijpen ze het wel en krijg je enkel dextroamfetamine.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Bigvloei zei:
Heey jongens (en meiden),

Na 3 maanden abstinent te zijn geweest van alle middelen (op mijn ADHD medicatie lisdexamfetamine & voorgeschreven lorazepam) heb ik een grammetje crystal meth bemachtigd. Dit is de derde keer dat ik methamfetamine een kans geef om te kijken wat het nou precies doet. De eerste 2 keren merkte ik niet veel bijzonders, ik heb het gesnoven en was toen 3 dagen wakker maar totaal geen rush of chill gevoel. Ik heb het ook proberen te roken, had er speciaal een methpijpje voor aangeschaft maar het lukte me niet om mooie dikke witte rookwalmen te creëren en had ook hier 0,0 gevoel van een rush. Naar mijn idee deed het helemaal niets. Als toevoeging, ik zat toen nog niet aan de lorazepam en lisdexamfetamine.

Nu toch nog is geprobeerd. Ik heb het oraal ingenomen, fijngemalen en gesnoven en later zilverfolie gekocht bij de supermarkt en het nogmaals proberen te roken. Nu heb ik een beetje door hoe je het moet roken van zilverfolie en krijg wat rookwalmpjes uit me longen na inhaleren, maar wederom echt totaal niet een gevoel zoals wordt beschreven over meth roken. Totaal 0,0 rush/high. Denk zelfs dat ik gewoon zou kunnen slapen.

Ik heb 3x heroïne gebruikt (gesnoven & gerookt) en vond dat 10x niks, werd er enkel ziek van. Wel heb ik basecoke gerookt (wietpijpje en as) en dit is voor mij het meest verslavende wat ik ooit heb ervaren, ik zou voor een balletje alles en iedereen verkopen zodra ik daar een hijs van neem. Die rush/high van een halve minuut is niet te omschrijven en het goddelijkste wat ik ooit heb gevoeld, voor mij reden om dat nooit meer te doen.

Nu vraag ik me dus af, omdat iedereen zegt dat methamfetamine vele malen potenter zou zijn als basecoke, de rush en high veel langer duren waarom ik er 0,0 van merk. Komt het door tolerantie door lisdexamfetamine? Lijkt me sterk want de eerste 2x slikte ik geen lisdexamfetamine en zat toen ook niet aan de pep/speed. Ik heb alle toedieningswijze behalve spuiten uitgeprobeerd en echt 0,0 effect. (Spuiten gaat me te ver en sla ik over). Alle 3 de keren methamfetamine van een andere dealer en qwa smaak wel allemaal hetzelfde qwa smaak (vies chemisch). Enige wat ik merk is eigenlijk hetzelfde als lisdexamfetamine of dexamfetamine.

Doe ik iets fout? Zijn de verhalen over methamfetamine dan complete bullshit? Nogmaals basecoke is echt 10000x verslavender dan de crystals die ik heb ingenomen. Snuifcoke vind ik maar saai, zie en voel er vrijwel niets van. Dat heb ik dus ook met methamfetamine en snap niet hoe dat kan.

Kan iemand zijn ervaring met crystal meth delen en me misschien uitleggen wat ik fout doe?
Klik om te vergroten...
Alsjeblieft, rook geen stimulerende drugs.

Dat maakt de drugs zoveel schadelijker en zoveel verslavender. Bovendien is het met meth ook nergens voor nodig. Je kan gewoon slikken of snuiven. Met die toedieningsmethode loop je veel minder gezondheidsrisico's (zoals COPD of overdosering), en het effect is vergelijkbaar.

De truc is voornamelijk om de dosis even goed af te wegen voordat je het neemt. Dat scheelt ook weer allerlei speculeren over wat je wel/niet hebt ingenomen en waarom dat wel/niet naar tevredenheid werkt(e).
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zal wel iets met beschikbaarheid aan grondstoffen en productie equipment te maken hebben. De drugslabs waar het spul van de dealer gemaakt wordt is nou niet je van het zegmaar.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bigvloei zei:
Het enige wat ik niet snap is waarom zowel amfetamine & methamfetamine op straat als racemisch wordt verkocht en niet gewoon de sterkere rechtsdraaiende variant dextro wordt geproduceerd. In de farmaceutische industrie begrijpen ze het wel en krijg je enkel dextroamfetamine.
Klik om te vergroten...
Dat wordt hierboven beweerd maar dat is niet per se het geval hoor.

Het is meer dat de chiraliteit niet getest wordt door testpunten. Dus het is lastig om er definitieve beweringen over te doen. Maar om even een voorbeeld te geven:

Ik heb hier een vonnis gevonden waarin heel waarschijnlijk wordt gemaakt dat er d-methamfetamine werd geproduceerd. Vanwege forumregels zal ik de details daarvan niet delen. Maar als je het wil checken dan kan je de volgende link checken:

Rechtspraak.nl - Zoeken in uitspraken

Zoeken in uitspraken
uitspraken.rechtspraak.nl

Mijn punt is dus dat hier ook gewoon d-methamfetamine geproduceerd wordt. Om dat te doen is een extra bewerkingsstap nodig, die vrij simpel uit te voeren is. Het gebeurt vast niet altijd. Maar gezien er op de productielocatie(s) wel de materialen worden gevonden om d-methamfetamine te maken, en er grote hoeveelheden methamfetamine worden gevonden (die niet op chiraliteit zijn getest) vind ik het aannemelijk om te denken dat er wel gewoon sprake is geweest van d-methamfetamine. In ieder geval in bovenstaande casus.
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bigvloei zei:
Het enige wat ik niet snap is waarom zowel amfetamine & methamfetamine op straat als racemisch wordt verkocht en niet gewoon de sterkere rechtsdraaiende variant dextro wordt geproduceerd. In de farmaceutische industrie begrijpen ze het wel en krijg je enkel dextroamfetamine.
Klik om te vergroten...
Meh...Dexamfetamine is leuk maar geeft toch lang niet zoveel plezier als racemisch. Persoonlijke ervaring en voorkeur uiteraard.

@Bigvloei , ik vind het maar een gevaarlijk spelletje wat je speelt. Ik ben zelf ook geen heilige en wil absoluut jou vrijheid respecteren maar misschien moet je het maar als een teken van boven, of binnen, whatever beschouwen, je erbij neerleggen en opzoek naar ander vermaak. Genoeg andere minder riskante stofjes in het universum toch?
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#17
Neo-Shulginist zei:
Dat wordt hierboven beweerd maar dat is niet per se het geval hoor.
Klik om te vergroten...
Ik verwees naar een bron van Jellinek waarin staat: “De methamfetamine die in Nederland aangeboden wordt, is altijd een combinatie van rechtsdraaiende en linksdraaiende amfetamine.” Er staat een bronvermelding bij, maar het is me niet helemaal duidelijk waar deze informatie vandaan komt. Meestal is Jellinek wel betrouwbaar, maar wellicht is het toch niet waar… Misschien kun je in Nederland zowel racemische als dex methamfetamine tegenkomen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
Neo-Shulginist zei:
Ja ik denk dat die bron wat verouderd is en zich ook op verouderde berichten beroept. Rond 2019 ging een aantal meth labs zich vestigen in Nederland. Daardoor veranderde de beschikbaarheid enorm, waardoor de prijs ook flink zakte.
De rechtszaken over methamfetamine productie zijn ook van na die tijd.
Klik om te vergroten...
Zie ook:

www.vice.com

Dutch and Mexican Gangs Are Teaming Up to Sell High-End Meth to Asia

A VICE investigation reveals that meth shards "the size of your arm" are the latest product of the globalized drug trade.
www.vice.com www.vice.com
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#19
Neo-Shulginist zei:
Ik heb hier een vonnis gevonden waarin heel waarschijnlijk wordt gemaakt dat er d-methamfetamine werd geproduceerd. Vanwege forumregels zal ik de details daarvan niet delen. Maar als je het wil checken dan kan je de volgende link checken:

Rechtspraak.nl - Zoeken in uitspraken

Zoeken in uitspraken
uitspraken.rechtspraak.nl
Klik om te vergroten...
Ontzettend boeiend dit trouwens, hoe zo'n proces precies gaat en werkt,nooit eerder zoiets gelezen. Dank 🙂
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
OtherShore zei:
Ik verwees naar een bron van Jellinek waarin staat: “De methamfetamine die in Nederland aangeboden wordt, is altijd een combinatie van rechtsdraaiende en linksdraaiende amfetamine.” Er staat een bronvermelding bij, maar het is me niet helemaal duidelijk waar deze informatie vandaan komt. Meestal is Jellinek wel betrouwbaar, maar wellicht is het toch niet waar… Misschien kun je in Nederland zowel racemische als dex methamfetamine tegenkomen.
Klik om te vergroten...
Ja ik denk dat die bron wat verouderd is en zich ook op verouderde berichten beroept. Rond 2019 ging een aantal meth labs zich vestigen in Nederland. Daardoor veranderde de beschikbaarheid enorm, waardoor de prijs ook flink zakte.
De rechtszaken over methamfetamine productie zijn ook van na die tijd.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."