#1
Erg mooi, inleefbaar verslag. Ik weet er niet veel meer over te zeggen, maar het doet me goed dat het jou zo'n goed doet. ![:)]()
J0rrit zei:Is er een wezenlijk verschil in effect tussen peyote en san pedro?
Gr,
hodgepodge zei:Heb ook wel eens Peyote genomen en dat wat ook een zinvolle en mooie trip.
Wat is nou de meerwaarde van zo'n Sjamaan? Mij lijkt de setting zoals ik hem wil een stuk ontspannender. En in plaats van al dat geang heb ik liever gewone muziek. En zoals al eerder gevraagt is, hoe lang duurde het allemaal bij elkaar, dus de trip en ook de voorbereidingen. 3 uur in zo'n zwethok lijkt me niet echt relaxed.
De eerste keer dat ik Ayahuasca deed ging ik alleen naar een ceremonie omdat ik dan een tripsitter had. Ik had toen ook nog niet zoveel met sjamanen ofzo. Maar nu, stuk of 8 ceremonies later heb ik zeker gemerkt hoeveel kracht deze mensen hebben. Zij zijn zo verbonden met het middel dat ze ook jou trip kunnen sturen en je zo kunnen helpen. Ik heb bijvoorbeeld eens gehad dat ik een uur of 3-4 aan het proberen was om te kotsen, het kwam er maar niet uit. Op een gegeven moment komt de sjamaan naar me toe en houd hij m'n voeten vast. Op dat moment voel ik vanuit mijn tenen echt energie tintels naar boven lopen tot het bij mijn gezicht aankomt. Daar aangekomen kwam het eruit in de vorm van tranen, ik heb toen keihard lopen janken en daarna hoefde ik niet meer te kotsen. Dit is maar een klein voorbeeld, je zou dit gewoon eens mee moeten maken. Zelf zien/ervaren/voelen is geloven. Het lijkt mij in ieder geval moeilijk om aan te nemen als je het niet hebt meegemaakt. Ik had het een jaar geleden niet gelooft in ieder geval :P
Uit eigen ervaring merk ik ook dat in een ceremonie ik vaak veel dieper ga dan als ik thuis trip. Ook al heb ik mijn intenties, in zo'n ceremonie is heel de sfeer zo gericht en dan gaat het gewoon meer automatisch denk ik.
ErnstJünger zei:Als ik het zo lees lijkt je sjamaan eerder boeddhistisch (gezien de chakra-uitleg, het belang van seksuele onthouding,...) geïnspireerd. Soit.
Chakra uitleg was bij een andere sjamaan, en sexuele onthouding komt wel bij meer culturen voor dan het boedhisme natuurlijk. De sjamaan stopte gewoon met elke vorm van genot eigenlijk om zo zo diep mogelijk contact te maken met de Peyote.
Ik ervaar soortgelijke emotionele bevrijding viermaal jaarlijks op MDMA of tussendoor op 4-FMP, die werken bij mij zo empathisch diep dat ik er veel energie uithaal om nadien beter te beginnen.
Ik ben natuurlijk benieuwd in hoeverre een Ayahuasca- of Peyote-sessie daarvan verschilt.
Ik kan je alvast vertellen dat het enorm verschilt. Ik heb vroeger ook wel eens dat ik na de mdma vrolijker was. Alsof je weer even ziet hoe het ook kan ofzo. Maar Ayahuasca, peyote of andere planten gaan zoveel verder dan dat. Zoveel dieper, dat is echt niet te vergelijken met middelen zoals mdma of 4fmp. Je merkt het zelf nog wel!
Er is uiteindelijk maareen miniem verschil tussen natuurlijke mescaline en synthetische mescaline. Het zijn alvast niet die missende alkaloïden die het gebruik gevaarlijk maken.
Psilocybine kan tenslotte ook in pilvorm geleverd worden.
Tussen san pedro en synthetische mescaline zit niet veel verschil toch merk je hem zeker wel. Het is ook moeilijk uit te leggen, ik zal niet mensen veroordelen ofzo die voor de chemische middelen gaan. Met bijvoorbeeld LSD kan je echt wel diep gaan en dingen in je leven oplossen als je die intentie hebt. Voor mij echter na een jaar intens gebruik van chemische tripmiddelen haal ik er gewoon niks meer uit. Maar met de planten daarin tegen blijft dit doorgaan, ik blijf maar lessen ontvangen. Met LSD is dat nu helaas gestopt, dus ja waarom zou je er dan nog verder mee gaan experimenteren. Voor mij is het wel genoeg, dus dit is gewoon een persoonlijk iets. Maar tussen peyote en synthetische mescaline verschilt wel weer veel meer, de peyote heeft nog veel meer alkaloïden die de trip beïnvloeden.
Kan je meer zeggen over de peyote-bereiding? Ik lees her en der dat de smaak van peyote afgrijselijk bitter is, zo erg dat je begint te kokhalzen nog voor je het binnen hebt.
Jij had daar blijkbaar geen last van.
Wij kregen elke keer een lepeltje met gedroogde peyote. De smaak viel erg mee, alleen de textuur was vies soort zand ofzo. Maar met een slok water was het meteen weg. San pedro drap die ik vorige keer ophad was vele malen viezer. Ik denk dus dat gedroogd opeten een hele goede manier is.
Hoe lang heeft de ceremonie resp. de mescaline eigenlijk geduurd?
de zweethut was van 21:00 tot 24:00 ongeveer, de peyote ceremonie volgde daarna. Die was om een uur of 1-2 'smiddags afgerond gok ik. Maar de trip duurde nog wel heel de dag voort, wel subtiel maar voelde me zeker anders.

maar wat een onwijs mooi report!!"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."