Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPeyote - De bevrijding

Peyote - De bevrijding

33 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
h
henkie84Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Erg mooi, inleefbaar verslag. Ik weet er niet veel meer over te zeggen, maar het doet me goed dat het jou zo'n goed doet. :)
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#2
Is er een wezenlijk verschil in effect tussen peyote en san pedro?

Gr,
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#3
J0rrit zei:
Is er een wezenlijk verschil in effect tussen peyote en san pedro?

Gr,
Klik om te vergroten...

Ja, in Peyote zitten veel meer werkzame alkaloiden dan San Pedro. Dus ja het is zeker een verschil, Peyote komt ook wat 'zwaarder' over dan San Pedro. Zelf kan ik er nog geen duidelijke vergelijking van maken omdat ik vorige keer heel veel san pedro genomen had en nu maar een klein beetje (in verhouding) Peyote.
u
underworldLid
01-01-2024, 00:00
#4
haha ik snap je beschrijving nu helemaal man, toen je het op msn aan het uitleggen was eerst was je nog een beetje vaag volgens mij :wink:
E
ErnstJüngerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wauw! :hearteyes:
Dit trip report is niet alleen goed geschreven, hoe roept daarnaast ook enkele belangrijke thema's op.

Persoonlijk ben ik niet zo gewonnen voor het esotherisch, zweverige, en bekijk die zaken eerder biologisch-wetenschappelijk, maar uit alles blijkt dat deze trip en deze benadering je echt geholpen heeft en dan is tenslotte het allerbelangrijkste boven elk theoretisch geneuzel.

Als ik het zo lees lijkt je sjamaan eerder boeddhistisch (gezien de chakra-uitleg, het belang van seksuele onthouding,...) geïnspireerd. Soit.

Ik kan me hier zo goed in herkennen: het recreatief verkennen van drugs-grenzen dat potentieel dwangmatig kan inwerken.
Er is natuurlijk niets mis mee recreatief drugsgebruik - drugsgeïnduceerde euforie kan ook heel bevrijdend werken - zolang het niet compulsief of escapistisch is natuurlijk.
Ik ervaar soortgelijke emotionele bevrijding viermaal jaarlijks op MDMA of tussendoor op 4-FMP, die werken bij mij zo empathisch diep dat ik er veel energie uithaal om nadien beter te beginnen.
Ik ben natuurlijk benieuwd in hoeverre een Ayahuasca- of Peyote-sessie daarvan verschilt.

Vind je die tweedeling tussen natuurlijke en chemische middelen niet artificeel?
Tenslotte is er op moleculair niveau geen onderscheid tussen te maken.
Wat dan met DMT? Je kan moeilijk zo'n Mimosa Hostilis-schors gaan verorberen he.
Er is uiteindelijk maareen miniem verschil tussen natuurlijke mescaline en synthetische mescaline. Het zijn alvast niet die missende alkaloïden die het gebruik gevaarlijk maken.
Psilocybine kan tenslotte ook in pilvorm geleverd worden.

Kan je meer zeggen over de peyote-bereiding? Ik lees her en der dat de smaak van peyote afgrijselijk bitter is, zo erg dat je begint te kokhalzen nog voor je het binnen hebt.
Jij had daar blijkbaar geen last van.

Hoe lang heeft de ceremonie resp. de mescaline eigenlijk geduurd?

Ik vind het nog steeds een vreemd idee om met 30 wildvreemden zulke diepgaande emotionele ervaringen te delen, maar goed, je hebt me overtuigd dat het wel degelijk kan zonder storend te zijn.

Deze peyote-ervaring lijkt me een voorbeeld van verstandig en gericht druggebruik om er zelf beter van te worden! Nice!
h
hodgepodgeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Prachtig tripreport!

Heb ook wel eens Peyote genomen en dat wat ook een zinvolle en mooie trip.

Wat is nou de meerwaarde van zo'n Sjamaan? Mij lijkt de setting zoals ik hem wil een stuk ontspannender. En in plaats van al dat geang heb ik liever gewone muziek. En zoals al eerder gevraagt is, hoe lang duurde het allemaal bij elkaar, dus de trip en ook de voorbereidingen. 3 uur in zo'n zwethok lijkt me niet echt relaxed.
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#7
Prachtig report! Het is leuk eens een ervaring van peyote te lezen, zeker de jouwe, ik vind het prachtig hoe je er nu mee omgaat en hoe je zo verder ontwikkelt! Ik hoop ooit ook eens te kunnen deelnemen aan zo'n sessies, lijkt me heel bevrijdend! Maar voorlopig wat rustig aan doen, er is niet echt plaats nu voor zon sessie..

Ik vond het geweldig om te lezen, ben ook benieuwd naar de antwoorden op de vragen die
hierboven gesteld zijn.

Peace!
Argulas
J
JamesStJamesLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat een mooi report :)
Ik kan me er erg goed in inleven. Ik ben lang geleden ook eens op zo'n zweethut ceremonie geweest, alleen zonder drugs toen. Dit lijkt me echt een fantastische ervaring
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#9
hodgepodge zei:
Heb ook wel eens Peyote genomen en dat wat ook een zinvolle en mooie trip.

Wat is nou de meerwaarde van zo'n Sjamaan? Mij lijkt de setting zoals ik hem wil een stuk ontspannender. En in plaats van al dat geang heb ik liever gewone muziek. En zoals al eerder gevraagt is, hoe lang duurde het allemaal bij elkaar, dus de trip en ook de voorbereidingen. 3 uur in zo'n zwethok lijkt me niet echt relaxed.
De eerste keer dat ik Ayahuasca deed ging ik alleen naar een ceremonie omdat ik dan een tripsitter had. Ik had toen ook nog niet zoveel met sjamanen ofzo. Maar nu, stuk of 8 ceremonies later heb ik zeker gemerkt hoeveel kracht deze mensen hebben. Zij zijn zo verbonden met het middel dat ze ook jou trip kunnen sturen en je zo kunnen helpen. Ik heb bijvoorbeeld eens gehad dat ik een uur of 3-4 aan het proberen was om te kotsen, het kwam er maar niet uit. Op een gegeven moment komt de sjamaan naar me toe en houd hij m'n voeten vast. Op dat moment voel ik vanuit mijn tenen echt energie tintels naar boven lopen tot het bij mijn gezicht aankomt. Daar aangekomen kwam het eruit in de vorm van tranen, ik heb toen keihard lopen janken en daarna hoefde ik niet meer te kotsen. Dit is maar een klein voorbeeld, je zou dit gewoon eens mee moeten maken. Zelf zien/ervaren/voelen is geloven. Het lijkt mij in ieder geval moeilijk om aan te nemen als je het niet hebt meegemaakt. Ik had het een jaar geleden niet gelooft in ieder geval :P

Uit eigen ervaring merk ik ook dat in een ceremonie ik vaak veel dieper ga dan als ik thuis trip. Ook al heb ik mijn intenties, in zo'n ceremonie is heel de sfeer zo gericht en dan gaat het gewoon meer automatisch denk ik.
Klik om te vergroten...


ErnstJünger zei:
Als ik het zo lees lijkt je sjamaan eerder boeddhistisch (gezien de chakra-uitleg, het belang van seksuele onthouding,...) geïnspireerd. Soit.
Chakra uitleg was bij een andere sjamaan, en sexuele onthouding komt wel bij meer culturen voor dan het boedhisme natuurlijk. De sjamaan stopte gewoon met elke vorm van genot eigenlijk om zo zo diep mogelijk contact te maken met de Peyote.


Ik ervaar soortgelijke emotionele bevrijding viermaal jaarlijks op MDMA of tussendoor op 4-FMP, die werken bij mij zo empathisch diep dat ik er veel energie uithaal om nadien beter te beginnen.
Ik ben natuurlijk benieuwd in hoeverre een Ayahuasca- of Peyote-sessie daarvan verschilt.
Ik kan je alvast vertellen dat het enorm verschilt. Ik heb vroeger ook wel eens dat ik na de mdma vrolijker was. Alsof je weer even ziet hoe het ook kan ofzo. Maar Ayahuasca, peyote of andere planten gaan zoveel verder dan dat. Zoveel dieper, dat is echt niet te vergelijken met middelen zoals mdma of 4fmp. Je merkt het zelf nog wel! :wink:

Er is uiteindelijk maareen miniem verschil tussen natuurlijke mescaline en synthetische mescaline. Het zijn alvast niet die missende alkaloïden die het gebruik gevaarlijk maken.
Psilocybine kan tenslotte ook in pilvorm geleverd worden.
Tussen san pedro en synthetische mescaline zit niet veel verschil toch merk je hem zeker wel. Het is ook moeilijk uit te leggen, ik zal niet mensen veroordelen ofzo die voor de chemische middelen gaan. Met bijvoorbeeld LSD kan je echt wel diep gaan en dingen in je leven oplossen als je die intentie hebt. Voor mij echter na een jaar intens gebruik van chemische tripmiddelen haal ik er gewoon niks meer uit. Maar met de planten daarin tegen blijft dit doorgaan, ik blijf maar lessen ontvangen. Met LSD is dat nu helaas gestopt, dus ja waarom zou je er dan nog verder mee gaan experimenteren. Voor mij is het wel genoeg, dus dit is gewoon een persoonlijk iets. Maar tussen peyote en synthetische mescaline verschilt wel weer veel meer, de peyote heeft nog veel meer alkaloïden die de trip beïnvloeden.

Kan je meer zeggen over de peyote-bereiding? Ik lees her en der dat de smaak van peyote afgrijselijk bitter is, zo erg dat je begint te kokhalzen nog voor je het binnen hebt.
Jij had daar blijkbaar geen last van.
Wij kregen elke keer een lepeltje met gedroogde peyote. De smaak viel erg mee, alleen de textuur was vies soort zand ofzo. Maar met een slok water was het meteen weg. San pedro drap die ik vorige keer ophad was vele malen viezer. Ik denk dus dat gedroogd opeten een hele goede manier is.

Hoe lang heeft de ceremonie resp. de mescaline eigenlijk geduurd?
de zweethut was van 21:00 tot 24:00 ongeveer, de peyote ceremonie volgde daarna. Die was om een uur of 1-2 'smiddags afgerond gok ik. Maar de trip duurde nog wel heel de dag voort, wel subtiel maar voelde me zeker anders.
Klik om te vergroten...
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#10
ik vind 'm echt geweldig, genoten :stoned:
goed van u maat!
C
CekoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb ook erg genoten. Vooral leuk dat je ook heel goed beschreef hoe zo'n sessie nou in elkaar zit en alles eromheen.

Goed dat je het zoveel goeds met je gedaan heeft! :)
J
JH5L7H7B356LKGLid
01-01-2024, 00:00
#12
Na een doodnormale dag moe thuis gekomen,
Vervolgens dit verhaal gelezen, waarvan de titel me erg aansprak.
En dan veranderd heel je gemoedstoestand!

Van een ''totaal geen leven'' blik
Naar een ''vrolijke'' blik, nee grijns :grin:

Dit verhaal doet me, (zoals iedereen hier) goed!
:wave:
r
rastaioLid
01-01-2024, 00:00
#13
HOI WAAR HEB JIJ DIE CEREMONIE GEDAAN ZOU DAT OOK GRAAG WILLEN GR RAS
Z
ZoekendezoekerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Beetje aan de late kant :stoned: maar wat een onwijs mooi report!!
Bijzonder dat je zulke blokkades kunt oplossen met behulp van zoiets plantaardigs...
We tenden te vergeten wat voor moois de aarde vanuit haarzelf heeft te bieden in een leven.

Nice work :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."