Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums[TvdM juli '09]Drie zegels en een compleet ander mens

[TvdM juli '09]Drie zegels en een compleet ander mens

81 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#1
Datum: zaterdag 11 juli 2009
Lokatie: thuis, in de badkamer, voor de spiegel
Drug: lsd
Hoeveelheid: 3 zegels, ik denk in totaal ongeveer 300 mics (1 shiva en 2 met iets van een "Galileo-achtig" design, ben de naam even vergeten)
Wie: Ik was gedurende de trip samen met Tyler, Rambo en de gezusters M&S, maar het moment uit de trip wat ik ga beschrijven was even alleen met "me, myself and I"....

Ik heb dit verhaal eigenlijk net al in het subforum speed geplaatst, maar toen ik klaar was met schrijven vond ik het eigenlijk toch ook wel een beetje "tripreport-waardig" en omdat het tevens zo'n belangrijke ommekeer in mijn huidige leven betekent, heb ik het dus ook nog maar even hier tussen gezet:

Vorige week zaterdag heb ik zo'n beetje de meest intense lsdtrip beleefd, die ik tot nu toe ooit in mijn leven heb gehad. Ontzettend veel interessante inzichten en heftige visuals gehad, maar hoofdzakelijk bestond de trip toch vooral uit 1 grote confrontatie met mezelf en dan betrof het met name vooral "ik vs mijn speedgebruik". Het was van te voren een beetje mijn doel geweest om deze keer wat "dieper" te gaan dan ik normaal gesproken doe, vandaar dat ik in totaal uiteindelijk op drie hele zegels zat (niet allemaal tegelijk genomen, maar ik denk dat ik zo om de 2,5 uur een zegel genomen heb).

Vanaf eind november vorig jaar was ik weer flink bezig mezelf de vernieling in te helpen met de baggertroep, die in de volksmond ook wel "speed" heet. Na eerder eerst uit een hardnekkige speedverslaving te zijn gekomen en daarna ruim een jaar eigenlijk nog maar heel sporadisch gebruikt te hebben, kwam ik plots tot de conclusie "dat ik toch echt veel beter functioneer" met "gewoon" dagelijks wat speed in mijn lijf en dus was ik maar weer begonnen met iedere dag een heel klein beetje "zelfmedicatie". Dat ging een poosje eigenlijk heel lekker, maar de laatste paar maanden begonnen toch de negatieve effecten van dit "overdoseren" weer een beetje de overhand te krijgen. Met name mijn uiterlijk kreeg het steeds zwaarder te verduren en ik merkte dat ik hier ook steeds meer commentaar over begon te krijgen uit mijn omgeving ("Gaat het wel goed met je?" "Eet/slaap je wel goed?" "Zit je weer aan de speed?"). Inmiddels had ik zelf ook wel door dat het echt niet goed meer ging zo en had ik via mijn huisarts een doorverwijzing naar het Mentrum geregeld, zodat ik nu dan eindelijk eens op ADD getest ga worden. Maar goed, daar is het druk en dus sta ik nog steeds op een wachtlijst voordat ik op de intake kan verschijnen.
Ondertussen nam ik dus wel nog steeds mijn dagelijkse dosis illegale (dex)amfetamine, want "ik functioneer immers niet zonder" :rolleyes: . Tot grote bezorgdheid en ongenoegen van mijn lief, want wij besloten in diezelfde periode ook dat ik maar eens moest gaan stoppen met de pil, want we zitten er al een hele poos aan te denken om aan ons eerste kindje te gaan beginnen en over een half jaar word ik alweer 30 en dus begint de tijd - qua mijn vruchtbaarheid - wel een heel klein beetje te dringen. Of ik dus ALSJEBLIEEEEEFT even weer een keertje wilde kappen met die kutpep - en terecht ook natuurlijk - maar dat deed ik dus niet...

Totdat ik vorige week zaterdag eindelijk en gelukkig toch het licht zag! :wave: Ik heb mezelf dus - al zwaar trippende - even letterlijk een dikke, vette spiegel voorgehouden en dat verlepte, oude wijf wat ik toen zag, WIL IK ZO GRAAG ECHT NIET (MEER) ZIJN!!! In werkelijkheid valt het gelukkig allemaal nog wel mee, maar jullie kennen ook vast allemaal nog wel die antirookcampagne van dat mooie, sprankelende meisje met die peuk in haar mond en die dan plotseling in 1x verandert in een rochelend oud wijf... Toen ik zo trippend en denkend aan mezelf even in de spiegel keek, zag ik dus net zo'n effect bij mezelf en dat was behoorlijk shockerend!

Ik had datzelfde weekend nog 2 gr verse dex voor mezelf ingeslagen, maar ik heb het de volgende dag (ik tripte toen nog steeds) door mijn lief door de plee laten spoelen. Ik kon dat zelf nog even niet over mijn hart verkrijgen, hoewel ik wel wist dat dit echt de beste keuze was, dus vandaar dat ik hem vroeg om het te doen. Hij deed dat uiteraard met alle liefde, terwijl ik op dat moment, al toekijkend, echt verschrikkelijk begon te janken. Ik had in tijden niet zo ontzettend gehuild en het heeft zeker ook nog een uur aangehouden. Daarna was ik letterlijk helemaal doorweekt van zweet en tranen, totaal uitgeput en compleet op. Ik heb vervolgens 18 uur nonstop geslapen en toen ik weer wakker werd, voelde ik me als herboren en een compleet ander mens. We zijn nu ruim negen dagen verder en nog steeds heb ik iedere dag zo'n "bevrijd" gevoel. Ik hoef - geloof ik - echt geen speed meer en heb er ook totaal geen behoefte aan gehad de afgelopen week! :wave:

Ik zal waarschijnlijk heus nog wel eens, op een lekker goed ouderwets stampfeestje, recreatief wat pep (en/of mdma gebruiken), maar dat belachelijke gedoe met die "zelfmedicatie" iedere dag ben ik klaar mee! Mijn intake bij Mentrum laat ik wel gewoon doorgaan, maar ik wil sowieso eerst zwanger zijn en een kindje krijgen, wil evt pas daarna misschien dan ooit nog eens aan de ritalin of dexedrine beginnen, maar dat zie ik dan wel weer...

Yeeeeeeeeh!!! :wave: Misschien niet helemaal een waardig tripreportje, maar dit wilde ik toch gewoon even zo met jullie delen... :P
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Drie zegels en een compleet ander mens

sterkte (:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Drie zegels en een compleet ander mens

bier zei:
sterkte (:
Klik om te vergroten...

Dank voor je begrip, maar sterkte hoef je me niet te wensen, want ik voel me dus zooooo goed de laatste 10 dg! :wave:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Drie zegels en een compleet ander mens

Wow, omg laura :openmouth: :openmouth:! Goed zo!!
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Drie zegels en een compleet ander mens

Gooi alles er maar uit ... maakt niets uit, zolang je maar voorruit gaat.

Bonie
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Drie zegels en een compleet ander mens

Nogmaals heel veel bewondering voor de beslissing die je hebt genomen.
LSD blijft daarom toch iets heel moois :)
p
paddosoftyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Drie zegels en een compleet ander mens

hoi, wat goed dat je dat inzicht heb gekregen nu ff volhouden en genieten van je leven.
hoop dat je gauw een klaintje krijg groetjes
w
wcpapierLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Drie zegels en een compleet ander mens

Bizar dat je door de lsd zo'n sterk inzicht hebt gekregen op je gebruik van speed.
Ik ben zelf op het moment aan het afbouwen van dextro amfetamine (apotheek) omdat ik na 4 maanden er toch een redelijke grote tolerantie voor heb opgebouwd.

ik adviseer je zelf om gewoon naar therapie te gaan als je echt ADD hebt, dex is maar een tijdelijke oplossing, en als je het op je eigen kracht kan is het natuurlijk echt veel beter.

Goed dat je er zo'n positieve ervaring aan over hebt gehouden :)
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: Drie zegels en een compleet ander mens

Afbouwen .... das een slecht voorruit zicht.
Neem je dan een speciaal dieet of een ander middel ?

:confused:
T
T-menLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: Drie zegels en een compleet ander mens

Respect...! +1
s
seraphiniaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: Drie zegels en een compleet ander mens

Hoi Marla,

goed van je dat je gestopt bent met die shit.
Je wilt een kind krijgen en bent 30 jaar. Hoe komt het dat je aan die shit zit?
Ik hoef geen verhaal, maar ga hulp zoeken. Je stopt met speed omdat dit 'tot je kwam' in een lsd trip. Heb je drugs nodig om dit voor je te spellen?

Dat je uiterlijk naar de klote gaat kan het kindje wat je in je buik wilt hebben worst wezen.

Het feit dat je het licht hebt gezien betekent niet dat het allemaal goed en voorbij is. Het moeilijke deel moet nog komen. Sta hier nog even goed bij stil voordat je in je onoplettendheid toch rare dingen gaat doen.

Ga sporten, eet gezond, doe ook rustig aan met andere drugs. Denk aan je kindje voor motivatie en betrek je partner wat meer bij je 'gevecht tegen drugs'.

je bent fucking moderator op een drugsforum, ik adviseer je wat anders leuks te zoeken, hoe moeilijk dat ook is.
K
Kees KlapkaakLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: Drie zegels en een compleet ander mens

Ik heb naast al mijn andere apartheden ook ADD..
Ik heb iedere dag zowat wel de behoefte om iets verslavends te doen

Iedere dag een uurtje sporten is het allerbeste medicijn tegen de drang om iets bedwelmends, trippends, oppeppends te nemen en ook tegen het roken overigens wat ik ook al lang niet meer doe.

Contacten die je hebt met die-hard junkies te laten doodbloeden ook..

Succes Marla met het volhouden!

300mics is een aardig dosis trouwens..
v
verneukeratiefLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: Drie zegels en een compleet ander mens

Ten eerste snap ik niet dat je een lsd-trip nodig hebt om in te zien dat je een probleem met speed hebt. Daarnaast vind ik je wat vijandige reactie op de post van seraphinia ronduit vreemd, alsof hij/zij een gevoelige snaar geraakt heeft.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: Drie zegels en een compleet ander mens

seraphinia zei:
Hoi Marla,

goed van je dat je gestopt bent met die shit.
Je wilt een kind krijgen en bent 30 jaar. Hoe komt het dat je aan die shit zit?
Ik hoef geen verhaal, maar ga hulp zoeken. Je stopt met speed omdat dit 'tot je kwam' in een lsd trip. Heb je drugs nodig om dit voor je te spellen?

Dat je uiterlijk naar de klote gaat kan het kindje wat je in je buik wilt hebben worst wezen.

Het feit dat je het licht hebt gezien betekent niet dat het allemaal goed en voorbij is. Het moeilijke deel moet nog komen. Sta hier nog even goed bij stil voordat je in je onoplettendheid toch rare dingen gaat doen.

Ga sporten, eet gezond, doe ook rustig aan met andere drugs. Denk aan je kindje voor motivatie en betrek je partner wat meer bij je 'gevecht tegen drugs'.

je bent fucking moderator op een drugsforum, ik adviseer je wat anders leuks te zoeken, hoe moeilijk dat ook is.
Klik om te vergroten...

Je hoeft geen verhaal, dan hoef je mij ook geen vragen te stellen en de les te lezen, want je kent mijn situatie niet, dus je kan ook nergens over oordelen.

Ja, ik ben "f*cking" moderator op een drugsforum, ik vind het belangrijk dat jonge mensen goede voorlichting kunnen vinden over drugs en daar (anoniem) vragen over kunnen stellen. Verder wil ik in de verslavingszorg gaan werken als ik mijn opleiding heb afgerond, dus mijn werk als moderator op DF staat evt ook nog leuk op mijn cv. Ervaringsdeskundigen zijn vaak de beste hulpverleners, wist je dat?

Ik adviseer je een beetje in iemands berichtengeschiedenis in te lezen, voordat je gelijk klakkeloos je commentaar levert, hoe moeilijk dat ook is!
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: Drie zegels en een compleet ander mens

Ik denk dat je reactie misschien iets anders was geweest als je had gedaan wat ik dacht, en Marla schreef....

Marla Singer zei:
Ik adviseer je een beetje in iemands berichtengeschiedenis in te lezen, voordat je gelijk klakkeloos je commentaar levert, hoe moeilijk dat ook is!
Klik om te vergroten...
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: Drie zegels en een compleet ander mens

Nog steeds heel goed! Het regent buiten de pleuris, maar bij mij schijnt de zon! :wink: :)
s
seraphiniaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: Drie zegels en een compleet ander mens

Je hoeft geen verhaal, dan hoef je mij ook geen vragen te stellen en de les te lezen, want je kent mijn situatie niet, dus je kan ook nergens over oordelen.


Ja, ik ben "f*cking" moderator op een drugsforum, ik vind het belangrijk dat jonge mensen goede voorlichting kunnen vinden over drugs en daar (anoniem) vragen over kunnen stellen. Verder wil ik in de verslavingszorg gaan werken als ik mijn opleiding heb afgerond, dus mijn werk als moderator op DF staat evt ook nog leuk op mijn cv. Ervaringsdeskundigen zijn vaak de beste hulpverleners, wist je dat?

Ik adviseer je een beetje in iemands berichtengeschiedenis in te lezen, voordat je gelijk klakkeloos je commentaar levert, hoe moeilijk dat ook is!
Klik om te vergroten...

Het is goed en nobel van je de jeugd hier te helpen en voor te lichten op gebied van drugs echt waar. Maar dit betekent dat je toch een aantal uur per week extra denkt aan drugs. Vergeet niet dat JIJ nu belangrijk bent , jouw leven. Voorlichting is er genoeg op het internet.
Ervaringsdeskundigen zijn vaak de beste hulpverleners, wist je dat? Ja, dat wist ik. Ervaring heb je genoeg, nu jezelf de hulp verlenen. Maar dat doe je geloof ik al goed.

Sterkte, en je hebt het wel nodig, naief om te denken van niet. Positief denken is nodig, maar houd jezelf neit voor de gek.

Ik heb gewoon graag dat je niet bij de de grote groep terugvallers gaat horen, dat is het enige.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: Drie zegels en een compleet ander mens

verneukeratief zei:
Ten eerste snap ik niet dat je een lsd-trip nodig hebt om in te zien dat je een probleem met speed hebt. Daarnaast vind ik je wat vijandige reactie op de post van seraphinia ronduit vreemd, alsof hij/zij een gevoelige snaar geraakt heeft.
Klik om te vergroten...

Wie de bal kaatst.... Als iemand mij vijandig aanspreekt, dan kan diegene dat ook terug verwachten toch? Verder heb jij mijn reportje niet goed gelezen/begrepen, want ik heb ook geschreven dat ik eerder al bij Mentrum heb aangeklopt en die trip heeft mij dus niet doen inzien dat ik een speedprobleem heb/had, want dat weet ik al jaren!

@ seraphinia: ik weet idd dondersgoed waar(voor) ik sta, gelukkig!! Op df rondhangen en moderaten triggert mijn gevoelens niet, want ik HOEF dus niet meer. Gisteravond nog een vriend over de vloer gehad die zelf ook speed gebruikt. Hij deed het - na eerst mijn toestemming gevraagd te hebben - in mijn bijzijn en het deed me weinig. Ik was eigenlijk wel gewoon blij, dat ik zelf dus niet zo nodig hoefde..!
:)
P
PhyxLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: Drie zegels en een compleet ander mens

No problems. :) vooral doen! :P

Als jij er vertrouwen in hebt dan heb ik dat ook!

Ik hoop dat het een gezond en leuk kind wordt.
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#20
Re: Drie zegels en een compleet ander mens

Marla Singer zei:
Dank voor je begrip, maar sterkte hoef je me niet te wensen, want ik voel me dus zooooo goed de laatste 10 dg! :wave:
Klik om te vergroten...

haha ok, hoe gaat het nu met je? (:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."