Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAtlantis truffels: eerste keer solotrippen

Atlantis truffels: eerste keer solotrippen

31 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
P
Peppi en CokiLid
01-01-2024, 00:00
#1
Leuk reportje! Klinkt als een erg mooie en fijne ervaring (op de misselijkheid na dan). Vrienden van mij hadden mij aangeboden om morgen ook truffels te gaan doen en had dat aanbod afgeslagen (of zou anders wellicht tripsitter worden), maar na het lezen van dit ben ik toch wel heel erg aan het twijfelen nu :P
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Thanks!

Hoe vond je het om alleen te zijn? Heb je nog behoefte aan sociaal contact gehad tijdens de trip?
Klik om te vergroten...

Ah nee, dat ben ik vergeten te beschrijven in mijn report inderdaad (ik wist dat ik iets zou vergeten). :grin: Er is geen moment geweest dat ik veel behoefte had aan sociaal contact, ik heb het niet echt gemist. Op een bepaald moment tijdens de trip dacht ik letterlijk: dit kan echt prima alleen. Alleen tijdens de uitwerking, toen ik weer wat nuchterder begon te worden, dacht ik even dat het wel gezellig geweest was om lichamelijk iemand dichtbij te hebben, maar niet echt omdat ik behoefte voelde om te praten of ervaringen te delen. Dat had ik ook na de trip toen ik weer nuchter was niet. Ik was eigenlijk veel meer oké met het alleen zijn dan ik verwacht had. De trip is in die zin toch echt wel veel meer binnen gericht i.p.v. naar buiten. Ik vond het wel heel fijn om soms met de kat te knuffelen, dat waren echt een soort van speciale momentjes.

Wat betreft de misselijkheid. Misschien de volgende keer toch even thee proberen?
Klik om te vergroten...

Ja, misschien wel. Ik wilde echt geen risico nemen met het missen van een deel van de dosering, maar deze misselijkheid was ook niet echt relaxt. Gekke is dat ik tijdens mijn vroegere paddo-ervaringen helemaal niet misselijk was, alleen aan het begin wat. Nu kwam het een beetje in vlagen, maar wel echt gedurende de hele trip. Toch maar eens thee proberen een volgende keer. Ik moet dan maar gewoon geloven dat de psilo echt volledig in het water trekt, tenslotte wordt overal gezegd dat het prima werkt.

Dat gapen was wel typerend ja. :wink:
M
MelkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Leuk en uitgebreide report! Ik heb van de week ook truffels genomen samen met een vriendin maar merkte tijdens en na de trip dat ik erg de behoefte heb om het ook een keer alleen te doen. Toevallig dat jij dan net hier iets over post :)
B
BrabantsmeisjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat een super leuk report!
Heb zelf nog nooit truffels of paddo's op. Inderdaad ook alleen mdma omdat dit misschien een 'makkelijkere' drugs is en wat bekender en door waarschijnlijk veel meer mensen gebruikt word.

Door je omschrijvingen ben ik echt super enthousiast geworden en nieuwsgierig naar hoe het is dus wil het denk ik, als het gaat lukken, binnenkort zelf ook eens proberen! :grin: Maar wat jij zelf ook omschreef is dat niemand in de omgeving het gebruikt en zal het dus denk ik voor mij ook een solotrip worden.
Nogmaals super leuk om te lezen!
H
HelenasLid
01-01-2024, 00:00
#5
Fijn dat het zo goed is gegaan! Ik kan ook altijd alleen maar liggen. Alles voelt dan zo zwaaar. Lijkt me heerlijk om een kattenvriendje te hebben tijdens het trippen. Lekker kroelen en dan ben je toch niet helemaal alleen!
T
TrinityLid
01-01-2024, 00:00
#6
Retevet rapport, RozeOlifant en fijn dat het je uiteindelijk goed bevallen is! Jammer idd van die misselijkheid :(

Nu is de Sc. Atlantis best wel een redelijk sterke truffel voor een 'eerste' keer. Moedig dat je dat hebt gedaan. Het valt me dan ook op dat jouw beschrijving veel sterker is dan mijn paddotrips met een lichtere soort. Dit gaat al bijna meer de kant van LSD op :tearsofjoy:

Roze olifant zei:
~T:2.15 - Reusachtige afstanden
Ik pak een aardbei van tafel en ik kom tot het besef dat mijn gevoel voor afstanden volledig verstoord is. De salontafel lijkt gigantisch ver weg, en mijn arm extreem lang. :mrgreen:
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy: Dit is zo grappig (en ook wat je over je kat schrijft); ik herken dat heel erg vanuit de truffeltrips. Vreemd genoeg bij LSD helemaal geen last van gehad :confused:
P
Peppi en CokiLid
01-01-2024, 00:00
#7
Roze olifant zei:
Vrienden van mij hadden mij aangeboden om morgen ook truffels te gaan doen en had dat aanbod afgeslagen (of zou anders wellicht tripsitter worden), maar na het lezen van dit ben ik toch wel heel erg aan het twijfelen nu :P

Haha, waarom twijfel je?
Klik om te vergroten...
Omdat ik nog niet zeker weet of ik klaar ben voor zwaardere trips met echte visuals enzo, maar goed, met die redenatie kan het nog wel jaren duren dus ik ga er gewoon voor. :tongueout:
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#8
Melk zei:
Leuk en uitgebreide report! Ik heb van de week ook truffels genomen samen met een vriendin maar merkte tijdens en na de trip dat ik erg de behoefte heb om het ook een keer alleen te doen. Toevallig dat jij dan net hier iets over post :)
Klik om te vergroten...

Toeval bestaat niet.

Jeetje mineetje, wat een mooi report! Ik heb echt genoten van het verhaal, je schrijft zo lekker weg dat ik mijzelf helemaal erin kon verplaatsen. Ik zag jou appartement voor me terwijl ik niet eens weet hoe het eruit ziet en bijv de houdingen die je aannam. Ik gaf er gewoon zelf een gedachte aan, wauw! Dikke credits, een van de betere reports van dit jaar als het aan mij ligt!

Leuke reacties ook verder, leuk om te zien!
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mooi reportje hoor ook zeer goed omschreven hoe je je voelde! Ik herken me heel erg in veel dingen waaronder dat golvende gevoel in je lichaam wat jij omschrijft. Ik overweeg ook al een tijdje om het eens in m'n eentje te doen. Ik heb altijd gedacht dat ik liever niet alleen wilde zijn maar heb ook wel gemerkt dat de focus te veel op medetrippers gaat liggen; ik kan dan ook mij druk gaan maken over of zij het wel leuk vinden enzo (en ik heb ook een hele toffe kat die over me waakt haha). Jouw report geeft me iets meer vertrouwen om het eens te doen!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
Thanks voor de complimenten! Heb het report wel een aantal keer bij moeten werken omdat er nog een heel aantal fouten in bleken te staan. :flushed:

Leuk dat ik een aantal mensen heb geïnspireerd om ook alleen te gaan trippen, voor mij viel het echt heel erg mee. :)

Nu is de Sc. Atlantis best wel een redelijk sterke truffel voor een 'eerste' keer.
Klik om te vergroten...

Dit was de meest visuele trip die ik ooit gehad heb, maar qua mind fucks enzo vond ik de intensiteit meevallen. Van m'n vorige twee trips herinner ik me duidelijke down-momenten waarin ik bijvoorbeeld even dacht 'kom ik hier nog ooit uit', maar dat had ik nu helemaal niet. Ik liet het veel makkelijker over me heen komen. In die zin zou ik dus zeggen dat deze trip luchtiger was dan mijn vorige twee trips op minder sterke paddo's/truffels, de sterkte van de truffel zegt dus niet alles, al heb ik toen volgens mij wel de volledige dosis gehad.

Ben nu toch stiekem ook wel benieuwd naar LSD.^^ Als je nog eens gaat trippen op sterkere truffels of een hogere dosis, laat me dan zeker weten hoe je de vergelijking met LSD ziet.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Je hoort wel vaak dat psilocybine bij mensen in het begin wel meevalt qua intensiteit en mindfucks. Doe je het een stuk of wat keren in je eentje echter, dan ga je het wel leren kennen als iets wat echt enorm een eigen wil heeft. Niet om iemand bang te praten, maar het is echt goed om nederig te blijven tijdens psilocybine trips, want na een tijdje heeft psilo zoiets van 'en nu laat ik je zien wat ik echt ben'. Het heeft echt een eigen persoonlijkheid als het ware. En ik had het niet anders willen hebben dan dat, maar het kan enorm uitdagend zijn om je eigen kleine persoonlijkheid te onderwerpen aan die van psilocybine.

Ik heb dat nooit ervaren met LSD. LSD is vooral makkelijk en meegaand in waar jij persoonlijk zin in hebt. Soms houdt dat je echter juist tegen in je spirituele "groei" (kan ik me voorstellen).
E
ElvenSpiceLid
01-01-2024, 00:00
#12
Leuk geschreven report Roze olifant! Ik denk dat je wel een goede aanpak/mindset hebt ontwikkeld betreffende psychedelica. Wat ik bij veel mensen terug zie is dat ze er echt van genieten om weer eens als kind naar de wereld te kijken. 'Dit is echt vakantie van je hoofd in je eigen huis.' Die quote is voor ervaren gebruikers juist heel fijn omdat dat hun intentie meestal is of ze weten dat dit in het totaal pakket zit, maar dit is ook juist de reden waardoor ongeinformeerde mensen soms bang worden. Die weten dan totaal niet wat ze overkomt en proberen de controle over hun ego te houden en die weerstand kan soms de slechte ervaringen veroorzaken. Openstaan voor alles en niet te veel weerstand bieden kan prachtige nieuwe inzichten bieden.

Het verschil tussen met meerdere mensen trippen en solo is dat ik mij dan nog minder sociaal verantwoordelijk geremd voel en dus nog beter naar mijn eigen gedachten kan kijken. Alleen is dus heel introspectief en met meerdere is juist gebaseerd op het delen van ervaringen hoewel we toch allemaal in onze eigen wereld leven.

Ze hebben ieder zo hun eigen voor en nadelen :)
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
Niet om iemand bang te praten, maar het is echt goed om nederig te blijven tijdens psilocybine trips, want na een tijdje heeft psilo zoiets van 'en nu laat ik je zien wat ik echt ben'. Het heeft echt een eigen persoonlijkheid als het ware.
Klik om te vergroten...

Dat geloof ik meteen Mindless, ik ga er niet vanuit dat nu automatisch alle trips die ik nog ooit beleef ditzelfde karakter zullen hebben. Het was meer de vergelijking die ik maakte met mijn eerdere twee ervaringen die iets donkerdere randjes hadden, dat waren zwakkere paddo's/truffels en dat zegt dus niet alles, het is je mindset die belangrijker is. Ik ben echter wel blij dat mijn eerste solotrip een positief en warm karakter had, want zoals hierboven al gezegd werd bepaalt dat toch je verdere kijk erop. Dat betekent echter niet dat ik psilocybine nu zal onderschatten, zeker niet. Ik ga denk ik ook niet de dosering verhogen een volgende keer, vond dit eigenlijk wel heftig genoeg, zeker in m'n eentje.

Openstaan voor alles en niet te veel weerstand bieden kan prachtige nieuwe inzichten bieden.
Klik om te vergroten...

Dat denk ik ook ElvenSpice, dat dit heel erg belangrijk is. Ik denk ook dat dit de reden was dat deze trip beter is verlopen dan m'n vroegere twee psilo-trips, ik ging er nu meer open in. Maar zelfs bij weinig weerstand, kan ik me nog wel voorstellen dat psilocybine heel sterk kan zijn en mensen angstig kan maken. Bijvoorbeeld het feit dat je je ineens niets meer kunt voorstellen bij de werkelijkheid (althans dat is mijn ervaring). Voor mij was weten dat de werkelijkheid nog bestaat en terug zal komen, die feitelijke kennis, voldoende. Maar als je dat besef verliest, bijvoorbeeld bij een zwaardere dosering, lijkt het me best mogelijk dat je in paniek raakt.
r
reverbLid
01-01-2024, 00:00
#14
Fijn tripverslag om te lezen. Heerlijk!
Het brengt al mijn goede trip herinneringen naar boven. Als ik trip en de kat doet mee, want zo voelt het voor mij aan, dan is alles beter dan goed. Wat een magnifiek fijn dier is een kat toch.
En goede muziek is voor mij belangrijk. Je hebt niet gedanst!

Zoals mindless al aangeeft, thee kan een goede optie zijn om die misselijkheid te voorkomen. Ik moet er dan ook wel iets lichts bij eten of tussendoor.

Ik zou niet zo snel een hogere dosis nemen (zeker niet een tweede of derde keer). De trip kan dan makkelijk erg veel chaotischer voor je worden, je kan dan niets meer volgen en vergeet de helft van de trip of je kan het niet onder woorden meer brengen. Het (enige) voordeel van een hogere dosis is dat de visuals zo heerlijk intens en apart worden. Maar de werkelijkheid zoals je die kent loslaten, is niet perse prettig.

Aan het einde van de trip even naar buiten gaan en een stukje wandelen of fietsen (mijn voorkeur) is zo heerlijk.

Trip ze :)
T
TrinityLid
01-01-2024, 00:00
#15
ElvenSpice zei:
'Dit is echt vakantie van je hoofd in je eigen huis.' Die quote is voor ervaren gebruikers juist heel fijn omdat dat hun intentie meestal is of ze weten dat dit in het totaal pakket zit, maar dit is ook juist de reden waardoor ongeinformeerde mensen soms bang worden. Die weten dan totaal niet wat ze overkomt en proberen de controle over hun ego te houden en die weerstand kan soms de slechte ervaringen veroorzaken. Openstaan voor alles en niet te veel weerstand bieden kan prachtige nieuwe inzichten bieden.
Klik om te vergroten...

Hier kan ik het alleen maar helemaal mee eens zijn! Vond deze quote van RozeOlifant al een geweldig statement en jouw aanvulling erop, ElvenSpice, maakt het compleet! Bad trips bestaan niet; zit allemaal in je eigen houding.... En dat vind ik zo mooi van psychedelica, dat het je enorm helpt/de gelegenheid geeft om een milde en accepterende houding te ontwikkelen (zoals Mindless hierboven ook beschrijft). Iedereen zou eigenlijk een keer moeten trippen in zijn leven...
T
TrinityLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
LSD is vooral makkelijk en meegaand in waar jij persoonlijk zin in hebt. Soms houdt dat je echter juist tegen in je spirituele "groei" (kan ik me voorstellen).
Klik om te vergroten...

Ik vond idd dat in mijn (weliswaar eerste) LSD trip de sturing veel makkelijker was dan bij de truffeltrips. Niet dat die negatief waren. Bij LSD had ik (zal ook door de lengte komen) wel wat momentjes dat ik het zat was, ook omdat de impact op mijn lijf sterker was. Ik had er dan echter totaal geen moeite mee om dat terug te buigen naar weer een extatische ervaring :hearteyes:
T
TrinityLid
01-01-2024, 00:00
#17
Narayani zei:
Ik heb altijd gedacht dat ik liever niet alleen wilde zijn maar heb ook wel gemerkt dat de focus te veel op medetrippers gaat liggen; ik kan dan ook mij druk gaan maken over of zij het wel leuk vinden enzo
Klik om te vergroten...

Blijft een interessant thema. Mijn ervaring is dat ik (iig met psilocybine) met anderen om me heen wel meer paranoïde ben en dus minder vrij. Hoewel ik het echt vet vind om te trippen op festivals met veel mensen is er wel iets van 'wat kijken ze naar me?' 'Ze zien iets aan me' 'ze vinden me gek' etc. :tearsofjoy: Dat kan het veel dreigender maken. Ik ben benieuwd hoe dit met LSD is. Ik vermoed minder. 2cb wordt ook meer in een dergelijke setting gebruikt en daarover lees ik dergelijke ervaringen ook niet. Dat moet ik alleen ook nog gaan ervaren.
Denk dat eea vooral sterk afhangt van je doel: meditatief/persoonlijke ontwikkeling vs een uitzinnige (party) belevenis hebben (met anderen). Dat eerste zou ik dan toch alleen doen. Waarbij overigens dat laatste natuurlijk ook een bijdrage aan je ontwikkeling heeft, maar ja, dat heeft uiteindelijk alles... :openmouth: Hopelijk nog een beetje helder wat ik bedoel :)
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hoewel ik het echt vet vind om te trippen op festivals met veel mensen is er wel iets van 'wat kijken ze naar me?' 'Ze zien iets aan me' 'ze vinden me gek' etc.
Klik om te vergroten...

Haha, ja, daarom zou ik dus niet zo snel op een festival gaan trippen. Ik voel me al ongemakkelijk/paranoia als ik XTC gebruik in het openbaar, je hoopt steeds maar dat je geen bekenden tegen het lijf loopt, want ze zien het gewoon aan je. Ik ben dan toch liever in een afgeschermde omgeving.

Bij LSD had ik (zal ook door de lengte komen) wel wat momentjes dat ik het zat was, ook omdat de impact op mijn lijf sterker was.
Klik om te vergroten...

Kan ik me goed voorstellen hoor. Ik heb het ook wel ervaren bij psilocybine, ook al duurt dat minder lang. Op een gegeven moment ben je eigenlijk uit de trip, maar voel je je ook nog niet nuchter. Bij mij duurt die fase tot nu toe vrij lang, bijna net zo lang als de tripfase. Het hoort erbij, maar soms denk je wel 'oké, nu mag het wel bijna klaar zijn'. Bij LSD zal dat alleen maar veel langer duren waarschijnlijk? Hoe lang duurde de na-space bij jou?
T
TrinityLid
01-01-2024, 00:00
#19
Roze olifant zei:
soms denk je wel 'oké, nu mag het wel bijna klaar zijn'. Bij LSD zal dat alleen maar veel langer duren waarschijnlijk? Hoe lang duurde de na-space bij jou?
Klik om te vergroten...

Ik vond dat ook vrij lang. Bij de truffels was dat echt ineens over (binnen een half uur), zonder nog wat na-effecten. Voelde me wel prettig, voldaan en zo. Bij LSD ging de afbouw voor mij heel geleidelijk, net als de opbouw. Het afbouwen vh trippen duurde zeker zo'n 2-3 uur en daarna had ik toch vaak nog het idee dat ik er toch nog in zat (wat niet zo was) :confused: Iig voelde ik me fysiek wel nog meer aangedaan, zeker tot 24u erna. En zelfs tot dagen erna viel het me niet moeilijk om bijv. met de juiste muziek weer een trippy effect op te roepen. Ook de zg flashbacks lijk ik nu wel te hebben; ineens een lichtflits in je ooghoeken zien of denken dat er iets beweegt naast je, terwijl dat niet zo is. Is niet vervelend, ook wel een soort van prettig, maar het geeft wel aan dat je zintuiglijk systeem nog niet helemaal OK is :P
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wat Trinity zegt heb ik ook met lsd. Het is allemaal veel meer uitgesmeerd dan een psilocybine trip. Ik vind het wel prettig dat het allemaal zo lekker lang duurt, maar in de (erg lange) comedown heb ik ook vaak wel het gevoel van nu mag dat onrustige weleens ophouden. Je kunt dan mentaal echt moe zijn van al die indrukken, maar lichamelijk kun je dan nog geen rust vinden. Mede om die reden gebruik ik er in de tweede helft van de trip dan ook vaak wiet bij, om dat fysiek onrustige wat minder te maken. Dat helpt gedeeltelijk, maar het is toch echt wel de volledige 10-12 uren uitzitten voordat ik kan gaan slapen. Daarom begin ik er ook erg vroeg op de dag mee, om niet de hele nacht op te blijven.

Maar laat je er ook niet door afschrikken. Lsd is namelijk ook een erg vermakelijk tripmiddel en dus kom je die 10-12 uren makkelijk door. Met psilocybine is het bij mij meestal de hele trip intens introspectief trippen met constant visuals, maar met lsd is het meer in fases. Dan een paar uurtjes naar buiten kijken, dan even het huis door om alles te gaan bekijken, dan even de ogen dicht om inner eye visuals te bekijken, dan even muziek gaan luisteren, laatst was ik zelfs even fietsen, enzovoort. Je komt die tijd dus wel door en de overvloed aan energie vraagt er ook wel een beetje om dat je wat actief bent. :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."