Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAtlantis truffels: eerste keer solotrippen

Atlantis truffels: eerste keer solotrippen

31 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
T
TrinityLid
01-01-2024, 00:00
#1
Narayani zei:
Ik heb altijd gedacht dat ik liever niet alleen wilde zijn maar heb ook wel gemerkt dat de focus te veel op medetrippers gaat liggen; ik kan dan ook mij druk gaan maken over of zij het wel leuk vinden enzo
Klik om te vergroten...

Blijft een interessant thema. Mijn ervaring is dat ik (iig met psilocybine) met anderen om me heen wel meer paranoïde ben en dus minder vrij. Hoewel ik het echt vet vind om te trippen op festivals met veel mensen is er wel iets van 'wat kijken ze naar me?' 'Ze zien iets aan me' 'ze vinden me gek' etc. :tearsofjoy: Dat kan het veel dreigender maken. Ik ben benieuwd hoe dit met LSD is. Ik vermoed minder. 2cb wordt ook meer in een dergelijke setting gebruikt en daarover lees ik dergelijke ervaringen ook niet. Dat moet ik alleen ook nog gaan ervaren.
Denk dat eea vooral sterk afhangt van je doel: meditatief/persoonlijke ontwikkeling vs een uitzinnige (party) belevenis hebben (met anderen). Dat eerste zou ik dan toch alleen doen. Waarbij overigens dat laatste natuurlijk ook een bijdrage aan je ontwikkeling heeft, maar ja, dat heeft uiteindelijk alles... :openmouth: Hopelijk nog een beetje helder wat ik bedoel :)
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoewel ik het echt vet vind om te trippen op festivals met veel mensen is er wel iets van 'wat kijken ze naar me?' 'Ze zien iets aan me' 'ze vinden me gek' etc.
Klik om te vergroten...

Haha, ja, daarom zou ik dus niet zo snel op een festival gaan trippen. Ik voel me al ongemakkelijk/paranoia als ik XTC gebruik in het openbaar, je hoopt steeds maar dat je geen bekenden tegen het lijf loopt, want ze zien het gewoon aan je. Ik ben dan toch liever in een afgeschermde omgeving.

Bij LSD had ik (zal ook door de lengte komen) wel wat momentjes dat ik het zat was, ook omdat de impact op mijn lijf sterker was.
Klik om te vergroten...

Kan ik me goed voorstellen hoor. Ik heb het ook wel ervaren bij psilocybine, ook al duurt dat minder lang. Op een gegeven moment ben je eigenlijk uit de trip, maar voel je je ook nog niet nuchter. Bij mij duurt die fase tot nu toe vrij lang, bijna net zo lang als de tripfase. Het hoort erbij, maar soms denk je wel 'oké, nu mag het wel bijna klaar zijn'. Bij LSD zal dat alleen maar veel langer duren waarschijnlijk? Hoe lang duurde de na-space bij jou?
T
TrinityLid
01-01-2024, 00:00
#3
Roze olifant zei:
soms denk je wel 'oké, nu mag het wel bijna klaar zijn'. Bij LSD zal dat alleen maar veel langer duren waarschijnlijk? Hoe lang duurde de na-space bij jou?
Klik om te vergroten...

Ik vond dat ook vrij lang. Bij de truffels was dat echt ineens over (binnen een half uur), zonder nog wat na-effecten. Voelde me wel prettig, voldaan en zo. Bij LSD ging de afbouw voor mij heel geleidelijk, net als de opbouw. Het afbouwen vh trippen duurde zeker zo'n 2-3 uur en daarna had ik toch vaak nog het idee dat ik er toch nog in zat (wat niet zo was) :confused: Iig voelde ik me fysiek wel nog meer aangedaan, zeker tot 24u erna. En zelfs tot dagen erna viel het me niet moeilijk om bijv. met de juiste muziek weer een trippy effect op te roepen. Ook de zg flashbacks lijk ik nu wel te hebben; ineens een lichtflits in je ooghoeken zien of denken dat er iets beweegt naast je, terwijl dat niet zo is. Is niet vervelend, ook wel een soort van prettig, maar het geeft wel aan dat je zintuiglijk systeem nog niet helemaal OK is :P
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat Trinity zegt heb ik ook met lsd. Het is allemaal veel meer uitgesmeerd dan een psilocybine trip. Ik vind het wel prettig dat het allemaal zo lekker lang duurt, maar in de (erg lange) comedown heb ik ook vaak wel het gevoel van nu mag dat onrustige weleens ophouden. Je kunt dan mentaal echt moe zijn van al die indrukken, maar lichamelijk kun je dan nog geen rust vinden. Mede om die reden gebruik ik er in de tweede helft van de trip dan ook vaak wiet bij, om dat fysiek onrustige wat minder te maken. Dat helpt gedeeltelijk, maar het is toch echt wel de volledige 10-12 uren uitzitten voordat ik kan gaan slapen. Daarom begin ik er ook erg vroeg op de dag mee, om niet de hele nacht op te blijven.

Maar laat je er ook niet door afschrikken. Lsd is namelijk ook een erg vermakelijk tripmiddel en dus kom je die 10-12 uren makkelijk door. Met psilocybine is het bij mij meestal de hele trip intens introspectief trippen met constant visuals, maar met lsd is het meer in fases. Dan een paar uurtjes naar buiten kijken, dan even het huis door om alles te gaan bekijken, dan even de ogen dicht om inner eye visuals te bekijken, dan even muziek gaan luisteren, laatst was ik zelfs even fietsen, enzovoort. Je komt die tijd dus wel door en de overvloed aan energie vraagt er ook wel een beetje om dat je wat actief bent. :wink:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Peppi en Coki zei:
Roze olifant zei:
Vrienden van mij hadden mij aangeboden om morgen ook truffels te gaan doen en had dat aanbod afgeslagen (of zou anders wellicht tripsitter worden), maar na het lezen van dit ben ik toch wel heel erg aan het twijfelen nu :P

Haha, waarom twijfel je?
Klik om te vergroten...
Omdat ik nog niet zeker weet of ik klaar ben voor zwaardere trips met echte visuals enzo, maar goed, met die redenatie kan het nog wel jaren duren dus ik ga er gewoon voor. :tongueout:
Klik om te vergroten...

Hee Peppi en Coki, ik zag in je onderschrift staan dat truffels nu tot je 'gedaan' behoren, dus je bent er uiteindelijk toch voor gegaan :) hoe was het??
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dat helpt gedeeltelijk, maar het is toch echt wel de volledige 10-12 uren uitzitten voordat ik kan gaan slapen. Daarom begin ik er ook erg vroeg op de dag mee, om niet de hele nacht op te blijven.
Klik om te vergroten...

Dit is wel goed om te weten. Ik denk dat ik er dan echt wel even tijd voor moet uittrekken als ik me aan LSD ga wagen, want heb het idee dat psilo bij mij al redelijk lang werkt; niet zozeer het piekgedeelte van de trip maar wel de nawerking. Alles bij elkaar ben ik toch van 20.00 uur tot 1.30 uur bezig geweest met 'slechts' 12 gram truffels. Dan kan ik met LSD wel 's morgens na het opstaan beginnen. :wink:

Ook na MDMA sliep ik altijd heel slecht en onrustig, dus als dat met LSD nog meer een issue is dan moet ik dat echt gaan incalculeren.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#7
Lees nu pas jou report. Vlot weggelezen en vooral leuk te lezen dat je een mooie ervaring hebt gehad! Het deel van de goddelijke kat kan ik me wel in vinden. Tijdje geleden bij een truffelervaring mijn kat als een machtige puma aanzien. De dieptegangs in de ogen dwong respect af. Mijn trippartner had identiek dezelfde beleving. Dieren zijn een bron van inspiratie tijdens diepe trips naar mijn mening. Ze kijken je recht in de ogen en je weet dat hij/zij weet dat je aan het trippen ben. Altijd merkwaardig gevonden.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze olifant zei:
Dat helpt gedeeltelijk, maar het is toch echt wel de volledige 10-12 uren uitzitten voordat ik kan gaan slapen. Daarom begin ik er ook erg vroeg op de dag mee, om niet de hele nacht op te blijven.
Klik om te vergroten...

Dit is wel goed om te weten. Ik denk dat ik er dan echt wel even tijd voor moet uittrekken als ik me aan LSD ga wagen, want heb het idee dat psilo bij mij al redelijk lang werkt; niet zozeer het piekgedeelte van de trip maar wel de nawerking. Alles bij elkaar ben ik toch van 20.00 uur tot 1.30 uur bezig geweest met 'slechts' 12 gram truffels. Dan kan ik met LSD wel 's morgens na het opstaan beginnen. :wink:

Ook na MDMA sliep ik altijd heel slecht en onrustig, dus als dat met LSD nog meer een issue is dan moet ik dat echt gaan incalculeren.
Klik om te vergroten...
Voor LSD moet je echt een hele dag uittrekken ja. De trip zelf duurt vaak al snel 8 uur ongeveer, maar dan volgt altijd nog een lange en enigszins venijnige staart. In die staart trip je niet meer echt, maar komt alles bij vlagen nog een beetje terug. Verder ben ik dan geestelijk altijd ontzettend moe, maar lichamelijk nog erg onrustig. Die staart duurt bij mij vaak ook minstens nog 4 uur en heb zelfs een keer gehad dat die tegen de 8 uur aanging. Voordat je weer kunt slapen met LSD zou ik op minstens 12 uur rekenen en als je pech hebt kan het richting de 16 uur gaan. Die 16 uur was trouwens wel met een wat hogere dosering.

Als ik eenmaal slaap na LSD slaap ik altijd wel erg goed, het duurt alleen zo ontzettend lang voordat je eenmaal slaapt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Tekzor668 zei:
Lees nu pas jou report. Vlot weggelezen en vooral leuk te lezen dat je een mooie ervaring hebt gehad! Het deel van de goddelijke kat kan ik me wel in vinden. Tijdje geleden bij een truffelervaring mijn kat als een machtige puma aanzien. De dieptegangs in de ogen dwong respect af. Mijn trippartner had identiek dezelfde beleving. Dieren zijn een bron van inspiratie tijdens diepe trips naar mijn mening. Ze kijken je recht in de ogen en je weet dat hij/zij weet dat je aan het trippen ben. Altijd merkwaardig gevonden.
Klik om te vergroten...
Katten/kat-achtigen zijn echt een soort boeddha's onder de dieren. :wink: Het klinkt misschien raar, maar ik herken de blik van katten heel erg in de keren dat ik een ego-oplossing had. Er kijkt dan iets door je heen met een soort kalme autoriteit. Iets dat respect afdwingt zonder het op te eisen. Een kat respecteert zichzelf volledig (op de momenten dat 'ie niets van je wil :wink: ). Ik heb het ook altijd al bijzondere en zelfstandige dieren gevonden.
P
Peppi en CokiLid
01-01-2024, 00:00
#10
Roze olifant zei:
Hee Peppi en Coki, ik zag in je onderschrift staan dat truffels nu tot je 'gedaan' behoren, dus je bent er uiteindelijk toch voor gegaan :) hoe was het??
Klik om te vergroten...
Was best wel leuk, had alleen "slechts" 7,5 gram truffels op (toevallig ook Atlantis), en ik had met mijn ogen open eigenlijk geen visuals (op een licht "trillend" beeld na), maar zodra ik mijn ogen dicht deed, had ik wel zwakke maar erg vette visuals. Zou niet meer weten hoe het eruit zag haha.

De setting was op een veldje in het Amsterdamse bos samen met een paar vrienden, het was erg mooi weer, en een vriend had een box meegenomen om muziek af te spelen. Er kwam tijdens mijn trip een beatles-achtig nummer voorbij (klonk op dat moment alsof het wel eens uit dezelfde tijd, jaren 60/70, zou kunnen komen), en ineens moest ik denken aan dat ik een keer ergens had gehoord dat aardig wat muziek producers uit die tijd nummers maakten terwijl ze flink aan het trippen waren, en ik snapte precies waarom: het nummers paste echt precies bij hoe ik mij op dat moment voelde. Dat was wel echt een vet moment :P
T
TrinityLid
01-01-2024, 00:00
#11
Peppi en Coki zei:
Was best wel leuk, had alleen "slechts" 7,5 gram truffels op (toevallig ook Atlantis), en ik had met mijn ogen open eigenlijk geen visuals (op een licht "trillend" beeld na), maar zodra ik mijn ogen dicht deed, had ik wel zwakke maar erg vette visuals.
Klik om te vergroten...

Leuk dat je dat gedaan hebt. En leuk kort verslag hierboven. Zou je zeker adviseren om het nog eens te doen met een hogere dosering, dan wordt het echt een stuk leuker van :tearsofjoy:

Psychedelibee zei:
Voor LSD moet je echt een hele dag uittrekken ja. De trip zelf duurt vaak al snel 8 uur ongeveer, maar dan volgt altijd nog een lange en enigszins venijnige staart. In die staart trip je niet meer echt, maar komt alles bij vlagen nog een beetje terug. Verder ben ik dan geestelijk altijd ontzettend moe, maar lichamelijk nog erg onrustig. Die staart duurt bij mij vaak ook minstens nog 4 uur en heb zelfs een keer gehad dat die tegen de 8 uur aanging. Voordat je weer kunt slapen met LSD zou ik op minstens 12 uur rekenen en als je pech hebt kan het richting de 16 uur gaan. Die 16 uur was trouwens wel met een wat hogere dosering.

Als ik eenmaal slaap na LSD slaap ik altijd wel erg goed, het duurt alleen zo ontzettend lang voordat je eenmaal slaapt.
Klik om te vergroten...

Thx! Da's een handige tip voor een volgende keer! :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
De staart van een lsd trip is inderdaad wel wat venijnig te noemen. De staart van een psilo trip daarentegen vind ik altijd heerlijk. Het heftige werk is dan voorbij en er blijft een heerlijke mellow high over (zonder alle nadelen van een wiet high) waarin ik op een heel langzaam tempo de opgedane inzichten en ervaringen kan verwerken. Ook voel ik me dan altijd als herboren en gewoon super happy. Op dat moment komt mijn eetlust ook terug en smaakt eten zo ongelofelijk goed dan. In tegenstelling tot de rest van de trip geniet ik echt van elk moment van de comedown van een psilocybine trip. :grin:

Lsd daarentegen heeft een lange na-stimulatie die maar door en doorgaat. Daarom dus maar extra wiet erbij, maar dat werkt maar gedeeltelijk.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."