#1
Nice, tof geschreven! Ben je de hele middag op dezelfde plek blijven zitten? Haha
De persoonlijkheid van iemand als schil, met bewustzijn als kern, begin ik ook steeds meer te zien, eigenlijk echt heel logisch. Bizar als je het zo even helemaal loskoppelt van elkaar.En hij is niet de enige. Dit is wat we allemaal doen, in meer of mindere mate. We zoeken als ego's bevestiging van ons wezen in de wereld om ons heen. 'Ik weet niet wie ik ben, dus ik verzin een identiteit en jij moet die identiteit terug bevestigen aan mij, dan zal ik jouw identiteit terug bevestigen aan jou'. Dat is het spelletje dat we hier spelen. De meeste mensen die ik voorbij zie komen zijn neurotisch. Er is een patroon van gedrag die het werkelijke wezen heeft overgenomen. Ik zie hiervan een extreem voorbeeld wanneer een man in een bootje langs komt varen. De man praat in zichzelf en beweegt mechanisch als een soort robot. Ik zie dat er niemand aanwezig is. Het is slechts het patroon, het wezen daaronder is volledig bewusteloos. Dit is slechts een schil van een mens. De horror van dit tafereel grijpt me aan. Want ondanks dat onbewustheid de afwezigheid is van bewustheid, wordt onbewustheid ervaren. Hoe is het om het onbewuste patroon te zien, maar er niet uit kunnen ontsnappen en niet weten of er ooit aan te ontsnappen zal zijn? Compleet gevangen zijn door illusie. Gekte, mijn grootste angst.
Een van de ja. Psilocybine ook, maar die op een heel andere manier. LSD en aanverwanten lijken heel erg gericht op de menselijke psyche. Psilocybine brengt je veel meer de natuur in en is soms ook heel erg alien. LSD is voor mij helemaal niet zo alien. Beide zijn heel erg therapeutisch, maar ook heel anders dus.Interessant rapport!
Vind je dat LSD en zijn analogen (op AL-LAD na misschien) tot de meest inzichtgevende/therapeutische middelen behoort?
Wow! Klinkt als een machtige ervaring, en wat kan jij beeldend schrijven zeg! O.o
Niet alle details wellicht, maar de belangrijkste dingen nog wel in ieder geval.Ja ik zit nog steeds op je report (en die van Tijdloos) te wachten Bee.mile: Kun je het nog wel goed voor de geest halen?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."