Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWerkt Cannabis bij jou opwekkend of verdovend?

Werkt Cannabis bij jou opwekkend of verdovend?

28 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Kword altijd gaar van jointjes eigk.
Heb wel eens eerder gehoord dat een sativa meer een high geeft, maar vind de meeste sativa's (zoals haze) niet lekker te roken.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Cannabis is zowel een upper als downer. Je kan er ontzettend high van worden, veel energie hebben etc etc, je kent het vast wel...
Maar je kunt er natuurijk ook stoned van worden, lui, relaxt, moe etc etc.

Ik merk dat het nogal per persoon verschilt of het als upper of als downer werkt! Bij mijzelf werkt het vooral als upper, maar dat heeft er mede mee te maken dat ik eigenlijk altijd puur rook :)

Het ligt uiteraard ook aan de soort die je hebt, van en Sativa wordt je meer high, en van een indica meer stoned!

Als ie nog niet volledig genoeg is, suggesties zijn altijd welkom :)
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#3
ligt aan mn stemming.. ik kan niet zeggen dat ik vaker 'actief' dan 'lam' wordt, maar toch denk ik dat ik wel vaker actief wordt dan anderen. Ik weet ook precies wat je bedoeld.. ik ga mn kamer opruimen en van dat soort nutteloze dingen :stoned: :mrgreen:
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#4
BombSki zei:
ligt aan mn stemming.. ik kan niet zeggen dat ik vaker 'actief' dan 'lam' wordt, maar toch denk ik dat ik wel vaker actief wordt dan anderen. Ik weet ook precies wat je bedoeld.. ik ga mn kamer opruimen en van dat soort nutteloze dingen :stoned: :mrgreen:
Klik om te vergroten...
heb k tzelfde, word vaak best actief veel lachen enzo maar als ik al moe ben vaak sloom
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#5
mja, dat heeft er idd ook wel mee te maken! Maar aan de andere kant. Ik ben nog aardig in leven, ondanks dat het een brakke zondag is met slaaptekort. Dus toch actief, en dus ook een leuke zondag :)
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#6
als ik veel blow ==> verdovend
als ik weinig blow==> opwekkend

op een feestje heb er bijvoorbeled nooit last van die vermoeidheid
m
minnLid
01-01-2024, 00:00
#7
ligt heel erg aan mn stemming, de ene keer wask hele vrolijk en ging k touwtje springen wat me niet lukte,
en de andere keer zat k zo ongeveer verdoofd muziek te luisteren ..
:)
H
HempyLid
01-01-2024, 00:00
#8
als ik blow, dan blow ik veel, ik blow elke dag, dus elke dag blow ik veel :grin:

hehe, mja, meestal rook ik teveel en ben ik helemaal van de kaart, niets meer met me aan te vangen :grin:

Verdovend dus
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#9
mmm, dat had ik eerder ook heel erg! Eerst een praatkick en daarna ff een moment van rust (dat wordt neem ik aan bedoelt met sedatie?)

Had trouwens vroeger veel meer het gevoel van verschillende fases...
R
RandomDude123Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Wiet joint heel veel = downer
Wiet joint niet te veel = minder downer
Pure wiet = eerst upper, dan downer (hoe meer ik smoke, hoe eerder de down begint)

Hasj joint = upper (met veel lachtkicks) daarna kleine downer
Pure hasj = upper upper upper!
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#11
vooral met het laatste: has is upper upper upper stem ik in :) De rest niet echt :P
R
RandomDude123Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Meestal rook ik echter gemengd, wiet en hasj. En dan hoef ik maar een beetje hasj er in te doen voor een lekker up moment.
l
lotLid
01-01-2024, 00:00
#13
bij mij ligt het ook egt zoow aan mn stemming maar na een avondje flink blowen en hyper zijn val ik wel als een blok in slaap ookal sta ik dan gewoon rechtop :flushed:
H
HazeLid
01-01-2024, 00:00
#14
ligt bij mij denk ik aan de soort, blow namelijk alleen als ik mezelf goed voel.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik blijf dit een rare topic vinden waar ik me totaal niet in kan vinden, maar zal wel weer aan mij liggen. Voor zover ik weet is cannabis gewoon een downer, het versterkt mijn moeheid ik word er gaar van. Hoe moeier ik ben hoe downer ik ga. Up van de cannabis, zou het graag eens meemaken maar zit er voor mij niet in denk. Praatkick van wiet? Ik ben het de meest antisociale drug ooit, heb maar zat avonden gehad dat iedereen gezellig aan het ouwehoeren was enzo en vervolgens werd er ''gezellig'' een joint gedraaid. Toen was het dus afgelopen, niemand had nog iets te zeggen niemand had nog ergens zin in.
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#16
het is ook niet echt dat je er heel up van wordt, maar volgens mij wordt gewoon echt verschil tussen stoned en high bedoeld, dus of je ligt onderuit in je stoel te gamen de hele dag of je gaat lullen en onrustig zijn

bij mij ligt het denk ik aan de soort, als ik hier in de shop de normale (normaal geprijsde) wiet rook word ik gewoon lekker rustig en chill, maar als ik een dikke haze joint rook... damn dan ben ik high als een motherfucker... het enige probleem is dat als ik high ben dat ik dan ook door wil smoken de hele tijd en die neville's haze kost 15 euro voor 1,5 gram dus dat gaat niet echt samen... wel trots op mijn coffeeshop: laatst 1e prijs hydro growing in de highlifecup, lekkere neville's haze.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#17
Deranged zei:
Ik blijf dit een rare topic vinden waar ik me totaal niet in kan vinden, maar zal wel weer aan mij liggen. Voor zover ik weet is cannabis gewoon een downer, het versterkt mijn moeheid ik word er gaar van. Hoe moeier ik ben hoe downer ik ga. Up van de cannabis, zou het graag eens meemaken maar zit er voor mij niet in denk. Praatkick van wiet? Ik ben het de meest antisociale drug ooit, heb maar zat avonden gehad dat iedereen gezellig aan het ouwehoeren was enzo en vervolgens werd er ''gezellig'' een joint gedraaid. Toen was het dus afgelopen, niemand had nog iets te zeggen niemand had nog ergens zin in.
Klik om te vergroten...

Vind het erg vreemd dat je nooit high geworden bent van wiet. Ik word het nog iedere avond. Wel eens een paar flinke pure joints/ of hasj uit een pijpje gerookt? De eerste 10 minuten moet je dan zeker high zijn want die euforie daar kan niks tegenop. (Misschien heeft je coke gebruik er wel mee te maken en geeft het jou totaal geen kick zoals het hoort te geven.)

En Weed kan zeker als anti-sociale drugs werken. Maar dat heeft er dan zeer waarschijnlijk mee te maken dat je niet jezelf kunt zijn. Vooral in groepen zeg je niet zomaar alles wat er in je omgaat. (ja, als je bezopen bent of andere drugs hebt gehad) Dus als je een joint rookt heb je dat nog veel sterker.

IMO ligt het aan de groep of de weed extra ani-sociaal (lijkt) te werken en niet per definitie aan de weed zelf. Ben zelf in onze groep van tegen wordig behoorlijk anti-sociaal en ben zelfs bang aangevallen te worden als ik zeg wat ik wil zeggen, maar dat heeft dus ook (voor het grootste deel) met de groep te maken. Toen de sfeer nog goed was en we met een beperkt groepje waren had ik hier nooit last van!

Je moet je eens afvragen of de sfeer voor jullie gingen blowen wel echt zo goed was of dat jullie gewoon zinloos en stom zaten te ouwehoeren over niks.

Maarja, natuurlijk kan in bep. groepen zo zijn dat de weed echt de sfeer verpest, maar dan is weed gewoon geen drugs voor hen! (er zijn natuurlijk sowieso altijd meeblowers die het eigenlijk maar niks vinden!)
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
de eene keer werkt t zweverig en ooit werkt t als een downer.
A
Audio ScumLid
01-01-2024, 00:00
#19
Cannabis is voor mij vooral verdovend...

Heb meestal ook niet meer zo veel zin om nog iets te doen, ga dan meestal meteen slapen of film kijken.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dat kan ik dus helemaal niet begrijpen :confused:

Naja, behalve dan als ik kijk naar toen ik nog met tabak rookte :rolleyes:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."