Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsoperatie en weed

operatie en weed

35 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
p
paulaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo aan een ieder die dit lees,ik ben paula en ben 38 jaar,ik heb 2 kindertjes en ik blow al 18 jaar.
18 moeilijke jaren omdat ik het altijd verzwegen heb tegen bijna iedereen,omdat ik me best wel schaam voor mijn gebruik.
ik wil heel graag stoppen maar het lukt dus niet,getrouwd ben ik ook maar mijn man blowt al langer en meer per dag dan ik.
mijn gebruik is ontstaan doordat ik al jong veel ellende,verdriet en pijn heb gekend en daar wilde ik vanaf en ben ik in de weed terecht gekomen.
Maar nu mijn vraag,ik word binnenkort geopereerd aan borsten en blaas en ik heb niet durven vertellen dat ik gebruik kan een combinatie van weed en narcose schadelijk zijn,ik weet niet aan wie ik het anders moet vragen.

liefs Paula
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Aan de dokter, de arts ..
Die moeten trouwens alles geheimhouden wat jij zegt. Da's een code van de arstsen en dokters. (of was dat nu huisarts.)
Maar uw leven is imo wel veel belangrijker.
p
paulaLid
01-01-2024, 00:00
#3
het gaat niet om geheimhouding maar om mijn schaamte dat ik keihard verslaafd ben,ik paula...,daarom durf ik het niemand te vertellen,ik heb het eens aan mijn ouders geprobeerd te vertellen en voor ik helemaal was uitgesproken kreeg mijn vader een hersenbloeding,kwam door mijn verhaal erkende de arts,moet ik ze het dan nog eens vertellen,en zolang je ouders het niet weten is het eng om naar buiten te brengen,snap je,en al ben je 14 of 40 dat heeft er niets mee van doen.
ik wil er graag van af,maar ik kan de kracht niet vinden,zwak,ja ik weet het.
en ja mijn artsen kennen mij en mijn family al ons gehele leven dus.....dus vandaar dat ik deze vraag op een vrij anonieme manier kan stellen
y
yellowmoonLid
01-01-2024, 00:00
#4
PharmaPhreeK zei:
jeuzus wat een ellende je bent 38, je schaamt je voor het blowen maar je kan er niet mee stoppen?

KAP ER GEWOON MEE!

je doet alsof het zo moeilijk is maar het valt reuse mee als je hoort wat heroineverslaafden moeten doorstaan.

Afkiken duurt bovendien maar 3 dagen, dus ga je even wat verzinnen voor die 3 dagen, een fietstocht ofzo. Geen wiet meenemen dus. Wat je wel kan meenemen is alkohol, benzo`s en peuken voor als je het echt niet meer trekt.

Dus iedere keer dat je zin hebt in een joint rook je een peuk, maar hou je wel aan je fietsschema, niet dat je de hele dag ergens in het park hangt, want dan heb je meer zin in een joint. Als je bezig blijft zal je er minder over nadenken, en als je sport heb je zowiezo minder zin om te roken.
Savonds als je gaat slapen wordt waarschijnlijk wel moeilijker, maar dan rook je een peuk, slik je een benzo en drink je een biertje.....reken maar dat je kan slapen.

De 4e dag ben je thuis, afgekikt en wel... dan is nog de kunst om er vervolgens vanaf te blijven want trugvallen is een bitch, maar het gebeurt ons allemaal welleens.
Klik om te vergroten...

wiet kun je niet vergelijken met hero verslaving ten eerste mensen die hero gebruiken moeten op een gegeven moment wel stoppen omdat ze het niet meer kunnen betalen of omdat ze geen leven meer hebben enzovoort

maar in meeste gevallen wiet is als je gewoon normaal werk heb wel te betalen, en je kunt ook gewoon met wiet leven waardoor eigenlijk redens om te stoppen veel minder van wordt,

mensen die een verslaving hebben die kappen niet ineens met drugs om dat het slecht is voor gezondheid, anders waren ze ook nooit begonnen aan drugs
p
paulaLid
01-01-2024, 00:00
#5
dank je yellowmoon hellemaal met je eens
P
PsiloLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bij mijn weten interferreert THC nauwelijks met de gebruikelijke anesthetica die rondom de narcose gebruikt worden.
Vooral het misbruik van opiaten en benzodiazepines zijn van belang.

Maar ik kan het nog eens navragen aan een vriend cq collega van mij.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#7
paula zei:
dank je yellowmoon hellemaal met je eens
Klik om te vergroten...

Ik ook..

Is toch niet te vergelijken he? Voor de 1 is wiet al een uitdaging (om het te te gebruiken en er niet verslaafd aan te raken..) Mensen die het aan durven met Hero te beginnen hebben sowieso een te groot (of juist te klein) ego..
P
PharmaPhreeKLid
01-01-2024, 00:00
#8
jonge jonge.
ik probeerde te zeggen dat je blij mag zijn dat je aan wiet verslaaft bent en niet aan iets anders, omdat het relatief gezien makkelijk is om te stoppen met wiet.

Ik heb het zelf ook meegemaakt 6 jaar lang elke dag veel blowen en dan gewoon stoppen. Ik moet zeggen er was een tijd dat ik dacht dat ik er nooit vanaf zou komen, maar het is toch gelukt. Het was een paar dagen kut, maar als je eenmaal bent afgekikt besef je dat het eigenlijk helemaal niet zo erg was. Het is allemaal psychisch! O, en zorg dat je vriendje ook stopt, dan kan je dat samen doen, wordt het een stuk makkelijker van, en het is niet bevorderend als jij aan het stoppen bent terwijl je vriend loopt te paffen

If there`s a will there`s a way
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#9
toch zou ze beter stoppen met weed, in het begin is het allemaal leuk en bewustzijnsverruimend, maar op den duur is het echt verdovend en dus eigenlijk bewustzijnsvernauwend
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#10
PharmaPhreeK zei:
jonge jonge.
ik probeerde te zeggen dat je blij mag zijn dat je aan wiet verslaaft bent en niet aan iets anders, omdat het relatief gezien makkelijk is om te stoppen met wiet.

Ik heb het zelf ook meegemaakt 6 jaar lang elke dag veel blowen en dan gewoon stoppen. Ik moet zeggen er was een tijd dat ik dacht dat ik er nooit vanaf zou komen, maar het is toch gelukt. Het was een paar dagen kut, maar als je eenmaal bent afgekikt besef je dat het eigenlijk helemaal niet zo erg was. Het is allemaal psychisch! O, en zorg dat je vriendje ook stopt, dan kan je dat samen doen, wordt het een stuk makkelijker van, en het is niet bevorderend als jij aan het stoppen bent terwijl je vriend loopt te paffen

If there`s a will there`s a way
Klik om te vergroten...

Ok, dat werd mij niet helemaal duidelijk..

Maar dan nog, wat heeft Paula daar aan?

Ze zegt hier verslaafd te zijn aan Wiet, hoeveel verslavender opiaten zijn hoef je er niet bij te betrekken toch? (snap wel waarom je dat wilt, maar kan ze weinig mee denk ik. Behalve zoiets denken als: ach ja, kan ook net zo goed door blijven smoken, een hero junk heeft het veel zwaarder!)
P
PharmaPhreeKLid
01-01-2024, 00:00
#11
Operatie is iets ernstigs, en je mag van tevoren niet blowen omdat dat interactie geeft met medicijnen. Ik vind het zwak en zielig dat ze zegt dat ze het niet trekt om te stoppen. Het is gezond, verstandig, en lang niet zo moeilijk als zij denkt om te stoppen met blowen. Gewoon niet aanstellen en ophouden met joints roken. Tis toch niet normaal dat een 38 vrouw (wellicht moeder) de hele dag aant blowen is...
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#12
PharmaPhreeK zei:
Operatie is iets ernstigs, en je mag van tevoren niet blowen omdat dat interactie geeft met medicijnen. Ik vind het zwak en zielig dat ze zegt dat ze het niet trekt om te stoppen. Het is gezond, verstandig, en lang niet zo moeilijk als zij denkt om te stoppen met blowen. Gewoon niet aanstellen en ophouden met joints roken. Tis toch niet normaal dat een 38 vrouw (wellicht moeder) de hele dag aant blowen is...
Klik om te vergroten...

Stel je niet zo aan, ik vond het ook echt moeilijk om te stoppen met dagelijks blowen, werd zweterig angstig, zwaar hyperactief, en de eerste twee weken waren echt kut. Misschien vond jij dat wel zo makkelijk, maar ik ben er echt zwaar verslaafd aan geweest, en moet er elke dag weer om denken om niet te gaan blowen doordeweeks.
p
paulaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Osi` zei:
Aan de dokter, de arts ..
Die moeten trouwens alles geheimhouden wat jij zegt. Da's een code van de arstsen en dokters. (of was dat nu huisarts.)
Maar uw leven is imo wel veel belangrijker.
Klik om te vergroten...

hoi ik heb eeen reactie gegeven maar die staat onder mijn naam,dit is voor het eerst dat ik met zoiets werk dus ik heb op beantwoorden gedukt maar ik bleek bij dat andere link te moeten zijn,nou ja misschien lees je het nog wek,

paula
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hallo Paula! Welkom op dit forum :)

Gezien het feit dat ik geen dokter ben, kan ik niet met zekerheid zeggen of het schadelijk is om onder narcose te gaan met nog een hoeveelheid THC in je bloed, maar ik neem aan van niet... (Cannabis kan met een heleboel medicijnen gewoon gecombineerd worden...)

Is het niet mogelijk anoniem een wild vreemde dokter/specialist te bellen om die het te vragen? Al op google gezocht naar een ''dokters'' forum of iets? :P
L
LanaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Vraag het gewoon, jouw gezondheid is het belangrijkste.
Maar zeg ´ik rook af en toe eens een jointje´ ipv ´ik ben keihard verslaafd´.
Dat klinkt al heel anders.

Voor zover ik weet, moet je voor een narcose helemaal nuchter zijn. Zowel met eten als met andere middelen. Want als je je eigen eerst stoned rookt, zal de narcose wel heftiger zijn en weten de dokters ook niet wat je hebt uitgevoerd van tevoren. Dat is altijd gevaarlijk. Die moeten gewoon op de hoogte zijn zodat hun ernaar kunnen handelen.

Het is maar weed, maar je weet maar nooit.
En dokters hebben hun medisch geheim en verder hebben ze geen zak met je te maken, dus wat maakt het uit als hun het van je weten. Alleen staat het niet zo goed als je kinderen hebt. Dus daar moet je ook mee oppassen. (Ik veroordeel je er niet op, heb zelf ook een kind en rook dagelijks joints.)

Het gaat denk vooral om de manier waarop je je straks verwoordt bij de dokter. Je moet het afzwakken, terwijl je nog hetzelfde zegt.
W
WeednatorLid
01-01-2024, 00:00
#16
ze zeiden tegen mij altijd , dat je aan wiet niet verslaafd wordt ! Is het dan tog mogenlijk dat je eraan verslaafd geraakt zoals Paula zegt , of is het meer een geestelijke drang .
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ga anders ff kijken op deze site: http://www.drugsinfoteam.nl en druk links op vraag en antwoord...

Daar kan je vragen en antwoorden bekijken enz.. je kan daar ook zelf je vraag stellen als je wil.. :wink:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#18
Saivy zei:
Ga anders ff kijken op deze site: http://www.drugsinfoteam.nl en druk links op vraag en antwoord...

Daar kan je vragen en antwoorden bekijken enz.. je kan daar ook zelf je vraag stellen als je wil.. :wink:
Klik om te vergroten...

Ook een heel mooi advies inderdaad :)

Op de site van jellinek is het trouwens ook mogelijk om te chatten met een deskundige :sunglasses:
p
paulaLid
01-01-2024, 00:00
#19
bedankt voor al deze reacties.
het drugs info heb ik al opgezocht en deze vraag stond niet op de kaart.
Je kan er wel voor bellen en eerlijk gezegt heb ik daar zelfs de moed niet voor.
Maar ik ga inderdaad kijken of er zoeiets bestaat als een doktersforum.
gelukkig word ikop een zondag avond opgenomen en word niet voor 8 uur geopereerd op maandag dus knetter kan ik dan niet zijn.
Jellink heb ik ook in het verleden wel eens opgezocht,maar heel vaak willen ze dat je langs komt ,zo ook de hoop,en als ik hen dan mijn verhaal vertel ,willen ze me opnemen en dat zou een jaar of anderhalf in beslag nemen ja,dat kan niet,dat is het nadeel van een geheim met je mee dragen.......

nou ja,jullie horen het nog wel
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#20
paula zei:
bedankt voor al deze reacties.
het drugs info heb ik al opgezocht en deze vraag stond niet op de kaart.
Je kan er wel voor bellen en eerlijk gezegt heb ik daar zelfs de moed niet voor.
Maar ik ga inderdaad kijken of er zoeiets bestaat als een doktersforum.
gelukkig word ikop een zondag avond opgenomen en word niet voor 8 uur geopereerd op maandag dus knetter kan ik dan niet zijn.
Jellink heb ik ook in het verleden wel eens opgezocht,maar heel vaak willen ze dat je langs komt ,zo ook de hoop,en als ik hen dan mijn verhaal vertel ,willen ze me opnemen en dat zou een jaar of anderhalf in beslag nemen ja,dat kan niet,dat is het nadeel van een geheim met je mee dragen.......

nou ja,jullie horen het nog wel
Klik om te vergroten...

Erg vervelend dat jij je gewdongen voelt het in jouw familie/vrienden/kennissen kring geheim te houden :cry:

De waarheid vertellen heeft ook zo zo zijn nadelen, maar ben toch wel blij dat ik over mijn ''verslaving'' kan praten met mensen die ik dagelijks spreek.. Het belangrijkste is namelijk (volgens mij) dat je erover kan praten, ook omdat er (onbewust) vaak heel veel verschillende gebeurtenissen meespelen uit je jeugd/verleden die o.a. hebben geleid tot de verslaving.

Ps, :smoke:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."