Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsoperatie en weed

operatie en weed

35 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Weednator zei:
ze zeiden tegen mij altijd , dat je aan wiet niet verslaafd wordt ! Is het dan tog mogenlijk dat je eraan verslaafd geraakt zoals Paula zegt , of is het meer een geestelijke drang .
Klik om te vergroten...

In de hulpverlening wordt inderdaad veel ontkent dat je (lichamelijk) verslaafd kan raken aan wiet.. De verslaving heeft met veel meer te maken dan alleen het zaligmakende gevoel dat het weed je kan geven..
y
yellowmoonLid
01-01-2024, 00:00
#2
stoppen met blowen is niet alleen stoppen met de jointjes, ook je omgeving is na een aantal jaren zo veranderd dat je weinig mensen meer kent die niet blowen en lijkt het alsof iedereen blowt
p
paulaLid
01-01-2024, 00:00
#3
trillen

Nou ik blow nu al 16 jaar en met al mijn pogingen met stoppen liep ik ook mijn lichaam tegen het lijf,koud zweet,trillen en al die gekkigheid.
we zijn ook een paar keer in amerika geweest,we hebben gezocht en gevonden,puur omdat je gek word in de kop maar ook lichamelijk zit je niet prettig en ik moet bekennen,het waren hele spannende ervaringen,als je verslaafd ben is holland mooier,al is het maar hoe je het bekijkt :smoke:
p
paulaLid
01-01-2024, 00:00
#4
narcotiseur

nou,op aanraadde vanuit het ziekenhuis forum ben ik vandaag naar de narcotiseur gegaan,moest toch in het ziekenhuis zijn, en ze vond het heel dapper dat ik het haar kwam vertellen.
ze raadde me af om vlak voor de operatie te blowen en ze zou me met pillen helpen om de scherpe kantjes van het niet blowen eraf te halen totdat ik weer mobiel ben om naar buiten te gaan.
wat een opluchting dat ze niet meteen met die wijsvinger aankwam.
ik zal nu heel wat rustiger zijn voor de narcose.
n
neorej_Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: narcotiseur

paula zei:
nou,op aanraadde vanuit het ziekenhuis forum ben ik vandaag naar de narcotiseur gegaan,moest toch in het ziekenhuis zijn, en ze vond het heel dapper dat ik het haar kwam vertellen.
ze raadde me af om vlak voor de operatie te blowen en ze zou me met pillen helpen om de scherpe kantjes van het niet blowen eraf te halen totdat ik weer mobiel ben om naar buiten te gaan.
wat een opluchting dat ze niet meteen met die wijsvinger aankwam.
ik zal nu heel wat rustiger zijn voor de narcose.
Klik om te vergroten...

Dit is tevens ook een gouden raad voor al wie eens onder narcose moet die onder invloed is.
Zeg tegen de narcotiseur WAT je hebt gedronken/gesmoort, HOEVEEL je hebt gedronken/gesmoort en WANNEER je wat hebt gedronken/gesmoort.

Die mensen hebben daar voor gestudeerd en kunnen zodoende dan ook je narcose aanpassen.
Je zou niet de eerste persoon zijn die in zijn narcose blijft omdat ie teveel had gezopen en het niet gezegd had.
R
RoyalFluShLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je mag 24 uurs niet roken/paffe voor je operatie dacht ik? zo is het bij een vriend toch geweest.
P
PharmaPhreeKLid
01-01-2024, 00:00
#7
jeuzus wat een ellende je bent 38, je schaamt je voor het blowen maar je kan er niet mee stoppen?

KAP ER GEWOON MEE!

je doet alsof het zo moeilijk is maar het valt reuse mee als je hoort wat heroineverslaafden moeten doorstaan.

Afkiken duurt bovendien maar 3 dagen, dus ga je even wat verzinnen voor die 3 dagen, een fietstocht ofzo. Geen wiet meenemen dus. Wat je wel kan meenemen is alkohol, benzo`s en peuken voor als je het echt niet meer trekt.

Dus iedere keer dat je zin hebt in een joint rook je een peuk, maar hou je wel aan je fietsschema, niet dat je de hele dag ergens in het park hangt, want dan heb je meer zin in een joint. Als je bezig blijft zal je er minder over nadenken, en als je sport heb je zowiezo minder zin om te roken.
Savonds als je gaat slapen wordt waarschijnlijk wel moeilijker, maar dan rook je een peuk, slik je een benzo en drink je een biertje.....reken maar dat je kan slapen.

De 4e dag ben je thuis, afgekikt en wel... dan is nog de kunst om er vervolgens vanaf te blijven want trugvallen is een bitch, maar het gebeurt ons allemaal welleens.
y
yellowmoonLid
01-01-2024, 00:00
#8
PharmaPhreeK zei:
jeuzus wat een ellende je bent 38, je schaamt je voor het blowen maar je kan er niet mee stoppen?

KAP ER GEWOON MEE!

je doet alsof het zo moeilijk is maar het valt reuse mee als je hoort wat heroineverslaafden moeten doorstaan.

Afkiken duurt bovendien maar 3 dagen, dus ga je even wat verzinnen voor die 3 dagen, een fietstocht ofzo. Geen wiet meenemen dus. Wat je wel kan meenemen is alkohol, benzo`s en peuken voor als je het echt niet meer trekt.

Dus iedere keer dat je zin hebt in een joint rook je een peuk, maar hou je wel aan je fietsschema, niet dat je de hele dag ergens in het park hangt, want dan heb je meer zin in een joint. Als je bezig blijft zal je er minder over nadenken, en als je sport heb je zowiezo minder zin om te roken.
Savonds als je gaat slapen wordt waarschijnlijk wel moeilijker, maar dan rook je een peuk, slik je een benzo en drink je een biertje.....reken maar dat je kan slapen.

De 4e dag ben je thuis, afgekikt en wel... dan is nog de kunst om er vervolgens vanaf te blijven want trugvallen is een bitch, maar het gebeurt ons allemaal welleens.
Klik om te vergroten...

wiet kun je niet vergelijken met hero verslaving ten eerste mensen die hero gebruiken moeten op een gegeven moment wel stoppen omdat ze het niet meer kunnen betalen of omdat ze geen leven meer hebben enzovoort

maar in meeste gevallen wiet is als je gewoon normaal werk heb wel te betalen, en je kunt ook gewoon met wiet leven waardoor eigenlijk redens om te stoppen veel minder van wordt,

mensen die een verslaving hebben die kappen niet ineens met drugs om dat het slecht is voor gezondheid, anders waren ze ook nooit begonnen aan drugs
p
paulaLid
01-01-2024, 00:00
#9
dank je yellowmoon hellemaal met je eens
P
PsiloLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bij mijn weten interferreert THC nauwelijks met de gebruikelijke anesthetica die rondom de narcose gebruikt worden.
Vooral het misbruik van opiaten en benzodiazepines zijn van belang.

Maar ik kan het nog eens navragen aan een vriend cq collega van mij.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#11
paula zei:
dank je yellowmoon hellemaal met je eens
Klik om te vergroten...

Ik ook..

Is toch niet te vergelijken he? Voor de 1 is wiet al een uitdaging (om het te te gebruiken en er niet verslaafd aan te raken..) Mensen die het aan durven met Hero te beginnen hebben sowieso een te groot (of juist te klein) ego..
P
PharmaPhreeKLid
01-01-2024, 00:00
#12
jonge jonge.
ik probeerde te zeggen dat je blij mag zijn dat je aan wiet verslaaft bent en niet aan iets anders, omdat het relatief gezien makkelijk is om te stoppen met wiet.

Ik heb het zelf ook meegemaakt 6 jaar lang elke dag veel blowen en dan gewoon stoppen. Ik moet zeggen er was een tijd dat ik dacht dat ik er nooit vanaf zou komen, maar het is toch gelukt. Het was een paar dagen kut, maar als je eenmaal bent afgekikt besef je dat het eigenlijk helemaal niet zo erg was. Het is allemaal psychisch! O, en zorg dat je vriendje ook stopt, dan kan je dat samen doen, wordt het een stuk makkelijker van, en het is niet bevorderend als jij aan het stoppen bent terwijl je vriend loopt te paffen

If there`s a will there`s a way
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#13
toch zou ze beter stoppen met weed, in het begin is het allemaal leuk en bewustzijnsverruimend, maar op den duur is het echt verdovend en dus eigenlijk bewustzijnsvernauwend
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#14
PharmaPhreeK zei:
jonge jonge.
ik probeerde te zeggen dat je blij mag zijn dat je aan wiet verslaaft bent en niet aan iets anders, omdat het relatief gezien makkelijk is om te stoppen met wiet.

Ik heb het zelf ook meegemaakt 6 jaar lang elke dag veel blowen en dan gewoon stoppen. Ik moet zeggen er was een tijd dat ik dacht dat ik er nooit vanaf zou komen, maar het is toch gelukt. Het was een paar dagen kut, maar als je eenmaal bent afgekikt besef je dat het eigenlijk helemaal niet zo erg was. Het is allemaal psychisch! O, en zorg dat je vriendje ook stopt, dan kan je dat samen doen, wordt het een stuk makkelijker van, en het is niet bevorderend als jij aan het stoppen bent terwijl je vriend loopt te paffen

If there`s a will there`s a way
Klik om te vergroten...

Ok, dat werd mij niet helemaal duidelijk..

Maar dan nog, wat heeft Paula daar aan?

Ze zegt hier verslaafd te zijn aan Wiet, hoeveel verslavender opiaten zijn hoef je er niet bij te betrekken toch? (snap wel waarom je dat wilt, maar kan ze weinig mee denk ik. Behalve zoiets denken als: ach ja, kan ook net zo goed door blijven smoken, een hero junk heeft het veel zwaarder!)
P
PharmaPhreeKLid
01-01-2024, 00:00
#15
Operatie is iets ernstigs, en je mag van tevoren niet blowen omdat dat interactie geeft met medicijnen. Ik vind het zwak en zielig dat ze zegt dat ze het niet trekt om te stoppen. Het is gezond, verstandig, en lang niet zo moeilijk als zij denkt om te stoppen met blowen. Gewoon niet aanstellen en ophouden met joints roken. Tis toch niet normaal dat een 38 vrouw (wellicht moeder) de hele dag aant blowen is...
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#16
PharmaPhreeK zei:
Operatie is iets ernstigs, en je mag van tevoren niet blowen omdat dat interactie geeft met medicijnen. Ik vind het zwak en zielig dat ze zegt dat ze het niet trekt om te stoppen. Het is gezond, verstandig, en lang niet zo moeilijk als zij denkt om te stoppen met blowen. Gewoon niet aanstellen en ophouden met joints roken. Tis toch niet normaal dat een 38 vrouw (wellicht moeder) de hele dag aant blowen is...
Klik om te vergroten...

Stel je niet zo aan, ik vond het ook echt moeilijk om te stoppen met dagelijks blowen, werd zweterig angstig, zwaar hyperactief, en de eerste twee weken waren echt kut. Misschien vond jij dat wel zo makkelijk, maar ik ben er echt zwaar verslaafd aan geweest, en moet er elke dag weer om denken om niet te gaan blowen doordeweeks.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."