Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsnadelen stoppen met blowen

nadelen stoppen met blowen

43 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
U
UmLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik vond het ook tijd om te stoppen met blowen, anders doeik het over tien jaar nog

heb zoveel keer geweldig stoned geweest in mijn leven, niet te tellen, op de duizenden keren heb ik het exact 1 keer minder leuk gevonden, blowen blijft fijn

maar twee weken nu niet geblowt, wel paar sigaretten gerookt ter afleiding (terwjil ik niet eens rook), maar dat ga ik ook niet doen, anders geraak ik verslaafd aan sigaretten

enige reden dat ik wilde stoppen was trouwens voor mijn longen, zeker omdat ik terug intensief wil gaan sporten

gelukkig bestaan er nog andere drugs in de wereld :grin:
m
mushroompietLid
01-01-2024, 00:00
#2
jah ik sport ook heel veel. veel hardlopen en kt. maar je krijgt niet echt veel zin meer om te gaan sporten met dit soort afkick verschijnselen:P
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nha ik heb 3 jaar lang minimaal 4 joints per dag gerookt. Ik heb toen ik ging stoppen helemaal nergens last van gehad :) Denk dat het per persoon verschillend is, als je gewoon wil stoppen moet je gewoon lekker stoppen en der niet meer aan denken :grin:
M
Mister SosaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Na een paar jaar dagelijks te hebben geblowd is er na het stoppen toch een periode van zo'n drie weken geweest waar ik slecht sliep De eerste nachten zelfs niet. Na die paar dagen werd ik 's morgens zeiknat wakker (jaja, van het zweten), m'n eetlust was veelminder en ik was toch agressiever dan anders.
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mister Sosa zei:
een periode van zo'n drie weken geweest waar ik slecht sliep
Klik om te vergroten...
Dat heb ik trouwens ook wel gehad, maar had als alternatief dat ik voor het slapen 1 biertje atte waardoor je zo'n lichte roes krijgt :)
Dat was eigenlijk het enigste gelukkig, misschien ook wel iets opgefokter maar niet zo erg dat ik standaard iedereen een ros gaf zeg maar :P
m
mushroompietLid
01-01-2024, 00:00
#6
klote troep. ik ga nu over op paddo's en ghb:P
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als je dat maar niet dagelijks gaat doen is het wel beter :P
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik slaap juist beter nuchter sinds ik een keer gestopt was :confused:

als ik geblowd heb en ik wordt terug beetje nuchter slaap ik wel eeerg slecht in :(
b
broodjekaasLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ben er vandaag mee gestopt....met drinken en roken ook trouwens....

Voel me best funky eigenlijk....

mijn middel tegen ontwenning:
- regelmatig een stukje lopen tijdens werk
- drie keer in de week sporten
- veel water en kruiden thee (vooral groene thee!!!!!)
- veel fruit
- meer dan acht uur per dag slaap (warme melk helpt voor mij goed weet ik uit ervaring)
- meditatie ('s ochtends en 's avonds), goed voor de stress en ontwikkeld geestelijke controle
- zelfreflectie....schrijf het van je af!!!!

veel succes aan mezelf en aan de andere stoppers en ontstoppers...
m
mushroompietLid
01-01-2024, 00:00
#10
momenteel ben ik al een aantal weken gestopt maar deze week is het echt moeilijk vanwege de volgende klachten: enorm agressief, heel diep in mezelf gekeerd, slecht in slaap komen en een paar uur later weer wakker worden en niet meer in slaap kunnen komen, lichtelijk depressief, mijn hart klopt snel, mijn gedachtens razen als een gek heen en weer. voor het slapen ga ik het middeltje gaba aanschaffen. heeft iemand nog tips ? en wanneer worden deze klachten weer minder ?
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#11
mushroompiet zei:
momenteel ben ik al een aantal weken gestopt maar deze week is het echt moeilijk vanwege de volgende klachten: enorm agressief, heel diep in mezelf gekeerd, slecht in slaap komen en een paar uur later weer wakker worden en niet meer in slaap kunnen komen, lichtelijk depressief, mijn hart klopt snel, mijn gedachtens razen als een gek heen en weer.
Klik om te vergroten...

Klinkt als after-MDMA man. :P
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dt is mijn eerste stopdag, ik stop een maand, gewoon om even alle THC uit mijn systeem te krijgen en ook zodat ik geminderd weer kan beginnen. In de herfstvakantie (rond 12 october) ga ik weer beginnen en tot die tijd ga ik geen joint aanraken. Wat er gebeurd ga ik dus precies meemaken, een maand lang.
De meeste van mijn vrienden stoppen deze maand ook, en hopelijk gaat het iniedergeval mij lukken. Iniedergeval heb ik voor mijzelf besloten dat ik het vol MOET houden. Ik wil geen slappeling zijnt egenover mijzelf.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hallo beste mede gebruikers. Is het niet fijn te lezen hoe verschillend we reageren op stoppen (een pauze nemen :wink:) van cannabis gebruik.

Haha, ben nu zelf ook weer een paar dagen gestopt, en ik merk aan mijzelf het volgende:

- Ben heel erg chaotisch (nog chaotischer dan normaal.)

- Last/plezier van een praatkick. (met name bij mensen die ik graag mag, waarvan ik weet dat ze mij ook graag mogen.)

- Zeg vaak precies wat ik denk, wat er vaak op neerkomt dat iets niet goed begrepen woord/verkeerd geinterperteerd (mijn gedachten zijn ook wel eens tegenstrijdig.) . Hierdoor maak ik vaak een heel erg 'vreemde' of in een enkge geval zelfs 'griezlige' indruk op mensen.

- Heb heel erg veel aandacht nodig. Gek genoeg krijg ik die ook altijd, aangezien ik heel gemakkelijk en zonder schaamte over mijn gevoelens kan praten. (Valt vooral goed in de smaak bij dames :wink:)

- Heb moeite met studeren. (onder invloed neem ik bep. informatie op als een spons.) Het belangrijkste wordt ook opgeslagen in mijn lange termijngeheugen, al is het niet altijd even makkelijk de benodigde informatie op te roepen.

- Heb vrij weinig zelfreflectie, nauwelijks last van schulgevoelens, maar weet gek genoeg jusit wel heel vaak onaardig/oneerlijk gedrag goed te praten.

- Heb minder behoefte aan seks, terwijl ik er dan juist veel meer open voorsta, een meisje niet per se 'de ware' hoeft te zijn :wink:

- Heb meer behoefte aan alcohol. (wat ik dan dus ook in een iets hoge mate nuttig momenteel.

- Praat liever dan dat ik luister (Terwijl veel mensen me dus juist zo graag mogen omdat ik zo goed en aandachtig kan luisteren :wink:)

- Ben meer bezig met doen dan denken. voorbeeld: Als ik iets moete regelen, vraag ik aan mensen in mijn omgeving hoe en soms zelfs OF zij dat voor me willen doen :wink:)

- Ik maak liever mijzelf gelukkig dan een ander. (mensen die ik heel erg bewonder uitgezonderd.)

- Heb het liefst met zoveel mogelijk mensen contact. in plaats van alleen de mensen die ik al ken, en die mij ook goed kennen. (in hoeverre dat uberhaubt mogelijk is dan hahaha :P)

- Voel mij veel minder verantwoordelijk voor mijn eigen daden. Een heleboel lijkt nu automatisch te gaan, en ben mij veel minder bewust van wat mijn gedrag zou kunnen veroorzaken in mijn omgeving. (interesseert mij ook veel minder.)

- Vertel meer dan nodig is om iets duidelijk te maken, ben langer bezig om ergens op te reageren. (zoals nu bijv. het geval is :P)

- Heb hierover echt nog veel meer te vertellen dan je denkt. :wink:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb nu ruim drie dagen niet geblowed, en dat is mijn langst volledig zonder blowen sinds november 2006. Ik ben van plan het nog minstens twee weken vol te houden. Ik zei eerst een maand, maar ik denk dat dat niet nodig is en dat ik er geen zin in heb, twee weken zouden voldoenend moeten zijn.
Mijn rede was de THC die als rest in mijn bloed en vet bleef zitten er uit te krijgen, maar als je weet hoe mager en vetloos ik ben denk ik dat ik vrij weinig THC opgeslagen zal hebben, dus ik ga er vanuit dat het meeste in een week of twee wel weg is. Ook wilde ik kijken hoe ik nuchter zou zijn gezien het al zolang geleden was en ik wilde testen of ik verslaafd was aan de shag uit mijn joints (ik rook niet, maar blow elke dag met shag erin). Een andere rede was dat ik wilde bewijzen dat ik het niet nodig had en dat ik geld wilde besparen.

Het is nu dus drie dagen geen wiet en ik merk eigenlijk weinig verschil. De eerste dag was ik wat chaotisch, en de in war, veel meer dan dat ik stoned ben, en de tweede dag was ik vooral emotioneel veel zwakker dan anders en trok ik me dingen heel zwaar aan.
Vandaag lijk ik weer vrij stabiel mijzelf te zijn heb ik het idee, alleen iets helderder/actiever. Ik praat meer, en vooral veel sneller, maar ik voel me mentaal en lichamelijk prima. Ik heb weinig behoefte aan blowen, hoewel ik er wel erg veel aan denk. Het enige negatieve is een vrijz ware stop-insomnia. Ik slaap per nacht niet veel meer dan een uur nu. Als dat nog ophoud denk ik dat de pauze een succes is, en kijk ik er naar uit om in de toekomst vaker af te wisselen tussen periodes nuchter zijn en blowen.
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#15
Jaja, van een maand, naar 2 weken, en van 2 weken, naar 5 dagen, toe maar weer. :mrgreen: :wink:
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#16
@azgaza
Je merkt er pas wat van dat je gestopt bent met blowen na ongeveer 1 week / 7 dagen dus. Ik heb ook vrijwel geen vet maar je zal zien dat dingen na 1 weekje wel anders zijn :) Verder tegen de slapeloosheid kan je vlak voor je gaat slapen even een biertje of wijntje drinken... worden je hersenen iets rustiger van dus kan je makkelijker slapen, ook dit zal na 1 a 2 weken niet meer nodig zijn :)
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb een tijdje geleden 5 weken niet geblowd, omdat ik de bob was naar Fullmoon Festival in duitsland, en van wege die "drugwipe" testen daarzo wou ik helemaal geen thc meer in mijn lichaam hebben.

In die tijd begon ik ook ineens bier te drinken 's avonds, terwijl ik normaal echt nooit bier drink!
Maar inderdaad helpt het wel op die momenten... :beer:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nick de Neger zei:
@azgaza
Je merkt er pas wat van dat je gestopt bent met blowen na ongeveer 1 week / 7 dagen dus. Ik heb ook vrijwel geen vet maar je zal zien dat dingen na 1 weekje wel anders zijn :) Verder tegen de slapeloosheid kan je vlak voor je gaat slapen even een biertje of wijntje drinken... worden je hersenen iets rustiger van dus kan je makkelijker slapen, ook dit zal na 1 a 2 weken niet meer nodig zijn :)
Klik om te vergroten...

Ik ben niet van plan wiet t egaan vervangen voor alcohol; ik heb nog nooit in mijn eentje alcohol gedronken en ben absoluut niet van plan daaraan te beginnen. Het is nu dag 4 en het is allemaal alleen maar nog beter dan dat 1 en 2, maar ik denk dat dat ook de nicotine was; de eerste twee dagen.
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Lekker, ben wel benieuwt wat je allemaal veranderd zult zien aan jezelf, ik stond zelf best wel versteld van mezelf eigenlijk :mrgreen:
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mwah, ik ben toen gestopt met blowen voor 5 weken, en na 2 weken ben ik ook nog eens gestopt met roken (waar ik trouwens nog steeds mee gestopt ben).

Ik moet zeggen dat ik die eerste 2 weken van niet blowen weinig verandering merkte
Wel iets meer ondernemend, maarja ik deed meestal alles wat ik nog moest doen VOORdat ik ging blowen, zodat je daarna tenminste relaxed kon gaan zitten blowen :wink:

Toen ik daarna ook stopte met roken ging er pas echt een wereld voor me open, Na tijdje begon ik echt verschil te merken, bijvoorbeeld met het traplopen, geen koud zweet meer bovenaan de trap en slappe benen enz.
Lichamelijk voelde ik me al snel veel en veel beter.

Mijn conclusie was in ieder geval: stoppen met blowen is voor mij niet nodig, gewoon een beetje in de hand houden.
Maar roken ben ik gewoon helemaal klaar mee.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."