Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpacecake: De wiet door het beslag of wietboter maken?

Spacecake: De wiet door het beslag of wietboter maken?

10 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#1
Doe allebei :mrgreen:
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
wietboter


thc hecht zich aan vet


punt
N
NorthawkeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik maak altijd wietboter en ik gebruik voor een cake ongeveer 1 gram per persoon die hem gaat eten. Da's dan gewoon knipafval.
M
M8Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Mijn excuses als hier al een topic over is maar ik kon het zo snel niet vinden met de zoekfunctie.

Ik ben van plan om eind deze week een spacecake te bakken. Kan ik dit het beste doen door eerst wietboter te maken of door de wiet gewoon meteen door het beslag te doen? Ik heb het allebei al een keer gedaan en het heeft bij mij allebei een goed effect op geleverd. Ik vroeg me alleen af wat het beste was zodat ik het optimale uit mijn spacecake kan halen.

Ik had ook nog een vraagje opver de hoeveelheid. Hoeveel wiet (gewoon goede kwaliteitswiet geen knipafval) gebruiken jullie meestal per persoon bij een spacecake? De vorige keren heb ik het met knipafval gedaan dus ik vind het nu moeilijk in te schatten. Ik en de personen waarmee ik de spacecake gaan bakken zijn allemaal ervaren dagelijkse blowers dus we zijn wel wat gewend.

Alvast bedankt,

Groeten M8
k
kotssmurfLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik vindt het persoonlijk het lekkerst met de weed gewoon door het beslag heen, is ook vele makkelijker...
Gaf me nooit een minder gevoel dan met afgemaakte boter en je ziet de stukjes nog zitten.
Moet je natuurlijk zien dat je zeer goed verkruimeld hebt en er geen takjes of andere zooi meer tussenzit. Doe je het met knipafval, zou ik boter aanraden.

Veel spaceplezier

:wave:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als je geen zin hebt om wiet boter te maken, koop dan een browniemix en gooi er goed zachte lekkelijke kwaliteitshasj doorheen die goed ruikt en smaakt. Dat werkt sowieso wel namelijk, prima voor luie mensen die niet van koken houden (zoals ik).
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#7
azgaza zei:
Als je geen zin hebt om wiet boter te maken, koop dan een browniemix en gooi er goed zachte lekkelijke kwaliteitshasj doorheen die goed ruikt en smaakt. Dat werkt sowieso wel namelijk, prima voor luie mensen die niet van koken houden (zoals ik).
Klik om te vergroten...

Yup, browniemix + 3g hasj ben je wel even zoet mee :) Smaakt ook een stuk beter moet ik zeggen. Ik ben niet echt een fan van die wietsmaak en de chocoladesmaak weet dat goed te maskeren.
A
AllolalieLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik ben lui en zou het als ik het nog eens zou doen door beslag mieteren, is ook vet dus hecht zich heus wel... :openmouth:
S
SnuifdoosLid
01-01-2024, 00:00
#9
Baardmans doet de wiet ook gewoon in zn beslag. Heb deze methode geprobeerd en dat gaf de lekkerste smaak en het beste effect van alle keren die ik tot nu toe geprobeerd heb.

Heb ook eens wietboter gemaakt, maar dat viel tegen qua effect. Was wel totaal andere wiet en hoeveelheden. Smaakte niet echt spacey met die gefilterde wietboter, eerder zoals gewone cake, en ik vind wiet in spacecake net goed smaken.

Voor de wietboter had ik 12 gram goedkope wiet gebruikt, en dat had weinig effect.
Voor de andere had ik 8 gram goeie wiet gebruikt en we lagen neer.

Doorgaans denk ik dat 5-10 gram goeie wiet voldoende is, maar als het ervaren blowers zijn, ga dan toch maar eerder naar de 10, maar eet dan geen halve cake ineens op =P
s
sjaartrolLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het hangt er wat van af. Met knipafval zou ik zowiezo eerst wietboter maken, anders zijn er superveel takjes/stukje blad en kvind da niet echt smakelijk :)

Maar als je gewoon knoppen gebruikt (zoals je van plan bent), maakt het imo niet zoveel uit hoe je t doet, want die knopjes kan je goed crushen tot poeder en zo tussen je cake draaien...

En circa 1g per persoon is normaal gezien voldoende, als je wiet eet neem je trouwens vrijwel alle thc die erin zit binnen, terwijl als je een joint rookt je slechts 30% ofzo maximaal opneemt, dus zeker niet rekenen van: "ik ben pas stoned na 5 jointen, dus ik neem 2.5 g", want dat kan zwaar aankome .
M
M8Lid
01-01-2024, 00:00
#11
azgaza zei:
Als je geen zin hebt om wiet boter te maken, koop dan een browniemix en gooi er goed zachte lekkelijke kwaliteitshasj doorheen die goed ruikt en smaakt. Dat werkt sowieso wel namelijk, prima voor luie mensen die niet van koken houden (zoals ik).
Klik om te vergroten...

Ik ben lui maar ik doe de koksopleding dus dat laatste maakt niet uit.

Ik heb van een deel van de wiet (slechte kwaliteit) wietboter gemaakt (volgens de makkelijke manier op http://www.grasscompany.nl/) En de rest van de wiet eerst in de grinder gegooid en daarna door het beslag gemixt. Er zat 12 gram goede en 3 gram minder goede wiet in de cake voor 6 personen en ik was er goed stoned van. In ieder geval bedankt voor jullie reacties!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."