Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums[wiet] volgens mij is dit niet normaal

[wiet] volgens mij is dit niet normaal

14 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
N
NorthawkeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het kan best wel zijn dat je er gewoon even niet meer tegen kan. In m'n eigen omgeving, met echt die-hard blowers, komt dat bij sommige mensen wel 'ns voor. Vaak vooral als ze zich geestelijk niet optimaal voelen en dan krijgt de wiet een vervelend effect. Gewoon even een poosje stoppen.

Er gaan altijd wel geruchten dat er substanties over coffeeshop wiet wordt gespoten, maar wat daar van waar is...
s
strangerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bijna altijd een bad trip van wiet, wie kan dat verklaren?

Steeds als ik blow – en dat is al slechts met 1/3 of 1/2 jointje – wordt ik a-relaxt en hyper i.p.v. relaxt. Ik krijg paniekaanvalletjes vergelijkbaar met hyperventilatie: het gevoel dat het niet meer goed gaat, dood kan gaan, een hartkwaal krijg etc. Dit gevoel duurt ca. 1,5 uur en heeft pieken en gelukkig ook dalen waarin ik niks merk, dat ligt waarschijnlijk aan m’n denkpatroon. In het ergste geval kom ik in een steeds angstaanjagend wordende visuele cirkel. Dit gaat gepaard met snelle hartslagen, bibberen, stuiptrekkinkjes, dichtslaan (variërend van geen zin hebben om te praten tot geen woord uit te kunnen slaan), dorst en eventueel overgeven. Ook al weet ik dat alles alleen in m’n hoofd zit, dan nóg lijkt het meestal zo echt dat ik schrik. Ik kan me dan ook niet voorstellen waarom iedereen blowt voor de lol. Op mij werkt het in de regel alles behalve leuk namelijk.

Ik denk zelf dat dit door de aard van het beestje komt. Dat is serieusheid in combinatie met onzekerheid en het eng vinden mijn lichaam baas laten worden over mezelf i.p.v. zelf de zaken onder controle te hebben (al heb ik dat met drank nooit maar ja daar blijf je ook niet nuchter bij). Waarom blow je dan vraag je je af. Nou om relaxt te worden is de bedoeling.

Ik heb ook sterk het idee dat wiet per definitie heel erg je gevoelens versterkt, maar bij de ene persoon anders dan bij de andere. Bij positieve gevoelens uit zich dat in warmte of lachkick maar bij negatieve gevoelens liggen fobiën die normaal op de achtergrond staan op de loer, flashbacks, oude beelden, angst voor dood en tunnelview. Meestal heb ik dan het gevoel een stukje achter mezelf te staan en dan te zien hoe ik zelf bezig ben.

Wordt wiet in bepaalde shops overspoten met harddrugs of ben ik simpelweg overgevoelig voor onschuldige wiet?
L
LektroluvLid
01-01-2024, 00:00
#3
stranger zei:
Wordt wiet in bepaalde shops overspoten met harddrugs
Klik om te vergroten...

Klopt
M
Marten!Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Heb je dat altijd al gehad dat je je van blowen niet lekker gaat voelen? Als het iets van de laatste tijd is zou ik er gewoon een paar maanden mee stoppen en over een half jaar kijken of het je weer het gevoel geeft dat je er van wilt krijgen. Als je bang bent de controle te verliezen kan het zijn dat je je daarom niet prettig voelt bij blowen. Dat je dat gevoel niet krijgt van drank komt denk ik omdat blowen en drinken allebei een hele verschillende uitwerking op je geest hebben.
Wat je zegt over serieus zijn herken ik wel. Ik ben zelf ook vrij serieus aangelegd en kan erg nadenken over bepaalde dingen. Als ik dan ook nog eens geblowd heb wordt dat alleen maar erger, dan is het echt choas in mn hoofd. Niet erg prettig dus :tongueout:

stranger zei:
Wordt wiet in bepaalde shops overspoten met harddrugs of ben ik simpelweg overgevoelig voor onschuldige wiet?
Klik om te vergroten...
1: Wiet overspuiten met harddrugs is een vrij dure grap volgens mij. Dat zullen ze dus niet zo snel doen.
2: Ik vind wiet niet per definitie onschuldig. Is heel erg afhankelijk van wie het gebruikt en op wat voor manier er met het gebruik omgegaan wordt.
k
kunlanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lektroluv zei:
stranger zei:
Wordt wiet in bepaalde shops overspoten met harddrugs
Klik om te vergroten...

Klopt
Klik om te vergroten...

Dit is volgens toch wel een grote Mythe hoor!

Wel spuiten ze er soms een wit-kristal achtige substantie op die dan de "pure THC" moet voorstellen dacht ik.
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Leg zelf een plantage aan op je zolder en maak zo je eigen wiet... ben je ook van al het gezeik en al dan niet gevallen van die shops af! :mrgreen:

En volgens jou werkt wiet emotie versterkend... dan zal ik je zeggen dat je dat goed denkt, want dit is ook een feit namelijk... en je zou de werking van wiet dus ook gewoon kunnen vinden via google zeg maar...

:wave:
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Vriendin van mij die echt een hardcore blower is, was na ruzie met d'r vriendje tijdje gekapt. daarna ging ze weer keertje blowen en ging ze gewoon keihard bad. Kan iedereen wel is gebeuren, licht mischien aan je gemoedsstand. Even niet blowen ofzo?
L
LektroluvLid
01-01-2024, 00:00
#8
kunlan zei:
Lektroluv zei:
stranger zei:
Wordt wiet in bepaalde shops overspoten met harddrugs
Klik om te vergroten...

Klopt
Klik om te vergroten...

Dit is volgens toch wel een grote Mythe hoor!
Klik om te vergroten...

Ja 't was sarcasme van me...:grin:

Overspoten met harddrugs... "Ja goedemiddag, ik zou graag van u 5 liter harddrugs kopen"
B
BartyoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wiet versterkt inderdaad je gevoelens, maar zoals ik het hier lees denk je gewoon te veel na.
Wiet is een drug om je heerlijk bij te ontspannen en je te laten gaan.
Ik denk dat dat het belangrijkste is, laat je lekker gaan!
Praat wat met vrienden, zet een lekker muziekje op en geniet van het moment.
Ben niet bang als wiet iets met je lichaam/geest/gedachtes doet, je moet daar gewoon een beetje je weg in vinden om er mee om te gaan :wave:
S
SuntabletLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dit is iets waar je je over moet zetten, je moet jezelf overgeven aan de wiet en aan je lichaam en gewoon aanvaarden wat komt. Alles wat je voelt zit in je hoofd. Zoek wat afleiding door muziek of iets dergelijks.
Je schrijft dat je bij drank wel de controle kan verliezen, dat komt volgens mij omdat drank niet echt geestveruimend is en dat je van drank totaal niet bezig bent met gedachten in je hoofd. Drank is vergiftiging van je lichaam, het enige wat je lichaam dan wil doen is die stof zo snel mogelijk afbreken, andere functies worden dan stopgezet. Wiet valt dus niet echt met drank te vergelijken.

Als je echt elke keer zo a-relaxt en para word zou ik er ook mee stoppen, lijkt me dat je er dan idd niet van geniet en dan is het zonde van het geld (en van de wiet).
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#11
stop met blowen!
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Gewoon niet blowen als je er niet tegen kan, ik heb er zelf nog nooit problemen mee gehad, en veel vrienden van mij ook helemaal nooit. Het lijkt er dus op dat je er niet goed tegen kan.

Ik verplaats je topic ff naar coffeeshop.
e
esth0rLid
01-01-2024, 00:00
#13
-spaceman- zei:
stop met blowen!
Klik om te vergroten...

waarvan akte
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#14
stranger zei:
Bijna altijd een bad trip van wiet, wie kan dat verklaren?

Steeds als ik blow – en dat is al slechts met 1/3 of 1/2 jointje – wordt ik a-relaxt en hyper i.p.v. relaxt. Ik krijg paniekaanvalletjes vergelijkbaar met hyperventilatie: het gevoel dat het niet meer goed gaat, dood kan gaan, een hartkwaal krijg etc. Dit gevoel duurt ca. 1,5 uur en heeft pieken en gelukkig ook dalen waarin ik niks merk, dat ligt waarschijnlijk aan m’n denkpatroon. In het ergste geval kom ik in een steeds angstaanjagend wordende visuele cirkel. Dit gaat gepaard met snelle hartslagen, bibberen, stuiptrekkinkjes, dichtslaan (variërend van geen zin hebben om te praten tot geen woord uit te kunnen slaan), dorst en eventueel overgeven. Ook al weet ik dat alles alleen in m’n hoofd zit, dan nóg lijkt het meestal zo echt dat ik schrik. Ik kan me dan ook niet voorstellen waarom iedereen blowt voor de lol. Op mij werkt het in de regel alles behalve leuk namelijk.

Ik denk zelf dat dit door de aard van het beestje komt. Dat is serieusheid in combinatie met onzekerheid en het eng vinden mijn lichaam baas laten worden over mezelf i.p.v. zelf de zaken onder controle te hebben (al heb ik dat met drank nooit maar ja daar blijf je ook niet nuchter bij). Waarom blow je dan vraag je je af. Nou om relaxt te worden is de bedoeling.

Ik heb ook sterk het idee dat wiet per definitie heel erg je gevoelens versterkt, maar bij de ene persoon anders dan bij de andere. Bij positieve gevoelens uit zich dat in warmte of lachkick maar bij negatieve gevoelens liggen fobiën die normaal op de achtergrond staan op de loer, flashbacks, oude beelden, angst voor dood en tunnelview. Meestal heb ik dan het gevoel een stukje achter mezelf te staan en dan te zien hoe ik zelf bezig ben.

Wordt wiet in bepaalde shops overspoten met harddrugs of ben ik simpelweg overgevoelig voor onschuldige wiet?
Klik om te vergroten...

hoi stranger,

Je geeft zelf al aan wat de oorzaak is. Namelijk dat je voor het blowen onzeker en bang wordt. Deze gevoelens worden inderdaad versterkt door het blowen. Dit kan leiden tot paranoia gedachtes en paniek.

Om je probleem op te lossen zul je meer aandacht aan set en setting moeten besteden. Die onzekerheid ligt aan je eigen gemoedstoestand en je omgeving. Ga dus alleen blowen als je in een vertrouwde omgeving bent waar je je op je gemak voelt. Zodra je toch weer last krijgt van onzekerheid en enge gedachtes moet je is nagaan waarom? Laat je lekker gaan en schud die onzekerheid van je af!

Wiet is vanzichzelf een hele unieke sterke drugs (die erg onderschat wordt). Dat het zou worden overgespoten met een 'harddrugs' is gewoon en fabeltje.

Ik hoop dat je er wat aan hebt gehad. :wave:
P
Purple hazeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Je state of mind is ook belangerijk. Als jij je kut voelt dan is de kans groter dat je je kut gaat voelen als je gaat blowen. En ook de verwachting die je hebt is belangerijk. Als je steeds denkt dat je een bad trip gaat krijgen als je gaat blowen is de kans daarop een stuk groter. Tip, tijdje niet blowen en kijken hoe het over een paar maandjes valt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."