Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDus je vindt dat coffeeshops moeten verdwijnen?

Dus je vindt dat coffeeshops moeten verdwijnen?

44 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#1
Je kan beter high zijn :sunglasses:

Ik wou dat ik kon blowen en studeren tergelijkertijd., maar helaas..
Misschien hou ik aan om 1x in de maand een pure wiet joint te roken tijdens een chille wandeling in de Noorderladerbos :hearteyes:
B
BartyoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hee Jcutter, je hoeft jezelf toch ook niets te verbieden ofzo?
Gewoon af en toe een pure joint, dan geniet je er volgens mij nog meer van ook :)
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja toch..
Na het roken van een joint na 3 maandenlang onthouding; kom ik in een soort waan waarin ik niet kan stoppen met stickies roken. Nu breek ik dat patroon maar door, want ik weet dat als ik veel blow; last krijg van negatieve gedachtens.
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#4
moet je nodig velvet underground gaan luisteren :wink:

download maar wat Jack Johnson instead :)
B
BartyoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Precies :)
Positive vibes, that's what it's all about :)
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#6
pipoxyz zei:
moet je nodig velvet underground gaan luisteren :wink:

download maar wat Jack Johnson instead :)
Klik om te vergroten...
Ik heb het nu aanstaan. Het klint erg relax :stoned:
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat een topic...

Heb echt niet alles gelezen, maar

het is jcutter

die haat blowen maar wil wel aan de heroine.

zou ik nog niet eens de discussie mee aangaan :)

wiet, en sommige andere drugs zouden sowiso legaal moeten zijn, moet je eens opletten wat een wereldvrede opeens, maar hier kan je de overheid zoveel statische feiten en positieve onderzoeksresultaten onder de neus schuiven, doen ze toch niets aan zoals in jou signature ook al staat of stond...

Verder ben ik het uiteraard met je eens. (pipoxyz)

tenslotte no fence naar jou jcutter :) we verschillen gewoon vaak van mening
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#8
prima..maar beschrijf en onderbouw dan eens waarom..

statistisch feit: Een kleiner percentage Nederlandse jeugd rookt wiet dan in landen waar wiet verboden is en waar geen coffeeshops zijn.
statistisch feit: Jongeren in Nederland in gebieden zonder coffeeshops blowen niet minder dan jongeren in gebieden met coffeeshops.
statistisch feit: Jongeren in Nederland in scholen vlakbij coffeeshops blowen niet meer dan jongeren in scholen waar geen coffeeshops in de buurt staan.

dit zijn slechts enkele voorbeelden die vooral het verschil in drempelhoogte illustreren van het wel of niet hebben van coffeeshops.

hieruit blijkt dat als je liever niet hebt dat je omgeving veel blowt, je coffeeshops beter intakt en legaal kunt houden.

Wat zijn dan toch je beweegredenen om bij hoog en laag te beweren dat het goed zou zijn als coffeeshops zouden verdwijnen.
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#9
jcutter123 zei:
statistisch feit: Een kleiner percentage Nederlandse jeugd rookt wiet dan in landen waar wiet verboden is en waar geen coffeeshops zijn.
Klik om te vergroten...
Andere landen zijn groter en de verstandige, slimme jongeren vinden het niet zo interessant of roken er misschien 1.
Klik om te vergroten...
dat zijn 2, niet met elkaar gerelateerde aspecten. 'andere landen zijn groter', en 'de verstandige slimme jongeren vinden het...'
Het eerste deel van wat je zegt bevestigd alleen maar dat hun hogere percentage jeugdige wietgebruikers, een grotere groep mensen representeert.
..dat lijkt me juist een stelling waarin je aantoont dat het probleem in het buitenland nog veel groter is dan dat de losstaande percentages doen vermoeden.
het tweede deel van jouw stelling... 'slimme mensen roken minder'.. dat klopt dus niet..slimme mensen vinden wiet net zo lekker, maar wat veel relevanter is voor de originele vraag.. in welk opzicht bepaald dit aspect het verschil tussen de nederlandse en buitenlandse drugsproblematiek?
jcutter123 zei:
statistisch feit: Jongeren in Nederland in gebieden zonder coffeeshops blowen niet minder dan jongeren in gebieden met coffeeshops.
Klik om te vergroten...
Verslaafde / of mensen die hier rekening mee hebben gehouden; nemen gewoon wat mee. Er zijn genoeg mensen die zelf kweken en het gaan verkopen. Dat heb je met alle soorten drugs.
Klik om te vergroten...
..losstaand valt er wel wat voor je logica te zeggenl, maar gecombineerd met het feit dat men in het buitenland net zo makkelijk aan wiet komt op locaties zonder shops, blijft die stelling niet echt overeind. Uiteindelijk blijf je in beide gevallen over met onverifieerbare dealers die waarschijnlijk meer dan alleen wiet verkopen.

jcutter123 zei:
statistisch feit: Jongeren in Nederland in scholen vlakbij coffeeshops blowen niet meer dan jongeren in scholen waar geen coffeeshops in de buurt staan.
Klik om te vergroten...
Nee, maar dat wil toch niks zeggen? Het gaat om de mensen die er vraag naar hebben. Coffeeshops naast ZMOK scholenl; is wel iets anders he. Shops naar de universiteit..Haha, die gasten lachen erom.
Klik om te vergroten...
we praten niet over universiteiten maar over normaal middelbaar onderwijs.

jcutter123 zei:
De reden dat coffeeshops verboden moeten worden, is omdat wiet eigenlijk helemaal niks toevoegd aan iemands zijn of haar leven. Alleen voor zieke mensen is dit iets positiefs. Coffeeshops zouden eigenlijk nog veel strenger gemaakt moeten worden, maar zelfs dan valt dat hele gedoe nog te omzeilen, want de grote broer neemt wel wat wiet mee voor zijn jonge broertje en zijn vriendjes. Daarnaast is het zo, dat als de leeftijd verhoogd word naar 25 jaar, dan lopen hun veel vraag mis, want experimenteren met drugs is een fase die veel mensen doorlopen. Een fase wat misschien wel iemands geluk kan verzetten naar een latere leeftijd. Door wiet stopt je ontwikkeling of het vertraagd heel erg. Dit is erg belemmerd om een normaal leven te gaan leiden. Het is verslavend. Lui die wiet tot zich aantrekt; zijn vaak jongeren die niet stevig in hun schoenen staan en zo nog onstabieler worden. Hun zijn te LAF om aan zich zelf te gaan werken. Hun ontlopen dingen. Hun ontlopen hun ontwikkeling.
Klik om te vergroten...
zeer generaliserend, maar vooral niet het antwoord op de vraag waarom je denkt dat iets werkt als de onderzoeken aantonen dat je juist het omgekeerde moet doen om tot jouw gewenste resultaat te komen.

jcutter123 zei:
Ik vind dat mensen heel moeilijk aan wiet moeten komen.
Klik om te vergroten...
nogmaals..onderzoek toont aan dat de moeilijkheid van het verkrijgen van wiet een averechtse rol speelt in de mate waarop de jeugd hierin geinteresseerd is, dus met die wetenschap...waarom vind je het dan toch een goed idee?

jcutter123 zei:
Af en toe een pure joint op zijn tijd, kan ik alleen maar voordeel in zien. De trek daarna neemt immers wel af als ze zich gaan beseffen hoeveel ze moesten doen om aan een beetje wiet te kunnen komen. Als wiet illegaal word, dan komt het in handen van vreemde lui die dit alsnog gaan verkopen aan mensen die daar echt behoefte aan hebben. Dus het is heel moeilijk om zoiets te verbannen. Zoals met alle drugs..
En ik heb nog veeel meer visie.
Sorry voor mijn spelfouten :wink:
Klik om te vergroten...
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ah joh pipoxyz, ik heb geen woord van de discussie gevolgd maar ik kan nu al wel raden dat jcutter gewoon met je zit te fucken :wink:
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#11
statistisch feit: Een kleiner percentage Nederlandse jeugd rookt wiet dan in landen waar wiet verboden is en waar geen coffeeshops zijn.
Klik om te vergroten...
Andere landen zijn groter en de verstandige, slimme jongeren vinden het niet zo interessant of roken er misschien 1.

statistisch feit: Jongeren in Nederland in gebieden zonder coffeeshops blowen niet minder dan jongeren in gebieden met coffeeshops.
Klik om te vergroten...
Verslaafde / of mensen die hier rekening mee hebben gehouden; nemen gewoon wat mee. Er zijn genoeg mensen die zelf kweken en het gaan verkopen. Dat heb je met alle soorten drugs.

statistisch feit: Jongeren in Nederland in scholen vlakbij coffeeshops blowen niet meer dan jongeren in scholen waar geen coffeeshops in de buurt staan.
Klik om te vergroten...
Nee, maar dat wil toch niks zeggen? Het gaat om de mensen die er vraag naar hebben. Coffeeshops naast ZMOK scholenl; is wel iets anders he. Shops naar de universiteit..Haha, die gasten lachen erom.

De reden dat coffeeshops verboden moeten worden, is omdat wiet eigenlijk helemaal niks toevoegd aan iemands zijn of haar leven. Alleen voor zieke mensen is dit iets positiefs. Coffeeshops zouden eigenlijk nog veel strenger gemaakt moeten worden, maar zelfs dan valt dat hele gedoe nog te omzeilen, want de grote broer neemt wel wat wiet mee voor zijn jonge broertje en zijn vriendjes. Daarnaast is het zo, dat als de leeftijd verhoogd word naar 25 jaar, dan lopen hun veel vraag mis, want experimenteren met drugs is een fase die veel mensen doorlopen. Een fase wat misschien wel iemands geluk kan verzetten naar een latere leeftijd. Door wiet stopt je ontwikkeling of het vertraagd heel erg. Dit is erg belemmerd om een normaal leven te gaan leiden. Het is verslavend. Lui die wiet tot zich aantrekt; zijn vaak jongeren die niet stevig in hun schoenen staan en zo nog onstabieler worden. Hun zijn te LAF om aan zich zelf te gaan werken. Hun ontlopen dingen. Hun ontlopen hun ontwikkeling.

Ik vind dat mensen heel moeilijk aan wiet moeten komen. Af en toe een pure joint op zijn tijd, kan ik alleen maar voordeel in zien. De trek daarna neemt immers wel af als ze zich gaan beseffen hoeveel ze moesten doen om aan een beetje wiet te kunnen komen. Als wiet illegaal word, dan komt het in handen van vreemde lui die dit alsnog gaan verkopen aan mensen die daar echt behoefte aan hebben. Dus het is heel moeilijk om zoiets te verbannen. Zoals met alle drugs..
En ik heb nog veeel meer visie.
Sorry voor mijn spelfouten :wink:
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ben blij voor de mensen die er perfect mee om kunnen gaan en waarbij het geen invloed heeft op hun doen en laten. Zelf denk ik dat er meer onstabiele mensen zijn die blowen en die zich daar tot voelen aangetrokken, dan een clevere dude die goed verdient en alle vrouwen kan krijgen. Ik denk dat mensen die goed in het leven zitten vast gerot; geen behoefte hebben aan drugs. Zelf hou ik van trippen, want dit verrijkt datgene wat je al hebt. Naja, ik ga wandelen met de hond :wave:
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#13
het tweede deel van jouw stelling... 'slimme mensen roken minder'.. dat klopt dus niet..slimme mensen vinden wiet net zo lekker, maar wat veel relevanter is voor de originele vraag.. in welk opzicht bepaald dit aspect het verschil tussen de nederlandse en buitenlandse drugsproblematiek?
Klik om te vergroten...
Slimme mensen kunnen er beter mee omgaan, de bijwerkingen relativeren en er op tijd afstand op kunnen nemen. Maar jeugd onder de 18, die grijpen niet zo snel in als het om hun eigen best wil gaat. Hun blijven lekker door blowen en stoppen pas als ze zich echt rot voelen en dat hun omgeving de blower er op gaat wijzen dat het zeer verstandig is om afstand te nemen van wiet. Niet elke jeugdige beschikt over deze omgeving en blijft zichzelf lekker verneuken. Doordat wiet ontwikkeling stagneert, bereiken hun die verstandige fase niet op tijd.

..losstaand klopt je logica wel, maar gecombineerd met het feit dat men in het buitenland net zo makkelijk aan wiet komt op locaties zonder shops, blijft die stelling niet echt overeind.
Klik om te vergroten...
Het is ook afhankelijk van de soort omgeving waarin de individu hangt die neigingen heeft om dealers op te zoeken, als ze hun wil, om wiet te gebruiken, te kunnen bevredigen. Dit geld voor mensen die dagelijks wiet willen gebruiken.

nogmaals..onderzoek toont aan dat de moeilijkheid van het verkrijgen van wiet een averechtse rol speelt in de mate waarop de jeugd hierin geinteresseerd is, dus met die wetenschap...waarom vind je het dan toch een goed idee?
Klik om te vergroten...
Ik neem aan dat je bedoelt dat het zo juist interessanter voor hun word? Tja, daar heb je een punt. Afhankelijk van de omgeving: Hoe langer de zoektocht duurt, hoe meer hun achter de mogelijke gevaren van een product komen. Dit zet een persoon toch wel aan het denken lijkt mij en dit zorgt er misschien wel voor dat wiet sporadisch gebruikt word.
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#14
http://www.youtube.com/watch?v=z_0Bxm4gFLM :)
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#15
jcutter123 zei:
nogmaals..onderzoek toont aan dat de moeilijkheid van het verkrijgen van wiet een averechtse rol speelt in de mate waarop de jeugd hierin geinteresseerd is, dus met die wetenschap...waarom vind je het dan toch een goed idee?
Klik om te vergroten...
Ik neem aan dat je bedoelt dat het zo juist interessanter voor hun word? Tja, daar heb je een punt. Afhankelijk van de omgeving: Hoe langer de zoektocht duurt, hoe meer hun achter de mogelijke gevaren van een product komen. Dit zet een persoon toch wel aan het denken lijkt mij en dit zorgt er misschien wel voor dat wiet sporadisch gebruikt word.
Klik om te vergroten...
nee..ik bedoel te zeggen dat meer mensen blowen in landen zonder coffeeshops. Ik bedoel te zeggen dat wat jij wilt bereiken, niet te bereiken is door coffeeshops te verwijderen.

laat ik het simpeler zeggen.
Je wilt een glas met water legen. Je probeert dit door er water bij te gooien. Als antwoord op de vraag waarom je denkt dat dat zo lukt, leg je uit dat water slecht is, en hoe goed het zou zijn als het niet zou bestaan. Dan zeg ik..wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoont dat je het glas leger krijgt door er water uit te gooien. waarom blijf jij dan van mening, en vooral propageren, om er water bij te gooien.
nogmaals,.. onderzoek toont aan dat er meer wiet word gerookt in landen zonder coffeeshops.. jij wilt dat er minder wiet wordt gebruikt.. is het verwijderen van coffeeshops dan dus de oplossing?
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#16
..maar goed..je staat niet alleen met je standpunt..in Europa hebben ze net zo'n bord voor hun kop :)
http://www.youtube.com/watch?v=fe208nLLEwk
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#17
Vind je niet dat coffeeshops een kwetsbare groep aantrekt? Als het mogelijk was om deze groep van hun weg te nemen, zouden coffeeshops dan nog kunnen bestaan? En met de kwetsbare groep bedoel ik: Mensen die nog weinig hebben opgebouwd, mensen met psychische problemen, jeugd, mensen die niet werken vanwege de boven genoemde redenen, gescheiden vaders enz.
B
BartyoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hoho, je doet net alsof mensen die blowen mentaal zieke personen zijn :openmouth:
Denk dat je moet accepteren dat er bij elke drug wel zo'n groep is..
Bovendien is de coffeeshop 18+ en blijft blowen een eigen keus, niemand die iemand anders een joint in zijn/haar mond schuift
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#19
jcutter123 zei:
Vind je niet dat coffeeshops een kwetsbare groep aantrekt? Als het mogelijk was om deze groep van hun weg te nemen, zouden coffeeshops dan nog kunnen bestaan? En met de kwetsbare groep bedoel ik: Mensen die nog weinig hebben opgebouwd, mensen met psychische problemen, jeugd, mensen die niet werken vanwege de boven genoemde redenen, gescheiden vaders enz.
Klik om te vergroten...
ik dwaal niet met je mee af..
wederom gaat dit voorbij aan het statistische feit dat de afwezigheid van coffeeshops niet resulteert in minder, maar in meer gebruikers.
toch propageer je bij iedere kans dat het goed zou zijn als coffeeshops zouden verdwijnen.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wat een onzin jij allemaal uit weet te kramen in dit topic jcutter, da's best een prestatie. Zo veel generalisaties, rare onlogische verbanden en overhaaste conclusies... klasse.

Lijkt me duidelijk dat ik me volledig achter pipoxyz schaar.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."