Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDus je vindt dat coffeeshops moeten verdwijnen?

Dus je vindt dat coffeeshops moeten verdwijnen?

44 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
B
BartyoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoho, je doet net alsof mensen die blowen mentaal zieke personen zijn :openmouth:
Denk dat je moet accepteren dat er bij elke drug wel zo'n groep is..
Bovendien is de coffeeshop 18+ en blijft blowen een eigen keus, niemand die iemand anders een joint in zijn/haar mond schuift
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#2
jcutter123 zei:
Vind je niet dat coffeeshops een kwetsbare groep aantrekt? Als het mogelijk was om deze groep van hun weg te nemen, zouden coffeeshops dan nog kunnen bestaan? En met de kwetsbare groep bedoel ik: Mensen die nog weinig hebben opgebouwd, mensen met psychische problemen, jeugd, mensen die niet werken vanwege de boven genoemde redenen, gescheiden vaders enz.
Klik om te vergroten...
ik dwaal niet met je mee af..
wederom gaat dit voorbij aan het statistische feit dat de afwezigheid van coffeeshops niet resulteert in minder, maar in meer gebruikers.
toch propageer je bij iedere kans dat het goed zou zijn als coffeeshops zouden verdwijnen.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat een onzin jij allemaal uit weet te kramen in dit topic jcutter, da's best een prestatie. Zo veel generalisaties, rare onlogische verbanden en overhaaste conclusies... klasse.

Lijkt me duidelijk dat ik me volledig achter pipoxyz schaar.
h
honingolieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Er heeft hier inderdaad iemand een enorm bord voor z'n kop..

Props voor pipo, maar het lijkt me verloren tijd en moeite.. :rolleyes:
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#5
acidboy zei:
Wat een onzin jij allemaal uit weet te kramen in dit topic jcutter, da's best een prestatie. Zo veel generalisaties, rare onlogische verbanden en overhaaste conclusies... klasse.

Lijkt me duidelijk dat ik me volledig achter pipoxyz schaar.
Klik om te vergroten...

I agree.
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#6
honingolie zei:
Er heeft hier inderdaad iemand een enorm bord voor z'n kop..

Props voor pipo, maar het lijkt me verloren tijd en moeite.. :rolleyes:
Klik om te vergroten...
tnx, maaruh..je ziet het omgekeert.. slechts dingen doen waarvan je weet dat ze haalbaar zijn is verloren tijd en moeite :P
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#7
^Je word bang?
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#8
bang?..ik? nee wrom? :stoned:
ik zou zeggen..kiepel maar weer wat tegen-argumenten over me heen, opdat je mij van jouw standpunt zult overtuigen, of opdat ik ze 1 voor 1 zal wegzwiepen :wink:

maar niet vergeten... de discussie is niet, 'is wiet goed of slecht',..de discussie is, 'resulteert het verwijderen van coffeeshops in het verdwijnen van de daarmee door jou geassocieerde problematiek.
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#9
@Jcutter kijk naar de drugs zelf en niet naar de mensen die het slecht gebruiken. Ik vind ook dat de mensen die op school in pauzes blowen of dagelijks blowen slecht bezig. Maar wat jij zit te doen is de drugs zelf afkraken. Daar ergeren wij ons aan en voelen ons daardoor aangevallen.

Het is tevens een medicijn voor verschillende ziektes. Het werd 1000en jaren geleden al door de chinezen als medicijn gebruikt.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#10
maar niet vergeten... de discussie is niet, 'is wiet goed of slecht',..de discussie is, 'resulteert het verwijderen van coffeeshops in het verdwijnen van de daarmee geassocieerde problematiek.
Klik om te vergroten...
Uhm, het beleid moet strenger; leeftijdsgrens moet hoger naar de leeftijd waarop je hersens echt helemaal zijn uitgegroeid. Iemand die wil gaan blowen moet zijn leven in orde hebben; inkomen. Dat zou bewezen kunnen worden door toegang te verschaffen aan mensen met een rijbewijs. <--Is vergezocht, maar zoiets dus..
Zo kan ik nog door gaan, maar dit is gewoon onmogelijk om het zo strikt te kunnen controleren. Als de wetenschap zegt dat ons beleid goed werkt, dan zouden het niet moeten verbieden maar het heel erg aanpassen op de gebruiker. Ik vind het een moeilijke vraag.
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#11
coffeeshops zorgen er juist voor dat kinderen van de wiet afblijven. een dealer zal het een worst wezen aan wie hij verkoopt als hij maar verdient. de meeste coffeeshops zijn daar wel streng in.

18 is een prima leeftijd.
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik ben ff discussiemoe..ik meng me dr morgen wel weer tussen. :)
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Over de veel discutabelere minimum leeftijd voor de verkoop van alcohol (16 dus) hoor ik je verder totaal niet klagen jcutter. Terwijl dat een veel grotere issue is. Maargoed, offtopic..
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#14
Discussies voer ik met een reden en dat is om er zelf beter van te worden.

En jah, heroine lijkt me wel wat. Voor als ik ernstig ziek ben en/of het leven toch beu ben.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#15
Damn, van al die discussies krijg ik zelf zin in een lekkere pure joint :stoned:

Nee, het beleid moet gewoon veel strenger worden, maar dat kost geld.
C
CowmandoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Jij bent toch die vage kerel die heroïne wil gebruiken? Dat is zeker goed voor je, en discussie voeren gaat je niet echt goed af.
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#17
even ter samenvatting..wat je wilt bereiken is een grotere barriere voor de jeugd (tot welke leeftijd) ? en/of de lager opgeleiden?(..tot welk niveau) ?

pls vat kort samen wat je precies wilt bereiken..welke doelgroep wil je door jouw suggesties beschermen?
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#18
even ter samenvatting..wat je wilt bereiken is een grotere barriere voor de jeugd (tot welke leeftijd) ? en/of de lager opgeleiden?(..tot welk niveau) ?

pls vat kort samen wat je precies wilt bereiken..welke doelgroep wil je door jouw suggesties beschermen?
Klik om te vergroten...
Als je wilt lachen...:

Verboden voor onder de 21-

Lid worden bij een coffeeshop en daar een vragenlijst invullen of je weet wat de gevaren kunnen zijn.

Bewijs dat je niet van een uitkering leeft en zowel; de redenen daarvan.

Tja, en zo heb ik vast nog wel een paar punten. Trouwens; bedankt voor je aandacht Pipoxyz..
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#19
Jah dat heb je gedaan. Het is gewoon zo dat er een groep is die zeer kwetsbaar en alleen maar dieper in de stront zakt als naar plekken gaan waar ze soortgelijke ontmoeten. Dit is een groep die aangepakt moet worden. Als ik ze herken, dan hoort een verkoper dat ook te kunnen.
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#20
jcutter123 zei:
even ter samenvatting..wat je wilt bereiken is een grotere barriere voor de jeugd (tot welke leeftijd) ? en/of de lager opgeleiden?(..tot welk niveau) ?

pls vat kort samen wat je precies wilt bereiken..welke doelgroep wil je door jouw suggesties beschermen?
Klik om te vergroten...
Als je wilt lachen...:

Verboden voor onder de 21-

Lid worden bij een coffeeshop en daar een vragenlijst invullen of je weet wat de gevaren kunnen zijn.

Bewijs dat je niet van een uitkering leeft en zowel; de redenen daarvan.

Tja, en zo heb ik vast nog wel een paar punten. Trouwens; bedankt voor je aandacht Pipoxyz..
Klik om te vergroten...
je antwoord zijn maatregelen die je als nuttig ziet bij de bescherming van de groep die je nog niet hebt afgekaderd.
begrijp ik dat jij iedereen onder de 21 ziet als binnen een tegen wiet te beschermen groep?

(je hoeft me trouwens niet te bedanken,..
eenieder die van mening is dat het goed zou zijn voor Nederland om de coffeeshops te verwijderen,..pls join de discussie.

Heb ik jou dan iig kunnen overtuigen van het feit dat het verwijderen van coffeeshops niet resulteren zal in het door jou gewenste resultaat?..dus dat dit niet de oplossing is voor het krijgen van een lager gemiddelde wiet gebruikers.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."