Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMarijuana maakt meer kapot dan je lief is !!

Marijuana maakt meer kapot dan je lief is !!

94 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#1
thc heeft ook andere positiefe eigenschappen, ik kan dan ineens die vreemde sudoku puzzels oplossen... lukt me niet als ik nuchter ben.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#2
ben nu ruim 55 dagen clean en nog steeds knetter high . .......

:cry:
s
space scientistLid
01-01-2024, 00:00
#3
lysergine25 zei:
... dat hoef ik van een VMBO'rtje niet te pikken.

Rukker !!



Bonie
Klik om te vergroten...


en wat is er mis met VMBO? leg me dat eens uit? nou........

je praat er over alsof dat minderwaardige mensen zijn, mensen zijn mensen. Maar ik wacht met smart op je antwoord
J
JannLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik blow maar héél af en toe...
1 jointje per maand ofzo.. ik heb toch nergens last van denkik ^^
J
JannLid
01-01-2024, 00:00
#5
Midway zei:
1 joint por maand is dan ook extreem weinig in vergelijking met anderen hier :) (en met mezelf)
Klik om te vergroten...
als ik zou kunne zou ik meer doen, maarja ik ben 14 (byna 15) && ik heb niet zovee geld :confused: in 3 maand 400euro opgedaan (zonder drugs te gebruiken) wel van vrienden natuurljik..
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jann zei:
Midway zei:
1 joint por maand is dan ook extreem weinig in vergelijking met anderen hier :) (en met mezelf)
Klik om te vergroten...
als ik zou kunne zou ik meer doen, maarja ik ben 14 (byna 15) && ik heb niet zovee geld :confused: in 3 maand 400euro opgedaan (zonder drugs te gebruiken) wel van vrienden natuurljik..
Klik om te vergroten...

Oooh 400 euro in drie maand?
Das nog niets vriend :)

Aangezien uw leeftijd, wacht tot ge werkt :wink:
Dan is 400 euro op drie maand geen geld meer.

En als je dan nog eens duizenden euro's in vakantiegeld krijgt, dan smijt je dat zo door de ramen.

Ik geef soms meer dan 400 euro uit in 1 maand tijd aan goed rookwaar.
Maar nooit meer dan me lief is
d
dollegekskeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik blow reacreatie en puur alleen als de zon onder is en als ik al mijn verplichtingen heb uitgevoerd.
R
RapidoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Een chronische wiet junk heeft last van geheugenverlies, spraakvermogen aantasting, reactievermogen verlies is minder potent en is sociaal een ramp, ziet lijkbleek en beoefent maar 1 sport: high worden.

Idd.
Toch zou ik mezelf geen sociale ramp durven noemen. Onbekende gezichten kunnen redelijk snel vrienden worden eens het klikt.
Alleen is de behoefte om echt nieuwe mensen te leren kennen zogoed als verdwenen. Het mag wel maar hoeft niet meer.

Vanaf m'n 16 jaar ben ik begonnen met raar of zelden te blowen, omdat mijn vaste vrienden het zichzelf ook niet konden inbeelden om op elk moment van de dag stoned te zijn...
Tot de saaie-niks-te-doen-weekendjes er aankwamen op ons 17 à 18 jaar. Wat escaleerde tot saaie-niks-te-doen-avondjes.
Zoveel mogelijk blowen met een hele groep vrienden (thuis, op straat, hiphop event) en elkaar zo hard aan het lachen brengen tot we zonder zuurstof zaten, was HET moment van de dag.
Waardoor we ,na verloop van tijd, AL onze prioriteiten als futuliteiten bekeken en zo op die manier domme keuzes maakten in ons leven...

Ik ben er 100% zeker van dat ik véél beter zou gepresteerd hebben op alles wat ik graag doe/deed of graag zou gedaan hebben, als ik mezelf niet elke dag/week in coma blowde.
Van school tot werk en van hobby's tot nieuwe dingen.

Momenteel al een half jaar amper geblowd. Maar ik ben zeker niet gestopt.
Integendeel, ik ben van plan om mij een pijp aan te schaffen en de wiet puur te blowen.
Gewoon omdat ik uit verschillende hoeken hoor en lees dat het geestverruimend effect niet alleen beter is maar dat je er ook actiever door wordt.
Alleen nog maar slaapjointjes!


Soit, morgen werken... Sorry voor de blabla :)
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#9
ach ik betaal 150 huur, heb een bed, stoel, tafel aanrechtje, en een tv. ben alleen thuis om te slapen, eet op me werk. dan spaar ik de helft van wat over is, en de andere helft... tja
H
HTIDLid
01-01-2024, 00:00
#10
Natuurlijk kleven er nadelen aan veel blowen, dat is het geval bij elke drug.

Ik heb 1.5 jaar amper studiepunten gehaald, geef er veel te veel geld aan uit en hou me steeds niet aan afspraken met mezelf om het niet meer te doen.

Maarja dat is natuurlijk mijn eigen schuld, niet die van de wiet.
e
exactLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik vind deze stelling volkomen onjuist, alhoewel het inderdaad veel kapot heeft gemaakt bij mij. Dit komt omdat ik ,toen ik begon met blowen, over onvoldoende kennis beschikte over drugsverlsaving etc. Dus mijn conclusie is dat het veel kapot kan maken, maar niet bij mensen die voldoende ingelicht zijn over de gevolgen van wietgebruik

of ze moeten ervoor kiezen om een junkie te zijn, Tja! :wink:
p
peace frogLid
01-01-2024, 00:00
#12
drugs blijft drugs
hoe "banaal" de drugs ook is
altijd blijven nadenken wat je doet

en probeer een joint speciaal te houden, zoals ik nu 4 lange dagen heb gewacht voor een lekker jointje

wat hebben we geleerd? :P
niet gaan overdrijven, en zelfdiscipline is cruciaal

btw: van te veel appels eten ga je ook dood :)
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Daar ga ik niet met akkoord hoor.
Er zijn mensen die met de juiste info toch problemen krijgen.
En er zijn mensen die zonder de juiste info niet dwalen.

Individuelen blijven individuelen, net zoals gebruikers individuelen zijn.
Hoe kan je daar dan een concreet cijfer opplakken?

Enfin ik snap dat niet zenne, da mensen zich zo laten gaan aan de THC.

Als jij niet nee tegen de joint kan zeggen ligt dat in je karakter.
Net zoals velen vreemd blijven gaan, omdat ze geen karakter genoeg hebben om nee te zeggen.
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Als ik niet van af me 12ste was gaan blowen had ik een hoop niet hoeven verneuken, maar toch rook ik mn joint
P
PinthoLid
01-01-2024, 00:00
#15
mijn mening over cannabis :

-frequent blowen heeft meer nadelen dan voordelen.
-incidenteel blowen kan meer voordelen dan nadelen hebben.
-geheelonthouder heeft meer voordelen dan nadelen.
0
033AmnesiaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik blow vanaf m'n 13e, en ben nu 16.

Wiet kan veel kapot maken, het ligt er maar aan hoevaak je blowt. Ik zie wel veel mensen van mijn school die nu al spijbelen om te gaan blowen, geschorst worden omdat ze gepakt zijn, of elke 1e en 2e pauze blowen.

Ik denk dat wiet onderschat word omdat je er op korte termijn niet zoveel van merkt.. maar ik denk dat blowen ook een gewenning word. Het eerste jaar dat ik blowde, was het alst ware 1 a 2 keer in de maand. Het 2e jaar was het vrijwel elk weekend. Het 3e jaar elk weekend en ook vaak doordeweeks..

Ik zie genoeg mensen die hun school verneuken door blowen. Ik blow ook al 3 jaar maar haal alsnog mijn diploma dit jaar. Ik denk dat het meer heeft te maken met hoe iemand ermee omgaat. Veel mensen gaan steeds vaker blowen, en hebben een beetje de gedachte van: Als ik stoned kan zijn, waarom zou ik dan nuchter blijven? Ik heb wel 2 erge wietverslaafden als vrienden. Een die 19 is en vanaf z'n 11e blowt, en 1 van 17 die nu zo'n 4 jaar blowt. Deze 2e begint al aardig dement te worden. Hij heeft altijd een agenda'tje bij zich waar die dingen op moet schrijven. Als ik vandaag 20 euro van hem zou lenen, is die het morgen alweer vergeten..

Tsjah.. dit geld denk ik bij elke drug.. doe het met mate, anders gaat het fout..
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Skippy zei:
Als ik niet van af me 12ste was gaan blowen had ik een hoop niet hoeven verneuken, maar toch rook ik mn joint
Klik om te vergroten...

Chances thrown!
Nothing's free.
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#18
Then why the sad face?
Don't worry, be happy! :stoned: :mrgreen:
D
Detroit303Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik vind een joint roken wel leuk als ontspanning. Maar als ik stoned ben word ik lui en een sociale ramp. Op drukke plaatsen word ik er trouwens onzeker van. Daarom blow ik enkel af en toe savonds met wat vrienden, gezellig in de zetel ofzo. Lekker in een deuk liggen met onzin of muziek luisteren.
Nu met de vakantie heb ik dagelijks geblowd en ik merk echt dat ik daarvan vergeetachtig word, zelfs als je terug nuchter bent: dingen die je 2 maal in korte tijdspanne vraagt, twijfelen of je bepaalde verplichtingen gedaan hebt, niet snel uit je woorden komen enz.

Conclusie: van wiet word je tam en vergeetachtig. Dus totaal niet geschikt om elke dag te doen. Wél geschikt om een paar keer in de maand van te genieten. Op die manier word ik ook van 1 joint lekker stoned :) .
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Bwa ik denk toch dat da na tijd went...
Ik had zo op mijn 16 jaar ook die symptonen.
Nu ik 25 ben ben ik dagelijks bezig met duizenden artikkelen in de stock.
Stel u voor dat cannabis/hasj mij vergeetachtig zou maken :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."