Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumseerste keer shop! een beetje hulp plz ^^

eerste keer shop! een beetje hulp plz ^^

24 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#1
misschien een beetje late reactie maar je weet wel hoe je moet draaien ? ( omdat je zei dat je niet zo bekend was)
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#2
koop geen grammen, maar zeg


"mag ik een tientje afghaan? of wat heb je in de aanbieding? "

(toen ik de eerste keer "één gram hasj, aub" bestelde werd ik zo vreemd aangekeken)
W
WietjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoj allemaal!
ik ga binnekort met een vriend de trein nemen naar Roosendaal..
we willen eens zelf wiet gaan halen ipv altijd via via te doen..
met de trein dus..

Maarnu, we zijn allebij 2 groentjes op dat vlak ^^
dus enige tips?
mijn vragen alvast:
van het station uit, naar waar voor een goede shop?
mag je er binnen vanaf 16 of vanaf 18?
hoeveel mag je kopen? en hoe werkt dat juist?
en dat was het ong..
maar zoals al gezegd tips zijn ook welkom ^^

aight,

Peace! :stoned:
s
stevenkeuhLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik kan je niet helpen aan een shop in de buurt of ene wegbeschrijving maar ik kan je wel helpen bij de eerste keer een shop betreden!

-Heb ten eerste geen stress...

-Je moet 18J zijn om een shop te mogen betreden

-Het hang van shop tot shop af of je je pasje moet laten zien... als je er wat jonger uit ziet dan 18zal je je pasje waarschijnlijk wel moeten laten zien. Op sommige plaatsen vragen de 'shopguards' je pasje al voor je binnen gaat , bij andere vragen ze je pasje als je iets besteld OF ze vragen je pasje dus gewoonweg niet...

-Je kijk even rustig op de kaart (die bij de betere shops altijd uithangt) en maakt een keuze , de betere shops staan ook altijd open voor wat uitleg...
Je zegt dus bv " 2gr bubble gumm' , je betaald , en kan weer naar huis als je niet wil smoken in de shop.

-Het maximale dat een shop per klant per dag mag verkopen is 5Gr

Een shop bezoeken is best relax , ik vertel mij eerste keer...

Ik was net 1dagje 18 en besloot om naar eindhoven te keren (the pink)
Bij de shop aangekomen hield de portier me even tegen voor mijn pasje, vervolgens gaf ik het hem en hij bekeek het nauwkeurig.
Daarna keek hij me smilend aan en zij "Welkom in onze wereld" en ik ging binnen ...

Zoals je kan horen gaat het er meestal erg relax aan toe...

Ik hoop dat je hier wat mee bent?
Succes!
W
WietjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
stevenkeuh zei:
ik kan je niet helpen aan een shop in de buurt of ene wegbeschrijving maar ik kan je wel helpen bij de eerste keer een shop betreden!

-Heb ten eerste geen stress...

-Je moet 18J zijn om een shop te mogen betreden

-Het hang van shop tot shop af of je je pasje moet laten zien... als je er wat jonger uit ziet dan 18zal je je pasje waarschijnlijk wel moeten laten zien. Op sommige plaatsen vragen de 'shopguards' je pasje al voor je binnen gaat , bij andere vragen ze je pasje als je iets besteld OF ze vragen je pasje dus gewoonweg niet...

-Je kijk even rustig op de kaart (die bij de betere shops altijd uithangt) en maakt een keuze , de betere shops staan ook altijd open voor wat uitleg...
Je zegt dus bv " 2gr bubble gumm' , je betaald , en kan weer naar huis als je niet wil smoken in de shop.

-Het maximale dat een shop per klant per dag mag verkopen is 5Gr

Een shop bezoeken is best relax , ik vertel mij eerste keer...

Ik was net 1dagje 18 en besloot om naar eindhoven te keren (the pink)
Bij de shop aangekomen hield de portier me even tegen voor mijn pasje, vervolgens gaf ik het hem en hij bekeek het nauwkeurig.
Daarna keek hij me smilend aan en zij "Welkom in onze wereld" en ik ging binnen ...

Zoals je kan horen gaat het er meestal erg relax aan toe...

Ik hoop dat je hier wat mee bent?
Succes!
Klik om te vergroten...
Jep zeker wel!
merci om het eve uit te type! ^^
jammer dat pas vanaf 18 is..
ik ben dat wel, mr men maat nog ni ...

dus das wel minder!
maarja :wink:

thanx!
K
KighLid
01-01-2024, 00:00
#6
stevenkeuh zei:
-Het hang van shop tot shop af of je je pasje moet laten zien... als je er wat jonger uit ziet dan 18zal je je pasje waarschijnlijk wel moeten laten zien. Op sommige plaatsen vragen de 'shopguards' je pasje al voor je binnen gaat , bij andere vragen ze je pasje als je iets besteld OF ze vragen je pasje dus gewoonweg niet...

-Het maximale dat een shop per klant per dag mag verkopen is 5Gr

Een shop bezoeken is best relax , ik vertel mij eerste keer...

Ik was net 1dagje 18 en besloot om naar eindhoven te keren (the pink)
Bij de shop aangekomen hield de portier me even tegen voor mijn pasje, vervolgens gaf ik het hem en hij bekeek het nauwkeurig.
Daarna keek hij me smilend aan en zij "Welkom in onze wereld" en ik ging binnen ...

Zoals je kan horen gaat het er meestal erg relax aan toe...

Ik hoop dat je hier wat mee bent?
Succes!
Klik om te vergroten...

Coole eerste ervaring, hehe.

Ik denk dat ze in een shop als in roosendaal, waar uitermate veel belgen komen, zeker om id zullen vragen. De shops hebben het al moeilijk te bestaan, vanwege de toeristen. Dan zullen ze wrs geen risico lopen.


Adieje wa:wink:
s
stevenkeuhLid
01-01-2024, 00:00
#7
even vertellen dat je je vriend beter niet in het zicht van de shop brengt , ik heb eerder meegemaakt dat ik een 17jarige meenam , ze zijn pasje vroegen en ons er BEIDE uit zette !
dus let daar even mee op :wink:
s
stevenkeuhLid
01-01-2024, 00:00
#8
dit kan , maar euuh 5gr is al heel wat hoor , gemiddeld betaal je hiervoor 35euro tot 50 euro.
Het is mischien toch beter dat jou vriend niet in het zicht komt van de shop , als de eigenaars zien dat er een jonge knul staat te wachten op zijn meerderjarige vriend , zullen ze snel de link leggen -> doorverkoop :wink:
W
WietjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
stevenkeuh zei:
even vertellen dat je je vriend beter niet in het zicht van de shop brengt , ik heb eerder meegemaakt dat ik een 17jarige meenam , ze zijn pasje vroegen en ons er BEIDE uit zette !
dus let daar even mee op :wink:
Klik om te vergroten...
we gaan waarschijnlijk zo doen:
Hij wacht buiten, en ik ga binnen gewoon 5gr halen.. ^^
niets mis me toch? :)

kan je in 1 shop 5gram halen en dan een andere nog eens? of wordt dat bijgehouden? :tongueout:

peace!
W
WietjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
stevenkeuh zei:
dit kan , maar euuh 5gr is al heel wat hoor , gemiddeld betaal je hiervoor 35euro tot 50 euro.
Het is mischien toch beter dat jou vriend niet in het zicht komt van de shop , als de eigenaars zien dat er een jonge knul staat te wachten op zijn meerderjarige vriend , zullen ze snel de link leggen -> doorverkoop :wink:
Klik om te vergroten...
ok :wink: alvast merci !
ik zal er rekening me houde ^^
s
stevenkeuhLid
01-01-2024, 00:00
#11
stone ze!
W
WietjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
loadrunner zei:
koop geen grammen, maar zeg


"mag ik een tientje afghaan? of wat heb je in de aanbieding? "

(toen ik de eerste keer "één gram hasj, aub" bestelde werd ik zo vreemd aangekeken)
Klik om te vergroten...
aight :wink:
is afghaan goede wiet?
en als ik vraag of ik 2 tientjes in een apart zakje mag? gaan ze dan ook raar kijken ^^?

peace
K
KighLid
01-01-2024, 00:00
#13
Afghaan is hasj :wink:.

Maar loadrunner, dat komt op de shop aan.
We hebben hier in de buurt shops die al in zakjes hebben, dus dan zegje gewoon: mag ik een zakje white widow.
Maar we hebben ook shops waar ze het voor je afwegen, maar daar bestel je ook gewoon in grammen omdat niet elke wiet een tientje kost enz.
Hebje haze voor 11.50 't gram, ga je niet zeggen, mag ik 23 euro Devil's Hill aub? :wink:


Maar wietje, over zoiets moet jeje eigenlijk geen grote zorgen maken als je toch 18 bent en, buiten een rare blik dus, geen gevaar loopt eruit gekickt te worden.

Veel plezier ermee :wink:.
W
WietjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Kigh zei:
Afghaan is hasj :wink:.

Maar loadrunner, dat komt op de shop aan.
We hebben hier in de buurt shops die al in zakjes hebben, dus dan zegje gewoon: mag ik een zakje white widow.
Maar we hebben ook shops waar ze het voor je afwegen, maar daar bestel je ook gewoon in grammen omdat niet elke wiet een tientje kost enz.
Hebje haze voor 11.50 't gram, ga je niet zeggen, mag ik 23 euro Devil's Hill aub? :wink:


Maar wietje, over zoiets moet jeje eigenlijk geen grote zorgen maken als je toch 18 bent en, buiten een rare blik dus, geen gevaar loopt eruit gekickt te worden.

Veel plezier ermee :wink:.
Klik om te vergroten...
ja vwala!
ik ga wss gewoon vragen, hey, ik ben nieuw in deze zaken, kan je mij mischien een
beetje info geve in wat je allemaal hebt liggen, voor welke prijs?
en wat je mij aanraad ofzo?

kan ik toch doen ofniet? ^^
K
KighLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja, kun je gewoon doen, alleen zijn veel 'beginners' daar te nerveus voor.
Ik weet niet hoe het in de Roosendaal shop is, maar vaak zijn de personen achter de kassa zeker bereid je uitleg te geven als het niet veel te druk is. Wrs ook als het druk is, maar dan minder uitgebreid. :)
W
WietjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Kigh zei:
Ja, kun je gewoon doen, alleen zijn veel 'beginners' daar te nerveus voor.
Ik weet niet hoe het in de Roosendaal shop is, maar vaak zijn de personen achter de kassa zeker bereid je uitleg te geven als het niet veel te druk is. Wrs ook als het druk is, maar dan minder uitgebreid. :)
Klik om te vergroten...
ik ben altijd wel relaxed dus das geen probleem..
ok ik weet wat me te doen staat !!
bedankt allemaal!

peace! :stoned:
s
stevenkeuhLid
01-01-2024, 00:00
#17
+1 voor kight klopt volledig! :)
Z
Zazuu.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Oke, heb jij effe mazzel :P

In Roosendaal vragen ze geen pasjes tot zover ik weet.
Je moet wel 18 zijn maar kan zijn dat ze niks vragen.
Als je een baardje hebt krijg je sowieso mee.
Liberty staat een securitygozer voor daarnaast zit de Chris die is wel goed.
Azul is toch wel een van de beste wat betreft Roosendaal.
Het kan zijn dat je erg schraal mee krijgt maar ik denk
dat als je 5gr haalt, wat volgens mij gewoon mogelijk is, je best lekker mee zult
krijgen.

Loop uit het station, richtig de fontein steek de straat over naar links, loop rechtdoor
dan zie je de Yellow maar die is volgens mij dicht. Doorlopen doorlopen doorlopen zie je een rotonde moet je 1 straat terug kun je links of rechts moet je maar even checken.

Enjoy your visit! :P
Z
Zazuu.Lid
01-01-2024, 00:00
#19
oh dat is lang geleden trouwens die post :grin::grin: totaal niet gezien

Nja, voor iedereen die naar Roosendaal gaat/komt/blijft.
K
KighLid
01-01-2024, 00:00
#20
De post is 1 dag oud? :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."