Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe stigmatisering van cannabis!

De stigmatisering van cannabis!

207 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als uw post op feiten berust was snapte ik u.

Again:
Hier gaat het over een stigmatisering!
h
htweeooLid
01-01-2024, 00:00
#2
Maar zou de overheid niet meer verdienen aan de drank.
Maar ik vind het zo hypocriet dat zovele mensen iemand die een jointje rookt ene junkie vindt maar zelf wijn etc drinken, dat is toch hetzelfde.
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Velen weten vandaag niet dat cannabis ooit een medicijn was.
Het beste medicijn tegen epilepsie trouwens.
Dat was een halve eeuw geleden zo.
Toen was het nog zo populair tegen oogontstekingen en noem maar op.
Millenia geleden gebruikte men de zaden zelfs tegen het ontwormen van honden. Men at zelfs hennep zaden om te overleven, het zit namelijk vol met proteïnen.

Vandaag, na de flower power periode maken we helemaal iets anders mee.
Synthetische THC in medicatie die nog niet half zo effectief is als een deftige plant haar bloemetjes op te roken/vaporizen/eten.

Ik begrijp wel waarom men dit doet. Cannabis is nu eenmaal een kruid dat we allemaal kunnen bemachtigen.
Al die efforts dat ze doen om het kruid te stigmatiseren, zou daar niets achter huizen?
Als je tenslotte iets "illegaal" zijn gang laat gaan, wordt de prijs duurder en verliest de zuiverheid haar maagdelijkheid om "vuil" te worden.
En wanneer dat gebeurd is, komen de mensen die de zuiverheid illegaal maakte met hun bewijzen dat het "zou" schaden.

Als ik het forum doorlees, zie ik dat mensen problemen lijken te hebben met het kruid. Niet contra kruid, maar contra het feit dat ze blowen.
De stigmatisering heeft blijkbaar haar doel niet gemist.
Want als uw tuin vol met dit kruid zou staan, of uw kelder, dan zou ik u nooit horen klagen.
Het zit het hem in het geld, niet waar?

Ik ben al tien jaar aan het blowen, ik ben uiterlijk niets veranderd.
Ik ben nog steeds wie ik was tien jaar geleden, enkel wat meer geleerd.
Nog altijd dezelfde principes, nog altijd dezelfde lusten.
Uiteraard, ik ben niet zo dik, daar helpt nicotine me in.

Maar na tien jaar blowen, ben ik misschien wel "verslaafd", maar zeker geen ander mens.
Ik ga niet over de vloer kruipen als ik een weekje zonder moet. Ik blijf wie ik ben.
Maar wat nog meer opmerkelijk is:
ik merkte het laatst nog op, ik ben in die tien jaar niet één keer echt ziek geweest.
h
henkie84Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik denk ook dat er op zich niets mis is met cannabis. Het nadeel dat ik er echter van ervaar is dat ik schoolwerk e.d. links laat liggen; het heeft een ietwat verslomend en demotiverend effect.
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Henkie,

Dat is de cannabis haar schuld niet he :)
Dat is je zelfdiscipline.

Als je weet dat je je schoolwerk links laat liggen, dan rook je NA je schoolwerk he :)

Cannabis demotiveert in mijn ervaring niet, integendeel.

Ik kan ook al eens van 's middags tot 's nachts blowen.
Maar ik blow nooit als ik verantwoordelijkheidstaken moet uitvoeren.
Enfin, achteraf wel he :)
i
inferno33Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ook al blow ik niet zo lang als jij, ik ervaar precies het zelfde. Als je het gewoon goed plaatst(niet als je belangrijke dingen moet doen) dan kan het mijns inziens je leven zelfs ten goed veranderen. Ik vheb althans het gevoel dat die paar uurtjes rust me erg veel goed doen..
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#7
cannabis is heilig. het hoofd effect van deze plant is dat het de gedachte wereld enorm versterkt. :)
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#8
inferno33 zei:
Ook al blow ik niet zo lang als jij, ik ervaar precies het zelfde. Als je het gewoon goed plaatst(niet als je belangrijke dingen moet doen) dan kan het mijns inziens je leven zelfs ten goed veranderen. Ik vheb althans het gevoel dat die paar uurtjes rust me erg veel goed doen..
Klik om te vergroten...

En zo blijft het deugd doen :) Houden zo!
Ik geef toe dat ik misschien wel "verslaafd" ben aan hasj (niet wiet).
Vraag me niet hoe dat komt.

Ik kan al eens "stressen" als ik zonder val. Maar een echte drama is het nooit. Ik val nog altijd in slaap met een goed boek, wel iets later weliswaar. Ik hou gewoon van mijn joint. Ik hou gewoon enorm veel van de natuur en het komt toevallig van een heel mooie plant.

Ik blijf het jammer vinden dat mijn land hierover nog moeilijk kan doen.
Mensen moeten gewoon het recht hebben zoiets te doen. Zoiets verbieden is gewoon absurd in een wereld van vandaag.

Ik zou liever hebben dat men die drank eens uit de rekken haalt.
Wat voor overlast hebben we daar niet van? Maar geen haan die kraait.
Ik drink zelf graag een glas of vier, maar ik zou het echt niet missen hoor.
i
inferno33Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Helemaal mee eens. Het enige nadeel dat ik idd ervaar is het slapen... Maargoed, als je gewoon altijd een extra zakje naast je bed legt is dat ook geen probleem :)
B
BartyoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ah, een topic waar ik me helemaal in kan vinden! Als ik zie hoe er tegenwoordig door sommige mensen tegenover wiet aan wordt gekeken; net alsof je een of andere crimineel bent! Ik kan dit echt niet snappen als ik zie hoeveel goeds wiet voor mij en mensen in mijn omgeving heeft gedaan ben ik dankbaar en heb ik geen spijt van die 4 jaar wiet roken. :) Ik vind het zonde dat (aangezien ik thuis woon) ik niet gewoon een lekker jointje in de achtertuin kan opsteken terwijl ik voel dat ik dit zo graag zou willen. Ik heb het hier nog niet met mijn ouders over gehad, maar ik weet eigenlijk op voorhand al dat ze erop tegen zijn. Hypocriet vind ik het als ik zie dat mijn nichtje van 4 bier voor iedereen aan het tappen is en dat als ik en mijn jointje en ik alleen willen zijn, we daar nogal wat moeite voor moeten doen :( Overigens kan ik school en wiet goed combineren. Kwestie van wiet niet je leven laten beheersen, maar het zien als een extraatje :stoned:
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#11
inferno33 zei:
Helemaal mee eens. Het enige nadeel dat ik idd ervaar is het slapen... Maargoed, als je gewoon altijd een extra zakje naast je bed legt is dat ook geen probleem :)
Klik om te vergroten...

Warme melk en honing :)
Het is wondergoed.
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mijn ouders hadden daar vroeger niet echt problemen met.
De eerste keer dat ik betrapt werd door mijn ouders was wel minder.
Gewoon in brand gestoken voor mijn neus!!!!
Ik had niet veel zakgeld en daar fikte het voor mijn neus op.

Ik kreeg geen straf, maar men was wel een beetje teleurgesteld.
Men wist toen ook nog niet goed hoe of wa. Cannabis of Hasj was drugs voor hen. Drugs blijft een lelijk woord voor ouders zeker?

2 a 3 jaar later heb ik toch maar kleur bekend en gezegd dat ik blowde en eigenlijk nooit gestopt was.
Waarop ze heel openlijk zeiden: alsof we dat niet wisten!

Ik mocht blowen op mijn kamer vanaf mijn 16 jaar, maar door de grote stank mocht het alleen nog maar in de tuin :)

Nu ik al even van huis ben en samenwoon met mijn vriendinnetje mag ik daar blowen als ik op bezoek ben. Moeder lief durft al eens een trekje mee doen.

Ze vinden het best wel ok nu.

Het wiet/hasj imago hangt grotendeels van de gebruiker af.
S
SkullcrusherLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ben het volledig met je eens, Het ligt aan de gebruiker of er problemen van wiet gebruik komen. Vroeger had je ook nooit last van hippie 's die gewoon met zijn allen zaten te chillen. Als ik s'morgens naar het nieuws kijk denk ik ook vaak '' Ging de hele wereld nou maar eens tegelijk een joint opsteken'' Ik denk dat het dan veel vrediger wordt.
Wat is er mis mee om gewoon lekker te relaxen wanneer dat kan, je moet in je leven namelijk al genoeg werken en beslissingen nemen.
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hey skullcrusher,

Allereerst:
Welkom op dit forum!

Tjah, hoe zou de wereld er aan toe zijn als Bush niet dronk?
Bush is een regelrechte drinker, en zie tot wat het leidde.
Ik ben niet van mening dat de hele wereld moet blowen....
Maar ik ben wel van mening dat de "wereld" hypocriet is.

Men wijst blowers de vinger omdat het "drugs" is terwijl men thuis een hele fles wijn opzuipt.
Zoiets kan niet.

En de stigmatisering van wiet is begonnen bij de hippie's.
Amerika heeft intussen keiveel miljoenen geïnvesteerd om te laten aan tonen dat wiet schadelijk is... Maar welke studie kan dat met grondharde bewijzen aantonen? GEEN ENKEL!!!!
Wat men wel kon aantonen was dat wiet enorm veel teer vrijgeeft. Dat is eigenlijk de logica zelve. Als ik papier of theem rook komt er ook teer vrij.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#15
Cannabis is gewoon rotzooi, accepteer dat nou en ga eens wat meer neuken.
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#16
doe jij maar fris, en als je dat niet kan... get out of my topic.

Voor zulk onderschrift is je kennis maar zwak.

Het gaat erom dat drank kan, en wiet niet!
En dat men al bijna een halve eeuw cannabis tracht te stigmatiseren.
DAAR MEER MAG EN KAN!
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wiet is niet in de bevolking gegroeit vanwege de paranoia en de stank. Drank ruikt niet, je word er socialer van, je maakt meer kans om te neuken en VROUWEN gebruiken drank als excuus voor bepaalde dingen :rolleyes: Wiet word minder gewaardeerd door mensen dan drank EN ik kan me dat erg goed voorstellen. Van wiet ga ik denken, van drank ga ik praten.
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#18
jcutter123 zei:
Wiet is niet in de bevolking gegroeit vanwege de paranoia en de stank. Drank ruikt niet, je word er socialer van, je maakt meer kans om te neuken en VROUWEN gebruiken drank als excuus voor bepaalde dingen :rolleyes: Wiet word minder gewaardeerd door mensen dan drank EN ik kan me dat erg goed voorstellen. Van wiet ga ik denken, van drank ga ik praten.
Klik om te vergroten...

Ge zijt nen dumbfuck, en ik wil u ni meer lezen in mijn topic.
Neuken neuken, fuck neuken. NEUKEN DOE JE EN DAAR PRAAT JE NIET OVER!!! dumbfuck
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#19
Shit, ik had wel wat meer argumenten van je verwacht. Wie is hier nou de dumbfuck! Voer eens een discussie over mijn serieuze punten, BLOWER!
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ignore
Ga verder de trekpop van een illusie spelen.

Als jij mij niet als een klein kind benaderde, had ik je argumenten gegeven.
Maar er valt niets bij jouw tegen te argumenteren.
Jij praat over neuken en zegt dat wiet wat rotzooi enzo is.
Je doet maar, doe dat op een ander.
Niet meer bij mij
IGNORE

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...11
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."