Een paar tips:
- Als je spacecake gaat bakken, onthoud dat je het plantmateriaal eerst moet oplossen in warme boter (bij hasj) of een tijdje moet laten weken en daarna eruit halen (bij wiet). Met die boter bak je vervolgens de cake. Beginnersfout #1 is het plantmateriaal domweg door het beslag te flikkeren.
- Reken uit hoeveel je normaal per persoon zou gebruiken in een joint en doe ZEKER NIET MEER dan die hoeveelheid per persoon in je cake. Alle actieve stoffen worden immers gemetaboliseerd, wat bij een joint roken niet het geval is (deel verbrandt gewoon, vervliegt in de lucht etc). Beginnersfout #2 is veel te veel stuff in je cake gooien en dat het dan te heftig wordt.
- Neem ook niet meer dan deze vooraf bedachte dosis. Realiseer je dat het tot anderhalf uur kan duren voor je de effecten voelt en dat ze ook dan langzaam intenser worden. Beginnersfout #3 is een halve cake opschranzen omdat je denkt dat je niets of te weinig voelt. Hilarisch voor je medestoners, niet voor jou.
- Kies voor je eerste keer een rustige, vertrouwde setting uit met een nuchter persoon in de buurt (die je van te voren informeert). Doe het niet op een feest de eerste keer (veel mensen worden er loom van, dus vraag me af of de combo met een hardstyle feest slim is). (Lichte) paranoia valt bijna niet te vermijden bij spacecake en als je misselijk wordt hang je ook liever boven je eigen vertrouwde toiletpot.
- Realiseer je dat de effecten LANG aanhouden, trek er gerust een lange avond voor uit, de volgende ochtend zul je waarschijnlijk nog met een licht stoned gevoel opstaan.
Doseren is overigens niet moeilijker met spacecake, aangezien de boter door het hele beslag verspreid wordt kan je uitrekenen hoeveel gram er ongeveer per plak aanwezig is. Te veel nemen is (drum roll) JE EIGEN DOMME SCHULD
