Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLevering wiet / hasj in de shop

Levering wiet / hasj in de shop

16 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja, dat gaat allemaal illegaal. Als jij standaard goeie wiet kan leveren (bijna onze shop zelfs tijdelijk) en je babbelt even met de eigenaar, is de kans groot dat je je wiet daar kwijt kan..
Daar komt het op neer..
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoe komt nu uberhaupt de wiet / hasj in een coffeeshop?
Gebeurd denk ik toch niet op een legale manier of wel :P
Had het er vanavond met iemand over en ben toch wel eens benieuwd naar het echte antwoord
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#3
Levering is illegaal, dat is juist het hele knelpunt.

Coffeeshops mogen verkopen, en mogen zelf wat telen, maar dit is nooit genoeg voor de verkoop dus moeten ze illegaal kopen.
Net als dat ze maar 500 gram in de shop mogen hebben, sommige shops moeten hierdoor meerdere keren per dag inkopen, dit is erg lastig en dus wordt de hoeveelheid weer overschreden.

Ik heb wellis in een shop gezeten, kwam een man binnen, praatje met de eigenaar, zette een plastic tas achter de toonbak, kreeg een DIKKE stapel biljetten, hups in zn binnenzak, ff verder ouwehoeren en toen ging die weer weg.
s
sjaak herremansLid
01-01-2024, 00:00
#4
Komt meestal iemand binnen wandelen met een tas of koffer vol en the deal is done. Naja had het in ieder geval op deze manier vaak gezien in enkele shops
Z
Zazuu.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Als je het legaal wilt doen ben je flink bezig, aangezien je maar 3 (5) gram op zak mag hebben.
en er maar 500 gram in de shop mag liggen.

Kan natuurlijk niet.
Z
Zazuu.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Tsja, je hebt gelijk.

Hmm, ik had hier iets getypt maar dat klopte niet helemaal, omdat het systeem zo krom is.
'k Begin er nu echt last van te krijgen.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zazuu. zei:
Als je het legaal wilt doen ben je flink bezig, aangezien je maar 3 (5) gram op zak mag hebben.
en er maar 500 gram in de shop mag liggen.

Kan natuurlijk niet.
Klik om te vergroten...

3 ( of 5) gram wiet opzak hebben is nooit legaal, maar gedoogd :wink:

Ook wanneer je elke keer 5 gram naar de shop komt brengen om te verkopen ben je strafbaar bezig. Je verkoopt, dus dealt, immers drugs.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik vond het al vreemd ... hoe kan een shop nu legaal aan wiet komen.
Niet dat het me boeit, als de wiet goed is. Maar ik koop liever parcitulier, maar ook niet tevaak want dan ga ik teveel blowen :stoned: :stoned: :stoned:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Flameon zei:
Ik vond het al vreemd ... hoe kan een shop nu legaal aan wiet komen.
Niet dat het me boeit, als de wiet goed is. Maar ik koop liever parcitulier, maar ook niet tevaak want dan ga ik teveel blowen :stoned: :stoned: :stoned:
Klik om te vergroten...

Als je 1 keer een nieuwsbericht gelezen, gehoord of gezien had wat over een coffeeshop ging, had je geweten dat er sprake is van een achterdeurbeleid.

Particulier kopen kan natuurlijk, maar is wel 'illegaler'
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#10
Voor de bevoorrading hebben ze ook een trucje, aangezien er maar 500 gr per keer aanwezig mag zijn in de shop. Wat de meeste coffeeshops doen is een pand huren/kopen, waar ze al hun voorraad stashen. Wanneer de wiet in de shop op begint te raken, hebben ze iemand klaarstaan die meestal met een scootertje heen en weer rijdt en zo weer ff een paar honderd gram komt brengen. Sommige grote shops hier in Amsterdam hebben meerdere van deze panden en bezorgers, die meerdere keren per dag heen en weer rijden.
B
BiertjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik ken meerdere mensen die in coffeeshops werken en een groot deel van deze hebben thuis gewoon 'n prullenbak vol met wiet staan...
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Sjeik zei:
Voor de bevoorrading hebben ze ook een trucje, aangezien er maar 500 gr per keer aanwezig mag zijn in de shop. Wat de meeste coffeeshops doen is een pand huren/kopen, waar ze al hun voorraad stashen. Wanneer de wiet in de shop op begint te raken, hebben ze iemand klaarstaan die meestal met een scootertje heen en weer rijdt en zo weer ff een paar honderd gram komt brengen. Sommige grote shops hier in Amsterdam hebben meerdere van deze panden en bezorgers, die meerdere keren per dag heen en weer rijden.
Klik om te vergroten...

Moet ook wel, als jij als shop een paar maanden lang dezelfde wiet wil verkopen moet je wel groot inkopen. Dan heb ik het over 25 kilo, misschien wel 50. Of je hebt een dealer/kweker die instemt om elke week een kilo te komen brengen, maar de meeste zijn niet zo gek. Hoe sneller die zooi de deur uit hoe minder risico. Maar met wiet is het nog wel te doen, het hoeft alleen van de kweker naar de shop. En als die kweker het hele jaar door kweekt(6 oogsten per jaar) met 5 a 6 kilo per oogst dan heb je wel een mooie aanvoer. Mits die kweker niet elke keer van soortje wisselt en de kwaliteit enorm varieert, want als shop wil je niet elke dag een ander wietje op de toonbank.

Maar met hasj is het weer anders, meeste hasj komt bij mijn weten toch uit het buitenland. Dan gaat het vaak ook om wat grotere partijen dan bij wiet.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#13
ik ken hier de eigenaar van de shop van vroeger, en hij zei dat er gewoon iemand op en neer rijd met een plastic zak...
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#14
In dit filmpje is vanaf ongeveer 2.30 te zien hoe dat in z'n werk gaat.

[youtube]<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/U5ZNLnSekTw&hl=nl_NL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/U5ZNLnSekTw&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>[/youtube]

De Helden achter de Coffeeshops,Respect :rock:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Denk dat de manier in het filmpje alleen geld voor de grootste en drukste shops.

Met 500 gram kun je min. 100 klanten voorzien.
met 2 of 3 'bevoorradingen' zou een gemiddelde shop dus wel genoeg moeten hebben.

Die gaan dat dus niet zo professioneel aanpakken.
s
soldiermoneyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Interessant filmpje! Dit maakt het roken van mijn jointje voortaan nog leuker, want nu weet ik hoeveel moeite het kost om mij te laten roken :P
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#17
soldiermoney zei:
Interessant filmpje! Dit maakt het roken van mijn jointje voortaan nog leuker, want nu weet ik hoeveel moeite het kost om mij te laten roken :P
Klik om te vergroten...

Tja, die moeite is het dubbel en dwars waard als je weet hoeveel geld er in omgaat.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."