Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDeftig rollen!

Deftig rollen!

12 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
A
Alright!Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste mede-forumgenoten,
Ikzelf smoke nu bijna één jaar en een half, maar kan nog steeds niet rollen...
(Ik smoke bijna altijd met men beste maat die kan rollen, en als ik alleen smoor gebruik ik mijn pijpje...)
Maarnu vind ik het toch wel tijd dat ik zelf leer rollen, ik probeer nu al een tijdje het te leren, maar krijg het maar niet onder de knie!

Nu was mijn vraag, zou iemand me deftig kunnen uitleggen hoe ik moet rollen :flushed: ?!
Alvast bedankt! :stoned:
A
AmateurtjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Oefening baart kunst, ik kon het ook niet vroeger dus wa heb ik gedaan? Ik heb mij blaadjes filters en pakske tabak gekocht en daarmee geoefent en sinds lange tijd rol ik mijn eige petkes.
N
NoMoreSmokingLid
01-01-2024, 00:00
#3
het beste is dat je zorgvuldig naar je kameraad kijkt wanneer hij rolt, en het samen met hem nadoet , stap voor stap

dann heb je het direct onder de knie! , de snelheid komt naarmate je meer en meer rolt:)
i
iSmokexLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hmm lijkt me lastig te typen.. Mijn eerste jointje dat ik heb gerookt was ook zelf gedraaid, kende n iemand die kon draaien. De jointsdie ik toen rolde waren van die kleine dikke gevalletjes, hier is verbetering in gekomen toen ik de kans kreeg de draaikunsten van anderen te bewonderen.

Maar goed zal een poging doen het goed uit te leggen..

1. Je draait een tipje, dit zal niet zo veel problemen opleveren neem ik aan. Gewoon voor zorgen dat er genoeg lege ruimte is in het tipje, dit kan je testen door het tipje gewoon aan je mond te zetten en te hijsen, komt er genoeg lucht doorheen? Dan is dit een goed tipje.

2. Je grind de wiet, of verkruimelt dit in je hand. Voeg er nog een beetje tabak bij..

3. Leg het tipje aan het uit einde. Ze zeggen dat als je rechts handig bent, je de tip het beste links kan leggen en andersom.(omdat je het meeste werk zegmaar doet met de hand die niet bij de tip zit, zoals vormen enzo. Ik ben echter andersom begonnen want niemand die mij dit verteld had, en te lui om het anders aan te leren. Maargoed, leg het tipje dus links of rechts. Gooi de wiet en tabak in je vloeitje, plakrand boven, met het glimmende gedeelte naar de lucht gericht.

4. Schuif de tip een beetje opzij zodat het de wiet opzij duwt, in het lege stukje kan je een beetje tabak plaatsen

5. Nu het echte werk, zorg dat het vloeitje aan de kant van jouw iets omhoog komt.. Wrijf de 2 kanten van het vloeitje langs elkaar, zo zal de joint een ronde vorm aan nemen. Dit doe je door 1 hand bij de tip te houden en de andere hand over de breedte van de joint te verschuiven terwijl je die kanten dus over elkaar wrijft.

als het goed is heeft de joint hierna een rond vorm en zit de wiet gelijk matig over de joint verdeelt.

6. Het vloeitje aan jouw zijde nu iets naar onder brengen, zodat het randje ervan wel om de tip gewikkeld zit, maar de andere kant niet meer overlapt.

7. Verplaats nu je niet-tip hand naar het einde van de joint (dus waar je m aan zou steken) en zorg ervoor dat het randje tegen het overstaande vloe stukje ziet (Dus niet het vloeitje vouwen).
Als je de kant aan jouw kant zo met je duim vast houdt, en met je wijsvinger die aan de andere kant zit het grotere stuk vloei eromheen draait, heb je je joint.
Persoonlijk vind ik het makkelijker om de tip lager dan het uiteinde te houden en terwijl ik deze draai beweging maak de tip iets omhoog te 'tillen' en de andere kant iets omlaag te doen.

nouja tot slot dicht likken, goed aan tikken ( Het tuipje vand e joint als het ware tegen een hard oppervlak aan gooien, niet vast houden tijdens het tikken maar dus echt een gooi beweging). Het stukje papier dat uitsteekt vast houden en vanuit de pols een beetje schudden. Papier er af, en de fik erin!

Hoop dat he er iets aan hebt :grin:
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Alright! zei:
Deftig rollen!
Klik om te vergroten...
Rollen terwijl je een smoking aan hebt (pa doem tshh)

oefen eerst met gewone shag ! gewoon veel oefenen , koop desnoods een extra pakje lange vloei en besteed er een avondje aan.
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00
#6
SchilDpadDo zei:
Alright! zei:
Deftig rollen!
Klik om te vergroten...
Rollen terwijl je een smoking aan hebt (pa doem tshh)
Klik om te vergroten...
Precies het eerste wat in me op kwam :grin:

oefen eerst met gewone shag ! gewoon veel oefenen , koop desnoods een extra pakje lange vloei en besteed er een avondje aan.
Klik om te vergroten...

Precies het tweede wat in me op kwam.

Heb zo ook wat avondjes doorgebracht, buil shag gekocht, pakkie lange vloei en tipjes, .. binnen een paar uur draai je meester joints.
A
Alright!Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Pakje gekocht en beginne oefenen :stoned: !
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#8
En het allerbelangrijkste van het hele proces is om de shag goed netjes te verdelen.

Als je met shag draaid is dit een nauwkeurig karwijtje waar je best even mee bezig mag zijn. Zorg dat de shag goed los is. Afhankelijk van de vorm die je wil draaien (recht of toeter) zorg je dat de shag gelijkmatig is verdeeld over de joint.

Als je met sigaretten shag draaid is dit niet zon issue, dit verdeeld zichzelf wanneer je draaid. Ook is sigarettenshag beter aan te stampen achteraf waardoor het minder belangrijk is om strak te draaien. Het nadeel is dat het er op het einde uitvalt zodat je joint altijd korter word dan het vloeitje. Hiermee vind ik dus dat het draaien met sigaretten een stuk makkelijker is dan met shag, maar het eindresultaat is een kleinere joint. Wel goed om te oefenen.

Als je een joint gedraaid heb zul je vaak merken dat net voorbij de tip een zwak punt zit. Hierdoor heb je een slappe joint die niet overeind blijft staan. Dit kun je oplossen door het tipje verder in de joint te drukken. Er blijft dat echter papier over, als je dit wegbrand heb je een lichte brandsmaak aan het mondstuk van de joint zitten. Om te zorgen dat ik dat niet hoef weg te branden, draai ik mijn joints altijd met het tipje een klein stukje naar buiten. Als hij dan klaar is duw ik dit erin en is hij stevig zonder dat ik wat moet wegbranden.

En, misschien een kwestie van smaak: Maar een grote dikke toeter ziet er misschien cool uit als je net begint te blowen, maar hij smaakt voor geen reet. Een lekkere joint hoeft niet dik te zijn. 1/4 tot 1/3 gram kwaliteitswiet is zat en past goed in een dunne joint. De shag is immers maar om hem brandend te houden, dus daar hoeft niet heel veel van in.
S
SmokeMeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het nadeel is dat het er op het einde uitvalt zodat je joint altijd korter word dan het vloeitje.
Klik om te vergroten...

Als je fatsoenlijk draait niet
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#10
SmokeMe zei:
Het nadeel is dat het er op het einde uitvalt zodat je joint altijd korter word dan het vloeitje.
Klik om te vergroten...

Als je fatsoenlijk draait niet
Klik om te vergroten...

Met sigaretten shag wel, ook al draai je strak.
Je kunt deze altijd nog een flink eind aanstampen/tikken/zwaaien enz.
Met gewone shag kan dit ook, maar word de dichtheid zo groot dat er niet meer te hijsen valt.
A
Alright!Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Kan het dat ik eigenlijk echt weinig tabak moet gebruiken? Alsik er meer in doe dan nu, kan ik hem vanboven niet toeplakken...
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#12
niet toe kunnen plakken :confused: :tongueout:

een vierde gram wiet, en dan evenveel shag als wiet erin ongeveer, dan moet je aan een half vloeitje genoeg hebben. (maar binnenstebuiten draaien komt pas als je gevorderd bent :wink:)
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nooit te strak draaien, beter een joint die te los is.
En nog beter eentje die gewoon goed is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."