Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumskan je tegenwoordig als belg nog in nederland terecht

kan je tegenwoordig als belg nog in nederland terecht

41 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
b
bouriLid
01-01-2024, 00:00
#1
goeie middag

mijn vraag gaat er naar uit dat je als belg nog altijd weed kan kopen ergens in nederland
heb al zoveel gehoord van mijn vrienden dat dit wel of niet meer kan wel of zonder pasje en ik kan niet meer volgen

bedankt voor de reacties
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#2
Drugstoerist nummero 57845738578345843
S
SmokeMeLid
01-01-2024, 00:00
#3
GOOGLE

Nee echt serieus.. hebben jullie daar ooit gehoord van GOOGLE

1e hit bij wietpas, en je ziet dat het er nog lang niet is
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hier hoef je bij de meeste shops nog geen pasje te hebben. Volgens mij is dat aan de grens al wel, stukje verder rijden dus.
S
SmokeMeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Is nergens :wink:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#6
SmokeMe zei:
GOOGLE

Nee echt serieus.. hebben jullie daar ooit gehoord van GOOGLE

1e hit bij wietpas, en je ziet dat het er nog lang niet is
Klik om te vergroten...
Gewoon een "Ja, dat kan." was genoeg geweest. Had je nog tijd gescheeld ook.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Exceptional Insight zei:
SmokeMe zei:
GOOGLE

Nee echt serieus.. hebben jullie daar ooit gehoord van GOOGLE

1e hit bij wietpas, en je ziet dat het er nog lang niet is
Klik om te vergroten...
Gewoon een "Ja, dat kan." was genoeg geweest. Had je nog tijd gescheeld ook.
Klik om te vergroten...

Hij heeft wel gelijk.. In de tijd dat hij hier een account heeft aangemaakt, geactiveerd, gepost en gewacht op een antwoord had hij ook kunnen googlen en heen en weer kunnen rijden..

Als je alleen een ''ja dat kan'' als antwoord geeft, zitten we dadelijk met alleen maar zulke vragen :rolleyes:

Dit forum is er om kennis te delen, de kennis op dit forum komt denk ik voor ongeveer de helft van google. google :hearteyes:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#8
PepTalk zei:
Dit forum is er om kennis te delen, de kennis op dit forum komt denk ik voor ongeveer de helft van google. google :hearteyes:
Klik om te vergroten...
Dit forum is ook om ervaringen te delen. Ga jij lekker ervaringen googlen!
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Deze vraag is toch wel erg kennis gericht.

Maar speciaal voor jou: http://www.google.nl/#hl=nl&source=hp&q ... 4d8477ec82

3e link, ervaringen zat!
Maar zoals je leest, zijn ervaringen qua betrouwbaarheid vaak ondergeschikt aan vastgestelde kennis.
J
Jowdy37Lid
01-01-2024, 00:00
#10
toen ik het de eerste x hoorde (is al weer wel een paar maandjes geleden) heb ik het gewoon aan een coffeeshopuitbater in de grensstreek gevragen.... hij had er nog niet eens van gehoord meen ik mij te herinneren (of toch iets in die aard, het was er iig nog LANG niet)

verder, zo'n wietpas kan je als belg ook gewoon kopen dacht ik. Je moet alleen een keertje naar nederland rijden zonder wiet te halen (want de dag dat je je pas besteld kan je nog niets kopen ofzo? die pas wordt naar je thuis opgestuurd)
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Klopt. Je moet als het ware lid worden van die ene coffeeshop.
Dit zodat de locals er vrijwel geen last van hebben ( afgezien van een ongelofelijke schending van privacy, want zoiets gaat gewoon op naam).

Als belg kun je die gewoon aanvragen, en een week later krijg je hem dan thuis gestuurd of kun je hem ophalen oid. Zo kunnen ze ook makkelijk controleren dat je niet meer dan 5 gram per dag koopt. En voor de belgen zouden er nog juridische maatregelen aan vast kunnen zitten.

Maar rustig.. Zo ver is het nog lang niet. Eer dat dit idee er door is zijn alle coffeeshops ( zeker in de grensgebieden) al lang gesloten vrees ik :( .
J
Jowdy37Lid
01-01-2024, 00:00
#12
PepTalk zei:
En voor de belgen zouden er nog juridische maatregelen aan vast kunnen zitten.
Klik om te vergroten...

Is dat nu eigenlijk ook al, ik heb ooit vernomen van wel? geven coffeeshops hun klantenbestand door aan de Belgische overheid/politie/... of moeten ze je lidkaartje vinden?

Ik ben namelijk lid van een coffeeshop (heb de lidkaart ook altijd op zak) en weet eigenlijk niet of het uberhaupt wel zo slim is (zeker als ik met de auto onderweg ben, ergens aanwezig ben waar een razzia zou plaatsvinden, ...)
l
langemanLid
01-01-2024, 00:00
#13
In een ander topic geef je aan dat je niet goed weet om te gaan met blowen. Beter blow jij dus niet, maar als je het toch doet..... wil je het dan ajb niet in de buurt van je kindje doen?! Rook is ook voor een reeds geboren kind niet goed.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#14
langeman zei:
bouri zei:
hey hey mijn zoon is nu bijna 5 jaar en heb gedurende heel de zwangerschap geblowt

wat op zich wel schadelijk is voor de baby maar als je zin hebt heb je zin
enige nadeel wat ik heb ondervonden aan mijn zoon is dat hij concentratie moeilijkheden heeft en dat hij zwakke longen had bij de geboorte voor de rest was hij een kern gezond manneke dat vanaf de 1ste maand lekker doorsliep snacht goed eet en heel actief is

dus ik denk als je niet overdrijft dan zal het wel lukke denk ik
Klik om te vergroten...

Beter blow jij nooit meer, maar als je het toch doet..... wil je het dan ajb niet in de buurt van je kindje doen?! Rook is ook voor een reeds geboren kind niet goed.
Klik om te vergroten...

Dit is een post uit een heel ander topic??

Greenlabs zei:
PepTalk zei:
En voor de belgen zouden er nog juridische maatregelen aan vast kunnen zitten.
Klik om te vergroten...

Is dat nu eigenlijk ook al, ik heb ooit vernomen van wel? geven coffeeshops hun klantenbestand door aan de Belgische overheid/politie/... of moeten ze je lidkaartje vinden?

Ik ben namelijk lid van een coffeeshop (heb de lidkaart ook altijd op zak) en weet eigenlijk niet of het uberhaupt wel zo slim is (zeker als ik met de auto onderweg ben, ergens aanwezig ben waar een razzia zou plaatsvinden, ...)
Klik om te vergroten...

Denk niet dat ze het klantenbestand doorgeven aan justitie. Maar aangezien er vrij regelmatig invallen zijn bij cofeeshops, zullen ze de computers ook wel mogen inkijken.
Willen ze dan ik zeg maar wat een Nederlander uitgeleverd zien, dan kunnen ze natuurlijk met een lijst 200 Belgische drugsgebruikers/invoerders wapperen.

Bij een controle is het niet zo slim, als ze het pasje zien in je portemonnee ( of waar je het dan ook bij houd) dan zullen ze waarschijnlijk niet stoppen met zoeken..

Waarom heb je die bij dan? Het pasjes systeem is naar mijn weten nog nergens ingevoerd?
Is het een klantenkaart? 100punten bij elke 5 gram, bij 10.000.000 punten kun je die inwisselen voor een weekje Jamaica ofzo :tearsofjoy: ?
l
langemanLid
01-01-2024, 00:00
#15
PepTalk zei:
Dit is een post uit een heel ander topic??
Klik om te vergroten...

Ja, maar eigenlijk is dat helemaal niet nodig op deze manier. Ik heb het aangepast. Domme dingen doen we allemaal weleens. Zaak is om er van te leren.
b
bouriLid
01-01-2024, 00:00
#16
mercury.31 zei:
ja dat kan, neem wel je paspoort mee anders kom je der in maastricht niet in
Klik om te vergroten...


thx for de reactie
b
bouriLid
01-01-2024, 00:00
#17
Winehouse zei:
Hier hoef je bij de meeste shops nog geen pasje te hebben. Volgens mij is dat aan de grens al wel, stukje verder rijden dus.
Klik om te vergroten...


thx voor je berichtje :wink:
b
bouriLid
01-01-2024, 00:00
#18
Greenlabs zei:
PepTalk zei:
En voor de belgen zouden er nog juridische maatregelen aan vast kunnen zitten.
Klik om te vergroten...

Is dat nu eigenlijk ook al, ik heb ooit vernomen van wel? geven coffeeshops hun klantenbestand door aan de Belgische overheid/politie/... of moeten ze je lidkaartje vinden?

Ik ben namelijk lid van een coffeeshop (heb de lidkaart ook altijd op zak) en weet eigenlijk niet of het uberhaupt wel zo slim is (zeker als ik met de auto onderweg ben, ergens aanwezig ben waar een razzia zou plaatsvinden, ...)
Klik om te vergroten...

Denk niet dat ze het klantenbestand doorgeven aan justitie. Maar aangezien er vrij regelmatig invallen zijn bij cofeeshops, zullen ze de computers ook wel mogen inkijken.
Willen ze dan ik zeg maar wat een Nederlander uitgeleverd zien, dan kunnen ze natuurlijk met een lijst 200 Belgische drugsgebruikers/invoerders wapperen.

Bij een controle is het niet zo slim, als ze het pasje zien in je portemonnee ( of waar je het dan ook bij houd) dan zullen ze waarschijnlijk niet stoppen met zoeken..

Waarom heb je die bij dan? Het pasjes systeem is naar mijn weten nog nergens ingevoerd?
Is het een klantenkaart? 100punten bij elke 5 gram, bij 10.000.000 punten kun je die inwisselen voor een weekje Jamaica ofzo :tearsofjoy: ?[/quote]



cool thx :)
b
bouriLid
01-01-2024, 00:00
#19
langeman zei:
In een ander topic geef je aan dat je niet goed weet om te gaan met blowen. Beter blow jij dus niet, maar als je het toch doet..... wil je het dan ajb niet in de buurt van je kindje doen?! Rook is ook voor een reeds geboren kind niet goed.
Klik om te vergroten...

heum raar hier dit antwoord maar ale

tegenwoordig rook ik enkel als mijn zoon niet in de buurt is zelfs niet in huis dus dit is enkel 2 keer per jaar ofzo

ik ben tuurlijk slim genoeg om dit niet de buurt van men zoon te doen :sunglasses:
b
bouriLid
01-01-2024, 00:00
#20
Greenlabs zei:
PepTalk zei:
En voor de belgen zouden er nog juridische maatregelen aan vast kunnen zitten.
Klik om te vergroten...

Is dat nu eigenlijk ook al, ik heb ooit vernomen van wel? geven coffeeshops hun klantenbestand door aan de Belgische overheid/politie/... of moeten ze je lidkaartje vinden?

Ik ben namelijk lid van een coffeeshop (heb de lidkaart ook altijd op zak) en weet eigenlijk niet of het uberhaupt wel zo slim is (zeker als ik met de auto onderweg ben, ergens aanwezig ben waar een razzia zou plaatsvinden, ...)
Klik om te vergroten...

wist niet dat er nu ook al met lidkaarten wordt gewerkt meestal rij ik gewoon naar een willekeurige shop omdat ik niet zoveel en zovaak nodig heb

bedankt voor de respons

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."